Jump to content

Vapresso Target Tank met cCell coils

Guest Chris Garnir

Recommended Posts

Guest Chris Garnir

Vapresso Target tank met cCell coils, een quick review.
Aangekocht bij dampfplanet.de voor 27,85 €

Tank

De bouwkwaliteit van de nieuwe tank is matig, niet te vergelijken met een UC of SMOK, het metaal is in ieder geval dunner en lichter en ziet er ‘cheap’ uit.
Het vullen van de tank gebeurd door de tank van de basis te schroeven een te vullen langs deze opening, bottom fill dus!  Raar dat er anno 2016 nog fabrikanten zijn die met nieuwe spullen uitkomen en nog vasthouden aan deze manier van vullen.

Damp en smaaktest

0.9 Kantal coil

• ·        25.5w beetje damp, geen smaak.
  • ·        26.5w meer damp en smaak nu.
  • ·        28.5w komt nu stilletjes op gang, dichte damp en smaak komt nu naar boven.
  • ·        30.5w vooral verschillende layers van smaken in het aroma komen tot uiting.
  • ·        32.0w ideale setting, veel en dichte damp en een goede smaakafgifte.

0.2 NI200 coil

• ·        220° C beetje damp en smaak.
  • ·        240° C meer damp en smaak nu.
  • ·        260° C de ideale setting voor mij, veel en dichte damp en een goede smaakafgifte .

Dagelijks gebruik

De tank heeft niet gelekt, ook niet als ze in mijn broekzak stak tijdens de dag. Ze heeft een prettige en meer dan voldoende airflow. De aanvoer van juice is constant en produceert geen dry-hits tijdens chain vaping, je kan het als het ware blijven zuigen tot je longen helemaal vol zitten.

Conclusie

Er verschijnen momenteel wel meerdere nieuwe tanks zoals de Cubis van Joyetech, de Cleito van Aspire en andere, desondanks kan ik deze tank toch aanraden als een goede eerste sub ohm tank, eentje die geschikt is voor iemand die een stapje verder wil gaan in het dampen ( zie addendum)

De tank kan middels de airflow perfect MTL aan en is tevens geschikt voor een 'full long hit' Dit alles komt wel met een prijs, door de rijke en dichte damp is het verbruik bijna net zo hoog als de betere subohm tankjes!

Is deze tank een goede subohm tank?

Het gebruik van een keramische kern heeft de tank doorgaans een betere damp en smaak afgifte dan sommige van de door mij geteste (populaire ) subtanks.
Tijdens de hele testperiode heb ik geen enkele spitback mogen ervaren, geen enkele dry hit gehad. Het zelfreinigende vermogen en (geclaimde) langere levensduur van de coils zijn meegenomen. Bovendien, de tank is ook nog een stuk goedkoper dan sommige van de populaire subtankjes op de markt.

Het enige nadeel dat ik me nu kan bedenken is het gebrek aan een RBA, gezien de gebruikte keramische technologie niet echt verwonderlijk.

Is deze tank beter dan een UC of Smok TFV4?
Nee, niet echt. De technologie met ceramische coils heeft echter wel potentieel.

Voetnoot
De coils kunnen ook gebruikt worden of zijn compatibel met een aantal verschillende tanken waaronder de Atlantis, Melo2, Freemax Starre en nog een paar andere tanks. Door enkel de coils aan te kopen en zou je goedkoop kunnen kennismaken met de keramische coils.

Addendum

In het licht van pas uitgekomen berichten (zie links) wens ik hier aan toe te voegen dat het dampen met deze keramische coils misschien niet zo veilig is als eerst werd gedacht.

Hierdoor heb ik enkele aanpassingen gedaan in de oorspronkelijke tekst

Ik zou met aandrang willen vragen om deze tank niet te kopen zolang er geen zekerheid is omtrent de veiligheid.

Bronnen:

pbusardo
http://www.tasteyourjuice.com/wordpress/archives/9989

Vapingunderground
http://vapingunderground.com/threads/vapresso-ccells-possibly-harmful-grimm-green.180967/

reddit
https://www.reddit.com/r/electronic_cigarette/comments/3zyd9f/for_those_of_you_using_the_new_vapresso_target_2/

Edited by Chris Garnir

• 2 months later...

En om deze scare niet onnodig te laten hangen. Inmiddels is duidelijk geworden dat er niets aan de hand lijkt te zijn. Een tweede onderzoek heeft uitgewezen dat de eerder aangetroffen ceramische deeltjes niet (meer) voorkomen. Voor zover nu bepaald kan worden, veilig om te gebruiken dus.