Jump to content

EQ Pro 30W set

Frankie76

Recommended Posts

Van de firma http://www.e-zmoke.com/ kreeg ik de EQ Pro 30W set opgestuurd om te reviewen.

Wordt verkocht voor  €59,95 op genoemde site.

Hieronder mijn bevindingen:

De set komt in een verzegelde doos die er zo uitziet:

eq301.thumb.jpg.7409538460aedbc870bf9249

In de doos:

2200 Mah boxmod

EQ Pro clearomizer met 0.4 ohm + extra 1 ohm coil

Just EQ clearomizer

EQ Pro 510/EGO adapter

USB lader

220 volt lader en gebruiksaanwijzing

De EQ Pro clearomizer:

In gewicht voelt deze “Eleaf Melo-look-a-like” degelijk aan. Ingebouwd zit al een 0.4 Ohm coil.

eq302.thumb.jpg.1950b4c98e57b51e472d739f

Het venster is van glas en op de base zit een airflow-control die bestaat uit een gat dat te verkleinen/vergroten is naar eigen behoefte hetgeen ik prettiger vind dan gaatjes. De bijgeleverde driptip heeft ook nog een airflow. Deze draait erg licht waardoor je al snel onverwacht teveel of te weinig lucht aanzuigt. Het draaigedeelte ervan zit te los, naar mijn mening. Rammelt ook iets. Ik heb er uiteindelijk een driptip van een Ego One mini opgedaan en vond dat prettiger. Overigens: op de site en de doos staat de airflow-driptip niet afgebeeld, maar een doorzichtig exemplaar...

Vullen van de tank doe je aan de onderkant door de base los te schroeven.

Just EQ 2200 mah:

Is natuurlijk gewoon een Istick 30 watt met het logo van EQ erop. De batterijconnector is geveerd; prima. Het kleurenscherm is in tegenstelling tot de originele Istick blauw van kleur ipv groen. Best eens mooi als je, zoals ik, al twee jaar “Istick-groen” ziet.Overdag in het zonnetje soms lastig te lezen. Mini-usb aan de onderzijde. Het geheel is verder identiek aan de originele Istick.

Just EQ clearomizer:

De variant op de Justfog 1453. Platte driptip, top coil (wel blijven wentelen om de coil nat te houden dus) en plat mondstuk. Top fill. No nonsense clearo die veel damp geeft. Ik ken de originele Justfog 1453 niet uit ervaring, maar vind de EQ-versie qua trek prima. Lijkt erg op de trek van een A-tje (geloof ik, want dat is alweer twee jaar geleden), redelijk stug, dus misschien extra geschikt voor “net stoppers”.

Ik merkte dat de 0.4 Ohm coil vrij snel een warme damp en base van de EQ Pro gaf. De 1 Ohm coil bleef wat koeler. De damp is goed en veel te noemen en de tank heeft een grote inhoud. Op de site van de verkoper http://www.e-zmoke.com/ kon ik niet vinden of er ook coils apart te bestellen zijn.

Al met al is het een complete set. De degelijkheid van de Istick en twee clearomizers waarmee je kunt wisselen maakt dat de beginner zich voorlopig niet hoeft te vervelen en de stap na wegwerpers of iets groter zoals eGo-setje oid weer even vol kan houden. Ik heb gemerkt dat de beide clearo's geen constante kwaliteit van damp produceerden: de ene keer wel, de andere keer wat minder.

De gevorderde damper raad ik deze set niet aan; inmiddels is er natuurlijk verder ontwikkeld materiaal te verkrijgen. 

Edited by Frankie76