Jump to content

Aspire Triton 2 MTL 1,8 Ohm

OneyedK

Recommended Posts

Ik ben reeds geruime tijd fan van de Kabuki, met Nautilus 1,8Ohm coils.

Ben een zuivere MTL-style damper en was heel blij met de hoeveelheid damp en de smaak.

Nu is het vullen wel steeds een gepriegel, waarbij ik de fabrikanten van tissues toch wel serieus sponsor.

Ook de coils die lastig in de base (van de originele) Kabuki te plaatsen zijn

en de coil die al eens in de schoorsteen blijft zitten (bij de clone) veroorzaken irritatie.

Het stelvijsje van de 510 leidt ook een eigen leven en is er al een paar keer uit gesprongen.

Ik blijf het een fijne tank vinden kwa prestaties, maar al dat geprutst maakt wel dat ik ze

buitenhuis (op 't werk of in 't uitgaansleven) niet echt durf gebruiken, "on the road" vullen zie ik me niet doen.

Op zoek dus naar een tank die fijn MTL dampt, goeie premade coils heeft en makkelijk te vullen is.

Tinternet zat vol van reviews, maar telkens gaat het over direct inhale en subohm coils.

Even Keith van CremeDeVape gecontacteerd, die was niet echt te spreken over de originele

Triton en zou de Triton 2 dan ook niet op stock nemen.  Jammer...

Even verder rondgekeken, bijna een Kanger Toptank Mini gekocht, maar door diverse reviews

en rapporten over lekken en overlopen bij het vullen maar gelaten wat het was...

Een paar weken geleden diverse webshops aan het browsen en bij Vapuri kom ik de Triton 2 weer tegen.

Ik zat niet goed op mijn handen en hopla, tank met flink wat reservecoils van 1,8 Ohm besteld.

Vrij snel ontvangen en uitgepakt.

Voelt lichter aan dan de Kabuki, maar met demonteren en spoelen gemerkt dat het ding echt wel goed in elkaar zit.

Alles past mooi, niet teveel kracht nodig om te demonteren/monteren, voelt toch wel heel degelijk aan...

De standaard driptip is veel te wijd voor MTL, net zoals die van de Kabuki trouwens.

Ik mag dan wel een grote bek hebben, die grote driptips, daar passen mijn lippen niet goed rond...

Affin, 1,8 Ohm coil gemonteerd, geprimed, tank gevuld en opgestart.

Nounou, dat viel reuze mee...  In eerste instantie dacht ik dat ie wat minder doorsmaakte als de Kabuki.

Nu, een tiental dagen later, kan ik zeggen dat ie minstens even goed is als de Kabuki.

De kabuki geeft vanaf 10 Watt al behoorlijk hete damp, maar de Triton 2 dat pas vanaf 12 Watt doet.

(Ik heb de damp niet graag te heet)

Heb in die tien dagen constant liggen wisselen tussen de Kabuki en de Triton 2.

Dampproductie is exact hetzelfde.  En smaaktesten (blind tesamen met een dampmaat) blijven inconclusive.

De ene keer zou je zweren dat de Kabuki beter is, de andere keer de Triton 2...

Voor smaak of damp is er geen duidelijke winnaar...

Instellen van de luchtinlaat is superhandig bij de Triton 2...

Niet bepaald onhandig bij de Kabuki, maar zonder de juiste inbussleutel gaat dat niet lukken...

Het vullen dan...

Tsja, bij de Kabuki is dat: driptip afnemen, even afdoppen (want die staat altijd nat), tank omkeren,

basis losschroeven, coil even afdeppen en overtollig liquid opkuisen, tank vullen, terug monteren,

stelvijsje van de 510 verifiëren en weer afstellen.  Tank terug op mod schroeven...

Bij de Triton 2, vuldop afschroeven, vulopeningen open zetten, vullen, vulopeningen dicht, vuldop terugschroeven.

Klaar...

Een klein minpuntje, de coil staat een beetje nat vlak na het vullen (licht gegorgel), een paar keer flink doorhijsen

en 't is weer klaar.  Eventueel even vermogen verhogen om het proces te versnellen.

Lekken?

De kabuki lekt absoluut niet, maar door de luchtinlaat zweet hij een beetje, wat maakt dat het de mod telkens moet oppoetsen als je de tank vult.

De Triton 2 lekt niet en blijkt na 10 dagen gebruik ook niet te zweten.

Aan te bevelen voor MTL?

Absoluut!

En direct inhale?

Daarvoor verwijs ik jullie graag door naar de talrijke reviews op GijBuis.

Zelf doe ik daar niet aan, 'kan er dus ook niks zinnig over vertellen...

Als ik iets ben vergeten te coveren of iemand heeft nog een andere vraag over de Triton 2...  Shoot!

• Like 6

Ik vrees dat de Triton mini andere coils gebruikt dan de "2".

Op papier sowieso, misschien dat ze in werkelijkheid wel passen.  Zou zo'n Clapton 1,8 Ohm wel es willen testen dan...

De mini heeft echt een goede reputatie!

Maar vermits er van de "2" geen reviews te vinden zijn voor MTL-lers, dacht ik dat hier even te melden.

• Like 1

Geen idee welke clone ik van de Kabuki heb, 't is er één die ik van @Gogo heb overgenomen...

Kwa prestaties trouwens identiek als de originele...  Die achteraf bekeken toch iets te prijzig was...

Triton (2) gebruikt Triton coils, deze hebben een grotere diameter dan die van de Nautilus.

Niet compatibel dus...

• 2 months later...
Guest Opiyo

@OneyedKFijn om een review te lezen waarin de Kabuki wordt vergeleken met de Triton 2; zit namelijk te twijfelen tussen deze 2 tanks ;)

Wat ik me wel nog afvroeg, is de airflow van de Triton 2 lekker strak te zetten voor MTL-vaping (strakker dan de Nautilus)?

On ‎11‎-‎2‎-‎2016 at 15:37, OneyedK said:

Op zoek dus naar een tank die fijn MTL dampt, goeie premade coils heeft en makkelijk te vullen is.

Kanger Subtank Nano al geprobeerd? Die is geschikt voor MTL (net als trouwens de andere subtanks; wel een driptip met nauwe luchtdoorlaat gebruiken) en heeft premade coils

De subtanks kunnen heel makkelijk gevuld worden door de tank ondersteboven te houden, base-gedeelte eraf schroeven, dan een plens vloeistof regelrecht in de tank, geen gepriegel met injecteurs of flesjes met dunne tuitjes.

Bij mij lekt geen enkele subtank, behalve als ik een volle tank op z'n  zijkant leg met de airflow wijd open.

Edited by Marianna
  • Like 1

• 4 months later...
  • 3 weeks later...

Ook ik ben als mtl'er weg van de Triton 2. Er staan er inmiddels een berg gebruiksklaar...;-)

Ik heb de Triton Mini ook gehad, maar deze vind ik een heel stuk minder. Komt wellicht ook door de kleinere coil die ook in de Nautilus gaan. De Nautilus Mini vind ik beter scoren dan de Triton Mini (beiden met 1.8 Clapton). De Triton 2 is gewoon een stuk groter door de grotere coil. Dan neem ik 'slechts' 3ml capaciteit voor lief.

De Aspire Triton 2, maakt gebruik van dezelfde coils als de Aspire Atlantis en de Aspire Triton versie 1,
dus alle coils die voor die 2 systemen beschikbaar zijn, zijn ook te gebruiken in de Aspire Triton 2.

Ook de coils die geschikt zijn voor de Eleaf Melo III, Melo 2 en Melo zijn te gebruiken in de Atlantis, de Triton v1 en de Triton 2.

Je kunt er inderdaad mee MTL dampen, vermits je de airflow geheel dicht draait, maar dat kon ook al met de Atlantis en de Triton v1.

Het wezelijke verschil tussen de Triton en de Atlantis was de manier van vullen... en een nieuwe uitvoering van de tank.

voordeel van de Triton 2 tov Triton v1 is dat je em uit elkaar kunt halen om em schoon te maken en gemakkelijker het glaasje kunt vervangen.

De Kabuki maakt gebruik van de Aspire Nautilus coils, dat zijn de veel kleinere coils... en eigenlijk niet te vergelijken met de

veel grotere Atlantis/Triton/Triton 2 coils, behalve dan dat ze ook te verkrijgen zijn in 1,8 Ohm en in de Clapton varianten.

De Kabuki en de Nautilus tanks zijn allebei compatible met de Triton mini coils, dus onderling uitwisselbaar en ook de Clapton varianten

zijn te gebruiken in zowel de Kabuki als ook in de Aspire Nautilus tanks.

Edited by Camikease
  • Like 2

Ik heb persoonlijk geen goede ervaringen met de Triton coils in de Melo III 4ml: 9 van de 10 keer lekkage op de voet van de coil. Heb een stuk of 4 Melo's geprobeerd, alle 4 meer wel dan niet lekkage met een Aspire coil. Met een dubbele o-ring op de voet van de coil wilde het nog wel eens goed gaan. Zal ongetwijfeld aan mij hebben gelegen, maar ik hou het lekker bij de Triton 2 met 1.8 coil...;-) Atlantis is gemaakt als subohm tank die de mogelijkheid heeft tot mtl, de Triton als mtl-tank die de mogelijkheid heeft tot dl. Airflow is voor mij dusdanig verschillend, dat van hybride in mijn optiek geen (smaakvolle) sprake is.

• 2 months later...

Even proberen om de triton 2 weer even in het licht te krijgen met eventuele updates kwa gebruik met diverse coils want is weer een tijdje geleden dat we hierover spraken.

Alzo graag aan de gebruikers van de triton 2 tank of ze nieuwe ervaringen (pro-contra) hebben met diverse coils in deze tank.

Triton 2 is precies een tank die overal in de vergeethoek ligt want er word maar weinig over gepalaverd , wrom ? , zelf vind ik het een prachtig tankje dat geen problemen kent.

Gebruik er nu de standaard meegeleverde coils 1.8 ohm in maar zou graag eens afwisselen en/of er andere/betere mogelijheden zijn. 

• 2 months later...

Zelf gebruik ik ook de triton 2 met de meegeleverde 1.8ohm coils. Airflow open tot de 3de "uitsparing" van de eerste rij met uitsparingen en hij geeft een heerlijke MTL trek op 15w. De vooruitgang in smaak ten opzichte van mijn cubis is niet te beschrijven ! Juice die in de cubis gewoonweg vies was smaakt nu opeens heerlijk. Om eens wat te proberen zijn er ccell coils onderweg waarvan ik heel erg benieuwd ben hoe die smaken.

Even een edit: Heb de 0.5 clapton er nu in zitten, airflow helemaal open en op 35w. Weliswaar DL maar een aanrader om te proberen, wat een heerlijke tank is dit ! Wel even omlaag gaan in nicotine (heb ik gelukkig staan aangezien ik MTL en DL afwissel) anders is een hoestbui gegarandeerd.

Edited by Renegade
  • Like 1