Jump to content

Cloud Chasers Inc. Triforce tank + Upgrade kit ( Trifecta )

Guest Manny4pacman

Recommended Posts

Guest Manny4pacman

Hallo allen, vandaag ga ik het review doen over de Cloud Chasers Inc. Trifecta tank + Upgrade kit van bij E-wolk : http://www.e-wolk.nl/nl/triforce-kit.html

LET OP !!!  de tank en de kit zal voortaan TRIFORCE genoemd worden ( dit door het patent op de naam Trifecta )

Hier gaan heel wat foto s bij zijn want over de  Trifecta + upgrade kit is heel wat nagedacht en heeft een pak mogelijkheden !

Voor ik aan mijn review start wil ik speciaal mijn dank betuigen aan Robbert Kros , de distributeur van Cloud Chasers Inc. International . Dit voor de hulp en super service voor Cloud Chasers Inc. International . Info @ http://www.cloudchasersinc.eu/

Ook wil ik Ka-hing van E-wolk bedanken om me in contact te brengen met Robbert .....dit getuigt dat beide toch bezig zijn met de service voor hun klanten en niet enkel cijfers !!!

Dan nu over naar het review !!!

Wat zit er in de verpakkingen en welke extra s of reserve onderdelen komen ermee ! Foto ( links ) De upgrade kit . ( rechts ) de tank .

2gv1wdz.jpg

De Triforce Box : - De tank met een capaciteit van 5 ML en de base is voorzien koperen 510 pin plus een zwarte delrin. (dit om de warmte op te vangen )

- Een zwarte delrin topcap : deze is voorzien van Engelse (reverse) draad ...Dit wss om mogelijk het losschroeven van orderdelen van de tank tegen te gaan .

- Twee premade coils : 1 kanthal coil 0.2 ohm (50-100W) en 1 NI200 coil 0.1 ohm voor TC modus .

- Tank kan zowel top als bottom fill aan ...enkel als men bottom fill gebruikt kan er geen 5 ML in ( Dit omdat de coil de tank niet afsluit icm de platte o-ring. )

- Een zakje met reserve onderdelen : zowat elke o-ring + de bottom insulator komt er extra bij .

De tank uit elkaar :

35n0unc.jpg  a425i0.jpg

Eerste indruk : - Dam wat een joekels van airflow ... twee gigantische sleuven

- De zwarte topcap : mijn eerste indruk dacht ik dat dit niet iets voor mijn zou zijn , maar hier komen we later op terug .

- De graveringen op de tank zijn echt nice .

De Triforce upgrade kit : - Een SS topcap met top airflow (deze enkel te gebruiken op de tank ipv de zwarte delrin cap )

- Een SS behuizing met een vet logo van CCI .

- Een joeken van een dripper cap ( transparant )

- En natuurlijk het RTA deck voor dual coil .
                                        - Hier ook weer een zakje met elke reserve o-ring , 4 schroefje ,2 premade coils en de wereld bekende blauwe schroevendraaier .

De Upgrade kit onderdelen :

d014.jpg

Eerste indruk : - Man wat een mooie topcap voor op de tank .

- Een nette behuizing weederom prachtige graveringen in zowel de cap en de behuizing . ( Maar hoe ga ik dat ding moeten gebruiken ? )

- Degelijk RTA met echt grote liquid kanalen .

Dus wat nu ? Mits deze tank met upgrade kit zoveel mogelijkheden bezit is het op korte tijd moeilijk te beoordelen wat nu de beste optie is om de dampen , dit ook door persoonlijke voorkeur !

Dus ik laat jullie liever de optie s zien wat deze combo kan !

Wat maakt deze tank en kit zo leuk en aantrekkelijk ?

1 : De tank is te gebruiken voor mensen die gewoon gebruik willen maken van premade coils ! Zowel Kanthal als NI200 ( als ik het bij het rechte eind heb zijn premade coils op dit moment nog niet beschik )

2 : In combinatie met de kit is er het RTA deck voorzien voor dual coil .... LET OP !!! Bij deze combo word aangeraden om een liquid te nemen met een zo hoog mogelijk VG gehalte ( 90 of 100 ) Deze combo is dan ook bedoeld echt wolken te dampen , en geloof me ik bezit een mod met max 80 wat en dit kan een pak hoger !

3 : Ook in combinatie met de kit heb je de mogelijkheid om deze tank om te toveren naar een dripper . ( hier ga ik wat uitleg en foto materiaal voor voorzien )

De tank omtoveren naar een dripper !

Allereerst je tank moet voorzien zijn van het RTA !

Daarna verwijder de tank van de base ! Zodat de base enkel overblijft met het RTA .

Verwijder de schoorsteen van het RTA , deze gaan we niet nodig hebben voor de dripper . Op de foto zie je de schoorsteen net naast men base op de mod liggen .De SS behuizing en de transparante topcap zullen in de plaats komen .

2qvwr2p.jpg

Schroef nu de SS behuizing op de base , en je dripper is zo goed als klaar .

27x5cl.jpg

Nu gewoon je katoen drippen , je topcap erop en klaar is ie ! Persoonlijk vind ik deze optie echt prettig .

Side by side ( foto links nogmaals de tank maar dan met SS topcap ) ( Foto rechts de tank omgebouwd naar een dripper )

313r42t.jpg  241qf5h.jpg

Nog een foto van de SS topcap waarbij je de airflow kan zien .

1zf67vn.jpg

Conclusie : Pro s en con s

Pro s

Als tank geef ik de voorkeur aan het RTA boven de premade coils ...ben nu de NI200 aant dampen ( deze zijn niet slecht maar persoonlijk niet super ) wss omdat ik voor TC al veel te lang mijn NI200 builds zelf maak )

Ik denk dat dit concept echt ontworpen is om te cloud chasen niet te min dat ik op 0.4 omh en dit op 50/80 watt nog steeds veel smaak (flavor) krijg ! gewoon zalig.

Ik denk dan persoonlijk ook dat deze helemaal tot zijn recht komt met een zware box mod en een liquid met een zo hoog mogelijk VG.

Een boel reserve onderdelen maakt het enkel maar aantrekkelijker .

Om nog terug te komen op de delrin topcap (tank) deze dampt persoonlijk erg confortabel ( voor mij zeker niet te breed of te groot )

Prijs kwaliteit van de volledige kit zeker niet overdreven : 59.99 € bij E-wolk http://www.e-wolk.nl/nl/triforce-kit.html of apart bij Clouds Chasers Inc. International : Tank 39.99 € : http://www.cloudchasersinc.eu/cci-triforce-subohm-tank.html Upgrade kit 19.95 € http://www.cloudchasersinc.eu/cci-triforce-subohm-tank.html : Zeker voor het concept en een hele boel reserve onderdelen

Update : Premade coils verkrijgbaar in drie soorten Kanthal 0.2 of 0.5 Ohm en NI 200 0.1 Ohm : http://www.cloudchasersinc.eu/cci-triforce-subohm-tank-coil-pack.html

Con s

Geen reserve glas

Een leuke optie voor sommige had misschien een adaptor geweest om mogelijk andere driptips te gebruiken

Je ziet deze tank bied veel mogelijkheden , dus ik blijf opties testen en zal later nog een update brengen.

Dit review is dan ook gedaan om jullie een beeld te geven wat deze kit allemaal kan !

Ik hoop natuurlijk weer dat het review aangenaam was en zoals altijd !!! Vragen ,tips en opbouwend kritiek voor mogelijk toekomstige reviews zijn altijd welkom !

Mvg Manny

Edit : Naam tank aangepast !!!

Edited by Manny4pacman

Nice. Veel info en duidelijke foto's.

Ik heb nog wel een paar vraagjes:

- Ik zie dat E-wolk een combodeal aanbiedt met Claptondraad. Als je de Triforce naar dripper ombouwt maak je de verdampkamer groter dus dan zal dat wel passen, maar hoe ruim is het RBA deck in 'tank modus' (evt. in vergelijk met anderen die je bezit)? Heb je veel ruimte of moet je geen coils gebruiken met een grotere diameter?

- Ik zou graag weten hoe de smaak is, in vergelijking met andere tanks. Natuurlijk is dit subjectief en hoe jij dit ervaart, maar het geeft wel een indruk. Is de tank meer gericht op dikke wolken en levert die daardoor een klein beetje in op smaak of doet die ook uitstekend mee op smaakgebied?

Verder nog wat tips voor wat extra informatie bij de review:

- de RBA is neem ik aan groter dan de fabriekscoilhead. Hoeveel van de 5 ml capaciteit blijft er over als de RBA gebruikt wordt?

- De afmetingen en diameter vermelden zou ook handig zijn (staat trouwens op de E-wolk site ook niet). Scheelt weer in zelf googelen.

Edit: RTA --> RBA

Edited by Bobby

Guest Manny4pacman

Nice. Veel info en duidelijke foto's.

Ik heb nog wel een paar vraagjes:

- Ik zie dat E-wolk een combodeal aanbiedt met Claptondraad. Als je de Triforce naar dripper ombouwt maak je de verdampkamer groter dus dan zal dat wel passen, maar hoe ruim is het RBA deck in 'tank modus' (evt. in vergelijk met anderen die je bezit)? Heb je veel ruimte of moet je geen coils gebruiken met een grotere diameter?

- Ik zou graag weten hoe de smaak is, in vergelijking met andere tanks. Natuurlijk is dit subjectief en hoe jij dit ervaart, maar het geeft wel een indruk. Is de tank meer gericht op dikke wolken en levert die daardoor een klein beetje in op smaak of doet die ook uitstekend mee op smaakgebied?

Verder nog wat tips voor wat extra informatie bij de review:

- de RBA is neem ik aan groter dan de fabriekscoilhead. Hoeveel van de 5 ml capaciteit blijft er over als de RBA gebruikt wordt?

- De afmetingen en diameter vermelden zou ook handig zijn (staat trouwens op de E-wolk site ook niet). Scheelt weer in zelf googelen.

Edit: RTA --> RBA

1 : Over de smaak : Ik heb de RTA denk enkel ff kunnen dampen op 50 watt (K-box) en 80 op de cloupor GT dit op 18 mg de smaak is er maar ook de troathit

Op de dripper heb ik 80 watt gebruikt voor wat virgin vapors van 0 en 6 mg en dit toch noch steeds vol flavor ... Als ik moet vergelijk moet hij zeker niet onder doen voor mijn Kanger s mini of voor dual coil de billow 2

2 : Wat de grote van de RTA betreft tegen over de premade coils deze zijn vanaf de schroefdraad tot in de tank van de zelfde grote ( dit om de sluiting te verzekeren met de platte o-ring in de base

24mw3lk.jpg

3 De grote van de verdamper kamers ... ik heb speciaal wat tanken uit elkaar gehaald en ze opgemeten ( Ps er staan een paar fouten op het papier ...tfr4 van smok moet TVF4 zijn .....en zonden cap moet zondeR zijn :ja  )

novss6.jpg

Dus de RTA is goed te vergelijkbaar met de Smok

Ik hoop dat je er wat Mvg Manny

Dankjewel voor de antwoorden.

Aan de andere kant maak je het me wel alleen moeilijker. Door jou staat deze nu op een gedeelde eerste plaats met de Aromamizer RDTA (incl. 2 post deck), op mijn verlanglijstje. Deze laatste heeft geen cap om hem om te bouwen naar 'echte' dripper (maar weet ook niet of ik dat echt ga missen).

Edited by Bobby

• 2 weeks later...
Guest Manny4pacman

Heb je het koper pennetje uitgedraaid van je rebild kit het beste kan je hem afstellen door hem naast een premade te houden zodat ze beide zelfde lengte hebben

Ik hoop dat je verstaat wat ik bedoel

Een paar post boven deze staan ze naast elkaar op foto

Mvg Manny

Edited by Manny4pacman