Jump to content

Ovale Elips


Guest fta

Recommended Posts

Hallo allemaal!

Zoals beloofd een review over de ovale elips.

Ik gebruik hem nu 2 weken en heb wat voor- en nadelen op een rijtje gezet. Ook heb ik hem uit elkaar gehaald om te kijken hoe hij gebouwd is en of hij te modden valt.

Hij kostte me 100 dollar en komt in een doosje met 2 batterijen, 2 atomizers (waarvan één een tawa-atomizer), 2 mondstukjes, 7 tankjes en een flesje vloeistof, 3 rubberen 'pakkingen', een handdoekje, een (amerikaanse) wandstekker met usb uitgang en een usb kabel.

Hier wat foto's:

formaat ten opzichte van een anologe

2dv0jz4.jpg

de verschillende onderdelen

259wyt2.jpg

Het tankje houdt ongeveer anderhalve milliliter en is gemakkelijk te openen door met je nagel onder het dopje te wrikken.

Je kan dan gewoon rechtstreeks uit het flesje vullen.

2a7y495.jpg

Het tankje schuift zo op de pin van de atomizer.

2nqyxq0.jpg

Nadat je het tankje op de pin hebt geschoven kan je het mondkapje erop klikken. Hier kan je kiezen uit de 2 meegeleverde stukken, ofwel de 'ronde' of de 'ovale'.

drcbiv.jpg

De ovale vind ik wat fijner tussen de lippen vanwege de geringere afmetingen en de ronde vind ik fijn omdat hij wat lichter hijst. Dit komt volgens mij omdat er meer ruimte is tussen tankje en mondstukje.

De baterij is 650 mA en heeft een ongewone aansluiting. Hij verbind de atomizer dermate van 2 puntjes. Theoretisch is het onmogelijk voor vloeistof om bij de batterij te komen.

Het mondkapje klikt op de atomizer en schuift dan over een rubberen 'pakking' heen die gelekte vloeistof, waar ik dadelijk nog op terug kom, extra tegenhoudt.

De batterij

4r6zpy.jpg

de atomizer

1htlqw.jpg

de 'spike' kant van de atomizer

10r7pdh.jpg

Als je het metalen gedeelte uit de atomizer haalt zie je de wick. Deze is volgens mij makkelijk te verwisselen voor een stukje mesh voor de modders onder ons.

detemd.jpg

De wick rust dan in een ruimte op de gloeispiraal. In deze ruimte bevinden zich 4 gaatje die uitmonden op 2 gaatjes in de zilveren ring aan de buitenkant van de atomizer.

2vb3eyf.jpg

Wat vind ik van het rookgedrag van deze nieuwe damper.

Nou eigenlijk ben ik zeer tevreden over hoe hij presteert. De smaak is uitstekend en veel puurder dan ik gewend was van de cartomizers die ik hiervoor gebruikte. De rookontwikkeling vind ik uitstekend. Ik damp voornamelijk nog non en zelfs dan vind ik het nog meer dan acceptabel. Vind het nog steeds fijn om rook uit te kunnen blazen;)

Een nadeel vind ik dat er na verloop van tijd vloeistof op de buitenkant van het tankje komt. Dit is volgens mij omdat de damp vanaf de atomizer óm het tankje heen moet richting het gaatje in het mondstukje. Hier koelt die af en slaat weer als vloeistof neer op de tank. Dit is inherent aan het tankontwerp. Ovale heeft geprobeerd de overlast hiervan te beperken en dit is ze aardig gelukt. Door het gebruik van dat rubberen ringetje blijft de vloeistof altijd in het mondstukje. Dus bij de atomizer kant kan het er nauwelijks uit. Aan de mondkant kan het er ook niet makkelijk uit omdat daar een soort van verhogingkje is toegepast zodat er redelijk wat vloeistof kan ophopen voordat het eruit komt. Is het nog duidelijk??

In de praktijk komt het hierop neer:

Bij het verwisselen van de tankjes dep ik alles droog (tankje, buitenkant atomizer en binnenkant mondstukje) met een tissue (of het meegeleverde handdoekje;)). Tijdens het oproken van een tankje heb ik nog nooit een lekkage gehad. Als ik door haast zonder schoon te deppen een tankje verwisselde en die weer helemaal opdampte, heb ik wel eens gehad dat hij een beetje lekte bij de atomizer. Dit heb ik niet als hinderlijk ervaren.

Toen ik een week een atomizer had gebruikt begon de smaak wat zwaarder te worden dus was het tijd voor een schoonmaakbeurt.

Ik heb de wick van de gloeispiraal afgehaald en in een beetje heet water schoongemaakt. Toen heb ik de gloeispiraal even laten gloeien totdat de zwarte residu die zich erop verzameld had ervan afgebrand was. Resultaat: dampte weer als nieuw!

119ufb6.jpg

Voordelen:

-Handig formaat

-batterij gaat bij mij met regelmatig gebruik anderhalve dag mee

-je kan tijdens het laden roken, omdat de lader in de onderkant van de damper gestoken wordt

-1,5ml tankjes die gemakkelijk te vullen zijn

-goeie smaak

-makkelijk onderhoud. 1 keer per dag droogdeppen tijdens tankwissel (rook 2 á 3 tankjes op een dag) en 1 keer per week de atomizer schoonbranden.

-geen risico op vloeistof bij de batterij

-er is een pcc voor beschikbaar

Nadelen:

-duur

- 'lekt' vloeistof

-de lader zit mij iets te los in de batterij tijdens het opladen

-nu alleen nog verkrijgbaar in de us en azie

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

gr tim

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest R@tje

mooi review.... :ponpon

lekker klein apparaatje....

ben benieuwd hoelang je ermee doet en of er nog meer kinderziektes naar boven komen.

Hou ons aub op de hoogte.

veel dampplezier ermee :jahsmke

Link to comment
Share on other sites

Hallo FTA,

Wat heb je dat mooi gedaan zeg ,duidelijk gewoon en simpel .

Zoals ik het nu zie is het dus een fijn apperaatje om te gebruiken ,en wat doe je lang met een batterij zeg voor zo,n kleine dampertje geweldig toch .

:klap :klap :klap  voor jezelf het ziet er heel keurig uit allemaal.

Lieve groet Wil :a025 :a025 :a025

Link to comment
Share on other sites

wow tim, wat heb je dat duidelijk neergezet hier. Leuk ding dus, maarre, 1,5 dag met 1 batterij van 650 mah? Dat is wel erg lang :jazeker

Wel een makkelijke atomizer om te modden zeg, je kunt er goed bij zo

Link to comment
Share on other sites

Bedankt allemaal,

ben zelf ook heel benieuwd hoe lang met name de ato's mee gaan. kan nog geen spare's krijgen hier!

JP heeft gezegd dat zij hem waarschijnlijk gaan voeren als ie uitkomt hier in Europa. Wanneer dat is

wist hij nog niet. Ik hoop snel!

Dat de batterij voor mij anderhalve dag meegaat heeft waarschijnlijk te maken met mijn dampgedrag.Ik vind

'regelmatig' dus 2 á 3 tankjes van anderhalve ml per dag. Dus daar kan je op rekenen. Op één baterrijlading

kan je ongeveer 3 tankjes dampen. Ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik de batterij maar één keer helemaal

leeg gerookt heb (alleen voor dit forum). Normaal hang ik hem regelmatiger aan de lader. Of aan de computer

of in de auto. Dit omdat dit mijns inziens beter is voor de batterij. Hoop dat dit duidelijker is.

Geniet van de zon allemaal! gr tim

Link to comment
Share on other sites

Guest Lotje

dat is nu eens een duidelijke beschrijving met simpele foto's zodat je precies ziet wat er wordt bedoeld!

complimenten!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hoi Ratje,

Hij doet het nog steeds!  :jahsmke Hij is sinds de review nog dagelijks in gebruik en damp er nog steeds ongeveer 2 á 3 tankjes per dag mee.

Met dezelfde 2 ato's!!! :shock De tankjes spoel ik om, en de ato's maak ik nog wel schoon, maar veel minder vaak dan tijdens de review. Ze schijnen het niet nodig te hebben. Kortom, echt een aanrader! Ik hoop dat iemand hem hier snel gaat leveren. Dan weet ik zeker dat ik niet zonder supplies kom te zitten.

groeten van een tevreden damper.

Link to comment
Share on other sites

Volgens de site van Ovale is ie verkrijgbaar vanaf eind augustus!

Op welke site van Ovale heb je dat gelezen Reinhout? Ben wel benieuwd namelijk.

Gr Tim

Link to comment
Share on other sites

Guest reinhout

Hey Tim,

je kan het lezen op www.ovale.gr bovenaan op de blog klikken.

daana klikken op "ovale elips is coming" en dan staat er bovenaan de post

"OVALE ELIPS is coming to EUROPE by the end of August 2011. Be ready..."

joepie!! nog 2 weken, en dan hopen dat we er als de kippen bij zijn :))

groetjes

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Maak nieuwe...