Steamboy Posted February 22, 2016 Share Posted February 22, 2016 (edited) Sinds de release en nu nog steeds zeer veel last van onderstaand probleem. 1. Ik start een topic, krijg op m'n GSM een melding dat ik bericht heb, echter wanneer ik ga kijken staat op het forum geen melding. 2. Ik geef aan dat ik een topic wil volgen en krijg vervolgens alle meldingen dubbel op m'n GSM Zijn er meer mensen die hier last van hebben ? Edited February 22, 2016 by Steamboy Titel aangepast (schrijffAut) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sub-Ωhm Posted February 22, 2016 Share Posted February 22, 2016 Er zijn een aantal topics welke ik volg, waarvan ik een dubbele notificatie mail ontvang. Heb de notificaties meerdere malen uit en weer aan gezet, zonder resultaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clouds Posted February 22, 2016 Share Posted February 22, 2016 (edited) @Steamboy & @Sub-Ωhm : ik mag aannemen dat deze berichten ook aan het FBT zijn gestuurd middels een PB? Edited February 22, 2016 by Clouds Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steamboy Posted February 22, 2016 Author Share Posted February 22, 2016 eeeuuuhhh, nee ? Neem aan dat ze al bekend zijn, toch ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clouds Posted February 22, 2016 Share Posted February 22, 2016 @Steamboy dat weet ik dus niet of het al bekend is. Baat het niet, dan schaadt het niet??????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Spaink Posted February 25, 2016 Share Posted February 25, 2016 Nope, dit probleem is nieuw voor ons, helaas...! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steamboy Posted February 25, 2016 Author Share Posted February 25, 2016 Ok, dan bij deze Karin ! 1. Ik start een topic, krijg op m'n GSM een melding dat ik bericht heb, echter wanneer ik ga kijken staat op het forum geen melding. 2. Ik geef aan dat ik een topic wil volgen en krijg vervolgens alle meldingen dubbel op m'n GSM. Dit varieert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sub-Ωhm Posted February 25, 2016 Share Posted February 25, 2016 Punt 2 omschreven door @Steamboy voor mij ook van toepassing, dit is begonnen na het "Bounce" gedoe in Januari, heb dit bij een aantal gevolgde topics, zeker niet bij allemaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted February 25, 2016 Share Posted February 25, 2016 (edited) Punt 1: Heb ik ook wel eens, als je dan niks nieuws ziet moet je eens op vernieuwen klikken (F5), vaak is de pop-up melding dan sneller dan de verwerking op de pagina zelf. Punt 2: Had ik ook en kon niet vinden waar dat door kwam. Uiteindelijk was ik er uit... In je 'Activity' weergave overzicht heb je bijv. al Forums en/of Sub-forums aangegeven die je wilt volgen en waar je een melding van krijgt bij nieuwe berichten. Heb je nu een topic die al in dat Activity overzicht voor komt en je klikt in de topic zelf nógmaals op volgen dan krijg je die melding dus dubbel. Wat ik daarbij doe: Indien je een topic wilt volgen die ook al in je Activity overzicht staat, dan moet je niet de email opties aanvinken bij het handmatig volgen. Edited February 25, 2016 by Tony Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steamboy Posted February 25, 2016 Author Share Posted February 25, 2016 (edited) @Tony, ik kom op een topic dat mij interesseerd. Ik klik op volgen, waarbij ik de standaard keuzes niet verander. Vervolgens krijg ik wel een mailtje, maar geen melding op het forum zelf. Ook niet na het verversen van de pagina. Maar er is wel meer mis. Ik ben in een topic en klik op volgen. ik krijg mailtjes bij reacties. Na dit topic een tijdje gevolgd te hebben, klik ik in het topic op "unfollow". Vervolgens blijf ik toch nog mailtjes ontvangen. Pas wanneer ik in "Volgende Topics" aangeef dat ik niet meer wil volgen, blijven de meldingen weg. Dit had eigenlijk al moeten gebeuren toen ik op "unfollow" klikte. De "Submit Reply" button werkt niet goed, krijg steeds rare pop-ups met verwijzingen naar Ctr + functies. Edited February 25, 2016 by Steamboy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steamboy Posted February 25, 2016 Author Share Posted February 25, 2016 @Sledge, @Karin Spaink, Er zijn zoveel problemen met de software van dit forum, ongelooflijk. De release is niet goed, of zeg maar rustig, bar slecht uitgevoerd. Maar ook de problemen die er nu zijn, is toch te erg voor woorden. Ik weet natuurlijk niet wie de update doorgevoerd heeft, welke servers gebruikt worden en hoeveel tijd daarvoor was uitgetrokken, maar laten we eerlijk blijven, het is een puinhoop. Is hier uberhaupt iemand mee bezig ? Is er inzicht in hoeveel problemen er zijn ? Werkt er ook iemand aan de software en instellingen, of is er een pro-deo ICT-er bezig die af en toe wel eens kijkt wat hij kan doen ? Wanneer eenmaal geïnventariseerd is welke problemen er zijn, heeft een beetje ICT-er een week nodig om deze op te lossen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
flip Posted February 25, 2016 Share Posted February 25, 2016 Enig respekt voor de vrijwilligers die dit forum in de lucht houden zou je sieren, Steamboy! 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lageveld Posted February 25, 2016 Share Posted February 25, 2016 23 minutes ago, Steamboy said: Werkt er ook iemand aan de software en instellingen, of is er een pro-deo ICT-er bezig die af en toe wel eens kijkt wat hij kan doen ? Wanneer eenmaal geïnventariseerd is welke problemen er zijn, heeft een beetje ICT-er een week nodig om deze op te lossen. En jij bent die "beetje ict-er" die zich hiervoor als vrijwilliger meldt? Of blijft het bij klagen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marianna Posted February 25, 2016 Share Posted February 25, 2016 Geen mails meer ontvangen van het forum, kon ik alleen regelen door ze door de provider meteen te laten verwijderen of als spam te behandelen; op het forum heb ik namelijk geen optie meer om dat gewoon even uit te vinken of het adres te verwijderen. Ik kan de weergave van de site ook niet meer kleiner maken, want dan verandert 't rechts bovenin ineens in dit: Er is inderdaad zo veel mis, dat het misschien beter is om een collecte te houden voor compleet nieuwe software ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avalon65 Posted February 25, 2016 Share Posted February 25, 2016 Quote Er is inderdaad zo veel mis, dat het misschien beter is om een collecte te houden voor compleet nieuwe software ? Sorry heb mijn donatie van de maand al naar Acvoda overgemaakt Zonder dollen, ook bij mij werkt uiteraard het meldingsysteem van te volgen topics niet helemaal, en soms het invoegen van foto's of zoals gisteren mijn ticker niet, en dan later weer wel, maar over het geheel genomen loop ik niet tegen teveel irritatie aan gelukkig, ben op beroerdere fora's geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wahanassatta Posted February 25, 2016 Share Posted February 25, 2016 4 hours ago, Steamboy said: @Sledge, @Karin Spaink, Er zijn zoveel problemen met de software van dit forum, ongelooflijk. De release is niet goed, of zeg maar rustig, bar slecht uitgevoerd. Maar ook de problemen die er nu zijn, is toch te erg voor woorden. Ik weet natuurlijk niet wie de update doorgevoerd heeft, welke servers gebruikt worden en hoeveel tijd daarvoor was uitgetrokken, maar laten we eerlijk blijven, het is een puinhoop. Is hier uberhaupt iemand mee bezig ? Is er inzicht in hoeveel problemen er zijn ? Werkt er ook iemand aan de software en instellingen, of is er een pro-deo ICT-er bezig die af en toe wel eens kijkt wat hij kan doen ? Wanneer eenmaal geïnventariseerd is welke problemen er zijn, heeft een beetje ICT-er een week nodig om deze op te lossen. We kunnen pas aan dingen werken als ze bij ons bekend zijn. Je hebt van @Karin Spaink begrepen dat de problemen die je ervaart ons niet bekend waren omdat ze bij ons niet voorkomen en ze ons ook niet eerder gemeld zijn. Tussen haar antwoord en jouw reactie zit welgeteld 8 uur. Dat is zelfs voor 'een beetje ICT-er' wat aan de krappe kant. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marianna Posted February 25, 2016 Share Posted February 25, 2016 1 hour ago, Avalon65 said: ben op beroerdere fora's geweest. Beroerdere fora zullen wel bestaan, maar wij waren een grandioos forum gewend, met ontzettend veel mogelijkheden, ook al is dat inmiddels helaas al 2 jaar geleden. Als voorbeeld: Nu schijnt een te grote afbeelding nog niet eens automatisch te worden aangepast door de software. Dergelijke tekortkomingen bezorgen de moderators veel te veel werk. Verder hebben de meeste dampers inmiddels zo veel geld uitgespaard door te bestellen uit China, dat ze per persoon makkelijk € 20 zouden kunnen doneren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moppersmurf aka Dramaqueen Posted February 25, 2016 Share Posted February 25, 2016 Mensen toch, dit forum is zo slecht toch niet? Als je een beetje op let merk je een hoop handige opties die vele andere fora niet in huis hebben. en het blijft mensenwerk dus klagen over het forum is ook klagen over de mensen die er hun best voor doen. Okee dr zijn bug's. Die heeft zelfs de belastingdienst met zn vet betaalde ict-ers. En vroeger was alles beter. Maar niet moderner. Doe dus een beetje lief tegen die etterbakkies die ons forum mogelijk maken. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eelco Posted February 25, 2016 Share Posted February 25, 2016 Het is ook een behoorlijke klus om een database van de ene software naar de andere over te zetten :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Spaink Posted February 26, 2016 Share Posted February 26, 2016 @Steamboy: Gebruik je Tapatalk op je mobieltje? Zo ja: dan kunnen we er niets aan doen, Tapatalk zelf loopt achter, en daar kan IPS ikets aan doen. Als je geen Tapatalk gebruikt: kun je me dan gedetailleerde informatie sturen? Dan kan ik verder gaan uitvogelen wat er mis is... @Marianna: Toen het forum na de uiterst onsmakelijke affaire met voormalig beheerder Sander verhuisde naar Jorijns server, zijn we overgestapt op andere software. IPS heeft eind vorig jaar een major version update gedaan, die lang niet overal goed is gevallen. Wij zijn er ook niet op alle fronten blij mee, maar na wéér verhuizen naar andere software heeft idioot veel haken & ogen, plus dat we dan geheid op andere problemen zullen stuiten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marianna Posted February 26, 2016 Share Posted February 26, 2016 7 hours ago, Moppersmurf said: Doe dus een beetje lief tegen die etterbakkies die ons forum mogelijk maken. Ergernis over de software is bij jou dus hetzelfde als kritiek op de moderators die jij 'etterbakkies' durft te noemen. 33 minutes ago, Karin Spaink said: @Marianna: Toen het forum na de uiterst onsmakelijke affaire met voormalig beheerder Sander verhuisde naar Jorijns server, zijn we overgestapt op andere software. IPS heeft eind vorig jaar een major version update gedaan, die lang niet overal goed is gevallen. Wij zijn er ook niet op alle fronten blij mee, maar na wéér verhuizen naar andere software heeft idioot veel haken & ogen, plus dat we dan geheid op andere problemen zullen stuiten... Yep, weet ik. Die major version update was een ramp en 'effetjes' verhuizen is ook niet simpel. Ik zal 't hierbij laten, want 't is helemaal niet mijn bedoeling om een rel te ontketenen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sledge Posted February 26, 2016 Share Posted February 26, 2016 Mwoah, een rel zal het niet worden. Het is ons allemaal een doorn in het oog. Voor de goede orde, er wordt door ons minimaal gekunsteld aan de software, omdat we compatible willen blijven met de updates. Daarnaast is het closed software en zoals zo vaak met gesloten software, zijn de updates wat traag. Wat zeker niet mee helpt is dat de virtuele klachtenbalie ook niet publiekelijk toegankelijk is. Hier is slechts één gebruiker (klant) per pakket toegestaan. En dan heb je je klacht aldaar neergelegd, met zoveel mogelijk detail. En dan is het dus wachten op de ontwikkelaars. Door de gesloten opzet is hulp uit community nihil. Uiteraard worden klachten die meer "klanten" onderschrijven eerder opgeprikt. Maar het aantal "klanten" zegt niets over het aantal benadeelde forum gebruikers, of de algehele impact per forum. Nogmaals, het is verre van ideaal. Kortom er zijn geen hobby IT'ers actief aan het knutselen, maar wel proffesionals. Helaas staan we ergens in de rij.... 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eelco Posted February 26, 2016 Share Posted February 26, 2016 Ach, bij open source software werkt het vaak hetzelfde :-) Ik heb net een website gemaakt voor een bevriende kunstenaar op basis van een veelgebruikt galerie systeem (rond de 100.000 installaties), waarbij de maker al sinds 2014 aan het schreeuwen is om hulp en (inmiddels geestelijke) bijstand. Zo te zien heeft hij nog geen enkele reactie mogen ontvangen. De gebruikers klagen wel, maar echt helpen? Ho maar. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sledge Posted February 26, 2016 Share Posted February 26, 2016 Ja, lurkers kent de wereld genoeg. Wat je zegt komt inderdaad ook regelmatig voor. Helaas sneuvelen daardoor wel eens mooie projecten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moppersmurf aka Dramaqueen Posted February 26, 2016 Share Posted February 26, 2016 6 hours ago, Marianna said: Ergernis over de software is bij jou dus hetzelfde als kritiek op de moderators die jij 'etterbakkies' durft te noemen. Ja wat een lef heb ik toch he Maar het eeuwige geklaag zal een welwillende forumgod denk ik niet echt motiveren om naar oplossingen te speuren. Een gewone melding van een bug waarschijnlijk wel. En voor die melding hoef je niet terug te gaan naar de schepping om je melding kracht bij te zetten. Geniet gewoon van de mogelijkheden ipv je ergernis spuien over de mogelijke gebreken. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts