TheVapingRaven Posted December 13, 2015 Share Posted December 13, 2015 (edited) Gemengd 80/20 VG/PG, 0.6% Nicotine 10% smaakstof. Liquid getest na 5 dagen rijpen. Een erg complexe smaak beleving. Het steekwoord voor mij is hier echt smaak beleving. Alhoewel de liquid een duidelijk aanwezige smaak heeft is het net of het een illusie van smaak is. Voor mij is er niets waarvan je duidelijk kunt zeggen dat is dat. De "smaken" zijn in mijn beleving ook erg gelaagd als in een toverbal. Tijdens het inhaleren denk ik eerst da's duidelijk een menthol, wat daarna snel overgaat in de twijfel of het toch niet munt is om vervolgens het idee te krijgen dat het weleens anijs zou kunnen zijn. Op het hoogtepunt komt er drop-achtige smaak bij waarin licht een citrus toon zwemt. Ik heb deze liquid geprobeerd in een druppelverdamper met een iets hogere weerstand (1.2 Ohm) op een mechanische mod. Denk dat het belangrijk is dit te vermelden omdat dat wel eens het gelaagde karakter zou kunnen beïnvloeden. Hogere weerstand geeft een iets koelere damp waaraan je iets langer kunt trekken en die langzaam hoger wordt in temperatuur. Tijdens het uitademen proef ik een duidelijk fris bloem aroma. Normaal hou ik hier niet zo van maar dit past zo goed dat ik enigszins begrip voor mensen begin te krijgen die wel van een bloemige liquid houden. Het bloemige gaat ook snel over naar een intensievere versie van de citrus drop combinatie bij het inademen. Het is of je een zoete citroen, van bloem tot rijpe vrucht volwassen proeft worden om daarna verwerkt te worden tot een delicaat drop-achtige snoepje. Er blijft een nadrukkelijke nasmaak van anijs achter in de keel hangen, ook blijft er een beetje bittere sensatie op je tong hangen. Hier komt de door de fabrikant beloofde absinthe een beetje te voorschijn. Het is denk ik echt een concentraat waar je vreselijk van houdt of echt helemaal niet. Duidelijk iets voor de avontuurlijke damper die van geraffineerde verrassingen houdt. Ik wordt in ieder geval erg gelukkig van dit niet alledaagse sapje. (http://www.smokesmarter.nl/absolum-revolute-aroma.html) Edited December 15, 2015 by DeRaaf 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smokepoes Posted December 13, 2015 Share Posted December 13, 2015 Complex is deze op zeker. Ik vind deze echt super zalig alleen kan ik deze niet dampen zonder te moeten hoesten... baal daar echt van. Maakt niet uit waarmee ik damp. Heb deze helaas weg moeten geven aan een dampvriendin die na een haal of 5 moet hoesten. Bij mij is het na 1 haal echt een hoestbui. echt super jammer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheVapingRaven Posted December 13, 2015 Author Share Posted December 13, 2015 5 minutes ago, Smokepoes said: Complex is deze op zeker. Ik vind deze echt super zalig alleen kan ik deze niet dampen zonder te moeten hoesten... baal daar echt van. Maakt niet uit waarmee ik damp. Heb deze helaas weg moeten geven aan een dampvriendin die na een haal of 5 moet hoesten. Bij mij is het na 1 haal echt een hoestbui. echt super jammer... Zelf geen last van hoesten, i.d.d jammer voor je. Ik vind deze ook superlekker, zou zelfs een ADV kunnen worden. Ben aan het wachten op een Kayfun v4 waar ik het goedje in wil gaan proberen. Voor in de druppelaar is het me misschien een beetje te heftig om de hele dag te dampen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smokepoes Posted December 13, 2015 Share Posted December 13, 2015 Heb zelfs oude clearomizers gepakt, evod, aerotank, zelfs een t3 uit de oude doos, kayfun, taifun ook niet te doen, bij de magma hoef ik alleen maar even te vuren en de kriebel komt al... baal vreselijk... ook verschillende samenstellingen van de base maakt geen verschil... echt volkomen k.. omdat ik deze echt direct super zalig vond. Voor mij is trouwens de dandy puff ook een van mijn all day vapes geworden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annet Posted December 14, 2015 Share Posted December 14, 2015 Ik vind hem naar ouzo smaken. Helaas krijg ik ook niet de kans langer te dampen vanwege de hoestbuien. Erg jammer.. Ik heb hem gedampt in een Aspire K1. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheVapingRaven Posted December 14, 2015 Author Share Posted December 14, 2015 15 minutes ago, Annet said: Ik vind hem naar ouzo smaken. Herkenbaar. Vooral bij het inademen en uitademen heeft de smaak meer van Ouzo dan van Absinthe in mijn mening. Absinthe karakter komt vooral bij het bittertje in de nasmaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wahanassatta Posted December 14, 2015 Share Posted December 14, 2015 On 13 december 2015 at 9:13 PM, DeRaaf said: Het is of je een zoete citroen, van bloem tot rijpe vrucht volwassen proeft worden om daarna verwerkt te worden tot een delicaat drop-achtige snoepje. Pure poëzie! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheVapingRaven Posted December 14, 2015 Author Share Posted December 14, 2015 9 minutes ago, wahanassatta said: Pure poëzie! Het is echter aan het aroma te danken dat deze zin het levenslicht heeft gezien. En ik hoefde er niet lang over na te denken!! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheVapingRaven Posted December 28, 2015 Author Share Posted December 28, 2015 Nu ik het goedje een tijdje langer heeft kunnen rijpen en het inmiddels een plek heeft gevonden in een tank (Kayfun V4) inplaats van een druppelaar krijg ik de indruk dat er een heerlijke lichte toon van een erg natuurlijk overkomende Cigarillo Cohiba bijkomt. De anijs blijft overheersen, de citrus wordt een beetje evenwichtige, het bloemige is er nog maar is een stuk verder op de achtergrond geraakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dampeR²emco Posted January 14, 2018 Share Posted January 14, 2018 Toen ik begon met DIY-en (kort nadat ik begon met dampen), was dit één van de eerste aroma’s die ik heb mogen ontvangen. Sindsdien helemaal verkocht geraakt aan dit meesterwerkje van een aroma. Damp dit nu langer dan een jaar en vier maanden iedere dag, in deze periode heb ik slechts één keer een korte smaakblock van circa vier daagjes gehad. Zou tijden geleden al eens een review schrijven, maar is dr nooit van gekomen. Gebruik sinds het begin de nautilus mini (1.6ohm coils). Heb inmiddels verscheidene tankjes & rda’s, maar blijf fan van de MtL-trek. Heb hiervoor ook maar een Coppervape 316SS Skyline RTA besteld, kan niet wachten tot ie arriveert!! Meng dit goedje altijd op: 60 PG / 40 VG & over het geheel 6% vodka. 10% smaakstof 6mg nicotine Meng dit altijd in bulk, aangezien het mijn favoriet is & ik vind hem lekkerder als ie een tijdje gestaan heeft. Zoals door TheVapingRaven al werd gezegd lijkt het in eerste instantie alsof er een vleugje menthol in zit, maar dit is inderdaad niet het geval. Naar mijn beleving is het een combi van de absinth & citrus (met koolada). Het frisse bij het inademen, slaat als het ware om in een wat zoetere onderliggende appelsmaak bij het uitademen. Terwijl de anijsachtige smaak in je mond blijft hangen. Ofzoiets hahaha! Schandalig van me dat ik dit zo ontzettend veel damp, maar nog niet goed weet te omschrijven wat ik proef. Komt doordat de smaak is zo complex en goed gelaagd is denk ik. Denk dat TVR wel gelijk heeft dat je van deze smaak-“beleving” houdt of juist niet. Mijn Absolu(m)te nummer één ADV! 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheVapingRaven Posted January 14, 2018 Author Share Posted January 14, 2018 49 minutes ago, dampeR²emco said: Mijn Absolu(m)te nummer één ADV! Vind deze persoonlijk lekkerder dan Heisenberg. Zou graag zien dat dit goedje een budget verpakking zou krijgen, prijs is me iets te veel om als ADV te gebruiken. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dampeR²emco Posted January 14, 2018 Share Posted January 14, 2018 21 minutes ago, TheVapingRaven said: Vind deze persoonlijk lekkerder dan Heisenberg. Zou graag zien dat dit goedje een budget verpakking zou krijgen, prijs is me iets te veel om als ADV te gebruiken. Hij is idd niet goedkoop. Heb hem al verscheidene malen proberen te klonen met verschillende aromas.. tevergeefs komt niet eens in de buurt. hahaha Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeBaard Posted February 26, 2018 Share Posted February 26, 2018 On 14-1-2018 at 22:16, dampeR²emco said: Meng dit goedje altijd op: 60 PG / 40 VG & over het geheel 6% vodka. Voeg je vodka toe aan je eliquid? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheVapingRaven Posted February 26, 2018 Author Share Posted February 26, 2018 (edited) 6 minutes ago, DeBaard said: Voeg je vodka toe aan je eliquid? Is soms een goede manier om de liquid te verdunnen als het niet goed werkt in een tank, smaak te verbeteren (sommige smaakstoffen lossen beter op in alcohol dan in PG of VG), soms wordt het aangeraden om throathit te verbeteren (heeft Absolum dan weer niet nodig in mijn persoonlijke mening). Edited February 26, 2018 by TheVapingRaven 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
UGL Dampkring Posted February 26, 2018 Share Posted February 26, 2018 Fijn dat dit draadje weer even gebumpt is. Ik denk dat dit een hele goede voor mij zal zijn. En met m'n 2ml per dag is deze prijs prima te doen. 100ml voor €5,20 + base + nic booster is netjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dampeR²emco Posted March 22, 2018 Share Posted March 22, 2018 On 26-2-2018 at 9:09 PM, Dampkring said: Fijn dat dit draadje weer even gebumpt is. Ik denk dat dit een hele goede voor mij zal zijn. En met m'n 2ml per dag is deze prijs prima te doen. 100ml voor €5,20 + base + nic booster is netjes. En? Wat vind je van deze aroma? Link to comment Share on other sites More sharing options...
UGL Dampkring Posted March 22, 2018 Share Posted March 22, 2018 Just now, dampeR²emco said: En? Wat vind je van deze aroma? Hij staat net 3 dagen te steepen. Of 4... zoiets. Ik heb hem al een beetje geproefd, wat ik ervan meekreeg (zo vroeg) is veelbelovend. Maar ik moet hem echt nog gaan ontdekken. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheVapingRaven Posted March 22, 2018 Author Share Posted March 22, 2018 1 hour ago, Dampkring said: Hij staat net 3 dagen te steepen. Of 4... zoiets. Ik heb hem al een beetje geproefd, wat ik ervan meekreeg (zo vroeg) is veelbelovend. Maar ik moet hem echt nog gaan ontdekken. Hoop dat het je bevalt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts