Jump to content

Foto review: Snapdragon RDA (FastTech sku:3721900)

TheVapingRaven

Recommended Posts

Snapdragon RDA (FastTech sku:3721900)

Wat zit er in de verpakking:

uDQo7pf.jpg

sLEaJfl.jpg

lNaLW68.jpg

En omdat er behoorlijk veel extra's in het extra's zakje zitten, een extra detail foto van de inhoud van het extra zakje

BM3o4ja.jpg

En dan de verdamper zelf:

FMWyd4T.jpg

Niet de meest fantastisch afgewerkte die ik ooit gezien heb, maar voor de prijs $8,xx kun je niet klagen. Een mooi stukje zwaar voelend metaal. Voor de rest geen logo's.

ZHopODU.jpg 

Een koperen centerpin.

PRMaNhP.jpg

Die verstelbaar is.

UiNJvhb.jpg

Topcap is van binnen mooi afgewerkt en mooi afgerond (dome).

mmks1ZE.jpg

Het standaard bouwdek wat voor gemonteerd zit. Je kunt de schroefposten vervangen voor anderen wat ik in mijn geval ga doen. Zoals je ziet je hebt alle ruimte.

iNIaUTI.jpg

En een bovenaanzicht van het bouwdek. Hier kun je duidelijk de gaten zien die de coil van onderen van lucht voorzien.

Voor het volgende gedeelte wou ik dat ik de beschikking had over goede video apparatuur. De verdamper is redelijk "ingewikkeld" opgebouwd. Ik hoop toch dat de foto's het één en ander duidelijk maken.

Als je het bouwdek tegen de klok in van de 510 connectie basis draait kun je hem eraf draaien. 

8J9c8cy.jpg  

Aan de onderkant kun je dan de schroeven vinden om de schroefposten te verwisselen en het isolatie plaatje zien.

0sFKjQX.jpg

Het isolatie plaatje van ik vermoed Delrin ligt er "los" op.

Als we dan weer in de 510 connectie kijken zien we het volgende:

cvjRmRy.jpg

Een metalen plaatje waar de schroef van één van de schroefposten (kijk naar de foto van de onderkant van het bouwdek) op gedrukt wordt en op die manier de plus pool wordt van de verdamper.

ahIr5FI.jpg

Als je de koperen centerpin eruit draait kun je de 510 connectie nog verder uit elkaar halen. Hierboven zie je dat er nog een isolatie plaatje van Delrin onder de positieve plaat ligt.

vLu1smV.jpg 

Voor de rest geen spannende dingen te vinden in de 510 connectie.

sFhWu7K.jpg

De 510 isolator lijkt me van PEEK (Polyether ether ketone) gemaakt, het heeft er in ieder geval de goede kleur en "hardheid" voor.

Nog even een paar detail foto's van de twee verschillende schroefterminals die je bij deze verdamper geleverd krijgt.

cuolQmg.jpg

Die met de grote zijwaartse gleuf (die voor gemonteerd zijn) voor de Claptons, etc

fkIXmCg.jpg

En die met de bescheiden gleuf in het midden die ik gebruik. Ik wikkel single coil en heb vaak meer last van grote draadgaten dan plezier.

De schroefposten vervangen is simpel.

HaCqydQ.jpg

Schroef aan de onderkant van het bouwdek losdraaien. Het spul weer vastdraaien is iets lastiger omdat de schroefposten meedraaien. Ik heb de schroefposten met een tangetje op de plek gehouden terwijl ik de schroeven aan de onderkant stevig aandraaide.

2CDx87N.jpg

En als alles weer in elkaar is geschroefd en er een coil opzit werkt het!

ESUq6aF.jpg

En een totaal beeld hoe het ding er op een Nemesis uitziet. Denk dat die daar ook een redelijk vast plekje op krijgt.

Voorlopige bevindingen:

* Alles werkt zoals het hoort te werken

* Had beter afgewerkt kunnen zijn, maar voor de $8.xx ga ik niet enorm zeuren.

* Erg makkelijk om er een coil in te zetten en het van watten te voorzien.

* Lucht toevoer redelijk strak en traploos in te stellen. Instel ring voor de luchttoevoer werkt goed en zit niet te los of te vast.

* Bij het dampen bijna geluidloos!!!

* Leuk dat je twee soorten schroefposten krijgt, al ontgaat me eigenlijk de noodzaak.

Eerste indruk "Thumbs up"

Edited by TheVapingRaven
  • Like 9

@Rickw57 Helemaal naar 0% niet. Zou het ding iets preciezer gemaakt moeten zijn denk ik. Mogelijk dat de duurdere versie bij FastTech wel helemaal dicht gedraaid kan worden. En anders is er nog het origineel.

Maar als de luchttoevoer helemaal "dicht" zit op deze versie is het een hele goeie MTL. Strakker dan een ouderwetse CE4 clearomizer in mijn herinnering.  

Klopt het dat hij ook aan 3 kanten "airslots" heeft? Dus wat je meestal hebt bij een single/Dual coil dripper?

Voor dual coil heb je dan de airslots aan weer zeide open en voor single coil maar 1 airslot open.

Ik kan het namelijk niet goed zien op de foto's en ook niet op fasttech.

1 minute ago, Rickw57 said:

Klopt het dat hij ook aan 3 kanten "airslots" heeft? Dus wat je meestal hebt bij een single/Dual coil dripper?

Voor dual coil heb je dan de airslots aan weer zeide open en voor single coil maar 1 airslot open.

Ik kan het namelijk niet goed zien op de foto's en ook niet op fasttech.

Yep.

• Like 1

9 minutes ago, Phate said:

Wat een prachtig uitgewerkte review :duim

Ben niet zo van de drippers, maar voor $ 8.09 kan ik het er eens op wagen :)

Voor de prijs één van de betere druppel verdampers die je op dit moment kunt krijgen vermoed ik. Heel flexibel qua luchttoevoer. En na een paar uur gebruik nog geen lekkages anders dan een beetje condensatie rond het luchttoevoer gat. 

Edited by TheVapingRaven

1 hour ago, TheVapingRaven said:

Voor de prijs één van de betere druppel verdampers die je op dit moment kunt krijgen vermoed ik. Heel flexibel qua luchttoevoer. En na een paar uur gebruik nog geen lekkages anders dan een beetje condensatie rond het luchttoevoer gat. 

Je schreef dat je hem op de Nemesis hebt geschroefd. Op zich een hele mooie combinatie om te zien. Is dat een originele of een FT-kloon? En in de golf van kloons op FT, welke is daar de goede?  :bloos

@Phate "En in de golf van kloons op FT, welke is daar de goede?"

Hele goede vraag! Die van mij is een kloon maar al een paar jaar oud. Geloof dat die specifieke kloon niet meer te krijgen is.

Heb even moeten zoeken, maar diegene die het dichts in de buurt komt van die van mij (gepolijste tussen ringen, verzilverde contacten) is dezehttps://www.fasttech.com/products/0/10009160/2172900-nemesis-styled-mechanical-mod ). Geloof zelfs dat de mijnen in hetzelfde doosje (of er erg op lijkend) geleverd is.

Mogelijk verstandig even een vraag te posten op het forum hier voor je op de "buy" knop drukt! Ik zie namelijk door het Nemesis bos de goede Nemesis ook niet meer echt.

Guest kilobit

Ik geef het op met deze RDA.

De mijne kwam van 3fvape a $15.

De reverse threaded base is erg frustrerend, na flink schoon maken in een ultrasoon badje en met nylon tangen vast zetten was het wel opgelost.

Vervolgens de single coil airflow; Je hebt niet echt controle over de stand van de airflow ring waar de gaatjes in zitten, priegelen met een dun pennetje krijg je hem wel recht.

En dual coil heb ik niet eens aan de praat gekregen. Een stevige 90 minuten geklooid, maar telkens schoten er leads los. (zal wel aan de schroeven liggen, maar toch.

De posts draaien te makkelijk los.

Dus... gratis afhalen; i.d. buurt van Haarlem of tijdens kantooruren in Amsterdam Zuid-Oost. (pm me voor details.)

Edited by kilobit

Ik geef het op met deze RDA.

De mijne kwam van 3fvape a $15.

De reverse threaded base is erg frustrerend, na flink schoon maken in een ultrasoon badje en met nylon tangen vast zetten was het wel opgelost.

Vervolgens de single coil airflow; Je hebt niet echt controle over de stand van de airflow ring waar de gaatjes in zitten, priegelen met een dun pennetje krijg je hem wel recht.

En dual coil heb ik niet eens aan de praat gekregen. Een stevige 90 minuten geklooid, maar telkens schoten er leads los. (zal wel aan de schroeven liggen, maar toch.

De posts draaien te makkelijk los.

Dus... gratis afhalen; i.d. buurt van Haarlem of tijdens kantooruren in Amsterdam Zuid-Oost. (pm me voor details.)

Waar in Haarlem? Kom ik wel even langs om uit te proberen of je te helpen.

Guest kilobit
31 minutes ago, Rickw57 said:

Waar in Haarlem? Kom ik wel even langs om uit te proberen of je te helpen.

pm verstuurd.