Jump to content

Joyetech Cubis Tank Atomizer - 3.5ml


Recommended Posts

d5f1eada271ef0add3afdd1f9575a875_g.jpg
 

Even wat met jullie delen.

Op 11 jan stond er in de vroege avond ineens een DHL bezorgen op mijn stoep.

 

Hij kwam het tankje brengen dat ik had gewonnen in een contest van Heaven Gifts hier op ons forum.

 

Het pakketje was in China de 8ste januari op de post gegaan. :shock

 

 

 

Mijn eerste ervaringen met dit innovatieve tankje zijn echt uiterst positief.

 

De smaak die ik uit dit tankje krijg doet niet veel onder voor de smaak die ik krijg uit mijn favoriete tankjes.

 

Het formaat is niet al te groot en de opbouw is echt ongelofelijk simpel.

 

Als ik kijk naar het ontwerp van mijn geliefde Kayfun v4, dan is het ontwerp van de Cubis ongeveer precies het tegenovergestelde.

 

 

 

0f6c7f8727e64083468e003dee8ee8c8_g.jpg

 

Niet helemaal een eerlijk vergelijk natuurlijk omdat de v4 een zelfwikkelaar is en de Cubis voorzien moet worden van fabriek coils.

 

Deze coils zijn overigens wel wat dit tankje in mijn ogen dan weer redelijk uniek maakt.

 

Momenteel hebben ze 3 verschillende.

 

Ik noem ze hieronder en zal meteen mijn ervaring en de de eigenschappen erbij zetten:

 

 

 

-0,5 Ohm (SS316L):

Deze coil heeft een vrij ruime airflow (maar niet Massive) en is dus in mijn ogen een goeie coil als je het liefst de DL (Direct Lung) manier van dampen prefereert. De coil presteert voor mij het beste rond de 25 Watt. 

 

Hiermee krijg ik lekkere verzadigde wolken met een goeie smaak.

 

Dit wattage is overigens iets lager als de max. die de fabrikant aangeeft ( max. 30 Watt )

 

Ik heb het max. wattage van deze coil ook even geprobeerd maar ik zat voor mijn gevoel de hele tijd tegen een beginnende dry hit aan en dat dampt gewoon niet echt relaxed.

 

De airflow control bij deze coil is voor mij alleen te gebruiken tussen half open en open.

Meer als de helft dicht is of de dampopbrengst niet lekker optimaal of de damp te heet.

 

 

Dit heeft denk ik te maken met de manier van hoe de airflow de coil passeert.

 

De airflow raakt de verticale coil namelijk alleen aan de bovenkant en wordt dan al richting mondstukje gezogen (airflow gaat dus niet door de coil)

 

Het niet te heet laten worden van deze coil is dus wat je in de gaten moet houden.

 

 

 

-1,0 Ohm (SS316L): Deze coil heeft een kleinere doorgang  voor de airflow en veranderd dit tankje ineens in een prima MTL (Mouth to Lung) apparaatje. De airflow control komt bij deze coil ook veel beter tot zijn recht.

Deze is dan echt in te stellen tussen een zeer “restrictive” DL hit (lees:heel ruime MTL hit) en een zeer beperkte MTL hit. De coil presteert voor mij het beste rond de 17 Watt met de airflow 80% open.

 

Hier krijg ik dan geen regenwolken mee geproduceerd maar ik verbaas mij enigszins wel over hoeveel damp deze coil op dit wattage produceert.

 

Ik heb het max. Wattage van deze coil ( 25 Watt) ook even geprobeerd en dat is ook prima te doen.

 

Echter gaf mij dit niet heel veel meerwaarde.

 

Een iets langer MTL trekje op 17 Watt beviel me eerlijk gezegd beter.

 

De airflow is bij deze  verticale coil anders als bij de 0,5 Ohm coil.

 

De behuizing van deze coil kan je het best beschrijven als dubbelwandig.

 

De airflow gaat namelijk eerst van boven naar beneden via de buitenste 2 wanden.

 

De airflow komt vervolgens aan de onderkant het centrum van de coil binnen.

 

Hier bevinden zich de wikkelingen van het SS316 staal met daaromheen het Japanse katoen.

 

De airflow gaat dan pas, net als bij andere verticale coils, door het centrum van de wikkelingen omhoog richting het mondstuk.

 

 

 

-1,5 Ohm Clapton Coil : Deze coil is dus wat mij echt deed glimlachen wat betreft deze tank :e33

De eigenschappen zijn verder precies zoals ik beschreven heb bij de 1,0 Ohm coil hierboven.

 

Het enige verschil is dat de smaak van de 1,5 Ohm coil in mijn ogen nog een treetje hoger ligt.

 

Hieronder een fotootje zodat je een beetje kan zien waar het allemaal over gaat.

(Wel van een andere shop :gek maar Heaven Gifts had dit plaatje niet op hun site so.....4give me)

Links de dubbelwandige ( 1 / 1,5 Ohm ) en in het midden de 0,5 Ohm coil.

Bij de rechter zie je heel goed de liquid kanalen aan de onderzijde van de coil.

 

 

 

JOYE-CU30-3.jpg

 

 

LEKVRIJ:

 

Het belangrijkste selling point van dit tankje is dat het lekvrij zou zijn.

 

Dit heb ik natuurlijk even voor jullie getest met een, qua viscositeit, redelijk normale liquid en de 1,0 Ohm coil.

 

1e nacht het tankje, nagenoeg vol, horizontaal weggelegd. ( plat dus )

 

Dit is een positie waarin veel atomizers normaal flink gaan lekken !!

 

1e dag het tankje, nog steeds nagenoeg vol,  onder een hoek van 45 graden (met de drip tip naar beneden) weggelegd.

 

2e nacht het tankje, kwart vol, horizontaal weggelegd.

 

2e dag het tankje, half vol, onder een hoek van 45 graden (met de drip tip naar beneden) weggelegd. (liquid stond net tot aan de liquid kanaaltjes onderaan de coil)

 

Hierna heb ik het maar opgegeven.

 

 

Dit tankje lekt gewoon niet. GEEN DRUPPEL !!!

 

Zelfs geen lichte gorgel wanneer je na deze tests je eerste hijsje neemt.

 

En dit zou, met het oog op TPD, nog best wel eens een interessante ontwikkeling kunnen zijn (lekvrij vullen/lekvrije apparatuur)

 

Dit tankje mag je overigens volgens diezelfde TPD dan wel weer niet aanschaffen omdat er teveel liquid in past (3,5 ml past in de Cubis en dat is dus een whopping 1,5 ml teveel)

 

Maar het ontwerp zou dus best wel eens een nieuwe standaard kunnen zetten.

 

Het tankje helemaal op de kop heb ik tussendoor ook enkele uren geprobeerd.

Dit was volgens mij overigens vrij zinloos maar goed, het is ook getest.

 

Met het tankje ondersteboven komt er namelijk geen liquid bij de liquid kanalen en is lekken sowieso vrijwel onmogelijk.

 

Vullen:

Draai het bovenstuk eraf en giet de liquid erin. Geen gaatjes, spleetjes, schuifjes of iets dergelijks.

Nee de volledige bovenkant is open en tja, als het je dan nog niet lukt om de liquid erin te krijgen...

Als het tankje een klein beetje gorgelt na het (bij)vullen dan gewoon even rustig doordampen.

 

Dit gaat bij mij gewoon probleemloos zonder dat je liquid in je mond krijgt.

 

Na een paar trekjes stop het gorgelen vanzelf en is het simpelweg genieten.

CUBIS_03.jpg

 

 

 

Voordelen:

 

-lekvrij vullen en dampen.

 

-super simpele setup.

 

-volle en goeie damp productie op lage wattages.

 

-zeer makkelijk te reinigen

 

-MTL (1,0 en 1,5 Ohm) en DL (0,5 Ohm) beide echt perfect mogelijk op één en hetzelfde tankje.

 

 

 

Nadelen: 

 

-glas van het tankje zit vast aan de behuizing.

 

-geen extra glaasje

 

-geen RBA coils verkrijgbaar.

 

-het is niet de meest stille atomizer ( ook niet de meest luidruchtige en het geluid  stoort mij echt helemaal niet maar jou misschien wel )

 

 

 

Edited by Karin Spaink
Foto verkleind: max 600px breed
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Erkki said:

Jammer dat het glas blijkbaar niet vervangbaar is.

Ja klopt.

maar aan de andere kant zit het redelijk beschermd in het metaal.

ook zit ik ondertussen thuis met +/_ 25 reserve glazen tankdelen van diverse verschillende tankjes en er is er in 1,5 jaar nog nooit één gesneuveld. :boos

Maar blijft altijd een plus als een extra glaasje geleverd wordt. Je weet natuurlijk nooit :zatop

 

Link to comment
Share on other sites

Best fijn tankje hoor, keuze coil is ook behoorlijk, en deze doen het stukken beter dan die brakke ego one coils :duim

 

 

Momenteel fijn MTL aan het dampen op de 1.5 clapton coil. (Direct Lung nog niet geprobeerd met de .5 coil), maar daar heb ik hem ook niet voor gekocht (beperkte airflow), daar heb ik wel andere tanks voor.

Link to comment
Share on other sites

Aan de kleur van de whisky te zien is dit overduidelijk een oudere single malt. Hangt niet al te tranig aan het glas, wat mogelijkerwijs duidt op een versneld verouderingsproces. Waarschijnlijk veel zoete elementen, mischien wat honing. Matige hoeveelheid turf. Cold Chill filtered.

Mijn gok: Een Glengoyne van rond de 20 jaar uit een re-charred sherry vat.

 

Ome mies.

Link to comment
Share on other sites

Guest Haxormse

Ik ben vrij nieuw in het dampen .. Eerst begonnen in wattage modus  met een mini vt .. Weekje later de tron erop gezet , en sinds vandaag de Cubis tank .. Ik gebruik de 0,5 in ss temp mode op 250 graden en wat een verbetering .. Dus mijn nieuw avontuur is nu al geslaagd ?

Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, Haxormse said:

Ik ben vrij nieuw in het dampen .. Eerst begonnen in wattage modus  met een mini vt .. Weekje later de tron erop gezet , en sinds vandaag de Cubis tank .. Ik gebruik de 0,5 in ss temp mode op 250 graden en wat een verbetering .. Dus mijn nieuw avontuur is nu al geslaagd ?

:duim

De tron vind ik ook erg mooi kwa design. ( met raampje in de body, niet die met raampje bovenop )

De Cubis is vanaf nu te bestellen in dezelfde kleuren als de vtc mini.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, RonaldG said:

eerste nadeeltje met 20/80 pg/vg houd de 0.5 coil het niet bij  en krijg ik beetje verbrande smaak bij 25 watt al. 70 vg nog niet geprobeerd.

Ik zit ook rond die percentages VG. Had dezelfde ervaring (zie 1e post hier)

Tussen de hijsjes door af en toe een "primer puff" lost bij mij het probleem op.

Alhoewel probleem.......voor mij blijft de 1,5 Ohm clapton in MTL style de winnaar.

 

Link to comment
Share on other sites

Guest peukiepeukie

mooie review! heb ook al zitten azen op de cubis maar durfde yet nog niet aan omdat ik nog weinig weet van TC enzo. jouw review over de verschillende coils is erg duidelijk!

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, peukiepeukie said:

mooie review! heb ook al zitten azen op de cubis maar durfde yet nog niet aan omdat ik nog weinig weet van TC enzo. jouw review over de verschillende coils is erg duidelijk!

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

Thanx !!

Het mooie van deze SS316L coils is dat ze ook gewoon goed werken zonder TC ( in Watt modus )

Een TC mod is dus geen "must have" voor deze coils.

Link to comment
Share on other sites

Mijn ervaring met deze tank is aardig teleurstellend.

 

De 0.5ohm coil heeft aardig wat spitback , vooral als hij even staat en je vuurt voor de eerste keer.

Die druppel die er dan uit komt is gigantisch heet. (niveau blaar op tong)

De 1ohm coil doet het al wat beter , maar snel dry hits en erg "droge damp"

De 1.5 ohm coil heeft wel een erg grote restrictie , en dampt nog minder dan een evodje.

En na het vullen van de tank , druk je de vloeistof de coil in bij het dichtschroeven met gorgelen tot gevolg. (dit is wel minder als je hem laaaaangslaam sluit)

Dit alles met 75%vg 

 

2 coils heb ik gerebuild , maar dit is echt teveel moeite voor de matige prestatie die deze tank voor mij geeft.

 

Geef mij  maar gewoon de subtank mini en mijn oude en vertrouwde kayfun lite's.

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Jasp3r said:

Mijn ervaring met deze tank is aardig teleurstellend.

 

De 0.5ohm coil heeft aardig wat spitback , vooral als hij even staat en je vuurt voor de eerste keer.

Die druppel die er dan uit komt is gigantisch heet. (niveau blaar op tong)

De 1ohm coil doet het al wat beter , maar snel dry hits en erg "droge damp"

De 1.5 ohm coil heeft wel een erg grote restrictie , en dampt nog minder dan een evodje.

En na het vullen van de tank , druk je de vloeistof de coil in bij het dichtschroeven met gorgelen tot gevolg. (dit is wel minder als je hem laaaaangslaam sluit)

Dit alles met 75%vg 

 

2 coils heb ik gerebuild , maar dit is echt teveel moeite voor de matige prestatie die deze tank voor mij geeft.

 

Geef mij  maar gewoon de subtank mini en mijn oude en vertrouwde kayfun lite's.

Ik heb dezelfde ervaring. Is de Subtank Mini beter dan dan de Vivi Nova?

Link to comment
Share on other sites

Ik had hetzelfde met de 1.0 ohm coil als jij, maar als je die op TC dampt dan gaat het een stuk beter. Ik moet de temperatuur dan wel op 240 graden zetten. Probleem ontstaat volgens mij doordat je de liquidflow gedeeltelijk afsluit als je de coil aandraait op de bodem, draai je hem wat losser dan zie gelijk bubbels/

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Stevensan said:

Ik heb dezelfde ervaring. Is de Subtank Mini beter dan dan de Vivi Nova?

Of hij beter is verschilt van persoon tot persoon.

Een hoop mensen vinden het een fijne tank , en een aantal ook weer niet.

Iedereen heeft er zo zijn eigen voorkeur in.

 

Zelf gebruik ik eigenlijk geen tanks met fabrieks coils meer , tenzij ik ze kan rebuilden.

Vandaar dat ik een voorkeur voor de subtank mini heb.

Subtank mini kunnen trouwens ook gewone fabrieks coils in , voor als je niet kan of wil rebuilden.

 

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, bootsman70 said:

Ik had hetzelfde met de 1.0 ohm coil als jij, maar als je die op TC dampt dan gaat het een stuk beter. Ik moet de temperatuur dan wel op 240 graden zetten. Probleem ontstaat volgens mij doordat je de liquidflow gedeeltelijk afsluit als je de coil aandraait op de bodem, draai je hem wat losser dan zie gelijk bubbels/

 

Ik heb de 1 ohm coil na een week uit elkaar getrokken en er heel "stout" een gat door heen geboord en er een horizontale coil van gemaakt.

Dit werkt net zo slecht als de standaard coil helaas , ik dacht ook dat de liquid flow afgesloten werd aan de onderkant.

Maar dit is een gevolg van de vacuum opbouw in de tank , als je de topcap iets losdraait dan zie je inderdaad de bellen uit de coil komen en dampt hij weer even goed.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...