Guest Posted January 10, 2016 Share Posted January 10, 2016 (edited) http://www.vapoteurs.net/info-batch-atomiseur-altus-guo-vape/ En Anglais: https://originvape.com/product/altus-tank-atomizer-by-guo/ Fots onderaan het artikel. Maar afwachten of dit wat is. Ome Mies Edited January 10, 2016 by Ome Mies Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted January 10, 2016 Share Posted January 10, 2016 Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Modder Posted January 10, 2016 Share Posted January 10, 2016 (edited) Ik ben benieuwd naar de technologie die erin zit. Sandwich van 2 micro Peltier elementen met de koude kant tegen elkaar misschien??? Edited January 10, 2016 by The Modder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted January 10, 2016 Share Posted January 10, 2016 (edited) Gebruikte 'vroeger' wel eens peltier elementen in de pc koeling, maar ik dacht altijd dat deze maar zo'n 70 á 80°C verschil konden opbrengen tussen de beide kanten (dus té lage temp voor voldoende verdamping), daarnaast ligt (of lag ?) het stroomverbruik navenant hoog (dus ik meen ongeschikt voor batterij-mods ?) Nu weet ik niet hoever de techniek inmiddels gevorderd is daarmee !? Edited January 10, 2016 by Tony Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hannes62 Posted January 10, 2016 Share Posted January 10, 2016 Hoe zou TC dan werken met je bestaande Mod... er wordt immers geen gebruik gemaakt van NI200 of Ti draad. Of zou de chip de werking van de coils nabootsen qua weerstandsgedrag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vasco884 Posted January 10, 2016 Share Posted January 10, 2016 Ik heb dit vandaag ook bekeken, het ziet er veelbelovend uit ware het niet dat de uitvinder mysterieus doet over het materiaal dat gebruikt wordt of over de exacte werking ervan, hij reageert ook niet echt op de vragen die gesteld worden naar aanleiding van de video. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niels Posted January 10, 2016 Share Posted January 10, 2016 Ik begrijp wel waarom hij niet teveel details wil vertellen. Als hij dat doet kun je de kloon over 3 dagen bij Fasttech bestellen. Ik vind het een interessant idee, maar heb wel mijn twijfels bij de ramp up time van zo'n groot element. Misschien voor direct lung niet zo'n probleem, maar voor mtl niet praktisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Thunderheart Posted January 10, 2016 Share Posted January 10, 2016 In de video laat hij het verwarmings-element zien. Dat lijkt gewoon op een printje, waarop een paar stroomlijntjes ge-etst zijn die warm gestookt worden. Het hele gevalletje is geseald, zodat er geen vloeistof contact is tussen stroomgeleider en de damp-vloeistof. Dat laatste komt overeen met zijn verhaal, dat een " gewone" coil de damp-liquid verbrand of over-verhit en dus is de coil gecapseld. (over de waarheid van deze bewering graag discussie voeren ergens anders, maar hij zegt het in het begin en daarom dus deze oplossing) nu kun je je afvragen wat het materiaal is dat om de printplaat zit...is het echt vloeistof dicht? hoe goed geleid het de warmte? Maar de " coil" lijkt op niets meer dan een dubbelzijdige PCB met daarop aan twee kanten een koperbaan, die wordt opgewarmd. En volgens mij, met de huidige coils van 0.1 ohm of iets dergelijks, kan dat ook met koper...alleen moet je koper niet in contact willen brengen met de e-liquid...en juist die oplossing lijkt hier te worden gedemonstreerd. kan me vergissen hoor, maar die video...die laat toch echt gewoon een gekapseld pcb-tje zien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobby Posted January 10, 2016 Share Posted January 10, 2016 (edited) Innovatieve ontwikkelingen juich ik toe, zo ook deze. Ik zie eigenlijk geen coilloze tank maar'slechts' een encapsulated coil en een, speciaal daarvoor ontworpen tank. Het lijkt sterk op een vierkante vaping donut (van een ander, nog niet bekend materiaal) met een tc draad er in. Zeker wel bepaalde voordelen boven traditionele coils maar (nog) geen 'gamechanger'. Edited January 10, 2016 by Bobby Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobby Posted January 14, 2016 Share Posted January 14, 2016 (edited) Mike Vapes heeft een review van de Altus gepost waar alle details duidelijk te zien zijn: De 'coil' is een wolfraam (tungsten) verwarmingselement (TCR van Wolfraam ligt tussen Ni200 en Ti in) in een keramische afdichting. Deze gaat 1+ jaar mee volgens de makers die er ook zolang garantie op geven. Dit zal op iedere TC mod werken, ook als die alleen een Ni mode heeft, alleen moet wel de temperatuur lager ingesteld worden dan die in werkelijkheid is. Innovatief en erg interessant maar jammer dat ze voor de Altus, die toch een aantal behoorlijke minpunten heeft, gelijk de hoofdprijs vragen. Edited January 14, 2016 by Bobby Denkfout verbeterd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobby Posted January 15, 2016 Share Posted January 15, 2016 (edited) En dan komt de Gigue Dolphin tank uit die ook een encapsulated coil in keramiek heeft. Dit verwarmingselement lijkt wat meer op de traditionele verticale coil, maar is in principe de zelfde techniek maar wel $90 goedkoper! https://youtu.be/kwtttgC3mRQ Is er een trend naar keramiek? Recent uitgekomen zijn: - De Vaporesso cCell met poreus keramiek. De jury is nog in beraad over controversie die Grimm Green heeft gestart over de cCell. - De Altus met vierkante keramische vaping donut. - De Dolphin met keramische coil. Wordt 2016 het jaar van de keramiek? Ik ben benieuwd. Edited January 15, 2016 by Bobby hmmm, ik krijg YT venstertje opeens niet werkend!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
UGL Dampkring Posted January 15, 2016 Share Posted January 15, 2016 Ik ben ook zeker benieuwd. Die Altus: sja, het zijn ook ontwikkelingskosten waar die gast mee te maken heeft gehad, maar het zijn inderdaad wel een hoop centjes. Denk dat die nadelen er nog inzitten omdat het zelf geen vaper is. Zoals hij zegt in de video heeft hij het echt voor z'n oom gemaakt. Maar beter gaan wat US pro's hem nog wel even wat tips geven en dingen uitleggen over wat chill is, want in potentie is het een goed product. Ervaring en troubleshooting is nog wel nodig om er echt een product van te maken wat het dat geld waard maakt. Overigens denk ik dat voor sommigen het het geld wel waard is vanwege piece of mind rond de giftigheid van TC bedrading en geen coils meer hoeven bouwen. Het lijkt mij nog wat te finicky. Het rewicken en hervullen moet echt nog wel beter, maar ik kijk uit naar alle vooruitgangen op dit gebied. Aangezien dry-herb ook aardig wat bezig is met keramiek denk ik dat beide aspecten van vapen nog wel wat van elkaar gaan leren de komende tijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Spaink Posted January 16, 2016 Share Posted January 16, 2016 21 hours ago, Bobby said: - De Vaporesso cCell met poreus keramiek. De jury is nog in beraad over controversie die Grimm Green heeft gestart over de cCell Is daar al meer duidelijkheid over, inmiddels? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Smoke Posted January 16, 2016 Share Posted January 16, 2016 Kan ik straks kilometers draad wegdonderen ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobby Posted January 16, 2016 Share Posted January 16, 2016 (edited) @Karin Spaink Nee, de 'vendor' die deze controverse heeft gestart, heeft nog geen verdere informatie verstrekt. Ik begin wel ernstig te twijfelen over de hele gang van zaken. Wat is er gebeurt: Deze Amerikaanse (?) 'vendor' heeft het gerucht gestart dat er een gezondheidsrisico met de cCell is, door (op eigen initiatief) Grimm Green en Pbusardo te benaderen met deze informatie. De 'vedor' zegt dat ze een extern (Amerikaans) lab de onderzoeksopdracht heeft gegeven en dat de resultaten van de eerste test, verontrustend zijn en dat er nog een verificatie test moet plaatsvinden voordat ze publiek willen gaan. De 'vendor' heeft aan de reviewers expliciet vermeld incognito te willen blijven. Waarom vind ik dit verdacht: a. Vaporesso (of de maker van de cCell) heeft deze coils laten testen door een externe (Chinese) certificeringsinstantie en de MSDS en ROHS documentatie (resp. Material Safety Data Sheets en Restriction of Hazardous Substances) beschikbaar gesteld. Daarin staat dat de coils geen gevaar voor de gezondheid opleveren. De certificeringsinstantie is weliswaar Chinees maar deze certificaten zijn voor de Amerikaanse markt en de Amerikaanse instanties accepteren deze alleen als de keuringsinstantie aan hun eisen voldoet en door hen erkend is (Ik neem daarom aan dat het lab ook door de Amerikanen gecertificeerd is, maar ik kan er naast zitten: voor wat het waard is; het lab heeft zelf de certificaten EN 61000-6-1:2007 en STR14088177E-3 maar heb niet gekeken wat deze inhouden), Ik heb geen informatie gevonden dat dit lab malafide is of dat er producten van de markt zijn gehaald die door dit lab gecertificeerd waren. b. De vendor hult zich in stilzwijgen na het gerucht gestart te hebben en blijft nog steeds incognito. Om zo'n statement over een ander bedrijf te lanceren, op zo'n merkwaardige manier en daarbij ook nog steeds niet met naam naar voren te willen treden en daarmee dus geen verantwoordelijkheid voor de gevolgen van je uitspraak te nemen, klopt imo niet. Dan is het laffe (nu nog steeds ongefundeerde) verdacht makerij, gericht op het saboteren van de verkoop van deze producten en/of het beschadigen van de reputatie van de fabrikant/supplier. Edited January 16, 2016 by Bobby typo + zinsopbouw 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SanSiro Posted January 16, 2016 Share Posted January 16, 2016 (edited) Edited January 16, 2016 by SanSiro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobby Posted January 16, 2016 Share Posted January 16, 2016 @SanSiro Kijk eens 6 posts terug Link to comment Share on other sites More sharing options...
SanSiro Posted January 16, 2016 Share Posted January 16, 2016 Had de verkeerde review gepost... Zo beter? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky Posted January 16, 2016 Share Posted January 16, 2016 (edited) 2 hours ago, Bobby said: @Karin Spaink Nee, de 'vendor' die deze controverse heeft gestart, heeft nog geen verdere informatie verstrekt. Ik begin wel ernstig te twijfelen over de hele gang van zaken. Wat is er gebeurt: Deze Amerikaanse (?) 'vendor' heeft het gerucht gestart dat er een gezondheidsrisico met de cCell is, door (op eigen initiatief) Grimm Green en Pbusardo te benaderen met deze informatie. De 'vedor' zegt dat ze een extern (Amerikaans) lab de onderzoeksopdracht heeft gegeven en dat de resultaten van de eerste test, verontrustend zijn en dat er nog een verificatie test moet plaatsvinden voordat ze publiek willen gaan. De 'vendor' heeft aan de reviewers expliciet vermeld incognito te willen blijven. Waarom vind ik dit verdacht: a. Vaporesso (of de maker van de cCell) heeft deze coils laten testen door een externe (Chinese) certificeringsinstantie en de MSDS en ROHS documentatie (resp. Material Safety Data Sheets en Restriction of Hazardous Substances) beschikbaar gesteld. Daarin staat dat de coils geen gevaar voor de gezondheid opleveren. De certificeringsinstantie is weliswaar Chinees maar deze certificaten zijn voor de Amerikaanse markt en de Amerikaanse instanties accepteren deze alleen als de keuringsinstantie aan hun eisen voldoet en door hun erkend is (Ik neem daarom aan dat het lab ook door de Amerikanen gecertificeerd is, maar kan er naast zitten). Ik heb geen informatie gevonden dat dit lab malafide is (voor wat het waard is; het lab heeft zelf de Certifications EN 61000-6-1:2007 en STR14088177E-3) of dat er producten van de markt zijn gehaald die door dit lab gecertificeerd waren. b. De vendor hult zich in stilzwijgen na het gerucht gestart te hebben en blijft nog steeds incognito. Om zo'n statement over een ander bedrijf te lanceren, op zo'n merkwaardige manier en daarbij ook nog steeds niet met naam naar voren te willen treden en daarmee dus geen verantwoordelijkheid voor de gevolgen van je uitspraak te nemen, klopt imo niet. Dan is het laffe (nu nog steeds ongefundeerde) verdacht makerij, gericht op het saboteren van de verkoop van deze producten en/of het beschadigen van de reputatie van de fabrikant/supplier. Die onbekende verkoper is wel een hele grote blijkbaar en betrouwbaar anders zou Grimmgreen en Bursardo dat niet in het nieuws brengen. Als ie dat doet om een fabrikant in een kwaad daglicht te stellen neemt ie wel een groot risico want als het niet waar blijkt te zijn kan ie wel opdoeken. Dus ik ga er vanuit dat er inderdaad iets verontrustend is gevonden in de coil van de Vaporesso door die verkoper en dat het nu wachten is op de 2e test die dit kan bevestigen (met een andere batch coils). Edited January 16, 2016 by lucky Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobby Posted January 16, 2016 Share Posted January 16, 2016 @lucky Maar waarom verschuilt die verkoper zich en legt die geen verantwoording af voor zijn/haar bewering, door zich niet bekend te geven? Hij/zij kan dat doen met vermelding van alle slagen om de arm betreft de bevestiging of ontkrachting door de 2e test. Ik kan begrijpen als je initieel je naam nog niet bekend wil maken omdat je even een paar dagen nodig hebt om de informatie toe nu toe in een presentatie vorm te gieten maar hoe het nu gaat is imo niet zuiver. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted January 16, 2016 Share Posted January 16, 2016 Ik denk aan een flesje Exota. Ome Mies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
UGL Dampkring Posted January 16, 2016 Share Posted January 16, 2016 9 hours ago, Bobby said: De certificeringsinstantie is weliswaar Chinees maar deze certificaten zijn voor de Amerikaanse markt en de Amerikaanse instanties accepteren deze alleen als de keuringsinstantie aan hun eisen voldoet en door hen erkend is (Ik neem daarom aan dat het lab ook door de Amerikanen gecertificeerd is, maar ik kan er naast zitten: voor wat het waard is; het lab heeft zelf de certificaten EN 61000-6-1:2007 en STR14088177E-3 maar heb niet gekeken wat deze inhouden). Maar wie controleerd en certificeerd de certificerings instanties? Klinkt als malafide praktijken! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chasepoes Posted January 16, 2016 Share Posted January 16, 2016 6 hours ago, Bobby said: @lucky Maar waarom verschuilt die verkoper zich en legt die geen verantwoording af voor zijn/haar bewering, door zich niet bekend te geven? Hij/zij kan dat doen met vermelding van alle slagen om de arm betreft de bevestiging of ontkrachting door de 2e test. Ik kan begrijpen als je initieel je naam nog niet bekend wil maken omdat je even een paar dagen nodig hebt om de informatie toe nu toe in een presentatie vorm te gieten maar hoe het nu gaat is imo niet zuiver. Omdat de bewuste vendor een tweede batch coils laat testen om er zeker van te zijn dat het niet toevallig 1 verkeerde set en/of verkeerde test is geweest. Hij wil het eerst 100% zeker weten voordat hij zich bekend maakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PafaPaf Posted January 16, 2016 Share Posted January 16, 2016 Ben natuurlijk wel in voor nieuwe ontwikkelingen en zo,n "coil loze" atomizer is best een leuke uitvinding maar voor mij niet zo interessant want je moet nog steeds de wick verversen, wat ik hier zeker elke. 2 a 3 dagen doe. De coil die ik hier gebruik van twisted 0,4mm is heel sterk en doe daar minstens een paar maanden mee. Ik borstel de coil met een tanden borstel en een pijpenraggerje goed schoon en plaats een nieuwe kafoenen wick en klaar.. Maar ben benieuwd wat de tijd gaat brengen want ik denk dat hiet wel verder op doorgeborduurd gaat worden met die nieuwe keramische coils. We zullen zien en ik kijk de kat nog even uit de boom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chasepoes Posted January 16, 2016 Share Posted January 16, 2016 2 minutes ago, PafaPaf said: Ben natuurlijk wel in voor nieuwe ontwikkelingen en zo,n "coil loze" atomizer is best een leuke uitvinding maar voor mij niet zo interessant want je moet nog steeds de wick verversen, wat ik hier zeker elke. 2 a 3 dagen doe. De coil die ik hier gebruik van twisted 0,4mm is heel sterk en doe daar minstens een paar maanden mee. Ik borstel de coil met een tanden borstel en een pijpenraggerje goed schoon en plaats een nieuwe kafoenen wick en klaar.. Maar ben benieuwd wat de tijd gaat brengen want ik denk dat hiet wel verder op doorgeborduurd gaat worden met die nieuwe keramische coils. We zullen zien en ik kijk de kat nog even uit de boom. Het verhaal erachter is niet zo zeer dat coils kapot gaan, maar dat de gloeidraad niet rechtstreeks in aanraking komt met de liquid. Dit om verbranding tegen te gaan en om te zorgen dat er geen metaaldeeltjes in de damp terecht komen. Maar of beide problemen echt zo erg zijn dat ze aangepakt moeten worden? Geen idee. Maar nieuwe ontwikkelingen kunnen natuurlijk nooit kwaad. Het kan vast altijd nog wat beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts