Jump to content

Linken openen in nieuw venster

Recommended Posts

Ik weet niet of dat mogelijk is, dat de linken van bijv. de webshops zodanig aangepast worden dat ze openen in een nieuw venster?

Het viel me al vaker op, ik klik op een webshoplink, blader daar wat rond, wil terug naar het forum... forum weg!

[zeikmodus]Als de webshop nou in een nieuw venster geopend wordt, kun je die even 'open' laten staan en weer terug op het forum lezen. Ik vind dat persoonlijk handiger. Natuurlijk kun je ook rechts-klikken, maar je klikt toch best snel links.[/zeikmodus]

Het is een kwestie van target="_blank" toevoegen, maar of dat op forum-software net zo werkt, weet ik niet.

Mss een idee?  :jolleke

Ctrl click (ctrl + linkermuisklik) kan ook Ivy  :grins

Dat is hetzelfde als rechtermuisklik, openen in nieuw tabblad.

Guest Karlo

huh!... nee, die kende ik ook niet... handig.

Yvy, kzal kijken of het mogelijk is, maar kan het zowiezo niet hier aanpassen.

Kan het wel aan Nin doorgeven, als ik uitgevonden heb hoe het binnen SMF werkt.

grtz

Karlo

Guest angie

:bloos :bloos Ik was nog niet eens op het idee gekomen om de rechtermuisknop te gebruiken. Nam het voor lief om even opnieuw forum aan te klikken( heb ik standaard in mijn pc staan. ) :bloos :bloos

Is wel handig! :grins :grins

@Karlo, oké is prima.

@Ratje, heb je nog meer van die dingen die je al jaren gebruikt? Vertel het dan effe, hoef ik niet meer te zeuren, haha. :JaqV

Beetje als mosterd na de maaltijd (Maar ik weet tenslotte nu waar je die haalt.. :jazeker ) maar mijn linken openen altijd in een nieuw venster......

Geen flauw idee waarom, maar ze doen het wel.....

Guest Karlo

tja, het blijft door mensen gemaakte programmatuur.. nu weet ik toevallig

dat programmeurs iets anders denken dan de mensen die hun software moeten gebruiken,

dus er zullen altijd wel eigenaardigheden in blijven zitten.

zo was firefox ooit heel snel.. .maar moet toch zeggen, dat de snelheid er soms uit lijkt te zijn,

chrome doet het veel rapper.. maar ja.. heb mijn reden om met firefox te werken.

Karlo

Guest Carlo (met een C dus)

Nog handiger in Firefox: scrollwielklikken. In plaats van ctrl-links klik ik meestal op het scrollwiel, dat opent de pagina ook in een nieuw tabblad. Dan spring je niet naar het nieuw tabblad, dat moet je nadien even aanklikken maar het is wel handig om zo meerdere links te openen.

Met Shift-scroll opent de link in een nieuw tabblad en ga je naar dat nieuw tabblad.