Guest Manny4pacman Posted September 26, 2015 Share Posted September 26, 2015 Hallo Vapers , Vandaag ga ik een review doen over het TF-R2 dual coil RBA . Hier is echter wat minder over te vinden op het forum dus ik hoop bij deze dat het een beetje een meerwaarde geeft voor sommige ! Dit is een optie voor de Smok TFV4 tank waar al een heleboel over te vinden valt , dus het zal gaan over het RBA met dual coil dat apart te verkrijgen is voor de tank ( Misschien is het verkrijgbaar in een set maar kan dit niet 100% bevestigen ) De TF-R2 kit komt standaard met een premade kanthal build van 0.25 Ohm een paar extra coils en reepjes watten. Maar lezers die me kennen weten dat deze eruit gaat en de NI200 test gaat beginnen Eerst indruk !! Kort en bondig DAMMM wat een joekels van liquid kanalen en hier er 4 van ( Dat het ding gaat zuipen gelijk een American muscle car zie van ver aankomen ) Wat me direct opviel is dat het builden op het dual coil deck een stuk eenvoudiger is dan zijn kleine broer de TF-R1 ( Single coil RBA ) . TF-R1 links en TF-R2 rechts side by side . De chimney ( schoorsteen van beide zijn het zelf enkel het opschrift is anders de 1 word 2 ) Build opties : ( mogelijkheden voor het vast zetten van je coil ) TF-R1 : Deze heeft de optie om de coil vast te zetten door de voorziene gaatjes in de plus en min pool ! of je doet het oldschool rechtstreeks onder de schroefjes . ( Vergelijkbaar met de Eleaf Lemo 2 ) TF-R2 : Deze is voorzien van opstijgende kantjes naast de schroeven , hier geleid je je coil naast de kant en ter gelijk onder de schroef ( Vergelijkbaar met de Kangertech mini RBA s ) Maar laten we overgaan naar een foto , want deze zegt meer dan woorden ! De test is een dual NI200 build : 28 G (0.3mm) rond een diameter van 2.5 mm 10 a 11 rondingen per coil op een geschatte Ohm waarde van 0.065 In het begin zal het wss wat oefenen worden zekers als je dual nikkel gebruikt ! Een tip die ik kan meegeven is de je coil voor de plus pool ( middelste draadjes ) zo kort mogelijk afknipt dat hier niets meer aan gedaan hoeft worden en zo de ene coil de andere niet lastig valt . Wees er niet bang voor !!! Het systeem met de geleiding is makkelijker dan het eruit ziet Zie zo ! Zo ver zijn we dan weer . Nu kunnen we de Ohm waardes checken en beginnen met het wicken . ( een klein review in review is de precisie van de coil master 521 Tab ) De Wick !!! Laat de foto je niet misleiden ! De katoen reepjes knip is op een breedte van +- 2 a 3 mm . Deze mag zekers niet stroef door je nikkel coil gaan , dit om kans op beschadiging van de coils te voorkomen !!! WARNING !!! Lekkage voorkomen !!! Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik serieus de mist in ging bij de eerste wick Bij de eerste wicking knipte ik het katoen vrij kort in !!! Ik vond niet dat het vrij kort was want ik had vrijwel zekers meer dan de helft van de liquid kanalen bedekt ! Na het locken van de weerstand op men SX mini kwam ik uit op een ohm waarde 0.053 ( Hier terugkomend op de coil master tab 521 ) Dus ik dacht alles mooi goed gekomen, men laatste vulling van men Sweet Tobacco van Craft Vapes erin snel een pufje genomen , manman wat een heerlijke liquid . Ziezo deze kan al aan de kant . Mits het bij mij vrijdag tank poets dag is had ik er nog een paar te gaan ! Ruw geschat een 20 minuutjes later neem onoplettend mijn Sx mini vast ! Verdorie alles onder de liquid , ik hield men hard al vast voor mogelijke schade aan de SX ( al bij al een geluk en niets tussen de buttons gelopen ) Maar toch 3/4 van de tank gewoon weg leeg gelopen . Daar ging mijn Sweet Tobacco Ik kom niet anders denken dat het aan mijn wicking lag , dus ik probeerde het opnieuw maar dit maal met een pak meer katoen ! Mits ik nog niet echt 100% zeker was dat het aan de wick lag heb ik hier helaas geen foto van (dus ga het proberen zo goed mogelijk uit te leggen ) Ik had ditmaal voor gekozen om de liquid kanalen volledig te vullen met katoen en te wicken met het build deck al in de base ! ( Er zijn vast beter technieken ) Tips die ik kan geven bij mijn volgende wicking is dat de lengte bepaalde door deze af te knippen een de buiten zijde van de base ( dus de volledige 23 mm diameter van de Smok tank ) Daarna deze geprimed en echt de kanalen goed gevuld de chimney errond alles goed vast gedraaid Ditmaal ging hij me niet hebben na de tank gevuld te hebben hem ff laten rust op een sokkel . Na een half uurtje wachten was de airflow nog goed droog ( eindelijk ) Ik ga hier later nog foto s van plaatsen ASAP ( dit bij een volgende poetsbeurt ) Verdict !!! pro s & con s Pro s : Persoonlijk een makkelijk te builden deck zelfs met nikkel , prettig om op te werken Degelijke kwaliteit , komt met reserve onderdelen en wat katoen Al bij al een mooie uitbreiding als je van dual coils houd. Zelf dikke clouds the chasen met een NI200 build en de flavor mag er zekers ook wezen Con s : Weer een RBA die je apart moet kopen . In mijn geval opgelet met het wicken. Lust aardig wat liquid. Er valt vast veel meer te zeggen over de RBA of mss ook net niet . Dus bij deze rond ik mijn persoonlijke ervaring af rond de FT-R2 RBA Hier nog een setup van de Smok tank en Sx Mini M Class Ik hoop dat dit review dat weer meer in een verhaal is geworden een beetje nice is gebleven Elke tip of bijkomende info , is altijd zeer welkom . Zeker voor de mensen die interesse hebben in deze RBA Ook verdere vragen en opbouwend kritiek is altijd welkom Mvg Manny Ps : Sorry voor eventuele type fouten ( Het is wat laat geworden ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommie Posted September 26, 2015 Share Posted September 26, 2015 Goede review!! Mijn single coil lekt ook....kan niet vinden hoezo.Toch maar eens meer wick gebruiken. Dankt voor de tip! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingridje Posted September 26, 2015 Share Posted September 26, 2015 Ik heb ook de smok tfv4 maar dan met singel rba. Ik ben ook nog zoekende een beetje naar hoe ik moet wicken. Alsik de wick in het kanaal doe dan krijg ik geheid dry hits op 40 watt.. met een build van 0.80 clapton coil.Als ik de wicks er net boven afknip en deze van links naar rechts verspreid lijkt het probleem te zijn verholpen.Ook de tank moet je er goed opschroeven want dat lijkt na rewicken ook wel eens mis te gaan dat het een stromend badje wordt.Ik hoop hierbij de manier te hebben gevonden. .Tips altijd welkom ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sledge Posted September 26, 2015 Share Posted September 26, 2015 Mooie review, bedankt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Manny4pacman Posted September 26, 2015 Share Posted September 26, 2015 Bedankt aan allen voor de reactie Aan een kant ben ik blij dat ik niet de enige ben die het lekkage probleem heb of had ! Maar aan de andere kant ben ik dan weer teleur gesteld dat aan een tank waar zoveel techniek in steekt toch voor problemen zorgt Wat kan ik nog meegeven : Bij de aanvang van de tank was ik zo benieuwd naar die triple coil dus ik teste deze eerst Hier had ik het zelfde probleem dat deze coil niet goed vast geschroefd was in de base bij mij zat de coil volledig vast in de tank en dit gaf dus een lekkend effect Hoe leg ik dit het best uit ? : Deze was dus eigenlijk in elkaar geschroefd van boven naar onder ( was dit het probleem ? ik weet het niet ) Dus zorg er voor dat je coil/rba goed in de base geschroefd zit . Een ander ding dat me opvalt is bij het vullen !!! Wat dan ? Bij elke tank dat ik bezit met topfill word overal aangeraden de airflow volledig te sluiten .. Nu mag ik die airflow draaien gelijk ik wil er blijft altijd wel een kleine opening over ook al is het een kleine mm . Geen probleem Smok heeft er zelfs een hulp middel bij gestoken ( de rubberen ringen ) deze blijft nu vast op de tank zitten Bij het vullen schuif ik hem naar beneden ( nu is zeken de airflow vacuum )bij het dampen naar boven zo voorkom ik dat ik de topfill af en toe wel eens per ongelijk open duwde Ik ga mijn tank zo snel mogelijk leeg te dampen zodat we samen een goede wicking vind voor dit beest zowel single als dual RBA Ps verwacht het aub niet vandaag , maar ik ga mijn best doen om hier om hier zo snel mogelijk op terug te komen Mvg Manny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ozzy Posted September 26, 2015 Share Posted September 26, 2015 Heb de Smok nog niet zo lang, en tot nu toe alleen maar de Rba gedeelte gebruikt,gelukkig geen lekkages gehad tot nu toe,ik gebruik wel de Scottish Roll methode voor het wicken, en tijdens het vullen houd ik de tank iets scheef, op een filmpje zag ik trouwens dat iemand ook de airflow gaten ging sluiten. http://www.dampforum.nu/topic/28039-wicken-de-scottish-roll/?hl=+scottisch%20+wick Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Manny4pacman Posted September 26, 2015 Share Posted September 26, 2015 Heb de Smok nog niet zo lang, en tot nu toe alleen maar de Rba gedeelte gebruikt, gelukkig geen lekkages gehad tot nu toe, ik gebruik wel de Scottish Roll methode voor het wicken, en tijdens het vullen houd ik de tank iets scheef, op een filmpje zag ik trouwens dat iemand ook de airflow gaten ging sluiten. http://www.dampforum.nu/topic/28039-wicken-de-scottish-roll/?hl=+scottisch%20+wick Yep ik ken de wicking methode die bevalt me goed . enkel niet zo handig bij nikkel builds Maar voor kanthal builds kan dit zeken een oplossing bieden Thx voor je bijdrage Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest defonz Posted September 26, 2015 Share Posted September 26, 2015 Mooie review , ik gebruik de smok tfv4 nu al een tijdje en moet zeggen nog geen lekkage gehad , gebruik wel tenminste 70 procent vg , ik knip de cotton af juist iets langer als het bovenste van het deck zodat de meeste cotton op het deck komt te liggen en een heel klein beetje in het jucekanaal maar ook niet langer als de bovenste horizontale ring van het jucekanaal , deze laat ik zelfs nog vrij van cotton Wat ik ook doe is het cotton bevochtigen ,het in de juiste positie leggen en dan pas draai ik het het deck huls erop ( of hoe noemen ze dat :-) ) , daarna draai ik de tank erop en vooraleer ik de liquid toevoeg doe ik een inhaal of twee en vul dan pas de tank . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Manny4pacman Posted September 27, 2015 Share Posted September 27, 2015 Mooie review , ik gebruik de smok tfv4 nu al een tijdje en moet zeggen nog geen lekkage gehad , gebruik wel tenminste 70 procent vg , ik knip de cotton af juist iets langer als het bovenste van het deck zodat de meeste cotton op het deck komt te liggen en een heel klein beetje in het jucekanaal maar ook niet langer als de bovenste horizontale ring van het jucekanaal , deze laat ik zelfs nog vrij van cotton Wat ik ook doe is het cotton bevochtigen ,het in de juiste positie leggen en dan pas draai ik het het deck huls erop ( of hoe noemen ze dat :-) ) , daarna draai ik de tank erop en vooraleer ik de liquid toevoeg doe ik een inhaal of twee en vul dan pas de tank . Hier geef ik je 100% gelijk in . Een update voor het wicken en mogelijk lekkage probleem Mits ik zie dat er toch een meerderheid de TF-R1 in gebruik heeft heb ik de test op deze gedaan ( Dit omdat deze bij de tank bijgeleverd is ) Ik ga op het einde ook foto s tonen van de wicking in de TF-R2 deze voor het poetsen van de tank voor de update . Deze was een dual nikkel build waarvan eerste wicking ook lekkage vertoonde !! ( Bericht 1 ) Ik heb deze test speciaal gedaan voor de mensen die deze tank bezitten en toch nog mogelijk problemen hebben met het wicken of lekkages . Voor de test het ik de coil gebruikt die standaard meekomt in de TF-R1 0.75 ohm . Ik heb het ff uitgerekend deze zou gemaakt kunnen worden door = ! Een 23 G diameter 3 mm en een tiental rondingen ( wist niet eens dat 23G bestond ) Wat me direct opviel was de diameter van de coil ...Hier ik gewoon ben om rond 2.5mm te werken zou ik het toch niet aanraden om kleiner te gaan dan 3 mm bij de Smok ( Je hebt toch plaats zat ) Bij het afknippen van het katoen ben ik zekers niet gierig geweest , de breedte van het reepje heb ik op +- 5/6 mm geknipt en heb de volledig dikte van het katoen gebruikt . Ik heb hier gekozen om een simpele wick methode en dus geen scottisch of andere soort wick te gebruiken .. Dit omdat niet iedereen deze methode kent of fijn werken vind , De wicking zal gebeuren met de TF-R1 goed vast gezet in de base . De base zal dan ook gebruikt worden als indicator voor de lengte van de wick , Dit wil zeggen dat ik de wick afknipte gelijk met de buitenkant van de base . Dus deze wick is best lang . Zoals als al aangegeven was door Defonz raad ik ook te sterkst aan je wick eerst te primen met liquid . Dit zal het plaatsen van de wick in de liquid kanalen eenvoudiger maken . Bij deze maakte ik gebruik van een pincet of een schroevendraaier . Plaats de wick zo in de kanalen dat deze de schroefdraad weinig of niets stoort . Eenmaal de de wick op zijn plaats light mag de schoorsteen erover geschroefd worden . Zie zo de tank kan in elkaar en de test kan beginnen . Ik heb er toch voor gekozen om met behulp van de band die Smok erbij levert , hem te gebruiken om de aiflow volledig af te sluiten . Dit zal ik in de toekomst altijd toepassen !!! Bij het vullen heb ik de kant van de schoorsteen (waar deze schuin na boven gaat) te gebruiken al indicator bij eventueel verlies van liquid . ( Foto 2 hier onder ) Ik heb een zo dun mogelijke liquid gebruikt maar kon direct niet vinden onder de 60Vg/40Pg (Dit volgens de website) Na het vullen heb ik de airflow terug volledig vrij gemaakt . Hij zou me deze keer niet hebben dus hij ging een tijdje aan de kant gewoon op een sokkel . Resultaat na een dik half uur . De lekkage test bleek goed gelukt te zijn ! Dus nu op naar een 2 de test . Ergens zag ik aangegeven dat men last had van dryhits . Dus speciaal voor deze ook getest . Geloof me deze test was echt niks voor mij ... Ik ben fan van sub ohm en Tc maar dit ging er voor mij over LOL Maar bon als ik er mss iemand een plezier kan doen met deze test ben ik een gelukkig mens . Ik deed deze test in 3 stappen van 25 naar 60 watt maar dit in een stroom versnelling dus chainvapend Manman ik moest echt stoppen op 60 watt voor mij veels te warm ( Ik had deze test beter buiten gedaan want mijn huis was een mist ) Met men keel kurkdroog na een 5 tal minuutjes het resultaat van het verbruik ( Ja waarom meen ik in godsnaam 12 mg ) Maar ik kan 100% zelfzeker zeggen dat ik geen enkele dryhit aan trefde . Voor deze foto nam ik nog snel een vijftal hijsjes . En nee hoor dit is geen troebele foto het is puur damp . Terwijl ik deze update aan het schrijven was besloot ik mijn Cloupor GT 80 watt volledig open te zetten ( deze is de zwaarste die ik heb dus kan niet zwaarder testen ) En ja hoor de wick hield goed stand en nog steeds geen dryhit ...Maar persoonlijk hoeft het zo hoog niet ! Want tegen dit tempo en wattage, gaat de liquid er even snel door als een lekkage . Hier nog de beloofde foto s van de gebruikte TF-R2 wicks ... Het lijk misschien veel maar deze gaf geen enkel probleem icm de nikkelbuid en mijn mod heeft dan ook geen enkele maal " dry coil " aan gegeven . Ik hoop dat met deze update jullie een plezier hebben kunnen doen . En mss zelfs er iets hebben kunnen uithalen . ( al was het maar een enkel persoon ) Alle feedback is welkom zodat ik kan zien of ik nu goed of slecht bezig ben ! Dit voor mogelijke toekomstige reviews . Mvg Manny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest defonz Posted September 27, 2015 Share Posted September 27, 2015 Klaar en duidelijke uitleg Manny met goed omringde foto's . Prima . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Manny4pacman Posted September 28, 2015 Share Posted September 28, 2015 Alvast bedankt Defonz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts