elja Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 (edited) Even gekopieerd uit andere forum. Want was daar off-topic 25 minutes ago, elja said: Volgens mij wordt het tonen van die rare diacristische tekens op een website veroorzaakt door de verkeerde charset te gebruiken in je head. 17 minutes ago, Karin Spaink said: Nope, 't zit in de software ingebakken. En wij kunnen die optie helaas niet veranderen... :( Ja dat lijkt me dat de charset door de software geplaatst wordt. Betekent natuurlijk niet dat je dit niet kunt aanpassen. Al met al heb ik dat gedoe ooit een paar jaar geleden gehad. Toen uitgezocht dus weet het niet meer exact. Ben namelijk geen charset expert. Maar zo uit het hoofd, kan liggen aan de instellingen van de server php instellingen die over de charsets staan. Kun je die niet wijzigen dan in de code in de head juiste charset instellen. Edited January 4, 2016 by elja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Spaink Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 Just now, elja said: Al met al heb ik dat gedoe ooit een paar jaar geleden gehad. Toen uitgezocht dus weet het niet meer exact. Ben namelijk geen charset expert. Maar zo uit het hoofd, kan liggen aan de instellingen van de server php instellingen die over de charsets staan. Kun je die niet wijzigen dan in de code in de head juiste charset instellen. Mogelijk zou Jorijn het probleem op serverniveau kunnen oplossen, maar die heeft tot nu toe geen sjoege gegeven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
UGL wolo Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 Ik heb even naar de headers gekeken, en zowel in de response-header als in de html-header wordt als characterset UTF-8 gespecificeerd. Daar lijkt dus niets mee mis. Als de oude forum software een andere encoding gebruikte is er misschien een conversieslag niet gedaan, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eelco Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 Aangezien elke gekozen charset problemen geeft vermoed ik dat het om de encoding van de database zelf gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maatje Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 Ik neem aan dat IPS ook met een taalbestand werkt, daar kan ook een coderingsfout inzitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts