Bobby Posted March 4, 2016 Share Posted March 4, 2016 (edited) Ik kwam deze tegen, de Joyetech eGo AIO Quick Start Kit - 1500mAh. Is volgens mij een nieuwe in de EGO serie maar ik kan (nog) niets vinden op http://www.joyetech.com/category/ego-one-series/ Kijkend naar de spec's, is deze sterk gericht op de onder-de-TPD-zuchtende Europese markt (voor de beginner/roker die wil overstappen/damper die van eenvoud houdt.).: 2ml e-juice capacity and 1500mAh battery capacity Innovative leakage proof technology First childproof tank lock system Fraai modelletje, heeft qua kleurdesign wel wat weg van de Reulaux (de wit/zwarte ook iets van de Kanger 'Stormtrooper' mod), is een stukje goedkoper dan de eGo one maar heeft ook wat minder features. 17 maart 2016: Review toegevoegd: Leveromvang, specificaties en kleuren: Spoiler Geleverd wordt: - 1 x AIO damper (mod met vaste tank, inclusief druiptuit, zonder coil head) - 2 x coil head ss316 0,6 ohm (MTL) in foliestrip - 1 x extra druiptuit - 1 x USB naar micro-USB-kabel - 1 x Quick start gids - 1 x garantiekaartje met authenticatiecode Specificaties: - Diameter: 19 mm, Lengte: 118 mm; Gewicht 78 gram (inclusief gevulde tank) - 1500 mAh 0,2 C = 3A continue ontlading (voor puls ontlading bij vuren is ontlading met 0,6 ohm ongeveer 6 A) - Tankinhoud: 2 ml - Ledindicatie: Voor de LED kleur kan gekozen worden uit: Blauw, Groen, Indigo, Rood, Paars, Geel, Wit of ‘Stealth”(= uit) Bij opladen is led continue aan totdat de accu vol is Als accu leeg is en herladen moet wordt knippert de led een aantal keer Bij vuren brandt de led, gaat daarna uit voor ~2 s en gaat weer aan ~6 s, zodat vloeistofniveau gecheckt kan worden. Als er gekozen is ‘stealth’ gaat de led bij vuren en daarna niet aan (wel bij bovenstaande notificaties). - Kleurenoptie apparaat: zwart-wit, rood-wil, zwart-grijs, zwart of zilver Bevindingen: Erg leuk en fraai dampertje met een behoorlijk goede dampontwikkeling. De smaak is ook goed. Natuurlijk niet te vergelijken met de RTA’s die ik heb maar zeker niet slecht. Bij kettingdampen wordt de top cap best wel warm (niet gevaarlijk heet) maar door de plastic druiptuit heb je er geen last van. De LED verlichting van de tank is een leuke optie. Dit kan ook uitgezet worden maar ik vind het bij daglicht niet storend en ’s avonds valt het ook enorm mee. Ik vind het handig dat je dan ook goed het vloeistofniveau kan checken. De AIO wordt geleverd met twee 0,6 ohm SS316 coil head: AIO Deze zijn identiek qua afmetingen aan de Cubis coil heads, dus de andere Cubis coil heads passen ook. Bij het gebruik van Cubis coil head moet je erop letten of de heads voor MTL of DL geoptimaliseerd zijn. MTL vs DL: Ik damp DL dus ben niet de beste persoon om dit te beoordelen maar met de bijgeleverde coil heads en de luchtregeling op minimum, kan goed MTL gedampt worden. Met luchtregeling op maximaal is ook redelijk DL te dampen met bijgeleverde coil heads maar de luchtstroom is voor mij dan iets te krap. Meer luchtstroom kun je krijgen door de ‘top cap’ van de coil head te verwijderen (met twee tangetjes; zie ook video van Vapin' Heathen) of door een Cubis coil head zonder ‘top cap’ te gebruiken. Deze ‘top cap’ vermindert dus de luchtstroom tbv. MTL. Ik heb bv de VapeOnly Aura coil head (0,5 ohm zonder ‘top cap’) gebruikt, (nadeel van de Aura coil head is dat de liquidgaten in de zijkant van de coil head zitten waardoor de tank niet helemaal leeg gedampt kan worden). Met deze Aura coil head was goed DL te dampen. NB: Ik heb het oude kopje uitelkaar gehaald en zie dat het verwijderen van het bovenplaatje, slechts de luchtstroom over de bovenkant van de wikkeling vergroot, niet de luchtstroom door de wikkeling. Deze modificatie zou mogelijk wel eens de levensduur van het kopje, negatief kunnen beïnvloeden. Ik denk het niet maar uitproberen hiervan en van de Cubis coils zonder dit topcapje, op eigen risico. Aura Zoals al aangegeven hebben de MTL coil heads een ‘top cap’, die niet aanwezig is bij DL coil heads: Cubis Kijkend naar de vermogens die op de coil heads staan, zouden de coil heads van 1 ohm en hoger ook moeten werken. De Cubis RBA (DL) past ook (en dan past de 2 ml nog steeds in de tank, ondanks dat deze RBA een verdikking heeft). PG/VG, vullen: Met 50/50 en max VG liquid geen problemen met wicken. Wel heb ik gegorgel na het vullen. Bij het herplaatsen van de topcap, wordt er druk in de tank opgebouwd en daardoor wat liquid door de coil gedrukt. Dit resulteert in dat gorgelen na het vullen. Eenvoudige remedie is, na het vullen het apparaat ‘uit te slaan’, met een doekje over de bovenkant (eventueel druiptuit verwijderen). Topcap en luchtstroom instelling: De 'kinderveilige' top cap (drukken en draaien om te openen) werkt zonder problemen. De indicatie van de luchtstroom instelling heeft een 45o slag (van max naar min) maar geen stop en is aangegeven door minimale indents (putjes). Dit maakt het soms lastig te zien waar de instelling op staat. Ookl verander je bijna altijd met het openen en sluiten, de instelling van de luchtstroom. Dit moet dus even opnieuw teruggezet worden. Ik vind dit geen probleem. Accu- en tankcapaciteit: De AIO is een ongereguleerde MOD (maar heeft wel accu veiligheden ingebouwd). Ik kon 2 tankjes leegdampen voordat ik merkte dat het vermogen van de accu afnam. Na ongeveer 2 ¼ tank knipperde de Led dus was de accu leeg. Ik damp ongeveer 4,5 ml (12mg/ml) per dag, onafhankelijk van de tank die ik gebruik (ik heb gemerkt dat mijn nicotine inname, mijn dampgedrag reguleert), dus ik kan met de AIO goed de dag doorkomen, om ‘s avonds thuis over te stappen op een van mijn andere dampers. Een paar YouTube reviews: Spoiler Obi (Duits): Mike Vapes (Engels) Vapin' Heathen (Engels): Con’s: - Gorgelen na vullen - De accu is ingebouwd en de bodemplaat lijkt geen schroefdraad te hebben maar lijkt in de behuizing gedrukt te zijn (zg. press fit). Dit zou betekenen dat het apparaat niet uit elkaar gehaald kan worden om de accu te vervangen. Dus als de levensduur van de accu voorbij is, kan dus ook het apparaat niet langer gebuikt worden. - Hetzelfde geldt voor een glasbreuk. Het glas kan niet vervangen worden. Laat je hem verkeerd vallen is het apparaat niet meer te gebruiken - De regeling (ring) voor de luchtstroom heeft geen stop en de Indicatie is niet duidelijk te zien. Pro’s: - Fraai, compact en eenvoudig apparaatje voor een aantrekkelijke prijs (AIO €20 - €25; coil heads: rond de €10 per 5) - Zowel geschikt voor MTL als voor DL - Damp en smaak voldoende (voor mij) - Accu capaciteit 1500 mAh - Eenvoudige top fill met grote opening. - Mogelijkheid om Cubis coil heads, VapeOnly Aura coilheads en de Cubis RBA te gebruiken - Voldoet aan TPD eisen (moet dan tzt. nog wel geregistreerd worden) en de AmvB dus is in Nederland verkrijgbaar. Aanvulling sept 2016: Leek me goed om de tips van @black_tear en @maurice3752 voor dampers die problemen hebben met liquid met veel VG hier ook even te noemen: Edited September 16, 2016 by Bobby Tips van anderen toegevoegd 13 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrSmiley Posted March 4, 2016 Share Posted March 4, 2016 Zo te zien is het een tank a la de Cubis of Tron. Ik vraag me wel af hoe je dit 'tankje' kunt schoonmaken.. even onder de kraan lijkt me niet zo'n top idee.. gelet op het gegeven dat de elektronica er aan vast zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobby Posted March 4, 2016 Author Share Posted March 4, 2016 16 minutes ago, MrSmiley said: Ik vraag me wel af hoe je dit 'tankje' kunt schoonmaken.. even onder de kraan lijkt me niet zo'n top idee.. gelet op het gegeven dat de elektronica er aan vast zit. Het is gissen zonder reviews of de mod in je handen, maar ik neem aan dat de mod vloeistofdicht is (zoals bv je elektrische tandenborstel); dus wel mogelijk om zonder problemen uit te spoelen maar misschien beter niet in de Ultrasoon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobby Posted March 10, 2016 Author Share Posted March 10, 2016 Meer info in de review van TVC: Dat de inhoud van de tank in verschillende kleuren verlicht wordt bij dampen is een geinig nieuwigheidje. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Blob Posted March 10, 2016 Share Posted March 10, 2016 Hmz, interessant dat de Cubis RBA er in past. :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobby Posted March 10, 2016 Author Share Posted March 10, 2016 Ja, zeker omdat die (volgens TVC) met de fabriekscoils MTL is en met de RBA en de andere Cubis coils ook DL gedampt kan worden. Hij kan dus meegroeien met een starter en die hoeft niet perse na zijn begintijd, een andere damper te kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wahanassatta Posted March 10, 2016 Share Posted March 10, 2016 Interessant ding wel. Ik moet mijn schoonmoeder nog een damper adviseren. Dit lijkt me wel wat. Lekker simpel, niet te groot. En toch 1500mah. 20 dollar is ook netjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moppersmurf aka Dramaqueen Posted March 10, 2016 Share Posted March 10, 2016 Goeie ontwikkeling die de mens weer een beetje moed geeft. En met een 1500ma is het een aardig stuk volwassener dan het oude ego systeem. Vormgeving is ook niet echt lelijk zeg maar. Dat gaat een hoop starters blij maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobby Posted March 10, 2016 Author Share Posted March 10, 2016 18 minutes ago, wahanassatta said: 20 dollar is ook netjes. Hint: Voor de prijs van een pakje sigaretten krijg je er Nederlandse garantie en niet drie weken wachten bij: http://www.dampforum.nu/topic/31371-de-joyetech-aio-binnenkort-verkrijgbaar/ 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wahanassatta Posted March 10, 2016 Share Posted March 10, 2016 16 minutes ago, Bobby said: Hint: Voor de prijs van een pakje sigaretten krijg je er Nederlandse garantie en niet drie weken wachten bij: http://www.dampforum.nu/topic/31371-de-joyetech-aio-binnenkort-verkrijgbaar/ Had ik nog niet gezien! Mijn dank is groot. En die van mijn schoonvader ook. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
GerardR Posted March 10, 2016 Share Posted March 10, 2016 2 hours ago, Bobby said: Meer info in de review van TVC: Dat de inhoud van de tank in verschillende kleuren verlicht wordt bij dampen is een geinig nieuwigheidje. Gaan we ook al in een wandelende kermis atractie veranderen.mensen kijken je al gek aan als je dampt.dan alleen nog een beetje erger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky Posted March 10, 2016 Share Posted March 10, 2016 GriimmGreen heeft er ook een binnen gekregen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moppersmurf aka Dramaqueen Posted March 10, 2016 Share Posted March 10, 2016 11 minutes ago, GerardR said: Gaan we ook al in een wandelende kermis atractie veranderen.mensen kijken je al gek aan als je dampt.dan alleen nog een beetje erger. En jij denkt dat dat aan je het dampen ligt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobby Posted March 10, 2016 Author Share Posted March 10, 2016 48 minutes ago, GerardR said: Gaan we ook al in een wandelende kermis atractie veranderen.mensen kijken je al gek aan als je dampt.dan alleen nog een beetje erger. Zonde dat je je inner-child zover hebt weggestopt. Mensen keken mij al gek aan voordat ik dampte dus ik ben er aan gewend maar als jij dat vervelend vindt: die optie heeft ook een uit-stand...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobby Posted March 11, 2016 Author Share Posted March 11, 2016 (edited) Nog een review inclusief een interessant trucje om meer DL mogelijkheden te krijgen met de Joytech AIO. Deze truc om de coil head te modificeren, werkt ook met de Cubis tank!! Edited March 11, 2016 by Bobby Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jorn1974 Posted March 11, 2016 Share Posted March 11, 2016 Dit ga ik voor mijn moeder aanschaffen, lijkt mij een prima start setje Link to comment Share on other sites More sharing options...
erwinwessels Posted March 11, 2016 Share Posted March 11, 2016 Ziet er erg leuk uit. Misschien ook wel iets voor mij voor onderweg en op werk. Ik vraag me alleen af of de coil een beetje makkelijk te vervangen is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobroeke43 Posted March 11, 2016 Share Posted March 11, 2016 Het schijnt dat de cubis rba erin past... Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobby Posted March 17, 2016 Author Share Posted March 17, 2016 Update: Mijn bevindingen met de Joytech AIO zijn toegevoegd aan de opening post: 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fpvhoorn Posted March 18, 2016 Share Posted March 18, 2016 Jeee, Mn nieuwste stuk speelgoed is binnen. En wat een mooi ding. Ben er al even mee aan het stoeien geweest. Mijn mening: De lampjes/kleurtjes zijn geweldig leuk, mijn advies.... uit die kermis De bijgeleverde driptip met de spiraal erin vind ik geweldig, weet iemand waar ik deze los zou kunnen kopen? Het systeem werkt perfect, een coiltje wisselen kost net zoveel tijd als je tankje vullen. Bijna niks dus. Je vulniveau is bij de rvs variant in het rvs gelaserd, jammer, een klein streepje in het glas was stukken netter geweest Je vloeistofniveau is perfect te controleren, groot raam in tegenstelling tot bijvoorbeeld de ego one Ok, tot zover mijn positief, kritisch zijn is minstens zo belangrijk: De lucht afstelling is erg gevoelig. Wil je een beetje zware trek (analoge sigaret/shaggie) dan ben je echt aan het fine-tunen. Wijd open is juist weer erg makkelijk te vinden. Als je extra wijd open wil is de bijgeleverde coil ook even aan te pakken met 2 tangetjes (sluitplaatje eruit) zodat je NOG meer lucht binnen haalt Je lucht afstelling is elke keer pleite zodra je gevuld hebt (wat gelukkig niet vaak hoeft met een 2ml tank) Er zit een aardige gorgel onderin (maar dat kan ook de nieuwigheid zijn, de paar druppels IN de coil gegooid), hierdoor spitback en het bewezen nut van je spiraal driptip (weet er al iemand waar ik deze los kan vinden?) Maar joyetech's piece de resistance: EEN KINDERSLOT wtf, ik laat mn dochters van 1 en 6 ook altijd met stanleymessen spelen, berg je spullen gewoon netjes op en laat een kinderslot achterwege. Tot zover,ik sta open voor discussie als iemand het niet met me eens is of mn manier van uitleggen niet volgt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Noltha Posted March 18, 2016 Share Posted March 18, 2016 Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackcruiser Posted March 21, 2016 Share Posted March 21, 2016 Mijn vrouw heeft de EGO AIO sinds afgelopen vrijdag in gebruik. Tot nu toe bevalt die niet echt goed! Spettert en borrelt heel erg en verbruikt heel veel vloeistof! Misschien omdat die nog nieuw is en er aan moeten wennen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobby Posted March 21, 2016 Author Share Posted March 21, 2016 @blackcruiser Vreemd. Ik heb slechts spetteren en gorgelen na het vullen maar door 'uitslaan' is dat op te lossen (zie OP). Ik heb wel alleen max VG tot PG/VG 60/40 gebruikt. Misschien geeft een hogere verhouding (=dunnere liquid) meer problemen? Het vloeistofverbruik is heel veel in verhouding tot wat? Het verbruik is evenredig met de damphoeveelheid. Met 1 kwartier continue dampen zal het verbruik meer zijn dat een Ego maar omdat meer damp geïnhaleerd wordt, zou je sneller bevredigd moeten zijn en dus minder lang dampen met de AIO. Onder de streep zou de verbruikte hoeveelheid vloeistof in een dag dus hetzelfde zijn (zo werkt het bij mij in ieder geval maar dat kan verschillen bij een ander persoon). NB: Wat ik wel ervaren heb is dat de eerste coilkop dit weekend vies begon te smaken. Na een nieuw kopje is de smaak weer goed. Dat zou kunnen betekenen dat een kopje maar (schatting) ongeveer 3 tot 4 dagen dampen meegaat. Het zou echter ook kunnen liggen aan de dingen die ik met dit kopje allemaal uitgetest heb voor de review. Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackcruiser Posted March 21, 2016 Share Posted March 21, 2016 @Bobby Inderdaad is het spetteren en borrelen het ergst direct na het vullen, zal dat "uitslaan" wel eens proberen. Het verbruik is veel in verhouding tot de EGO One die ze al ruim 1 jaar gebruikt en ze dampt nu niet anders. Gisteren hebben we er een nieuwe coil ingedaan en vandaag geeft die al een verbrande smaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobby Posted March 21, 2016 Author Share Posted March 21, 2016 @blackcruiser De vloeistof verdwijnt niet maar wordt omgezet in damp. Als je vrouw nu een hoger verbruik heeft betekent dat, dat ze meer damp binnen krijgt (en tenzij ze 0-nic dampt dus meer nicotine). Het zou kunnen dat het verbruik zich nog reguleert. 1 dag is wel erg kort voor een coil head. Ik ben benieuwd naar de ervaring van anderen (en de Cubisgebruikers) over de levensduur van de kopjes. Ik heb het oude kopje uitelkaar gehaald en zie dat het verwijderen van het bovenplaatje, slechts de luchtstroom over de bovenkant van de wikkeling vergroot, niet de luchtstroom door de wikkeling (opmerking toegevoegd aan de OP). Ik neem aan dat je vrouw de 0,6 ohm kopjes origineel gebruikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts