Guest e-sig.be Posted January 26, 2016 Share Posted January 26, 2016 Vandaag gepubliceerd: Binnenkort zullen e-sigaretten vrij te krijgen zijn in België, meer bepaald onder dezelfde voorwaarden als gewone sigaretten. Deze zullen dus in supermarkten, dagbladhandels,.... verkocht worden. Online verkoop is verboden ! zie artikel: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2596556/2016/01/26/Elektronische-sigaret-binnenkort-volledig-legaal-in-ons-land.dhtml De vraag is.... Hoe verbied je zoiets als dat in elk land online verkocht wordt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyber_Huub Posted January 26, 2016 Share Posted January 26, 2016 Ieder land zijn eigen schijtregels, joepie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Bak Posted January 26, 2016 Share Posted January 26, 2016 En als je dan dat artikel leest, staat er dat kinderen vanaf 16 jaar gewoon tabak mogen kopen! Strange world :-/ 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri essex Posted January 26, 2016 Share Posted January 26, 2016 Wat een reacties op het artikel, belachelijke domme mensen zonder respect weer. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Blob Posted January 26, 2016 Share Posted January 26, 2016 45 minutes ago, Leo Bak said: En als je dan dat artikel leest, staat er dat kinderen vanaf 16 jaar gewoon tabak mogen kopen! Strange world :-/ In Nederland is het 18, dat maakt toch niet zo veel verschil? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mindfak Posted January 26, 2016 Share Posted January 26, 2016 1 hour ago, capri essex said: Wat een reacties op het artikel, belachelijke domme mensen zonder respect weer. Inderdaad, dat was ik ook aan het denken. Maar daar is Het Laatste Nieuws dan ook om bekend. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Bak Posted January 26, 2016 Share Posted January 26, 2016 44 minutes ago, Blob said: In Nederland is het 18, dat maakt toch niet zo veel verschil? VInd je? Het zou zelfs 21 moeten zijn. Gelukkig is roken bij de jeugd in Nederland helemaal niet meer cool zoals vroeger, maar ben je zielig als je het doet. Tóch zouden we ook de zielige kinderen moeten beschermen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Blob Posted January 26, 2016 Share Posted January 26, 2016 Ik vind 16 prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sabine Posted January 26, 2016 Share Posted January 26, 2016 als die berichtgeving juist is, ziet het er echt wel triestig uit voor dampend Belgie. Hopelijk zullen andere Europese landen het iets soepeler hanteren, en kunnen webshops daar nog blijven bestaan. En dan vragen ze zich af waarom de online verkopen in België niet op gang komen...echt achterlijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jurgen Bouwmeister Posted January 26, 2016 Share Posted January 26, 2016 53 minutes ago, sabine said: als die berichtgeving juist is, ziet het er echt wel triestig uit voor dampend Belgie. Hopelijk zullen andere Europese landen het iets soepeler hanteren, en kunnen webshops daar nog blijven bestaan. En dan vragen ze zich af waarom de online verkopen in België niet op gang komen...echt achterlijk... goed nieuws voor de toch al zo weinig winkels in belgie. doe de boeken weeral maar toe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest e-sig.be Posted January 27, 2016 Share Posted January 27, 2016 ze mogen me eens uitleggen wat het verschil is tussen - zoonlief (of dochter) jonger dan 16 (of 18 in NL) bestelt liquids via een webshop op naam van, en met de user/betaalkaarten/... van mams of paps. - mams of paps gaat naar de supermarkt/krantenwinkel en brengt voor zoon of dochter liquids mee (of sigaretten). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chasepoes Posted January 27, 2016 Share Posted January 27, 2016 32 minutes ago, e-sig.be said: ze mogen me eens uitleggen wat het verschil is tussen - zoonlief (of dochter) jonger dan 16 (of 18 in NL) bestelt liquids via een webshop op naam van, en met de user/betaalkaarten/... van mams of paps. - mams of paps gaat naar de supermarkt/krantenwinkel en brengt voor zoon of dochter liquids mee (of sigaretten). Geen verschil. In beide gevallen zijn mams en/of paps diegenen die het gedogen/faciliteren en dus als volwassene de afweging maken. Alleen is bij online-verkoop die leeftijdscheck niet te doen en kan zoon/dochterlief zonder inmenging van paps/mams zichzelf de spullen bezorgen. Blijft overeind dat ik het een kromme regel vindt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jurgen Bouwmeister Posted January 27, 2016 Share Posted January 27, 2016 2 hours ago, Chasepoes said: Geen verschil. In beide gevallen zijn mams en/of paps diegenen die het gedogen/faciliteren en dus als volwassene de afweging maken. Alleen is bij online-verkoop die leeftijdscheck niet te doen en kan zoon/dochterlief zonder inmenging van paps/mams zichzelf de spullen bezorgen. Blijft overeind dat ik het een kromme regel vindt. Inderdaad. weer typisch belgisch. Hoi hoi Link to comment Share on other sites More sharing options...
sabine Posted January 27, 2016 Share Posted January 27, 2016 5 hours ago, e-sig.be said: ze mogen me eens uitleggen wat het verschil is tussen - zoonlief (of dochter) jonger dan 16 (of 18 in NL) bestelt liquids via een webshop op naam van, en met de user/betaalkaarten/... van mams of paps. - mams of paps gaat naar de supermarkt/krantenwinkel en brengt voor zoon of dochter liquids mee (of sigaretten). Jij moet echt een stenen winkel openen hoor (met verkoop van diverse aroma merken).... Dan heb je alvast 1 vaste klant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dabit Posted January 27, 2016 Share Posted January 27, 2016 Hadden jullie nou vroeger moeite om de dingen te krijgen die je hebben wilde maar eigenlijk niet mocht vanwege leeftijd, legaliteit, whatever? Dabedoelik... Goed doorgaan met de jeugd alles verbieden. Krijg je dezelfde taferelen als in de joenaaitmiesteeds; daar is zo onderhand geen mens te vinden die in z'n jongere jaren niet aan de wiet heeft gezeten of een paar keer praktisch een alcoholvergiftiging opgelopen heeft tijdens totaal uit de hand gelopen besloten feestjes. Als het niet mag is het spannend, en dus extra aantrekkelijk. En in iets mindere mate geld dat ook voor mensen boven de 25. vooral de mannelijke variant. Al dat reguleren en verbieden is zo'n typische ambtenaren-oplossing. Dat werkte in de middeleeuwen al niet, vandaag de dag nog steeds niet, maar als je een (regeltjes)bord voor je kop hebt zie je dat niet. Nouja, dat helpt bij het policitus-examen; daar moet je bewijzen dat je zelfs nog niet capabel genoeg bent om borden af te wassen maar dat wel kunt verstoppen in een bloemrijke smoes. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest e-sig.be Posted January 27, 2016 Share Posted January 27, 2016 2 hours ago, sabine said: Jij moet echt een stenen winkel openen hoor (met verkoop van diverse aroma merken).... Dan heb je alvast 1 vaste klant. @sabine, ik zal uiteindelijk geen keuze hebben op deze manier. 't Zal een stenen winkel of geen winkel....of een verhuis naar Nederland :-) ik ben in elk geval al aan het rondkijken. Je kan maar beter voorbereid zijn ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiekesof Posted January 27, 2016 Share Posted January 27, 2016 Ik zit er serieus over na te denken om een verkooppunt te worden :) Maar het zal hoogstwaarschijnlijk een droom blijven Link to comment Share on other sites More sharing options...
sabine Posted January 27, 2016 Share Posted January 27, 2016 2 hours ago, e-sig.be said: @sabine, ik zal uiteindelijk geen keuze hebben op deze manier. 't Zal een stenen winkel of geen winkel....of een verhuis naar Nederland :-) ik ben in elk geval al aan het rondkijken. Je kan maar beter voorbereid zijn ... Ik ken een toeristisch stadje waar veel leegstaande panden zijn ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiekesof Posted January 27, 2016 Share Posted January 27, 2016 Kunnen we eigenlijk nog in NL bestellen dan?Via online shops? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Michael Kimpe Posted January 28, 2016 Share Posted January 28, 2016 8 hours ago, fiekesof said: Kunnen we eigenlijk nog in NL bestellen dan?Via online shops? Dat is inderdaad de vraag! Anders mag ik straks met de junks (grappig bedoeld hoor beste cannabis gebruiker) Nederland intrekken voor mijn stuff. Link to comment Share on other sites More sharing options...
-MJ- Posted January 28, 2016 Share Posted January 28, 2016 Of hoe België er toch telkens weer in slaagt om zichzelf in de voet te schieten. Eerst laten ze de buurlanden jaren voorsprong nemen door een achterhaalde en ignorante visie (merci Onkelinckx) en als ze dan uiteindelijk toch een regeling uitwerken gaan ze voorbij aan de realiteit. Online verkoop zit in de lift, al jàren, in alle sectoren. Resultaat zal zijn dat de Belgische klant opnieuw grotendeels zijn toevlucht in het buitenland zal gaan zoeken, wat natuurlijk goed nieuws is voor de Nederlandse, Duitse en Franse schatkist. Maar alweer een gemiste kans voor België... en dan te zeggen dat ze ondernemen willen stimuleren. 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jurgen Bouwmeister Posted January 28, 2016 Share Posted January 28, 2016 7 hours ago, -MJ- said: Of hoe België er toch telkens weer in slaagt om zichzelf in de voet te schieten. Eerst laten ze de buurlanden jaren voorsprong nemen door een achterhaalde en ignorante visie (merci Onkelinckx) en als ze dan uiteindelijk toch een regeling uitwerken gaan ze voorbij aan de realiteit. Online verkoop zit in de lift, al jàren, in alle sectoren. Resultaat zal zijn dat de Belgische klant opnieuw grotendeels zijn toevlucht in het buitenland zal gaan zoeken, wat natuurlijk goed nieuws is voor de Nederlandse, Duitse en Franse schatkist. Maar alweer een gemiste kans voor België... en dan te zeggen dat ze ondernemen willen stimuleren. Wel, laat ons dan met zijn allen de noorderburen steunen en daar de staatskas gaan spekken. dan gaan de grenzen binnenkort misschien terug dicht. Ofwel vinden ze weer een of andere belachelijke regel uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
-MJ- Posted January 28, 2016 Share Posted January 28, 2016 Ik lieg niet als ik zeg dat ik de voorbije (bijna) 2 jaar mijn steentje al heb bijgedragen aan de Nederlandse schatkist 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jurgen Bouwmeister Posted January 28, 2016 Share Posted January 28, 2016 2 minutes ago, -MJ- said: Ik lieg niet als ik zeg dat ik de voorbije (bijna) 2 jaar mijn steentje al heb bijgedragen aan de Nederlandse schatkist Dat geloof ik graag. hoop dat het niet nog erger word. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest e-sig.be Posted January 28, 2016 Share Posted January 28, 2016 20 hours ago, fiekesof said: Ik zit er serieus over na te denken om een verkooppunt te worden :) Maar het zal hoogstwaarschijnlijk een droom blijven @fiekesof, van waar ben je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts