Blueszz Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 Tja en waar hoort dit nou te staan, ik weet het echt niet dus modjes... eventueel verplaatsen naar het juiste hoekje. Ook had ik willen aansluiten bij de topic schrijver die vorige week deze 'power cell' onder de aandacht bracht maar dat topic kan ik niet vinden. Goed, bij de Action verkopen ze momenteel een 'battery pack" met de merknaam "Soundlogic'. Prijs €12,95 Link naar het product: http://www.action.nl/products/view/id/1651/-p/viewid/9/favoritelistid/30 Ik hem vandaag gekocht en hij hangt momenteel aan de lader. Morgen ga ik hem eens testen, dat wil zeggen mijn eGo ELF er rechtstreeks op aansluiten en zien hoe lang deze batterij het vol gaat houden. De afmeting lijkt in elk geval erg leuk voor in mijn binnenzak als reserve batterij voor als ik volle dagen van huis ben. Specificaties: Accu capaciteit 5600 mAh (eerst zien dan geloven maar als is het maar 4000 mAh vind ik het al geweldig, jammer dat ik het niet kan nameten) Output DC 5V - 1000 mAh (max) Input DC 5V - 800 mAh (max) Afmetingen: 9,5 x 4,3 x 2,2cm (afgeronde hoeken). Gewicht 116 gram Opladen via micro USB, uitgang is een doodnormale USB. Morgen foto's van deze power cell met de eGo ELF er op aangesloten. Hoop dat die setup werken gaat :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Woods Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 http://www.elektrisch-roken.nu/index.php?topic=6634.0 Ik ben heel benieuwd, blijf dit topic ff volgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest paulv Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 Ziet er interessant uit, tenminste als het doet wat het beloofd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yvy Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 Ik ben ook benieuwd. Klinkt veelbelovend. Afwachten maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blueszz Posted February 13, 2013 Author Share Posted February 13, 2013 Mijn eerste bevindingen: Batterij vol, eGo ELF erop gezet. De eGo ELF gaat braaf knipperen als teken dat hij sap krijgt. Ik draai er een clearomizer op, wil dampen en dat gaat maar 1 keer. De Battery pack heeft zichzelf uitgezet en is niet meer aan te zetten. Ik hang deze aan de lader en hij lijkt zich te resetten. Ondertussen test ik de ELF aan mijn PC, deze functioneert gewoon. Ik herhaal mijn test en weer gebeurd hetzelfde. Het battery pack hang ik weer even aan de stroom en reset zich dan onmiddellijk. Test 2: Ik sluit een Joyetech eGO batterij aan met het hulpstuk wat hierbij hoort. Ik zet het battery pack aan en de batterij wordt opgeladen. Deze test loopt nog. Test 3: mijn enige pass through batterij eraan gehangen, de Itaste vv. Deze is ongeveer 3/4 vol op dat moment en ik zie aan de ledjes op de batterij dat hij opgeladen wordt. Ik kan er ook gewoon mee dampen terwijl hij via het battery pack wordt opgeladen. Momenteel damp ik de Itaste batterij leeg om met een lege batterij deze test nog eens te kunnen herhalen. Test 4: zal het testen van de ELF zijn met een USB kabel er tussen, alhoewel dit eigenlijk geen verschil zou mogen maken, kwestie van zaken uitsluiten. Begrijpt een kenner waarom een battery pack zich met de ELF (een pass through zonder batterij) zichzelf uitzet? Morgen wil ik het battery pack omruilen om te zien of het toevallig hieraan ligt maar omdat hij voor de rest normaal functioneert vermoed ik dat die met de bouw van de ELF te maken heeft. Ik heb helaas geen eGo pass through om voor jullie te testen of deze combinatie werkt maar als het met de Itaste VV werkt moet het met de eGo pass through eigenlijk ook werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bask Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 Nou... als ik even ga rekenen... De output van de cell is 1000mah. De eGo ELF op z'n laagste stand is 3.2 volt. Stel dat je er een atomizer van 2.4Ω op zou zetten dan kom je nog steeds uit op 1.33333333 ampere (=1333mAh). Dus hij schakeld zichzelf uit als er te hard aan getrokken wordt. Wat ik niet kan verklaren hoe het zit met USB poorten. Die zouden 500mAh moeten leveren, maar het heeft te maken met het verzenden van pakketjes van stroom. Ik weet overigens niet helemaal hoe dat zit. Maar logischerwijs zegt me dat het te hoge ampere vragen het probleem is. Opladen werkt met een stabiele overdracht, zonder dat daar extra aan getrokken word. (pro's: zoiets? ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blueszz Posted February 14, 2013 Author Share Posted February 14, 2013 Nou... als ik even ga rekenen... De output van de cell is 1000mah. De eGo ELF op z'n laagste stand is 3.2 volt. Stel dat je er een atomizer van 2.4Ω op zou zetten dan kom je nog steeds uit op 1.33333333 ampere (=1333mAh). Dus hij schakeld zichzelf uit als er te hard aan getrokken wordt. Wat ik niet kan verklaren hoe het zit met USB poorten. Die zouden 500mAh moeten leveren, maar het heeft te maken met het verzenden van pakketjes van stroom. Ik weet overigens niet helemaal hoe dat zit. Maar logischerwijs zegt me dat het te hoge ampere vragen het probleem is. Opladen werkt met een stabiele overdracht, zonder dat daar extra aan getrokken word. (pro's: zoiets? ) Het eerste deel snap ik Bask, ik kreeg een gevoel erbij. Thanks... dus de ELF op dit powerpack kan gewoon niet met een beetje normale coil. Op zich is daarmee mijn vraag beantwoord. Ben toch wel heel benieuwd waarom het met een USBpoort wel werkt trouwens... en waarom het bv ook werkt op de lader van een Ipad/Iphone (Martijn heeft die dacht ik wel eens gebruikt daarvoor?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bask Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 Ben toch wel heel benieuwd waarom het met een USBpoort wel werkt trouwens... en waarom het bv ook werkt op de lader van een Ipad/Iphone (Martijn heeft die dacht ik wel eens gebruikt daarvoor?) Denk met een iPad lader, iPad laders zijn namelijk 2A, die van iPhone zijn gewoon 500mAh. Maar misschien geld daar hetzelfde voor als met USB-poorten in je pc (die dus normaal ook gewoon 500mAh leveren). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zappa Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 Nou... als ik even ga rekenen... De output van de cell is 1000mah. De eGo ELF op z'n laagste stand is 3.2 volt. Stel dat je er een atomizer van 2.4Ω op zou zetten dan kom je nog steeds uit op 1.33333333 ampere (=1333mAh). Dus hij schakeld zichzelf uit als er te hard aan getrokken wordt. Wat ik niet kan verklaren hoe het zit met USB poorten. Die zouden 500mAh moeten leveren, maar het heeft te maken met het verzenden van pakketjes van stroom. Ik weet overigens niet helemaal hoe dat zit. Maar logischerwijs zegt me dat het te hoge ampere vragen het probleem is. Opladen werkt met een stabiele overdracht, zonder dat daar extra aan getrokken word. (pro's: zoiets? ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bask Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 Alleen (misschien een beetje mieren**kerig) voor de duidelijkheid 1.33333333 A = 1333 mA, niet 1333 mAh. mili-ampére is niet hetzelfde als mili-ampére-uur. Ampére is stroom, Ampére-uur zegt iets over capaciteit. Als een batterij bijvoorbeeld in staat is tot het leveren van een stroom van 2000 mA gedurende 1 uur, dan is de capaciteit van die batterij 2000 mAh. Als die het op die belasting maar een half uurtje uithoudt, is de capaciteit 1000 mAh. Ja, ik weet het. Ik stop nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zappa Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 Ah, grappig. Ik was hier een keer over gecorrigeerd dat het niet zo was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yvy Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 Jammer. Hij doet dus niet wat je gehoopt had dat ie zou doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blueszz Posted February 14, 2013 Author Share Posted February 14, 2013 Jammer. Hij doet dus niet wat je gehoopt had dat ie zou doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Serge.P Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 Heb het ergens beschreven,om te kunnen dampen heb je minstens 2000mah nodig,dit is ook zo in je auto,een usb autolader op 12v moet ook 2000mah leveren om te kunnen dampen,mijn thuislader die ik rechtstreeks op men usb 5v mod aansluit heeft 2500mah en dampt als een :tjoeke leuk als noodlader of externe 5v usb bron,maar als dampbatterij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blueszz Posted February 14, 2013 Author Share Posted February 14, 2013 Thanks Serge ik heb besloten hem terug te brengen naar de Action want hij voldeed voor mij dus niet. Zou ik een andere tegenkomen met minimaal 2000 mAh output zou ik dan de ELF wel op kunnen gebruiken dus? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Serge.P Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 Inderdaad bv: http://www.globalsources.com/gsol/I/Power-bank/p/sm/1058508160.htm louter als voorbeeld dus,er zijn er nog met een grotere output en capaciteit natuurlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest paulv Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 Het zou mij verwonderen moest dat spul met ALLES werken wat er op de markt is. Idem met eentje met hogere capaciteit. Spijtig natuurlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blueszz Posted February 14, 2013 Author Share Posted February 14, 2013 Het zou mij verwonderen moest dat spul met ALLES werken wat er op de markt is. Idem met eentje met hogere capaciteit. Spijtig natuurlijk Kun je me uitleggen waarom bv de eGo ELF niet zou werken met het voorbeeld dat Serge me laat zien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Serge.P Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 Het zou mij verwonderen moest dat spul met ALLES werken wat er op de markt is. Idem met eentje met hogere capaciteit. Spijtig natuurlijk ja ben ik ook benieuwd naar,voor de elf is dit echt voldoende hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest paulv Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 Het zou mij verwonderen moest dat spul met ALLES werken wat er op de markt is. Idem met eentje met hogere capaciteit. Spijtig natuurlijk Kun je me uitleggen waarom bv de eGo ELF niet zou werken met het voorbeeld dat Serge me laat zien? Ik zeg niet dat deze niet met de Ego ELF zou werken, maar dat is weer af te wachten. Als het vermeld staat in de specificaties avn deze zwaardere Power bank , wat niet zo is, dan zou die daar 100% moeten mee werken. Elk toestel schijnt zijn beperkingen te hebben, wat prima werkt met A, werkt daarom niet met B. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Serge.P Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 Specificatie's staan er toch op?Battery: 3.7V, 2,000mAh lithium-polymerPower supply:Input: 5.0V DC, ±0.2V (maximum 1,000mAh)Output: 5.0V DC, ±0.2V, 2,000mAh [*]Zoals ik al had aangegeven is 2000mah output vrijwel het minimum om rechtstreeks te kunnen dampen op de power bank,maar heb je een coil van bv 2.5 Ohm dan kan dit op 4.2V ook zonder een enkel probleem,je verbruikt dan max een 1600mah war ruim binnen de marge valt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blueszz Posted February 14, 2013 Author Share Posted February 14, 2013 Het zou mij verwonderen moest dat spul met ALLES werken wat er op de markt is. Idem met eentje met hogere capaciteit. Spijtig natuurlijk Kun je me uitleggen waarom bv de eGo ELF niet zou werken met het voorbeeld dat Serge me laat zien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camikease Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 @Blueszz Ik heb dezelfde Accu gekocht en heb een soort gelijk apparaatje als de ELF, ik zeg soort gelijk omdat die van mij van een andere leverancier komt en een hogere range van voltage heeft. deze heeft een range van 3.0 tot 4,8 volt in 4 stappen. (3.0, 3,6, 4,2, 4,8) Bij mij werkt het wel (maar niet met alle carto-clearo-atomizers), ik kan op alle spanningen dampen, echter schakelt de batterij zichzelf wel uit als ik er niet aan hijs na ca. 10-20 seconden, dus moet ik telkens de batterij weer aanzetten wil ik gaan dampen, moet er wel eerlijkheis halve bij zeggen dat ik nu test met een gewone cartomizer (3,3 Ohm), ik zal de test eens doen met een clearomizer, als de Vivi Nova V10 bijvoorbeeld, dat is een 2,6 Ohm's coil die erin zit. Een kleine Test.. wat werkt wel en wat werkt niet - Ohm's gemeten op een Vamo. De Accu schakelt wel uit na 10-20 seconden geen stroom te hebben gebruikt Werkt wel: Zojuist getest met een APL-850 of een Ego-W Clearomizer (2,6 Ohm), tot op 4,8 volt werkt het uitsteekbaar. Vivi Nova Mini (2,6 Ohm) werkt op alle voltages. Single coil Echo Cartomizer (4 Ohm) - alle voltages T2 -Ego aansluiting - alle voltages Werkt niet: Met een DualCcoil Smok Cartomizer 3,5 ml (1,6 Ohm) gaat ie de mist in, accu gaat uit en moet gereset worden. De Greenwood Pipe en Sigaar Cartomizers (2,6 Ohm) - werkt ffkes, dan moet ie gereset worden. (via een omzetter) Vivi Nova V10 - 1 hijs en de accu moet gereset worden. Tank-Atomizer ( ?? Ohm) - na 3 hijssen - moet ie gerest worden. Double Barrel Clearomizer (1,9 Ohm) - start niet eens op - reset S4F C8 (2,5 Ohm) - 6 hijssen op 3 volt - Reset 510 Atomizer (3,6 Ohm) - 4x - dan Reset Dus voldoet de accu niet niet ? dat kan ik niet zeggen, want met sommige doet ie het wel en met andere niet of heel ffkes. nadeel vind ik wel dat ik 'm dan ook telkens moet resetten aan een laadbron. voldoet ie dan helemaal niet ? nuja dat zou ik niet zeggen, je kunt er meer dan prima je Blackberry telefoon mee opladen en de bovenstanaande clearo/cartomizers ermee dampen, dus het apparaat doet het zelfs boven mijn verwachtingen. Wat je zou kunnen doen is kijken waar ie wel op werkt en die combi dan blijven gebruiken op dat dingetje als je de deur uitgaat of op je werk zit. De mobiele accu voldoet aan de doelen waarvoor ie gemaakt is, het opladen van telefoons, mp3, mp4 spelers. hij voldoet zelfs gedeeltelijk waarvoor ie niet gemaakt is, namelijk dampen via een draadje.. En tja...voor maar 13 euro heb je een 5600 Mah accu bij je ter grootte van een nagelsetje. ik heb een 1800 Mah van Duracel zien liggen bij Bart Smit... voor maar 40 euro. je zou kunnen vragen aan Tessa van Smoke4Fun of haar accu die ook nog eens zonnecellen heeft, wel geschikt is om te dampen aan een draadje... 4000 Mah voor nog geen 30 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blueszz Posted February 21, 2013 Author Share Posted February 21, 2013 Ik ga later nog even uitgebreider reageren. Kan je wel al vast zeggen waar ik hem mee getest had. ELF + CE4 en ELF + Vivi Nova. Ohm's 1,9 en 2,3 en 2,7. Wat ik me dus afvraag, zit het verschil hem in de soort Pass Through waar we nu over praten. Jij hebt die van oliespuitje neem ik aan? Ik kwam niet verder dan een hijsje van 1 seconde of zo en dan moest hij weer aan de oplader om te resetten. Voor opladen van batties is het natuurlijk prima... en ook als je een gewone pass through batterij eraan hangt maar me de ELF kwam ik persoonlijk niet ver hihi. Laters meer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camikease Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 wil je zeker weten dat je een meeneem accu hebt die het altijd doet, dat koop je de accuset van Partysmoker, is een 2000 Mah batterij en is al te koop vanaf 2007 voor 40 euro, diversen hebben 'm al gekocht sindsdien en men had er geen klachten over. dus die is zowie zo bewezen goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts