tommie Posted February 21, 2016 Share Posted February 21, 2016 Introductie Na mijn Crius veel gebruikt te hebben vond ik het tijd om eens te kijken naar wat nieuws op RBA gebied. Vrij snel na het uitkomen van de Crius werd de Geekvape Griffin aangekondigd. Hij zou grotere coils ondersteunen en een (nog) betere smaak naar voren toveren dan de Crius. Via Gearbest ontving ik deze Griffin binnen 2 weken. Ik was erg benieuwd of deze tank nóg beter zou zijn dan de -in mijn ogen- perfecte Crius, testen en reviewen dus! Ik damp er nu een kleine 2 week mee, dus tijd voor een review! Enkele specficaties: - Stainless steel en Pyrex glas - 3.5 ml inhoud - Makkelijk op te bouwen door het velocity deck - Top fill - Ondersteuning voor grote, dikke coils van bijvoorbeeld 3mm clapton coils - Hoogte; 48.5mm - Liquid control - Veel, heel veel airflow Gearbest Via Gearbest is deze ongeveer een 2 weken onderweg geweest. Hij is te bestellen via deze link:http://www.gearbest.com/rebuildable-atomizers/pp_280434.html De prijs is 35.99 Dollar, zo'n 32-33 Euro. Voor Chinese begrippen best prijzig maar een als het een goede tank is, dubbel en dwars waard! Omdat ik al enkele reviews gezien had, was ik enorm enthousiast geworden over deze tank en wilde ik hem dolgraag proberen. De communicatie met Gearbest is goed te noemen, via dit forum is makkelijk contact op te nemen met June (na Anita) via PB. Bij vragen had/heb ik altijd een dag later antwoord. Tijd voor foto's! De Griffin komt aan in een mooi doosje. Net als de Tab die ik ook van Geekvape ontving, mooi stevig verpakt in een doosje. Op de topcap de naam van het bedrijf 'gefreesd'; Geek Vape en op de schoorsteen in de tank een soort van griffioen. De Griffin in het doosje. Er worden veel accesoires meegeleverd, zoals een extra Pyrex glaasje die in het zicht in de tank zit. De foto daaronder laat dit duidelijk zien. Veel, heel veel o-ringen in verschillende kleuren en een imbus om de schroeven in het RBA deck aan te draaien. Daarnaast de mooie, stijlvolle tank. De tank gedemonteerd. Van links naar rechts: Driptip + topcap - topfill/schoorsteen - chimney - RBA base - Pyrex glas. Alles is echt top afgewerkt, geen bramen, alles schroeft makkelijk in en uit elkaar. Je ziet aan alles dat je een top-tank te pakken hebt. Korte close-up van de losse onderdelen van de tank, beginnend bij de driptip en de topcap. De driptip is van delrin, erg breed qua doorsnede. Dit zie je ook aan de doorsnede van de topcap. Enig nadeel vind ik dat de driptip vrij klein is (hoogte bedoel ik dan). Je zit met je lippen zo tegen de topcap aan. Hier zie je de topfil cap/schoorsteen (binnenwerk tank), het Pyrex glaasje en de chimney. In de chimney zie je de grote (4 stuks) gaten zitten voor de liquid-control. Het glaasje is top afgewerkt, geen scherpe randen ofzo. Als laatste de chimney nogmaals, de ring waarmee je de wick vast kan zetten en de RBA base (nu met coil, zo meer) Een close-up van de chimney. Door te draaien kun je de liquidcontrol bedienen (dicht bij vullen en open bij dampen). Wederom top afgewerkt en de griffioen zie je mooi erop staan. Verder onderin zie je de airflowcontrol staan, 2 grote gapende gaten voor een enorme airflow. De chimney van onderaf gezien. Je ziet hoe mooi deze afgewerkt is en de grote doorgang naar de schoorsteen. Je ziet dat er voldoende ruimte is voor je coils. De topcap en de driptip. In eerste instantie zat de driptip vast maar na hard trekken kwam ie toch los. Hij zit goed vast door de o-ring die onderin de topcap verdwijnt. De driptip is vrij klein (10mm). De bovenkant van de tank. 2 grote vulgaten links en rechts en een grote, brede schoorsteen in het midden. Vind het jammer dat je de tank 'los' moet draaien om hem te vullen, het vulsysteem bij de Crius vond ik toch beter en makkelijker (omhoog schuiven, vullen en naar beneden drukken). Dit is toch weer een stapje terug, vind ik persoonlijk. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommie Posted February 21, 2016 Author Share Posted February 21, 2016 (edited) Hieronder enkele afbeeldingen van de base met het Velocity deck. Mooie grote ruimte om je coils vast te zetten, daaronder zie je de ring om het katoen vast te zetten in de enorme liquidkanalen. Een foto van bovenaf. De heel grote airflow gaten zie je in het midden zitten en nu zie je de liquidkanalen ook goed zitten. Je hebt op dit deck echt heel, heel veel ruimte om te bouwen! en zonder katoen-vastzet-ring, daaronder zie je de ring zitten. Ik zie de meerwaarde er niet van in. Bij de Crius zit deze ook niet. Gebruik hem wel en heb geen lekkages meegemaakt. De ring is makkelijk vast te schroeven en los te halen. Ondanks de enorme ruimte die je hebt bij het bouwen, gebruik ik bij deze geen clapton. Persoonlijk vind ik een 'normale' dual coil van 24AWG op 45W toch lekkerder....Daarom geen foto van een clapton maar mijn favorite voor nu op 0.32 Ohm. De coils zijn vlak boven (2 a 3mm) de airflowgaten geplaatst. Gevuld met katoen, zonder ring Met vastzet ring Ik maak het katoen daarna nat met liquid en druk het katoen er iets beter in. Ik zorg ervoor dat de airflowgaten mooi vrij zijn. Ben namelijk een direct-lung-vaper en de airflow met deze tank is echt goed. Dampen? Jazeker! Als een malle!! Conclusie De hamvraag die iedereen zich afvraagt, is ie beter dan de Crius? Ja ik vind absoluut van wel! Eerst enkele -persoonlijke- nadelen tov de Crius: - Om te vullen moet de complete topcap eraf. Hierdoor zit er bij het dichtschroeven altijd een beetje liquid buiten de tank (bij de topcap). Dit was niet zo bij de Crius. - De inhoud is minder dan bij de Crius, slechts 3.5ml - Prijs, de Griffin is best wel wat duurder dan een Crius Nu de voordelen: - Smaak! Ik vind m'n liquid echt beter smaken dan de Crius. - Dampproductie, (nog) meer dan bij de Crius met dezelfde liquid. - Persoonlijk; delrin driptip, geen condensatie in de driptip zoals bij de Crius. - Airflow, deze is echt goed. Vooral wanneer je direct to lung vaped. - Stevigheid, de Griffin voelt steviger aan dan de Crius. Wanneer je een Crius hebt, zou je dan een Griffin aanschaffen? Mocht je het bedrag ervoor overhebben dan zeker! Momenteel vind ik dit persoonlijk de beste tank die er is! Geen lekkages, supermakkelijk op te bouwen, minpuntje vullen en de smaak en dampproductie is écht super! Denk er serieus over na om er nog een tweede van te bestellen voor de komende TDP2. Of zou er nog een andere leuke tank aankomen die de Griffin verslaat? Ik wacht het nog even af....er komt vast nog wel iets leuks op de markt! Voorlopig blijf ik dampen met de Geekvape Griffin, mijn absolute topper! Vragen of opmerkingen? Ik lees ze graag! Edited February 21, 2016 by tommie 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Testastretta Posted February 21, 2016 Share Posted February 21, 2016 Ik heb opeens helemaal geen spijt meer van het verkopen van mijn Crius, nu maar hopen dat die chinese boot is opschiet 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clouds Posted February 21, 2016 Share Posted February 21, 2016 1 minute ago, tommie said: Wanneer je een Crius hebt, zou je dan een Griffin aan moeten schaffen? Leuke review, maar het woordje "moeten" is m.i. niet op zijn plaats. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommie Posted February 21, 2016 Author Share Posted February 21, 2016 1 minute ago, Clouds said: Leuke review, maar het woordje "moeten" is m.i. niet op zijn plaats. moeten is dwang....p*epen moet, anders wordt het zo'n smeerboel. Je hebt gelijk, ik heb het aangepast!! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Testastretta Posted February 21, 2016 Share Posted February 21, 2016 (edited) Voor de afwisseling heb ik ook een Wotofo Serpent en zelfs reeds een 2e besteld bij FT. De serpent geeft echt een lekkere warme vape af met een fused clapton op 0,8ohm op 36watt. Heerlijk met dessert/bakery smaakjes. Die smaakjes waren lekkerder in de Serpent dan in de Crius. Crius vond ik de fruitsmaakjes erg lekker zoet. Edited February 21, 2016 by Testastretta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nedeport58 Posted February 21, 2016 Share Posted February 21, 2016 Vaporesso Gemini RTA - Mike Vapes - Griffin RTA Killer? www.youtube.com/watch?v=STwGSs7MlHY kijk hier eens naar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommie Posted February 21, 2016 Author Share Posted February 21, 2016 14 minutes ago, nedeport58 said: Vaporesso Gemini RTA - Mike Vapes - Griffin RTA Killer? www.youtube.com/watch?v=STwGSs7MlHY kijk hier eens naar. Dat wordt de volgende! Volgens hem vergelijkbaar met de Griffin, maar betere airflow! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts