Jump to content

Foto review: Darang (FastTech sku:2550900)

TheVapingRaven

Recommended Posts

Wat zit er in de verpakking van de Darang (FastTech sku:2550900):

Sq5nWA6.jpg

s6nvJTi.jpg

ZosVEyz.jpg

DZ44og8.jpg

LayU3Bk.jpg

In tegenstelling tot wat er op de FastTech website staat afgebeeld heeft deze al de logo's

eXfB8yc.jpg

nj8enIR.jpg

AUhg400.jpg

We halen het uit elkaar. Topcap zit vastgeschroefd

or3l5j2.jpg

En houdt de airflow ring vast

WJRillR.jpg

Airflow ring lijkt me niet van messing of brons gemaakt, maar eerder iets van verguld materiaal. Wel goede kwaliteit.

De verdamp kamer is erg klein (kleiner dan de foto laat vermoeden)

w9q2GXc.jpg

Denk dat dit geen RDA is om hele grote coils in kwijt te kunnen. (Claptons zijn denk ik al een no, no).

Voor een goede uitleg van de airflow op de Darang moet je maar eens een YouTube video opzoeken. Maar de lucht word aan buitenkant bovenaan de verdamper er ingetrokken. 

EjVUB5d.jpg

en vervolgens aan de binnenkant direct op de coil gemikt.

LNfLgEO.jpg

Airflow en dat deze RDA single coil geschikt is waren voor mij DE reden hem te kopen.

Centerpin is verstelbaar en goed te gebruiken voor hybride mods.

TjnEjkn.jpg

Redelijk standaard bouwdek. Ga de gaten niet meten maar mijn 0.4mm NiChr krijg ik er met gemak doorheen.

TvAL1oA.jpg

En werkt. Het is makkelijk werken op het dek. Schroeven zijn van goede kwaliteit. Alle gaten zijn zo gericht hoe ze gericht moeten zijn. Ik denk alleen dat je coils groter dan 2.5mm diameter er niet opgepropt krijgt. Kamer is echt heel klein.

AEdc34S.jpg

En op mijn Brigada met de mee bestelde plastic driptip (mijn favoriete!).

IqG9ZRy.jpg

P.S Ja je kunt de onderste vergulde ring eraf draaien zodat er een M20X.5 schroefdraad te voorscchijn komt zodat je het hybride kunt gebruiken op b.v de Akuma, Tahiti en Emma mod.

fQxtes4.jpg

Was het vergeten omdat ik de foto eigenlijk opnieuw moet maken omdat onscherp. Maar geen zin meer in. Druk bezig met dampen!!

Edited by TheVapingRaven
  • Like 10

Just now, Meyeke52 said:

Wat een goeie review, en heerlijk met die ooohzo mooie fotoo's :ja 

nu wil ik er natuurlijk ook eentje, bedankt en dat meen ik :ja 

Graag gedaan. Denk dat ik mijn gebruikerservaring ook hier ga plaatsen, wil het ding eerst nog even een paar dagen testen.

Kan alleen zeggen voor de prijs hoef je dit SMAAKKANON echt niet te laten liggen.

• Like 1

Just now, DX2 said:

Prachtig , zeker in combinatie met je houten box . 

op hoeveel watt damp je ermee ? 

Coil die je op de foto ziet is om en nabij de 1Ohm (en die gebruik ik nu nog). Dus:

Ohmse wet:

Ampere = Voltage / Weerstand = 3.7 Volt (nominale batterij spanning) / 1 Ohm = 3.7 Ampere

Watt = Ampere * Votage = 3.7 Ampere * 3.7 Volt = 13.69 Watt.

Aangezien het om een parallel box mod gaat zal de batterij minder snel op het nominale voltage afzaken. Dus ik denk dat ik gemiddeld op zo'n 16 Watt zit. Precies waar ik wens te zitten met mijn dampen.

Prima verdampertje, niet te koud, niet te warm. Beejte aan de luchtige kant (trekt een beetje valse lucht lijkt het). Toch prima te gebruiken als "mouth to lung", komt misschien beter tot zijn recht als erg "restrictive lung" atty. Moet nog een beetje spelen met luchttoevoer.

Smaak is vreselijk goed en zuiver, wolken minder. Wat me opvalt is dat de smaak die het geeft de indruk wekken dat je een enorme hap damp hebt binnengekregen, maar bij het uitademen een mooi conservatief schapenwolkje te voorschijn ziet komen.

Tot nu toe nog steeds een "Thumbs Up".

• Like 3

Moet mezelf even rectificeren.

Had het in de post hierboven over valse lucht. Denk dat er iets anders het geval is. Ik stel mijn luchttoevoer behoorlijk strak in (zoals ik doe op al mijn verdampers).

kWJ34Gv.jpg

Zoals je ziet een klein gat aan de buitenkant, maar aan de binnenkant van de verdamper blijft het luchtgat een groot "cyclops" oog.

LNfLgEO.jpg  

Ik denk dat hierdoor de "druk" van de luchtstroom verlaagd zou kunnen worden. Mogelijk een verklaring van het luchtige karakter van de Atty, en waarom het wel veel smaak geeft maar relatief weinig damp (alhoewel dat ook niet kinderachtig is).

• Like 2