Guest Manny4pacman Posted December 29, 2015 Share Posted December 29, 2015 (edited) Het einde van 2015 komt korter , en voor mij is het op gebied van dampen een zeer experimenteel jaar geweest . Dus bij deze ga een samenvatting proberen te geven welke tanken voor mij persoonlijk top waren en de gene die voor mij totaal faalde. Ik ga ook proberen een top 5 te maken ( persoonlijk ) Ik kan me niet meer herrineren hoe ik ze in volgorde kocht/gebruikte maat ga mijn best doen. LET OP !!! IK GEBRUIKT ENKEL NOG TANKS DIE IK ZELF NOG COIL EN WICK, EN BEOORDEEL DAN OOK OP DEZE !!! De Aspire Atlantis : De tank waar het allemaal mee begon. Ik kan over deze geen slecht woord spreken want deze heeft me van de tabak afgehouden dus had er ook 2 in gebruik. Staat deze in mijn top 3 zeker niet ! - minpunten al snel had ik door dat premade coils voor mij tot prijzig uit de hoek kwam .Dus al snel begon ik ze te recoilen . - Zou ik hem kopen en aanraden ? Als beginner zeker ja - Zou ik hem heden nog kopen ? Neen voor mij is hij te licht geworden - Beide tanken hebben dan ook een nieuze eigenaar gevonden Ik had het virus van het coilen al snel te pakken . Dus ik zocht mijn weg in de RBA RTA s Eleafs Lemo 2 : Deze tank heeft me zeker over de streep getrokken om nog dieper in te gaan met dampen . Toch heeft deze me trial and errors gegeven de eerste coil die ik er op probeerde te maken heeft me dik een meter draad gekost . Rondspringende ohm s, hotspot .....Gelukkig was er dit forum nu bleek dat bij aankomst de pluspool niet goed vastzat , wat het probleem gqf dat ik geen enkele degelijk coil kon gemaakt krijgen . - Deze word heden nog steeds gebruikt wel iet minder maar hij is zeker niet vergeten . - Zou ik hem kopen en aanraden ? Ja en neen voor een beginner zijn er gebruiksvriendelijker tanken ! Gevorderd JA zeker weten deze kan voor mij nog steeds meedraaien met al nieuws dat er uitkomt ( kwa dampen ) - Zou ik hem heden nog kopen ? Neen ( gemengd gevoel ) ...Dit omdat er niet aan de coil kan gewerkt worden zonder de tank te ledigen . UD Aga T5 : Dit ding heeft voor mij gewoon goede looks ! Ik heb hem verschillende keren gebuild ...Lekages de airflow ring zo los als wat , verspringende ohm s .... , zelf dicht heb je steeds veel airflow - Is het een fabrieksfout ? Ik weet het niet ! De shop waar ik hem kocht heeft dan ook geen enkele moeite gedaan om het probleem op te lossen ! ( Ik noem geen namen ) - Aanraden of opnieuw kopen ? NOOIT - Staat hier maar te staan . Kanger subtank mini SS : De tank waar ik nog dagelijks gebruik van maak ! Prijs/kwaliteit niet te overtroeven ...Alles zit in de kit ...Tank , premade coils, RBA, katoen ,extra glas alles zit erin. De gebruikvriendelijkheid van tank is gewoon top . Deze zal dan zeker terug komen in de top 5 - Zou ik hem kopen en aanraden ? Als beginner die zelf wil leren coils builden kan ik geen beter keuze geven . - Zou ik hem heden nog kopen ? Ja want bij mij zijn er dan ook de witte en de zwarte versie bijgekomen Een Kayfun V4 clone : Na er zoveel over gelezen te heben moest ik er ook eentje hebben . Ik kan dan jullie ook enkel naar mijn review verwijzen , en jullie laten uitmaken of ie het waard is of niet . http://www.dampforum.nu/topic/27820-kayfun-v4-clone-from-code-vape-from-hate-to-love/. Af en toe build ik er nog wel is iets in maar dat is zelden - Aanraden of opnieuw kopen ? Niet echt na deze clone was het voor mij genoeg geweest. - Zou ik hem heden nog kopen ? Zelfs zonder de problemen zou ik hem niet meer aanschaffen. Ud zephyrus ; Voor mij persoonlijk een tegenvaller ..Zeker ivm wicking en lekkage s ( 2 de Ud tank dar teheviel , jammer ben nogthans fan van hun draad ) - Zou ik hem kopen en aanraden ? Ik zelf zou deze niet aanraden - Zou ik hem heden nog kopen ? Neen Tank heeft dan ook een nieuwe eigenaar gevonden. Cthulhu RTA : Ook deze gaf problemen , 1 st en vooral niet alles zat in het pakket inbussleutel ...Mits dit van een engelse shop kwam was hij het niet waard om terug te sturen want de kost vielen volgens de winkel op mij , wel gaven bij mij volgende aankoop gratis verzending . Yeh right never something from you guys . Om een of andere reden gaf deze tank ook een vreemde bijsmaak ..Geloof me deze is gepoetst geweest pffff Neen deze tank viel echt hard tegen ook na zoveel goeds te lezen en te bekijken op youtube . - Aanraden of opnieuw kopen ? Nee ik persoonlijk niet - Zou ik hem heden nog kopen ? Neen der is beters voor die prijs De Billow V2 by Ehpro & Eciggty : De eerste dual coil tank die me echt in zijn klauwen had . Wat een tank, alles aan deze tank werkt zoals het zou moeten! Kijk mijn review indien meer intresse hij is het waard : http://www.dampforum.nu/topic/28047-billow-v2-by-ehpro-eciggity/ Deze tank word heden nog steeds gebruikt - Zou ik hem kopen en aanraden ? Als beginner zou ik oppassen , maar voor de zelfcoiler zeker een aanrader - Zou ik hem heden nog kopen ? Zeker weten ja Joytechs eGo ONE en eGo ONE MEGA : ik vind deze tanken beide indentiek , maar dan de MEGA met wat meer inhoud ! Op zich vind ik beide geen slechte tanken zeker icm de CLR coils , en heb zeker geen spijt van deze aankopen . Toch vind ik persoonlijk dat er beter op de markt is ! - Zou ik hem kopen en aanraden ? Persoonlijk zou ik deze tanken los niet aanrden te kopen , als kit ja omdat joytech goede mods heeft . CLR is dan ook niet de gemakkelijkste om te recoilen. - Zou ik hem heden nog kopen ? Neen Aspire Tritton + RTA kit : Mits deze bij vele goed bevalt, was dit voor mij totaal het tegen overgestelde! De afwerking van de tank in mijn ogen voor zijn prijs een echte tegenvallen ook het rta dat je dan nog los moet kopen bevalde me totaal niet ! Deze tank vond dan al vlug een nieuwe eigenaar. - Aanraden of opnieuw kopen ? Zeker niet CCI triforce + upgrade kit : een leuke tank met veel mogelijkheden voor meer detail http://www.dampforum.nu/topic/28551-cloud-chasers-inc-triforce-tank-upgrade-kit-trifecta/ - Zou ik hem kopen en aanraden ? Het is een leuke tank, maar ik vond hem niet geschikt voor dagelijks gebruikt ... Deze zou ik niet aanraden maar ook niet afraden - Zou ik hem heden nog kopen ? Neen mits ik hem niet geschikt vind voor ADV Steamcraves RDTA 3/6 ml : Ik heb van deze eerst de 3 ml versie gekocht samen met de optie van het velocity deck .... Eenmaal ik het velocity deck erin geschroefd had heb ik nooit meer omgekeken . Minpunt bij de 3 ml versie moet je het deck appart bestellen en zit het bij de 6 ml versie inbegrepen. Ik kan het niet goed beschrijven maar de vape van deze tanks heeft iets wat ander tanken niet heeft , zeker de gier is bij behoorlijk zwaarder dan gewone tanken. De driptip van deze is dan ook speciaal en houd spitback en condensatie tegen als de beste. Deze tanken horen dan ook bij mijn vapearsenaal met regelmatig gebruik. Persoonlijk damp ik liever met de 3 ml dan de 6 ml versie . - Zou ik hem kopen en aanraden ? Ja zeker ! Het velocty deck is dan ook zeer gebruiksvriendelijk voor te coilen of om leren te coilen - Zou ik hem heden nog kopen ? De 3 ml versie zou ik zo terug aanschafffen ! Smok TFV4 : Eenmaals zowel het single als dual coil RBA goed gecoiled en gewicked zeker geen slechte tank , een uitblinker ? Neen voor mij persoonlijk niet . Op de kwaliteit is zekers niets op te merken ,maar bij een kleine foutmarge in de wicking kan deze wel een keertje lekken . - Zou ik hem kopen en aanraden ? Neen ik denk dat er betere keuzes zijn , maar ik zeg zeker niet dat deze slecht is . - Zou ik hem heden nog kopen ? Neen en moest ik erover denken zou ik voor de mini versie gaan . Ehpro & Eciggty s Morph en adaptor kit : Mits deze tank meer gericht is op premade coils vind ik het Rba (single coil) zeker en vast een goede tank die ook geregeld gebruikt word. - Zou ik hem kopen en aanraden ? Wil je een goede tank met goed RBA en de mogelijk om verschillende premade coils te dampen dan is deze kit zeker iets voor jou. - Zou ik hem heden nog kopen ? Ik vind dat Ehpro & Eciggty de lat van kwaliteit zeker hoog legt en ben dan ook fan als ze samen een tank uitbrengen net als de Billow V2 : Dus ja Uwell Crown : Hier kan ik op heden nog niet veel zeggen mits ik het RBA nog niet binnen heb ! De Permade coil die er nu in zit , ben ik zeker tevreden over Over de kwaliteit van de tank valt niets slecht te zeggen dus hoop dit ook te hebben bij het RBA - Minpunten RBA appart kopen - Zou ik hem kopen en aanraden ? Houd ik in beraad - Zou ik hem heden nog kopen ? Wist ik dat ik zo lang moest wachten op het RBA waarschijnlijk niet Vapor Giant Go : Kwalitatief goede tank : meer info : http://www.dampforum.nu/topic/27641-vapor-giant-go-rba-kit-mijn-eerste-review/ - Minpunten RBA los kopen ....Als ik het goed heb is er een V2 ....Maar de versie die ik hqd was alles behalve goed ! De juiceflow was echt veels te klein en ik liep tegen de ene na de ander dryhit tegenaan ....Dit is opgelost geweest met een dremel - Zou ik hem kopen en aanraden ? Neen mits het toch een goede tank is , was dit niet het geval bij het RBA - Zou ik hem heden nog kopen ? Neen ... Na het vergroten van de juiceflow is het zeker een goede tank , dit is iets wat de fabriekant moet voorzien. Smowell Hatrick + RBA Deck ..... Jezus wat een fail RBA ....deze is niet vast tezetten in de base en word gewoon vast gehouden met een o-ring - Minpunten : Mits het RBA er niet vast inzit is het onmogelijk je coil te meten op een ohm-meter laten we maar zwijgen over lekkages . En ik ben niet van plan premades te gebruiken ivm de prijs. - Zou ik hem kopen en aanraden ? Neen - Zou ik hem heden nog kopen ? Nooit Crius OBS V3 : Een tank die met totaal verraste . Super builddeck (velocity style) supergemakkelijk + het plaatsen van de wicken is ook super . een goede topfill en bij deze echt een goede , geen lekkage als men hem ondersteboven houd (bv werken aan deck ) . Super juiceflow en goede sluiting voor het bijvullen , en kwalitatief zeker goed - Zou ik hem kopen en aanraden ? Zeker zowel als beginnende coiler als gevorderde . - Zou ik hem heden nog kopen ? Ja een 2de is in bestelling Cloupor Z4 : Een kwalitatief goede tank , mooi , makkelijkt tevullen poetsen hercoilen noem maar op . Maaaaaaar - Minpunten juiceflow is een ramp constante dryhits of TC protection dat opspringt .Ook hier heeft de dremel weer moeten inspringen - Hadden ze hier aan gewerkt was het zeker een aanrader geweest. - Zou ik hem kopen en aanraden ? Door de juiceflow jammer genoeg niet. - Zou ik hem heden nog kopen ? Door de zelde reden ...Neen Ziezo dat was mijn ervaring zowat voor 2015 ....Ik hoop de lijst voor 2016 zeker een stuk kleinder te houden Dus hoe ziet mijn top 5 eruit ? Nr1 : Als ik de OBS niet had gehad zou het overduidelijk geweest zijn en was de winnaar de Kanger subtank mini geweest . Maar ik twijvel mits de obs je meer airflow kan geven en topfill . Neen voor mij de Winnaar van 2015 is de Kanger subtank mini ik heb hier zoveel plezier aanbeleeft dat het niet anders kan ! Dus Nr1 : Kangertech subtank mini Nr2 : Crius OBS een laatkomer die veel tanks verslaat Nr3 : Billow V2 By Ehpro & Eciggty Nr4 : Steamcrave RDTA 3 ml met velocity deck Nr5 : Eleafs Lemo 2 Mits alle gebreken zoals niet kunnen werken aan coils zonder juice te ledigen nog steeds een tank die zijn mannetje staat Voor 2015 een hoogtepunt dat ik kunnen stoppen ben met roken ook heb ik er een hardware verslaving aan over gehouden . En wens ik bij deze iedereen een dampend en rookvrij 2016 Mvg Manny Ps . excuses voor mogelijke schrijffouten of slechte zinsbouw :D Edited December 30, 2015 by Manny4pacman Titel aangepast Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesmees Posted December 29, 2015 Share Posted December 29, 2015 stolen is engels, bro, nu ga ik het lezen, altijd interssant Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesmees Posted December 29, 2015 Share Posted December 29, 2015 Sorry, nav je laatste zin. Leuk om te lezen, maar ik mis de Bellus, mijn smaakwinnaar 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jon Posted December 29, 2015 Share Posted December 29, 2015 Leuk om te lezen, juist als je geen ervaring hebt met de tanks. Jouw nr 1, is ook mijn dagelijkse tank en ik ga de Crius even nader bekijken. Dank voor je bijdrage! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Demonaz Posted December 29, 2015 Share Posted December 29, 2015 Ik zit momenteel met de bellus, ook echt een aarader. De aromamizer en de crius staan ook wel nog op mijn verlanglijstje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DnnSke Posted December 29, 2015 Share Posted December 29, 2015 Leuk om je ervaringen te lezen De subtank is hier al favoriet, en de Cirus is onderweg! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erkki Posted December 29, 2015 Share Posted December 29, 2015 Gebruik de laatste tijd alleen nog maar de Goblin mini. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest billyblanco Posted December 29, 2015 Share Posted December 29, 2015 (edited) mijn top 3 dan maar: Op 1: Zonder twijfel de Goblin Mini, wat een super tankje, geeft voor mij tot nu toe de beste smaak. Heb er nu 2 in gebruik, en nog 2 nieuwe liggen, de 5e is onderweg (doomsday hé)Wel allemaal clones trouwens, maar zeker niks mis mee. Op 2:De Bellus. nog niet zo lang in gebruik, maar deze vind ik ook erg fijn. Topfill krijg ik maar niet lekkagevrij, maar van onderen vullen vind ik geen probleem, geeft me nog even de gelegenheid de wick te inspecteren. Op 3:de Cthulhu V1. minpunt daarvan vind ik dat moertje bovenaan, ben soms erg lang aan het priegelen omdat de schroefdraad niet echt top is. De Geekvape Griffin komt dit jaar niet meer binnen, vergelijkbaar met de Crius, maar ruimer builddeck. Wel hoge verwachtingen van, misschien komt die volgend jaar in de top 3. Edited December 29, 2015 by billyblanco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 29, 2015 Share Posted December 29, 2015 Vooruit, Stukje sluikreclame dan maar. http://www.intaste.de/vapor-giant-go-rba-base.html Ome Mies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
the martin Posted December 30, 2015 Share Posted December 30, 2015 --offtopic-- Begrijp ik het goed dat Nederlands niet je moedertaal is? Tip: check even de betekenis van "mits". Jij gebruikt het als "ondanks" en "omdat". En mits betekent iets van "tenzij" -- ontopic -- Mooi geschreven. Ik hou van dit soort persoonlijke overzicht Manny4Pacman. Thnx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted December 30, 2015 Share Posted December 30, 2015 De nummer 1 kan ik mij helemaal in vinden, die staat dat hij op de markt verscheen bij mij sindsdien ook absoluut op de 1ste plaats. Moet ik wel zeggen dat sinds kort de Uwell Crown met RBA, die bij mij op 2 staat, echt een 'close call' is t.o.v. de Subtank. Met coils (zeker de SS 0.50) verslaat die de Subtank absoluut qua smaak echter 'zuipt' die dan ook absurt veel. Met RBA zit de Crown op hetzelfde niveau als de Subtank (qua smaak), misschien zelfs iets beter nog. Waarom dan niet op 1... Vanwege de 'moeilijkheid' qua wicken; Ietsiepietse te veel geeft dryhits, Ietsiepietse te weinig dan lekt die als een zeef. Gemiddeld moet ik hem 2 á 3x wicken om hem precies goed te krijgen (werkelijk alle andere tanks die ik ooit gehad heb, of nog heb zijn in 1x goed). De Subtank echter (met V1 RBA met kleine liquidholes) kun je nauwelijks iets verkeerd bij doen, als je deze 1x goed gewickt hebt dan weet je exact waar je de cotton moet knippen, ongeacht de dikte van de cotton. Alle andere tanks komen daar ver achteraan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dex Posted December 30, 2015 Share Posted December 30, 2015 Subtank mini op 1, die zag ik niet aankomen. Misschien toch eens tijd om een subtankje te kopen. Mooie lijst trouwens, ken de meeste van je tanks ook goed en dan zie je toch maar weer dat het allemaal heel persoonlijk is. Cruis, Aromamizer en Billow v2 staan bij mij ook zeker in het de top 5, echter wel in een andere volgorde. Overigens vind ik de uwell crown echt superieur aan een subtank mini, rba deck is waardeloos, maar de premade coils zijn voor flavourchasers echt top! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marianne60 Posted December 30, 2015 Share Posted December 30, 2015 Wat leuk om jouw ontdekkingsreis te lezen, Manny! En heerlijk om zo'n verslag te lezen, want sommige van de tanks die je noemde heb ik zelf ook overwogen. YouTube filmpjes zijn weliswaar handig voor 'hands on' dingen zoals een coil opbouwen, maar veel van de (Amerikaanse) makers zijn ontzettend vermoeiend. Dan zie ik liever iemand als Obi of Dampfmacher. Voor mij was 2015 ook een avontuur. Ik begon met een Taifun GT 2 en die heeft nu gezelschap van 2 Squapes en de slanke Taifun GS2. Het zijn mijn vier lievelingetjes. Voor het opbouwen ben ik het meest op mijn gemak met de Squapes. Bij de Taifun GT 2 zie ik er nog altijd een beetje tegenop, omdat de draad niet altijd onder het schroefje blijft zitten na het aandraaien. Om een of andere reden gebeurt me dat bij de Squapes eigenlijk nooit. Qua dampervaring vind ik al mijn tanks even goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Manny4pacman Posted December 30, 2015 Share Posted December 30, 2015 Bedankt allen voor het lezen . Ik heb dan ook rekening gehouden dat ik de kanger al lang gebruik , en deze zeker doorslaggevend is geweest bij het leren van zelf coils maken,plaatsen en wicken Wat de Uwell betreft moet deze RBA nog aankomen uit het oooo zo snelle China dus die kan zeker in de lijst voorkomen . ( authentic ) -Offtopic @the martin en @keesmees Nederlands is wel mijn moedertaal maar als je al 20 jaar van de schoolbanken bent en altijd in een fabriek gewerkt hebt , probeer ik langs deze weg zoals reviews schrijven het terug wat op te frissen . Want op de plaats waar ik werkte werd niet veel geschreven ... Enkel b.v. : Aantal stuks : 150 .....Opmerking/storingen : 25 min stilstand door stukken . - Maar ik apprecieer zeker de feedback , dus thx Link to comment Share on other sites More sharing options...
the martin Posted December 30, 2015 Share Posted December 30, 2015 Oeps... Dat stolen in de titel deed mij denken dat je achtergrond engels was. Klein beetje sorry Maar nogmaals. Heerlijk leesvoer 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Manny4pacman Posted December 30, 2015 Share Posted December 30, 2015 Titel aangepast Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesmees Posted December 31, 2015 Share Posted December 31, 2015 (edited) Mijn wens voor 2016: één apparaat met: de looks en de airflow van de Bellus de topfill en de juicecontroll met juice-poortjes van de Crius de velocitydeck met niet doorgeboorde gaatjes van de Cthulhu Vrede op aarde én binnen het dampforum. Wijsheid én plezier voor het FBT. (speciaal voor Karin). Dampplezier voor iedereen, van 0,1 tot 9,9 Ohm Kees Edited December 31, 2015 by keesmees 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kilobit Posted January 1, 2016 Share Posted January 1, 2016 (edited) Manny, mooie samenvatting. Ik denk zeker dat het forum lezers en leden zal helpen.. Edited January 1, 2016 by kilobit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vapeco Posted January 2, 2016 Share Posted January 2, 2016 wauw manny , je bent druk geweest, respect ! maar mis de 2 beste paarden van stal, de UD Bellus en Steam Crave Aromamizer Link to comment Share on other sites More sharing options...
bolieslurper Posted January 2, 2016 Share Posted January 2, 2016 ja en dat de subtank op 1 staat dat snap ik helemaal niet die komt nooit op mijn lijst te staan ook al is die nog zo lang 7 minutes ago, Beschier said: wauw manny , je bent druk geweest, respect ! maar mis de 2 beste paarden van stal, de UD Bellus en Steam Crave Aromamizer aromamizer staat dr bij hoor op een te lage plek dat wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vapeco Posted January 2, 2016 Share Posted January 2, 2016 ja man, sinds ik mn Aromamizer binnen heb raak ik mijn subtanks niet meer aan, f*ck die dry hits en miniscule rba. bellus gebruik ik soms nog wel es ipv een dripper om ff een sapje te proeven maar wat ze ook zeggen in reviews, de bellus kan niet tippen aan Aromamizer, en niet alleen vanwege het deck, maar airflow is gewoon véél beter ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sil Posted January 2, 2016 Share Posted January 2, 2016 wow, leuke review, bewijst maar weer eens dat een ieder een eigen smaak en voorkeur heeft. Maar dat gezegd maakt het voor een nieuwe damper allemaal niet makkelijker, dacht ik vorige week eigenlijk niet aan rebuildeble tanks, heb ik er vandaag juist een besteld. in china welteverstaan kan ik dat ook gelijk eens uitproberen. ben benieuwd hoe snel die hier zal zijn. Mijn keus is na veel reviews en filmpjes op de Crius gevallen, omdat deze vaak als een rebuildeble genoemd werd voor beginners. Ben blij dat deze bij een aantal van jullie ook bevalt. Geeft de burger weer moed. 1 ding werd ik wel van die Chinese site......... erg hebberig, :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted January 2, 2016 Share Posted January 2, 2016 Goh, heb ik eigenlijk nooit last van... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts