Jump to content

Tabak no.2 - Club Der Dampfer (Tabak)

TheVapingRaven

Recommended Posts

Gemengd met 80/20 VG/PG, 0.6% nicotine. Smaakstof 2%. Heeft maanden (3+) gerijpt (was hem vergeten).

Het is al een behoorlijk tijdje geleden dat ik rookte, en toen rookte gebruikte ik ook uitsluitend zware shag en sigaren, maar ik zou zeggen dat de beschrijving dat dit een Camel smaak is klopt.

Natuurlijk overkomende zoete, licht zurige tabaksmaak (Turkse tabak?). Kan af en toe een beetje nootmuskaat, en iets anders kruidigs ontdekken in de verre, verre achtergrond.

Geeft bij het inademen een lekker gier in de keel die niet afhankelijk is van de hoeveelheid nicotine in de vloeistof. Bij het uitademen geeft het een beetje scherp  en bittere "asbak" sensatie die niet onplezierig is.

Niet mijn favoriete tabak, maar dat ligt niet aan het concentraat maar aan mijn voorkeur.

Te verkrijgen bij o.a https://www.clubderdampfer.de/club-aroma-tabak-no-2-10ml.html

Hier wordt ie gemengd met 50/50 base op 0.3 % nicotine. De 50/50 geeft hem iets meer van een zoetje waardoor die minder camelachtig wordt. De bittere natoon herken ik ook.

Nummer 2 is ook erg geschikt om te mixen met nootachtige smaken.

• Like 1

• 1 month later...

Sinds dat ik in augustus 2015 zelf mijn sapjes ben gaan maken, heeft deze Tabak No.2 mij tot nu toe het lekkerst gesmaakt.

Ik voeg 2,5 % van deze aroma toe aan de VG (Insane van SaveVape).

Deze VG basis heb ik eerst gemaakt tot 0,5% nicotine.

Een keertje goed schudden, 3 tot 4 weken laten staan en dan weten mijn eGrips hier wel raad mee!

Heerlijk.

• Like 1

• 1 year later...

Een voltreffer die samen met de nr.4 (waar die ook nog eens lekker mee mixt!) de eer heeft mij van de analogen weg te hebben gehouden. Rond, kruidig, iets zoetig (niet te) en een asbakbittertje. Waar ik eerst 's ochtends bij de eerste bak koffie twee of drie sjekkies wegstampte doe ik nu een mililitertje nr. 2 en Fredjes dag kan beginnen.

2% aroma, 50VG/50PG en 2 druppels Acetyl Pyrazine op 10 ml (inmiddels geen nicotine meer). Drie weken rijpen.

Door SaveVape veel verkocht aan shag-rokers en het komt voor mij ook inderdaad dicht bij een echt sjekkie. Onder het motto 'wa nie hoef da hoef nie' heb ik nu ook een flesje zonder AP in de steep staan. Damp er heel wat van weg en kost geen drol.

• Like 1