tommie Posted October 6, 2015 Share Posted October 6, 2015 Afgelopen week ontving ik van Gearbest de Freemax Starre Pro Subtank. Ik was benieuwd naar deze tank vanwege de goede review die deze kreeg in de test op vaping360.com. De Starre eindige daar op plek 4. Omdat ik veel bestel op Gearbest en lees in het forum dat de levering soms lang op zich laat wachten wil ik hier ook mijn mening over geven. Hij is ongeveer 2,5 week onderweg geweest, zonder tracking code. Ik vind dit persoonlijk nog wel meevallen, daar ik ook vanaf half september een bestelling bij fasttech open heb staan die nog niet binnen is - en dat was geen backorder! Persoonlijk vind ik de service van Gearbest wel goed en ze leveren, mijn inziens snel. De starre is te bestellen via: http://www.gearbest.com/clearomizers/pp_219131.html Hij kost hier 16.99 Dollar, zo'n 14,50 Euro omgerekend. Dit is de pro versie, er zijn verschillende versies in de omloop maar de pro versie heeft NI200 coils, temperatuur geregeld dus. Eerst de specs: 22mm diameter 5ml inhoud304 stainless steel Top fill ontwerp (TOP!)Ni200 coilsEnorme airflowUniek anti-lek design (later hierover meer!)Cloud Chasing en Direct to Lung tank Volgens de review zou ie ook een enorm goede smaakbeleving meebrengen. Ik was benieuwd; een tank die zowel enorme wolken kan maken als een goede smaak! Foto and showtime! Hieronder het doosje waarin de Starre Pro binnenkomt. Een standaard plastic doosje, geen poespas of extra's worden er meegeleverd. Naast de tank wordt de starre geleverd met 2 coils; één van 0.15 Ohm en één van 0.25 Ohm. Beide Ni200 coils. Helaas wordt er geen RBA bijgeleverd. De starre uit zijn doosje en in volle glorie. Ik vind hem er erg mooi uitzien. Hij heeft een enorme airflow onderin en ook de driptip kan je iets draaien waardoor er daar ook airflow geregeld kan worden. Deze zie je ook op de volgende afbeelding. De airflow op de base is in te stellen met een kliksysteem, je kunt hem met 8 klikjes in totaal helemaal open of dicht doen. Ik koop best wat tankjes en vind het echt de beste innovatie, het topfill systeem! Ook de starre pro heeft dit en het werkt eigenlijk erg makkelijk. Je draait de topcap eraf en je ziet direct de 2 openingen aan de zijkant om te vullen. Op de achtergrond zie je de driptip met de airflow gaatjes (bovenin) en daaronder de topcap die je los kan schroeven. De tank bestaat uit best veel onderdelen. Het wijst zich echter vanzelf qua opbouw. Van links naar rechts: - De base met enorme airflowgaten - De coil - De schoorsteen - Het Pyrex glaasje - De vulring voor het topfill systeem - De topcap - De driptip Alles draait goed en makkelijk in elkaar en er is geen enkele braam of beschadiding te ondekken. Build kwaliteit top! En dat voor dat bedrag.... De coil is een verticaal geplaatste coil om de airflow niet te belemmeren. Hij ligt hier op de kop maar de luchtgaten zijn goed te herkennen en deze zijn prima en groot genoeg! Daarnaast zie je de schoorsteen liggen en bij het schroefdraad is geen braam ofzo te herkennen. Hij is makkelijk in elkaar te zetten en schuurt nergens bij het samenstellen van de tank. Let's fill her or him! De eerste keer toen ik hem in elkaar zette zag ik de on/off instelling bovenop de tank (zie afbeelding) niet staan. Ik had de coil geprimed en de tank helemaal gevuld met Red Astaire. Enkele trekjes genomen en hem daarna weggezet. Enkele minuten later zag ik dat de tank leegwas en mijn hele MOD zat onder....shit wat kon dit zijn? Hij was toch 100% lekvrij? Wat blijkt na enig speurwerk op google? Je moet, wanneer je hem vult, bovenop de topcap zo draaien dat ie op on staat. Direct nadat je hem gevuld hebt dichtdraaien naar off. Nu ging het goed en lekt de tank helemaal niet meer. Conclusie: Ik gebruik de Starre Pro op mijn SMOK 80W. Ingesteld op 700F geeft deze tank een heerlijke smaak dan op mijn andere tanks (zelfde brouwsel uit zelfde potje). Het is minder zoet maar wel een lekker volle smaak. Dit kan natuurlijk ook komen omdat het een Ni200 coil is die anders smaakt dan Kanthal. De wolken zijn wederom enorm. Doordat de damp en driptip door de temperatuurinstelling niet heel warm worden zijn heel diepe inhaleringen mogelijk en dit zorgt voor megawolken en een kleine draaikolk in de tank. Op de smok, die ook al niet klein is, is deze tank met zijn 7.6cm best groot als set. Deze set gebruik ik veelal thuis (krijg nog steeds rare gezichten van veel mensen als ik met zo'n set aankom). Aanrader? Jazeker, topfill vind ik top, de smaak en dampproductie ook erg goed en de kwaliteit is erg goed. Alleen jammer dat er geen RBA meegeleverd wordt, wellicht dat deze later als optie nog komt. 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts