Jump to content

Foto review: Geekvape TAB 521 van Gearbest


tommie

Recommended Posts

Na mijn Crius was het tijd om eens te kijken naar wat nieuws. Via Gearbest kreeg ik van Geekvape de toppers van ze op dit moment binnen. De Geekvape Tab 521 en de Geekvape Griffin. Allereerst hieronder een foto review van de Geekvape Tab 521.

 

Wat is het? 

De Geekvape TAB is een makkelijke hulp om je RBA op te plaatsen wanneer je hem aan het opbouwen bent. Eerder liet ik de RBA op mijn MOD zitten om de coils vast te zetten en alles op te bouwen. Als ik aan het bouwen was viel de MOD nog wel eens om en makkelijk vond ik het niet gaan. Daarom via enkele reviews deze bekeken en besteld bij Gearbest.

 

Enkele specficaties:

- Ohmmeting tussen de 0.01 en 9.9 Ohm

- 510 aansluiting

- Mogelijkheid om te vuren op de TAB

- Formaat: 9.3 x 7.5 x 2.5 cm (lengte x breedte x dikte)

- Werkt op een 18650 batterij

 

Gearbest

Via Gearbest is deze ongeveer een 2 weken onderweg geweest. Hij is te bestellen via deze link:

http://www.gearbest.com/vapor-tools/pp_295302.html

 

De prijs is 29,99 Dollar, zo'n 27-28 Euro. Niet goedkoop maar het gemak dat het oplevert is het dubbel en dwars waard. Zo meer....

De communicatie met Gearbest is goed te noemen, via dit forum is makkelijk contact op te nemen met June (na Anita) via PB. Bij vragen had/heb ik altijd een dag later antwoord.

 

Tijd voor foto's! De tab komt in een mooi doosje aan. Kleine beschadiging bovenin het doosje maar gelukkig zit ie goed stevig verpakt en is er niets beschadigd.

 

1.jpg

 

 

 

Na de deksel te hebben geopend ligt de TAB er mooi bij. Je ziet dat er niet veel knoppen aan zitten. Links de vuurknop, rechts de schakelaar waarmee je hem uit kan zetten (midden). Doe je de schakelaar naar boven dan komt ie in de vuur-modus en het schuifje naar onder is de weerstand van je coils bekijken. Het is op deze foto niet goed te zien maar hij is hoogglanzend, hierdoor zie je goed de vingerafdrukken zitten. Mij maakt het niet uit, ik haal hem niet eens uit het doosje wanneer ik hem gebruik.

 

2.jpg

 

 

 

De 510 connector is verend en de tank zit er goed vast op. Ik heb hier mijn Crius erop gezet en je ziet duidelijk in het display de weerstand. 100% kloppend en de waarde komt exact overeen met m'n MOD, de Evic Mini.

 

3.01.jpg

 

 

effe proberen natuurlijk! Schakelaar naar boven en vuren maar! Ik weet niet met welk wattage hij vuurt, maar op mijn MOD gaat het voorgloeien sneller. Ik heb hem op mijn MOD op 45W staan. Niet zeuren, het werkt perfect! De tank dampt als een malle op de TAB.

 

3.1.jpg

 

 

Korte close-up van de knoppen op de TAB. Aan de linkerkant zie je de vuurknop. Mooi stevig, je voelt en ziet dat dit kwaliteit is. De knop zit goed vast en er zit geen speling tussen. Op deze foto zie je hoe spiegelend deze is, je ziet de lamp er duidelijk in :-)

In het midden zie je de 510 connector, het schroefdraad is erg goed gefreesd en je ziet geen bramen, krassen of beschadigingen. De gold-plated connector onderin veert een beetje mee. Ik heb er inmiddels enkele tanks op gehad en geen problemen gehad dat ie niet herkend wordt.

 

4.jpg

 

 

en the other side. De schakelaar om hem op 'vuren' te zetten (naar boven) en de Ohm waarde te lezen (naar beneden) en wanneer de schakelaar in het midden staat is ie uit.

 

5.jpg

 

 

 

Om de Tab te laten werken moet er een 18650 batterij in. Dit kan aan de achterkant van de Tab geplaatst worden. Hier had de afwerking iets beter gemogen, je ziet duidelijk de soldeerpunten zitten. Verder in het midden een 'lipje' om de accu er makkelijk weer uit te kunnen halen wanneer ie geladen moet worden. Verder zie je onderop de specificaties van de Tab staan. Plus en minpool zijn duidelijk aangegeven.

 

6.jpg

 

7.jpg

 

ok, nog enkele afbeeldingen. Hier zie je mijn Griffin opgebouwd (zie andere review) en gewickt. Daaronder de dampproductie van deze RBA na het vuren op de Tab. Sapje: Red Astaire uiteraard van T-Juice.

 

IMG_20160221_155107.jpg

 

IMG_20160221_155353.jpg

 

 

Conclusie

Is een noodzakelijk item dat je móet hebben? Nee dat niet, er zijn vast makkelijkere en goedkopere oplossingen. Ik vind het echter wel een topding want ik was altijd aan het knoeien op m'n MOD. Die viel dan weer op wanneer ik m'n coil vast probeerde te zetten en dan weer een korte ********* (vloek). Deze Tab maakt het véél makkelijker om je RBA op te bouwen, te wicken en het allermooist vind ik het dat je kunt vuren en je ziet direct de weerstand van de coil. Ik vind het zeker een mooie aanvulling op m'n dampspul en gebruik hem met veel plezier. Prijs is aan de hoge kant, maar gezien de kwaliteit wel te rechtvaardigen.

 

Aanrader; Ja, vanwege het gemak.

Vragen of opmerkingen? Ik zie ze graag!

 

 

 

Edited by wahanassatta
Foto's verkleind max. 600px breed.
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Goede info/review: Tip: even je foto's verkleinen naar 600 px breed? (rechtsklikken op foto->600->update) dan heeft FBT minder werk.

 

Waarschuwing voor OCD-er: je blijft poetsen door de hoogglans bovenkant. Ik ben geen pietlut maar stoor me er toch wel iets aan; was beter geweest als de finish mat was. Verder handig apparaatje.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Leuke review !!

 

Ik kon zelf weinig vergelijk vinden maar heb na een duitse youtube review gezien te hebben tussen de coilmaster tab en de geekvape gekozen om voor het type coilmaster te gaan (of the pilotvape zoals die op FT staat).. Bij het voorgloeien is de coilmaster een stuk vlotter dan de geekvape, hij was iets preciezer in ohm weerstand (al is dat te verwaarlozen) en hij is niet zo'n vingerprint magnet als de Geekvape. Prijs verschil is een paar dollar wat ik het verschil wel waard leek te vinden. https://www.fasttech.com/products/0/10018592/3897601-authentic-pilot-vape-atomizer-combo-tester-ohm 

 

Hij moet nog binnenkomen overigens.. dus heb hem nog niet kunnen testen.

 

 

Edited by Testastretta
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, Bobby said:

Waarschuwing voor OCD-er: je blijft poetsen door de hoogglans bovenkant. Ik ben geen pietlut maar stoor me er toch wel iets aan; was beter geweest als de finish mat was. Verder handig apparaatje.

Ach, hoe simpel kunnen sommige oplossingen zijn. Kwartiertje huisvlijt:

 

oqLfRtn.jpg

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...