Jump to content

Te koop of te ruil aanbieden, in welk subforum?

Guest Liberr

Recommended Posts

Hai moderators,

Even een korte vraag. Ik wilde een eRoll kit ruilen of verkopen. In welk subforum mag dat? Tot mijn ontzet was hij van marktplaats verwijderd dus ik wilde het hier proberen. Alvast bedankt voor de reactie. gr David

2 minutes ago, Liberr said:

Hai moderators,

Even een korte vraag. Ik wilde een eRoll kit ruilen of verkopen. In welk subforum mag dat? Tot mijn ontzet was hij van marktplaats verwijderd dus ik wilde het hier proberen. Alvast bedankt voor de reactie. gr David

Hoi Liberr, het subforum TeKoop/TeRuil is pas zichtbaar als je meer dan 10 posts hebt gedaan.

Dit om te voorkomen dat het forum een soort Marktplaats wordt. 

Ik heb bij 2dehands.be (zelfde groep als marktplaats denk ik) ook verschillende damp gerelateerde zoekertjes verwijderd gehad. Na navraag bij admins blijkt dat er niets tabak gerelateerd mag op staan. Proberen duidelijk maken dat het niets met tabak te maken heeft. En dat er dozijnen chichas , sigaren etc opstaan die wel blijven staan.

Antwoord was dat ze zich het recht voorbehouden om zoekers te weigeren en mocht ik zo vriendelijk willen zijn om die tabak gerelateerde zoekers te rapporteren want het is user-moderated.

Wat een grap.

Wat een onzin is dit? Ik heb 10 posts, maar ik zie geen tekoop / te ruil sectie... Ik heb zojuist mijn rx200 ontvangen, maar helaas was de tfv4 die ik erbij besteld had uitverkocht, dus ik heb mijn geld terug gekregen...en van een andere site de crown besteld....2 weken verzendtijd.. Nou, ik wil dus graag beginnen met dampen maar dat gaat dus moeilijk zonder tank, dus ik wil graag een goedkope 2e handse tank aanschaffen zodat ik de komende 2 weken uit z'n minst gewoon dampen, op marktplaats staat niets...kom ik erachter dat hier wel een sub-forum is voor verkoop/ruil maar ben ik niet welkom omdat ik niet 10 "zinnige" posts geplaatst heb; wat is dit voor onzin? Wie bepaald wat zinnig is en wat onzinnige is? 

Is er een mod die mij tijdelijk kan toelaten op dit sub-forum zodat ik snel een tank kan aanschaffen?

Dank

@vix vindt je dat onzin? Wij vinden het wel zinnig. We voorkomen er namelijk mee dat er heel veel mensen alleen maar hier komen om hun spullen te verkopen of kopen en het hier een marktplaats voor 2de hands dampspulletjes wordt. Daar is dit forum namelijk niet voor bedoeld. En daarbij zorgt het ook voor enige betrouwbaarheid van de aanbiedende c.q. kopende partij zodat onze leden (waarvoor het forum immers überhaupt bestaat) minder risico's lopen belazerd te worden. Het werkt al heel lang zo en ook al even zo lang best goed. We krijgen er eigenlijk nooit klachten over. 

Als je het ergens niet mee eens bent of iets van een mod gedaan wilt krijgen, zou ik persoonlijk proberen dat op een iets vriendelijkere toon te brengen. 

• Like 12

Guest Jurgen Bouwmeister
1 hour ago, wahanassatta said:

@vix vindt je dat onzin? Wij vinden het wel zinnig. We voorkomen er namelijk mee dat er heel veel mensen alleen maar hier komen om hun spullen te verkopen of kopen en het hier een marktplaats voor 2de hands dampspulletjes wordt. Daar is dit forum namelijk niet voor bedoeld. En daarbij zorgt het ook voor enige betrouwbaarheid van de aanbiedende c.q. verkopende partij zodat onze leden (waarvoor het forum immers überhaupt bestaat) minder risico's lopen belazerd te worden. Het werkt al heel lang zo en ook al even zo lang best goed. We krijgen er eigenlijk nooit klachten over. 

Als je het ergens niet mee eens bent of iets van een mod gedaan wilt krijgen, zou ik persoonlijk proberen dat op een iets vriendelijkere toon te vragen. 

Wel das nu netjes geantwoord, en inderdaad, koop ook wel eens iets tweedehands hier op het forum, en daar kan je inderdaad op vertrouwen. Je krijgt er zelfs nog goede raad bij. Laten we dat aub zo houden.

1 hour ago, RichTrip said:

Joh,de tijd vliegt hier;)

Yup, time flies when you're having fun :ja  @RichTrip heeft 't hier zo naar z'n zin, die zit zelfs 's nachts hele conversaties met zichzelf op 't forum te voeren :lol

1 hour ago, Chielio said:

Is dat zo? Ik heb wel 10 postst, maar bem geen maand lid volgens mij

Als je je eigen profiel bekijjkt @Chielio, zie je rechts van je avatar, naast de topic teller staan wanneer je je geregistreerd hebt. In jouw geval op 12 januari jl.

Edited by Marco
  • Like 2

Ik zie het probleem eerlijk gezegd ook niet zo.

Zo'n subforum is vind ik meer een voorrecht waar je, als je werkelijk geïnteresseerd mee discussieert/praat over relevante onderwerpen, op een bepaald moment in mag meedoen. Maar ook zonder die toegang kun je contacten opdoen met anderen en heel veel nuttige (of gewoon interessante) informatie kunt uitwisselen over deze interesse.

Nu ben ik ook pas sinds een paar dagen lid en is geloof ik mijn postcount ook nog ruim onvoldoende ;). Maar zelfs al mag ik wel 'aanspraak' maken op toegang, ik weet niet of ik dat dan vaak zal doen. Ik ben toch gewend om harde waren en/of vloeistoffen nieuw aan te schaffen. Jezelf goed informeren voor aanschaf helpt ook.. en daar is bijvoorbeeld dit forum heel handig bij.

• Like 1

On 21/01/2016 at 6:49 AM, the martin said:

het is toch altijd 10 (min of meer zinnige) postst EN minimaal een maand lid geweest?

Onze nieuwe software kan daar niet helemaal mee overweg :boos

Maar wat mij betreft wordt dat wel weer in ere hersteld. 

• Like 1

• 2 months later...

Het systeem kan niet overweg met een termijn (begrijp ik uit het bericht van @Sledge), dus nu ook het minimum berichtaantal blijkbaar is komen te vervallen is er nu geen enkele belemmering meer om tot een "Marktplaats" te verworden...

• Like 2

• 2 weeks later...

Hoi, ik wil ook graag wat te koop aanbieden maar heb geen 10 posts. Ik ben inmiddels meer dan twee jaar lid, ben dagelijks op dampforum en heb welgeteld drie keer ergens op gereageerd (ik ben niet zo'n prater). Duurt dan nog zeker 4 jaar voor ik iets mag aanbieden op de verkoopafdeling?

• Like 3

28 minutes ago, Janneman said:

Hoi, ik wil ook graag wat te koop aanbieden maar heb geen 10 posts. Ik ben inmiddels meer dan twee jaar lid, ben dagelijks op dampforum en heb welgeteld drie keer ergens op gereageerd (ik ben niet zo'n prater). Duurt dan nog zeker 4 jaar voor ik iets mag aanbieden op de verkoopafdeling?

@Janneman, ik heb je post count handmatig opgehoogd. Je kunt nu in de verkoophoek posten :)

• Like 2