wahanassatta Posted December 21, 2015 Share Posted December 21, 2015 Okay Toodligans, Er is op dit forum een grote groep leden die zich stevig begint te storen aan het feit dat hun ‘unread content’ (ongelezen berichten) pagina gedomineerd wordt door een handjevol leden die het leuk vinden een wedstrijdje flauwekulposten te doen. Dat is een probleem. Tegelijkertijd is dit ook jullie forum. En aangezien we natuurlijk niet willen dat jullie allemaal weer moord en brand gaan schreeuwen over gedachtenpolitie, übermenschen en wat er verder nog voor je klep komt, hebben we een oplossing bedacht die jullie wel zal bevallen. En belangrijker: alle andere leden ook. FBT incluis. We hebben een speciaal subboard voor jullie gemaakt: de Relkeet. Een board waartoe je alleen toegang krijgt als je ons vraagt je toe te voegen aan de groep “Lolbroeken & Grapjurken” kortweg "L&G". Grote voordeel daarvan is dat de rest van de leden geen vervuilde unread content en all activity pagina’s hebben. En jullie lekker verder kunnen gaan met wat jullie allemaal zo bezig houdt. De regels voor de Relkeet zijn: er zijn geen regels. Er is wel een aantal afspraken die we met jullie maken. Als je toegang vraagt en krijgt tot dit ehm… selecte gezelschap, conformeer je jezelf aan de volgende afspraken: Het FBT kijkt mee. Je kunt 1x toegang vragen en 1x vragen of we je weer verwijderen. Bij een verzoek tot toetreding tot de groep, houden we tot 24 uur verwerkingstijd aan. Bij een verzoek tot verwijdering uit de groep, houden we 72 uur bedenktijd aan. Whatever happens on the board, stays on the board: geen voortzetting van flauwekul in andere draadjes buiten de Relkeet. We treden hard op als dit wel gebeurt. Geen rapportages aan het FBT als een andere lolbroek of grapjurk op je teentjes is gaan staan. We hebben alle Tootle draadjes naar het nieuwe verborgen board verhuisd, omdat tootle discussies op dit forum kennelijk gelijk staat aan lolbroeken- en grapjurkengedrag. Verzoeken tot toetreding kunnen jullie via PB doen aan een FBT lid. Veel plezier! 15 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UGL 151222 Posted December 21, 2015 Share Posted December 21, 2015 nou ja zeg. ik kreeg het idee dat tootler stond voor Totaal Ontspoorde Off Topic En Rebelsheid, maar om er nou gelijk maar relnichten van te maken vind ik wat overdreven. 2 topics erover zou storend zijn voor anderen? he, wellicht een idee: "zorg dat het forum weer op enige wijze normaal functioneert." lijstjes als "topics waar ik in gepost heb" die gewoon werken een fatsoenlijk overzicht voor elkaar krijgen waar ik geen reclameboodschappen meer te zien krijg is niet eens meer mogelijk, zonder echt het spoor bijster te raken, maar 2 topics in een hele lijst is storend? ik vind dit wel heel erg denigrerend over een groep forumleden die graag een off topic plaatjes hebben en daar toevallig een onderwerp voor gevonden hebben. voordat het eerste topic ontspoorde was er geen negatief woord over het feit dat er lekker offtopic geleuterd werd en deed het FBT daar gewoon gezellig aan mee. dat er ingegrepen werd omdat er een enkeling over de schreef ging vond ik meer dan goed. maar om er dan verder een negatief subboard aan te hangen vind ik persoonlijk erg aanstootgevend. maar goed als het zo aanstootgevend is als er offtopic geleuterd wordt verplaats dan het "grote offtopic topic", en het hele off topic subboard ook maar daarheen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wahanassatta Posted December 22, 2015 Author Share Posted December 22, 2015 Het is toch opgelost zo? Ik snap je probleem niet @renetode. We krijgen veel klachten over de vervuiling omdat er in die topics door een klein groepje leden heel frequent gepost wordt. Dus door het op deze manier te doen, kan iedereen blijven doen wat hij wil, zonder een ander daarmee lastig te vallen. Dat is volgens mij een oplossing waar iedereen mee kan leven. Want uiteindelijk moeten wij iedereen tevreden zien te houden. En volgens mij doen we dat nu. Er zijn al een paar leden die toegang hebben gevraagd en fijn in het relnichtenboard aan het rellen zijn. Prima toch? Het gaat trouwens helemaal niet over aanstootgevende posts, die hebben we helemaal niet geconstateerd in de nieuwe flauwekuldraadjes. Het gaat puur over de overzichtelijkheid van het forum en het storende effect van teveel geneuzel. Daarbij blijven alle andere hobby en gezelligheid topics gewoon waar ze altijd waren. Er is nu gewoon een plek bijgekomen waar de regels niet van toepassing zijn en iedereen helemaal los kan, zonder dat anderen daar per ongeluk in terecht komen of eventueel aanstoot aan zouden kunnen nemen. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polderjongetje Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 Ik vind het een goede oplossing. Ik maak alleen bezwaar tegen het gebruik van het woord Relnicht. Ik heb uitermate veel respect voor relnichten. Zij zijn het die homo-emancipatie op de agenda hebben gezet in de jaren 60 en 70 en hebben zodoende enorm veel bijgedragen aan onze samenleving. 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BurmaShave Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 Kan me nog best vinden in de gekozen oplossing. Met de gekozen naam voor het subboard heb ik persoonlijk meer moeite. Dat moet toch beter kunnen 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wahanassatta Posted December 22, 2015 Author Share Posted December 22, 2015 Just now, BurmaShave said: Kan me nog best vinden in de gekozen oplossing. Met de gekozen naam voor het subboard heb ik persoonlijk meer moeite. Dat moet toch beter kunnen Suggesties? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Spaink Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 4 minutes ago, Polderjongetje said: Ik vind het een goede oplossing. Ik maak alleen bezwaar tegen het gebruik van het woord Relnicht. Ik heb uitermate veel respect voor relnichten. Zij zijn het die homo-emancipatie op de agenda hebben gezet in de jaren 60 en 70 en hebben zodoende enorm veel bijgedragen aan onze samenleving. 'Lolbroeken', wellicht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UGL 151222 Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 het probleem vind ik a) dat ik me als "relnicht" moet melden omdat ik van off topic houd. b) dat die 2 topics in het overzicht nauwelijks vervuiling te noemen zijn. (tenzij je het kleine beetje wat er van dit forum nog wel werkt niet gebruikt) iedereen tevreden? sorry maar ik in ieder geval niet. waarom specifiek aanmelden ervoor? en waarom geen fatsoenlijke titel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
UGL BusdriverTheo Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 Het relletjes hok Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UGL 151222 Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 en dan nog wat, waarom wel voor deze 2 topics maar niet voor onzinspelletjes als associatiespel etc.? vervuilen die het geheel dan veel minder? voor mij iig niet, maar ze in het ongelezen overzicht uitzetten kan ik ook niet meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
UGL BusdriverTheo Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 De forum kelder Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Redchilly Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 3 minutes ago, Karin Spaink said: 'Lolbroeken', wellicht? Lolbroeken en Grapjurken, anders krijg je die discussie ook nog ;-) 10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
UGL BusdriverTheo Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 De asla Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
TommyDiamond Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 Of ik het een goede oplossing vind laat ik in het midden maar ik heb me in ieder geval aangemeld als 'relnicht'. Ik vind mezelf redelijk volwassen en in staat om zelf te kunnen beslissen of ik iets wel of niet wil lezen.. Wil ik dat niet sla ik het over, wil ik het wel wil ik niet dat het me ontnomen wordt. Ik vind het vooral een hoop drukte om niks, met een hoop leden krijg je topics waar dingen in staan die niet iedereen boeit en waar niet iedereen wat aan heeft. Een grebbetje hier en daar moet kunnen (vind ik). En vind ik t niks... Wandel ik door naar t volgende topic with no hard feelings.. De zon schijnt in december, relax and take a vape.. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
UGL BusdriverTheo Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 De relkeet Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Spaink Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 2 minutes ago, renetode said: en dan nog wat, waarom wel voor deze 2 topics maar niet voor onzinspelletjes als associatiespel etc.? vervuilen die het geheel dan veel minder? voor mij iig niet, maar ze in het ongelezen overzicht uitzetten kan ik ook niet meer. Dat kun je wel, dat heb ik je al eens uitgelegd. Dat kun je doen via een eigen activity stream. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polderjongetje Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 'Lolbroeken', wellicht? Beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UGL 151222 Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 noem het "het grote offtopic topic", zet het in offtopic en zet de notificatie ervan uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wahanassatta Posted December 22, 2015 Author Share Posted December 22, 2015 Just now, renetode said: het probleem vind ik a) dat ik me als "relnicht" moet melden omdat ik van off topic houd. b) dat die 2 topics in het overzicht nauwelijks vervuiling te noemen zijn. (tenzij je het kleine beetje wat er van dit forum nog wel werkt niet gebruikt) iedereen tevreden? sorry maar ik in ieder geval niet. waarom specifiek aanmelden ervoor? en waarom geen fatsoenlijke titel? ad a) Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat een groep die zo makkelijk is met het plakken van labels op anderen en het bezigen van krachttermen zou vallen over zo'n term. Er lopen al suggesties voor een andere naam, we kijken even wat daaruit komt en dan passen we het aan. ad b) Dat is niet aan jou om te bepalen. Ook niet aan mij. Het wordt door een grote groep leden zo ervaren dus dan doen we er iets mee. Specifiek aanmelden is de enige manier waarop we het board (en de updates in de ongelezen berichten etc.) voor de mensen die het als storend ervaren verborgen kunnen houden. Als de software andere opties had geboden, hadden we die genomen maar we moeten het doen met wat er is. (Tenzij jij je portemonnee wil trekken en een platform voor ons uitzoekt waarbij dat allemaal wel kan.) 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Spaink Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 4 minutes ago, renetode said: noem het "het grote offtopic topic", zet het in offtopic en zet de notificatie ervan uit. Er staan hier wel meer offtopic onderwerpen. Maar a) die zijn niet rellerig, b) die duiken niet overal op het forum op, doch zijn beperkt tot een subboard, c) die flooden het forum niet. Gekeet is nu teruggedrongen naar een eigen subboard, we zullen er nog wel eens vaker draadjes naartoe verhuizen. En notificaties kun je zelf uitzetten, door een eigen stream aan te maken. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UGL 151222 Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 1 minute ago, Karin Spaink said: Dat kun je wel, dat heb ik je al eens uitgelegd. Dat kun je doen via een eigen activity stream. dat werkt totaal niet. het lijstje "topics waarin ik gepost heb" blijft defect. ik heb dat geprobeerd te ondervangen door topics te volgen. waar ik vervolgens alle postings te zien krijg ipv topics. maar daardoor kan ik geen ongelezen overzicht meer aanmaken door alles te volgen. maar als het allemaal zo ontzettend eenvoudig is dan kunnen toch die mensen die die 2 topics storend vinden gewoon niet meer volgen? 1 minute ago, Karin Spaink said: En notificaties kun je zelf uitzetten, door een eigen stream aan te maken dan had er dus ook de optie geweest om die paar mensen die zich storen op deze optie te wijzen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Spaink Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 Just now, renetode said: maar als het allemaal zo ontzettend eenvoudig is dan kunnen toch die mensen die die 2 topics storend vinden gewoon niet meer volgen? Je bedoelt dat het normaal is dat bijna alle forumleden een stream moeten gaan maken omdat tien of twintig leden overal willen mogen keten? 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wahanassatta Posted December 22, 2015 Author Share Posted December 22, 2015 Topictitel aangepast. Ik ga nu de naam van het board en de groep aanpassen conform de startpost. Gedaan. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marianna Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 Dus je moet je eerst aanmelden, terwijl je nog niet eens hebt kunnen lezen waar dat topic eigenlijk over gaat? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UGL 151222 Posted December 22, 2015 Share Posted December 22, 2015 2 minutes ago, Karin Spaink said: Je bedoelt dat het normaal is dat bijna alle forumleden een stream moeten gaan maken omdat tien of twintig leden overal willen mogen keten? nee, de paar forumleden die zich storen aan 1 of 2 topics die wat frequenter gebruikt worden dan andere off topic topics kunnen die stream aanmaken. wahanna zei zelf al dat het alleen maar over het off topic kleppen gaat. niks overal, je hebt het over 1 of 2 plaatsen. en kom zeg je deed er in het begin net zo hard aan mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts