Jump to content

Verzoek: hulp bij uitvissen Status updates

Recommended Posts

Ik ben een aantal dingen van het forum aan het debuggen, en ik heb af en toe jullie hulp daarbij nodig. Vandaar:

Het heeft er alle schijn van dat sommige mensen nog steeds de Status Updates [SU] kunnen zien. Die willen we per se uit hebben, omdat geregeld wordt gedacht dat je daar je PB'tje aan iemand kunt typen, echter: een SU is een algemeen zichtbaar bericht. Om die reden hebben we het ding bij wijze van noodgreep maar op 'gemodereerd' gezet.

Na de meest recente software-updat wil ik graag weten hoe het ermee is gesteld. Zelf zie ik het vakje voor de SU nog wel, maar dat komt doordat ik FBT ben, dus dat schiet niet op. Ik zou graag willen weten of er mensen zijn die dat Status Update vakje nog steeds zien? Het gaat om dit ding, met die grijze rand, een gevarenbord en een waarschuwing in het beige:

status-1.thumb.jpg.bab576a6dc790aced0fbe

Het hoort er tegenwoordig zo uit te zien:

status-2.thumb.jpg.b450b826bde4305be0420

Als iemand - hetzij in zijn of haar eigen profiel, hetzij in dat van een ander - nog steeds dat grijze vakje ziet, zou die zich dan hieronder willen melden?

Veel dank!

• Like 1

Looks good to me :clap

image.thumb.png.a9118de8d0958fea39ace6a9

Ik zie alleen wel steeds onder mijn posts verschijnen dat ene Mw Spaink mijn afbeeldingen reduceert tot 600px breed. Offtopic hier, maar als ik daar zelf iets aan kan doen (op mijn iPad) om jou werk te besparen dan hoor ik het graag!

• Like 3

6 minutes ago, Marco said:

Ik zie alleen wel steeds onder mijn posts verschijnen dat ene Mw Spaink mijn afbeeldingen reduceert tot 600px breed. Offtopic hier, maar als ik daar zelf iets aan kan doen (op mijn iPad) om jou werk te besparen dan hoor ik het graag!

Afbeeldingen mogen maximaal 600 pixels zijn (dat is al ruim meer dan voor de grote update).

Wat je zelf kunt doen: na het plakken van een link naar een foto, en dat de foto is verschenen, evven dubbelklikken op het ding, 600 invullen in het vakje pal onder 'Size', even op het vakje ernaast klikken zodat de software eea. keurig uitrekent, en dan op 'Update' klikken. Dan komt-ie in gepast formaat uit het proces.

Zorgen dat dat resizen voortaan automatsich gebeurt, is de volgende uitzoekklus :)

• Like 1

2 minutes ago, Polderjongetje said:

@Marco kun je "dubbelklikken" op het plaatje wat je wilt plakken op een iPad? Dan verschijnt er nl een venstertje waar je de breedte kunt aanpassen

Volgens mij werkt dat niet op een iPad, dubbeltap is selecteren. Maar ik ga het proberen bij de volgende afbeeldingen die ik plaats. En nu stop ik met vervuilen van dit topic, want dit was uiteraard de bedoeling niet :bloos.

• Like 2

• 1 month later...
On 10-12-2015 at 21:55, Karin Spaink said:

Afbeeldingen mogen maximaal 600 pixels zijn (dat is al ruim meer dan voor de grote update).

Is daar een speciale reden voor?

Ps: Uit het reglement ;-) 

Artikel 3c: Afmeting afbeeldingen

De maximale grootte van afbeeldingen op dit forum is 400 pixels x 400 pixels. Het forumbeheer kan bij overschrijding van deze grootte de plaatser verzoeken de afbeelding te verkleinen of te verwijderen, of zelf de afbeelding in omvang terugbrengen.

4 minutes ago, Storm said:

Is daar een speciale reden voor?

Ps: Uit het reglement ;-)

Zeker als je plaatjes ook nog gaat quoten, neemt dat scherm na scherm in belag, en soms raken browsers erdoor uit balans. Dus we houden een maximale schermbreedte aan. Tekst wrapt, plaatjes doen dat niet. En ja, we zijn tegenwoordig guller met schermbreedte dan vroeger :)

De tekst wrapt en de foto's schalen toch automatisch?

(In ieder geval wel in Chrome© :-))

Maar ik zal er rekening mee proberen te houden :-)

Bedankt voor de snelle reactie.

Edited by Storm
  • Like 1