Jump to content

Foto review; Youde Bellus van Sourcemore.com

tommie

Recommended Posts

Na mijn Zephyrus en Goblin mini van Youde was ik behoorlijk 'fan' geworden van deze leverancier. Toen de Bellus uitkwam heb ik hem daarom direct besteld bij Sourcemore. Vooral de verbeterde topfill beviel me erg goed. Bij de Goblin is de vulling met een schroefje aan de onderkant, de Zephyrus had al topfill met een soort van 'stopje' die je op het vulgaatje duwt. De Bellus heeft dit verbeterd en hier hoef je alleen de topcap eraf te draaien.

Sourcemore;

Via de PB's is er makkelijk en snel contact op te nemen met deze Chinese winkel, in de persoon van Daisy. Ze reageert snel en goed op mijn PB's over de order. Op 25 november bestelde ik deze en op de 30e ontving ik het trackingnummer. Op 18 december kwam de postbode het pakketje afleveren.

Hij is bij Sourcemore momenteel te koop voor 21,90 Dollar, zo'n 18-19 Euro. Jammer van de koers maar toch een nette prijs voor deze Bellus. Je vindt hem via:

http://www.sourcemore.com/youde-ud-bellus-rta-rda-tank-5-0ml-with-unique-side-airflow-stainless-steel.html

Enkele specificaties:

• 22mm breed, 46mm hoog

• 5ml inhoud

• Stainless Steel met Pyrexglas

• Had ik al gezegd dat ie mooi is?

Genoeg info! Tijd voor de foto's en de beschrijving!

De Bellus komt aan in een mooi transparant doosje waarin hij ligt te pronken. Zoals je ziet worden er veel accessoires meegeleverd. Hier later meer over. Op de voorkant staat zijn naam te pronken!

P1080949_800x600.JPG

Ondanks zijn 5ml inhoud is hij absoluut niet groot! Ziehier:

P1080950_800x600.JPG

Hier is de Bellus uitgepakt en naast de extra's gelegd. Naast de tank krijg je dus ook een extra reserveglas, katoen en een zakje vol met O-ringen, coils, reserveschroeven en enkele coils. De Bellus is een dual-coil, maar in het zakje zit ook een soort adapter om hem met 1 coil te gebruiken.

P1080951_800x600.JPG

P1080952_800x600.JPG 

De bovenkant van de Bellus, waarbij de topcap eraf is. Hier zie je de 2 vulgaten aan de zijkanten voor de liquid.

P1080953_800x600.JPG 

Het builddeck kan eruit gehaald worden zonder de tank eerst leeg te moeten halen. Ideaal! Zo kun je makkelijk bij je coil komen en je katoen makkelijk en snel verwisselen. Je haakt de base in de inkepingen aan de zijkant van de buitenkant van de tank en hij zit gelijk vast.

P1080954_800x600.JPG 

Hier zie je het builddeck. De beide coils gaan door hetzelfde gaatje. Inmiddels zijn er al tanks met een Velocity deck, maar ik vind dit prima werken. Je duwt de uiteinden van de coils door de gaatjes (en wanneer je er één omvouwt kun je de ander makkelijk erin doen) en je schroeft de 2 schroeven vast. Complimenten voor de stevigheid van de schroeven, deze zijn veel dikker en sterker dan bij de Goblin en de Zephyrus. De coils zitten goed vast en breken niet makkelijk af.

P1080955_800x600.JPG 

Je ziet hier duidelijk een uitsparing aan de linkerkant in het midden. Daar steek je, als je wilt de adapter in om de Bellus met één coil te gebruiken. Ik gebruik dit verder niet. Aan de kanten zie je de openingen voor het katoen.

P1080957_800x600.JPG  

Het innovatieve van de Bellus is de toevoer van lucht aan de zijkant in plaats van de onderkant. Dit zou de smaak van de liquid verbeteren. Persoonlijk hadden de gaatjes nog wat groter gemogen, maar de airflow is prima. Ik ben een direct-to-lung vaper en dit gaat perfect.

P1080958_800x600.JPG

P1080959_800x600.JPG 

De tank in zijn geheel. De Bellus bestaat uit 8 losse onderdelen die makkelijk uit elkaar schroeven. Geen bramen, geen slechtlopend schroefdraad en hierdoor makkelijk en goed schoon te maken. Echt een toptankje dit! Van links naar rechts: de erg goed vastzittende driptip, de topcap, de schoorsteen, het pyrexglaasje, de RBA, de base met de airflow, de regelring om de airflow te regelen en de sluiting.

P1080960_800x600.JPG 

Het builddeck is ruim voldoende groot om normale coils van 2,5mm te plaatsen. Ik ben weg van de claptoncoils en heb hier een 2mm clapton op gezet. Past perfect!

P1080961_800x600.JPG 

P1080962_800x600.JPG 

Gloeit ie? Jazeker, als een malle!

P1080963_800x600.JPG 

De coil komt net niet tegen de base aan en hier zie je dat de airflow direct over de coils gaat (en van mij had dat gaatje wel wat groter mogen zijn).

P1080964_800x600.JPG 

Het wicken is wat lastig om dit ineens goed te krijgen. Bij mijn andere tankjes moest de wick net boven de liquidkanalen liggen, dit deed ik eerst ook bij de Bellus en toen liep de liquid er zo uit....

Loshalen dan maar weer en de wick wat langer gelaten en in de liquidkanalen gelegd. Base op de tank, omdraaien en....geen lekkage meer! TOP! Ik las op verschillende forums dat het wicken soms wat lastig kan zijn. Wanneer je deze review bekijkt, legt hij uit hoe hij wickt en deze methode werkt bij mij ook perfect: https://www.youtube.com/watch?v=npYamkxxY2k

Hier zie je de Bellus met mijn favo liquid gevuld; Red Astaire van T-juice. Wat een prachtige tank, he?

P1080965_800x600.JPG 

Conclusie;

Na hem opgebouwd te hebben kon ik hem echt proberen. Heerlijk wat een damp produceert ie, ondanks zijn kleinere airholes. De smaak van de Red Astaire is echt 'anders' dan bij mijn andere RBA's, het lijkt wel zoeter te zijn maar deze is zeker beter dan wanneer de lucht van onder de coils komt. Hij fluit niet bij het inhaleren, lekt niet (meer) en dampt heerlijk met m'n dual-clapton coils erin op 40 watt.

Een aanrader? Absoluut! Ik vind Youde echt mooie dingen maken! Deze Bellus is een blijvertje!

Voordelen:

• Makkelijk op te bouwen, je hebt hiervoor voldoende ruimte, zelfs met een claptoncoil.

• Topfill is verder verbeterd door Youde.

• Goede en veel airflow die door de ring makkelijk af te stellen is.

• Prijs, 19 Euro vind ik echt weinig voor deze tank

• Heerlijke, andere (betere) smaak! Echt een smaakkanon dit

• Meer dan voldoende dampproductie

• Klein maar fijn, toch 5ml inhoud en maar 56mm hoog

• Mooi, strak uiterlijk

• Goed schoon te maken en makkelijk los te halen.

• De driptip zit goed vast

Nadelen;

• Wicken is wat lastiger, zeker de eerste keer waardoor ie kan lekken

• De airflow gaten aan de zijkant hadden iets groter mogen zijn

Edited by Karin Spaink
Foto verkleind: max 600px breed
  • Like 4

Ha @tommie, er is iets misgegaan met je foto's. Plaatjes plak je zo in je bericht:

- zet de foto's op een externe site, bv imgur

- kies de preceze url [iets dat eindigt op .jpg]

- plak die url in je bericht, en geef daarna een [enter]

De foto zal dan in je bericht verschijnen.

2 minutes ago, Karin Spaink said:

Ha @tommie, er is iets misgegaan met je foto's. Plaatjes plak je zo in je bericht:

- zet de foto's op een externe site, bv imgur

- kies de preceze url [iets dat eindigt op .jpg]

- plak die url in je bericht, en geef daarna een [enter]

De foto zal dan in je bericht verschijnen.

Je was me voor :)

Ik was aan het kijken hoe de afbeeldingen erbij konden. Inmiddels gelukt!

Just now, Pixel said:

Mooi verslag Tommie. Toptank idd heb m ook. Hoe leg jij je wick nu? Beetje in de airholes? Benat je ze eerst ook met ejuice?

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk, dus let niet op typfouten :)

Ik heb in de review een link meegenomen van Youtube, daar wordt in uitgelegd hoe de wick geplaatst kan worden. Helemaal onderaan tegen de base en dan alleen de coil natmaken. De uiteinden van de wick maak ik niet nat. Wanneer je het deck er dan inplaatst zat ie bij mij goed.

• Like 2

Bijna goed met de afbeeldingen :) Je plaatst nu alleen links naar de thumbnails, terwijl je links naar de foto zelf wilt hebben.

Wanneer je links-klikt op een foto in ImageBarn, krijg je de link naar de foto. Plaats die, geef enter, en done. Dan zijn ze nog wel te groot, maar dat fatsoeneer ik dan wel weer :)

Mooi verslag tommy.

Dit zal zeker een hulp zijn voor de mensen die de bellus voor het eerst aankocht hebben. Enige wat ik nog extra doe : nadat ik mijn deck teruggeplaatst heb, haal ik het er nog eens uit, om te zien of mijn wicks net lang genoeg zijn meestal moet er nog een milimeter afgeknipt worden na dichten. (Ik bevochtig niks met juice).

• Like 1