SCi Posted February 11, 2016 Posted February 11, 2016 (edited) Na een voorzichtige start is het tijd voor m'n 2e aroma review :) Dit keer de maxx blend. Van dit aroma had ik iets meer zodat ik 6% kon aanmaken. Heb 'm gemaakt met 50/50 base van vapebase.de op 6mg nic. Heeft een weekje kunnen steepen. Zeer sterke geur die doet denken aan sigaren. De smaak gelukkig stukken minder heftig , redelijk opmerkelijke gele kleur. Lekker volle damp met een aantal kleine smaakjes er in. Lichte tabakssmaak in de achtergrond die niet meteen weggaat maar in de achtergrond aanwezig blijft. Een lichte indruk van walnoot , iets kruidigs ook. Heeft een verassende prikkel die het geheel interessant maakt zonder hard in te slaan. Had van dit aroma op een wat duidelijkere tabakssmaak gehoopt maar als geheel vind ik 'm interessant omdat je meerdere dingen kunt 'aanwijzen' zonder dat ze er écht uitspringen. Ook dit aroma kan wellicht naar meer dan de 5% die vapebase zelf aangeeft. Ga 'm nog een 2e kans bieden denk ik ; heb 2 flesjes van 10ml gemaakt dus wellicht dat flesje 2 nog anders kan uitpakken ;) Edited February 12, 2016 by SCi 4
TheVapingRaven Posted February 11, 2016 Posted February 11, 2016 Leuke review. Heb geen tabak aroma's meer, dus ben een beetje aan het rond speuren. Zoek iets kruidigs. Ben op zoek naar iets nootmuskaat-achtigs, kruidnagel. Is dat een beetje wat je bedoeld met kruidig? Persoonlijk laat ik tabakssmaken altijd minimaal 3 weken rijpen. Hoe langer de rijptijd hoe beter de smaak is mijn ervaring. p.s Zet als je wilt nog even het smaak profiel in de titel. Blijft het lijstje lekker overzichtelijk van. 1
SCi Posted February 12, 2016 Author Posted February 12, 2016 Ik zoek ook nog naar iets kruidigs , overweeg om een kretek achtige te gaan testen maar dat kan wel eens té worden heb ik het idee.. In dit geval krijg ik eerder een kruidig achtergrondje als in ; pittig maar niet echt met een specifiek idee als nootmuskaat of kruidnagel. Hoop die in de kretek wat duidelijker te kunnen vinden. Omdat ook dit aroma als sample kwam heb ik nog niet echt de mogelijkheid om ze écht lang te laten steepen , een weekje wachten is al lastig omdat ik graag wil ontdekken ;) Heb ook nog niet genoeg flesjes om aan te kunnen maken ( nieuw leeggoed is nog onderweg ;) ) Ik heb nog 2 aroma's van vapebase om te testen , ben erg benieuwd !
TheVapingRaven Posted February 12, 2016 Posted February 12, 2016 33 minutes ago, SCi said: In dit geval krijg ik eerder een kruidig achtergrondje als in ; pittig maar niet echt met een specifiek idee als nootmuskaat of kruidnagel. Hoop die in de kretek wat duidelijker te kunnen vinden. Paar jaar geleden was ik een groot fan van "Desert Ship" van (ik geloof) LiQua (kant en klare vloeistof). Was in ieder geval een "Desert Ship" waar een duidelijke nootmuskaat/kruidnagel aanwezig was. Zoiets probeer ik te vinden. Ben eigenlijk ook wel geïnteresseerd in een Kretek. Ga ik ook eens naar zoeken.
Lucienne Posted March 29, 2016 Posted March 29, 2016 (edited) On 11-2-2016 at 02:26, SCi said: Ik zoek ook nog naar iets kruidigs , overweeg om een kretek achtige te gaan testen maar dat kan wel eens té worden heb ik het idee.. In dit geval krijg ik eerder een kruidig achtergrondje als in ; pittig maar niet echt met een specifiek idee als nootmuskaat of kruidnagel. Hoop die in de kretek wat duidelijker te kunnen vinden. Omdat ook dit aroma als sample kwam heb ik nog niet echt de mogelijkheid om ze écht lang te laten steepen , een weekje wachten is al lastig omdat ik graag wil ontdekken ;) Heb ook nog niet genoeg flesjes om aan te kunnen maken ( nieuw leeggoed is nog onderweg ;) ) Ik heb nog 2 aroma's van vapebase om te testen , ben erg benieuwd ! Nou ik heb eens de kretek geprobeerd hoewel al kant en klaar maar ik vond de smaak afschuwelijk terwijl mijn schoonzoon hem heerlijk vond. Gelukkig want hij heeft direct dat flesje gekregen nee ik vond het net potgrond wat ik aan het dampen was.Niet mijn smaak en ik hoop dan ook dat Mexx Blend heel anders smaakt nou ja en anders heeft schoonzoon wat te dampen ;) Je schrijft verder nieuwe flesjes zijn onderweg zijn dat plastic flesjes of glas?? Ik heb begrepen dat glas het beste is maar bij Vapebase.de zijn het helaas plastic flesjes dus wat is u advies?? Edited March 29, 2016 by Lucienne
Jazz Posted March 29, 2016 Posted March 29, 2016 Mooi stuk! Waarmee/hoe damp je het? Dat maakt ook veel uit.
SCi Posted March 29, 2016 Author Posted March 29, 2016 8 hours ago, Lucienne said: Je schrijft verder nieuwe flesjes zijn onderweg zijn dat plastic flesjes of glas?? Ik heb begrepen dat glas het beste is maar bij Vapebase.de zijn het helaas plastic flesjes dus wat is u advies?? Liquids en aroma's komen vrijwel altijd in plastic. Ik heb nu sinds kort ook wat aangemaakt in glas maar merk geen opmerkelijke verschillen in smaak. Gezien het feit dat de liquids ook in die flesjes komen ( ik hergebruik ze ;) ) is dat ook niet zo heel raar lijkt me ;) 1
Lucienne Posted March 29, 2016 Posted March 29, 2016 Dus plastic kan gewoon want ik dacht glazen flesjes te hebben besteld maar het is plastic zo staat op de bon en merkte ik bij openmaken van de doos. Pharma Veralflasche 100ml
Marianna Posted April 12, 2016 Posted April 12, 2016 Voor verzending zou ik als leverancier kiezen voor plastic, omdat glazen flesjes aanzienlijk zwaarder zijn en dus meer porto kosten, wat de klant niet zo leuk vindt. De consument kan de liquid na ontvangst overgieten in glazen flesjes, om niet het risico te lopen dat bepaalde stoffen uit plastic in de liquid terecht komen.
Ruud68 Posted April 12, 2016 Posted April 12, 2016 32 minutes ago, Marianna said: Voor verzending zou ik als leverancier kiezen voor plastic, omdat glazen flesjes aanzienlijk zwaarder zijn en dus meer porto kosten, wat de klant niet zo leuk vindt. De consument kan de liquid na ontvangst overgieten in glazen flesjes, om niet het risico te lopen dat bepaalde stoffen uit plastic in de liquid terecht komen. Plastic flessen met nicotine base bijvoorbeeld, met een houdbaarheidsdatum van 2 jaar, geeft schijnbaar geen risico. Is het "lekken"van bepaalde bestanddelen van plastic in vloeistof ergens terug te vinden, ik ben best benieuwd of glas, behalve voor voorkomen van doorlaten van lucht, echt meerwaarde heeft.
Marianna Posted April 12, 2016 Posted April 12, 2016 3 hours ago, Ruud68 said: Plastic flessen met nicotine base bijvoorbeeld, met een houdbaarheidsdatum van 2 jaar, geeft schijnbaar geen risico. Is het "lekken"van bepaalde bestanddelen van plastic in vloeistof ergens terug te vinden, ik ben best benieuwd of glas, behalve voor voorkomen van doorlaten van lucht, echt meerwaarde heeft. Als je b.v. menthol dampt in een transparant plastic tankje, is dat tankje binnen no-time niet meer transparant. Dan kun je je gaan afvragen welke stoffen er uit het plastic in de e-liquid terecht gekomen zijn. Een fabrikant als Virgin Vapor verpakt alle liquids in glazen flesjes: http://www.virginvapor.com/pages/about-us
Ruud68 Posted April 12, 2016 Posted April 12, 2016 Daar kan ik me iets bij voorstellen. Mijn idee is dat als ze nicotine base leveren in een pet fles met een houdbaarheidsdatum in de toekomst, je er toch vanuit moet kunnen gaan dat de plastic fles geen invloed heeft op de inhoud.
Recommended Posts