Jump to content

Dicodes boxmod fotos.

Guest

Recommended Posts

Zal ik er ook nog maar 1 bij zetten dan? :-) 

pq7nzdx.jpg 

En inderdaad @Ome Mies, op pagina 2 staat de 18650 versie met een Horizon Nano.

Op deze foto de 18650 (prototype, de display is inmiddels aangepast) met een NextGen, en de 26650 met een 2ml FeV V3.5.

Edited by Karin Spaink
Foto verkleind: max 600px breed
  • Like 4

Nee hoor. Zag ook de gewijzigde driptip. Én nu standaard met pyrex tank?

Heb de mijne bijna tam.

Ome Mies

Edited by Ome Mies

Hoorde dat hij gaat tot 60w, verder zo'n beetje dezelfde featurs als de Dani extreme v2+.

Tevens dat ze ook een board gaan uitbrengen voor de DIY.

Release zou ergen tussen 10 en 15 december zijn volgens de geruchten.

ogez68.jpg

358cleh.jpg

Ik hoopte echt op een side-by-side zoals de Xvostick....bij voorkeur een Dani extreme small met ruimte voor de tank ernaast....met de tank ernaast hoeft er geen 510 meer boven op de Dani, zou zo maar weer een centimeter schelen....een geregelde box met 6.5cm hoogte?? Die wil ik wel!! Da's microstick size. En aangezien de mod al bestaat lijkt het me ook niet heel moeilijk te ontwikkelen....maar heb er geen verstand van, dus wellicht verkijk ik me hier gigantisch op.

Ach je moet wat de dromen over houden :lach

Helaas is het een gewone box geworden, en daar heb ik al teveel van :-) ben zelf ook niet helemaal weg van de looks.....moet er nog eens over denken.

Edited by Karin Spaink
Foto verkleind: max 600px breed

Ik ben redelijk enthousiast. Alleen vrees ik wel een mega-€'s prijskaartje.

Wéer een regulated 26650 (naast de VF Stout), en dan nu uit Duitsland.

Een leuke innovatie is ook "On-Board intelligent USB charger with source strength detection". Dat heb ik nog niet eerder gezien.

Zal geen koopje worden, maar wanneer het goed zit met de betrouwbaarheid, is het zeker een optie. Hij schijnt zijn boards, en chips zelf te ontwerpen. Die van VF komen van Texas Instruments?

We gaan het allemaal meemaken.

Ome Mies.

De nieuwe VaporFlask modellen komen met een board van Wismec en zijn i.d.d. ook single accu.

Diodes maakt hun eigen boards en hun nieuwste versie komt als eerste in de hier genoemde box-mods.

Dit board, waarvan hierboven een beschrijving staat (post van @drugarth) komt ook beschikbaar voor (selecte) modmakers.

De USB charger with source strength detection  wordt een unieke en revolutionaire feature die de accu's afzonderlijk monitort, ook bij serie geschakeld gebruik.

Maar de dual-accu boxen, waar deze feature echt bij tot zijn recht komt komen pas begin 2016.

De Dani-boxen met single accu echter zullen (begin) december verkrijgbaar worden en de prijs zal, zoals genoemd, iedereen verbazen.

Om alvast een klein tipje van de sluier prijs te geven, het streven is dat ze voordeliger worden dan de huidige Dani V2(+) serie.

De definitieve verkoopprijs staat nog niet vast, maar als ze waar kunnen maken wat ze in gedachten hebben denk ik dat we erg groot moeten inkopen ;-) 

• Like 6

" en de prijs zal, zoals genoemd, iedereen verbazen".

Beste Gert Jan. Ik verbaas me al een jaar over de prijzen.:shock

Maar.....ik denk dat ik mijn Kerst-aanwezigheids-bonus aan jou ga schenken.

Ome Mies.

Ongetwijfeld Lemwise. Ik denk alleen dat het aantal opties, om met twee buizen wat te doen, nogal beperkt zijn. Naast elkaar, op elkaar, of onder een hoek.

Form follows function.

Ome Mies.

7 hours ago, Redchilly said:

De USB charger with source strength detection  wordt een unieke en revolutionaire feature die de accu's afzonderlijk monitort, ook bij serie geschakeld gebruik.

Weet je dit zeker? Als dit ook met parallel geschakelde accu's kan, is dat idd revolutionair en uniek (maar dan zal er ook een galvanische scheiding van, tenminste één kant van de accu polen nodig zijn). Met in serie geschakelde accu's is dit niet meer uniek en revolutionair; het laatste Evolv board kan dat nu al met 2 in serie geschakelde 18650's.

NB: Ik wil er zeker niets aan afdoen want Dicodes heeft natuurlijk een naam en reputatie hoog te houden dus het zullen zeker hele interessante mods worden.

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
On ‎23‎-‎11‎-‎2015 at 23:31, Lemwise said:

Alleen jammer dat het ontwerp zo ongeïnspireerd is. Het lijken net twee stukjes pijp die aan elkaar zijn geplakt.

De geplaatste foto's van de dani boxmod doen hem te kort (ander voorbeeld is je avatar :)  ).

Vandaag eentje (titanium) gescoord bij RedChilly. Prachtig design, volgens mij ietsje kleiner dan de taifun gt. Thanks GJ