Jump to content

Bug in PB'tjes

Recommended Posts

Ik heb recent een bug in de PB'tjes ontdekt.

Wanneer je met iemand een zg. 'conversatie' hebt, en een van beide gesprekspartners wist aan zijn/haar kant die conversatie na verloop van tijd [bv omdat- het gesprek al wat ouder is], dan

1. ziet de partij die de conversatie nog heeft, niet langer dat de ander 'm heeft verwijderd [was eerst wel zo], maar erger:
  2. als de partij die de converstie ng heeft, daar later toch weer op reageert, komt dat PB'tje nooit aan, terwijl het er wel uitziet alsof het netjes verzonden is. Echter: dat PB'tje is nu lost in space.

Ik heb de bug zojuist aangemeld bij IPS. De work-around voor nu: als een conversatie via PB al wat ouder is, ga er dan niet vanuit dat de ander die nog heeft, maar begin altijd een vers gesprek. Want via oude gesprekken nog iets versturen, kan betekenen dat je nieuwe PB'tje nooit aankomt.

Hieronder zie je een voorbeeld: het 4e mailtje is nooit aangekomen.

IPS-deleted-conversation.jpg

Edited by Karin Spaink
Typo
  • Like 4

Hier had ik je al enige tijd geleden op gewezen via PM, zeker nooit aangekomen... :wink

Het andere waar ik je destijds op wees; Je maakt een PM die je echter niet afmaakt en niet verstuurd, en vervolgens sluit je het berichtenvenster af. De volgende keer dat je weer een PM wilt sturen dan komt dat oude bericht, ook al verwijder je de tekst erin, toch weer in dat nieuwe aangepaste PM te staan (maar kun je zelf op dat moment niet zien) en verstuurd deze ook. (dus komt er de oude en de nieuwe tekst in te staan wat je pas ziet zodra die verzonden is...)

Ook komt vaker een onafgemaakt bericht voor iemand anders bedoeld in de PM van een ander te staan (dit zie je wel tijdig en kun je dan verwijderen).

Kortom, die berichtenfunctie is zo crappy als de p*st...

Overigens doet hij wat ik in de 2de alinea schreef niet altijd...

• Like 1

Tony: Die tweede is bekend, dat's een probleem met een cache die niet wil legen. Het gebeurt ook wanneer je in een topic je reply afbreekt, en de pagina sluit zonder je reply weg te gooien.

Oplossing: alles in je reply-veld selecteren en dan wegmieteren. Als er iets blijft staan, klik pal daarboven met je muis, en dan zie je een verhuiskruis staan [of hoe heet zo'n ding]. Klik daarop, die 'deleten' en weg is-ie,. Dan begin je daarna weer met een schone cache.

Maar, zodra ik dus een nieuw PM wil maken en dus de 'oude' tekst (wat in cache zit) verwijder voor ik het nieuwe bericht typ, dan blijkt na versturen dat hij tóch af en toe de oude tekst meeneemt !?

Dus doet hij niet altijd...

Heb helaas net afgelopen week alles geleegd anders kon ik je vertellen wanneer en aan wie ik dat verstuurd had...

Dus voor de duidelijkheid, ik heb een leeg venster voor me als ik typ...

@Karin, maak hier even gebruik van om nog een "Bugje" te melden.

Wanneer ik op een topic wil reageren, staat vaak de "Submit Reply" button reeds in "Saving" modus.

Je bent dan niet meer in staat op jou reactie te versturen.

De enige oplossing is dan om jou tekst even te selecteren en te kopiëren en vervolgens even het topic te verlaten.

Wanneer je daarna terug naar het topic gaat, kun je jou tekst plakken en daarna de "Submit Reply" button klikken.

• 2 weeks later...

... En ik heb weer een bug gevonden, ook deze was nog niet bij IPS aangemeld (maar nu wel):

Alle PB'tjes van voor 1 jan staan op de datum van je oudste PB'tje, in mijn geval: 15 december.

Ik doe beter maar geen screen capture, ivm de privacy van de PM'ers :)

Ik  trim mijn PM'tjes, anders raak ik helemaal het spoor kwijt. En alle oudere PM'tjes staan sinds de jaarwisseling op Dec 15 - ongeacht wanneer de laatste PM daadwerkelijk was verstuurd.

Je kunt gelijk hebben dat daarmee December 2015 wordt bedoeld, maar zo is dat overzich niet bedoeld :)

Antwoord van IPS developer Matt:

I'd say that the code looks at the year, and if it doesn't match, it uses the short date system. This is working as intended, but I do see your point of view.

I feel that the time needed to fix this issue is greater than the issue itself given that it is logically correct, really only affects things in specific areas after a new year event.

Kan ik me wel in vinden. De PB'tjes van het nieuwe jaar gedragen zich wel normaal.