Jump to content

Review Joyetech eGo AIO (toegevoegd aan OP)


Bobby

Recommended Posts

Guest frahes
19 minutes ago, spatieman said:

weet je.

ik zou eigenlijk haast denken dat het ding zich vacuüm trekt waardoor de vloeistof niet meer mee werkt..(valt me net in)

 

Nou dat dacht ik dus ook! Maar ik zit te wachten op mijn 1.0 ohm coils in de hoop dat die dat minder hebben...

Maar als je nou iedere keer je topcap eraf moet halen om die zogenaamde dry hit weer weg te krijgen, ik weet niet of ik daar nou echt blij van word.

 

Nog een edit:

Als je dus zonder je starterknop een paar keer flink hijst, is het ook weg, net geprobeerd en het werkt.

Edited by frahes
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hay ben effe terug van weggeweest..na wat ziektes waardoor ik niet meer aan posten toekwam,

aan dampen des te meer en lezen in dit topic ook de laatste tijd veelvuldig.

En gezien, het dampen me nog steeds uitstekend bevalt,en ik geheel van het roken ( lees pakje zware shag per dag ) nu al 2 jaar af ben.

Toch ivm dampen tegen wat dingetjes aan blijf lopen,en na eindeloos lezen daar nog niet echt wijs uit ben geworden.

Los van het feit dat het enige " minpuntje" van het gehele dampgebeuren,de batterij/electro aspectje mij een serieuze almost panische angststoornis/fobie heeft bezorgd ( en hoe meer ik er over lees hoe erger dat wordt,i.p.v minder,en uiteraart ik voordat ik ermee begon me er al voldoende in had verdiept)

Heb ik steeds meer vragen/ drang naar info,ik ook na nachten lang zoeken..niet gevonden heb.

 

Om te beginnnen dan maar wat de ego aio betreft. Deze had ik diversen waaronder de D22 xl, en waarna sommige op een geggeven moment de geïntegreerde batterij los leek te zitten

(wat ik merkte bij het na het vullen "uitslaan" ) ik de batterij voelde schudde, deze heb ik veiligheidshalve dus al weggegooid.

EEn ander hield er na een jaar mee op,deze was weinig gebuikt en waarschijnlijk slecht geladen/ontladen /lui gemaakt .

Nu heb ik ook een nog ongebruikte -ego ago aio pro c- Die met een verwisselbare 18650 batterij..

Ik durf hem allen nog niet te gebruiken,daar de info over de interne protectie tegen onderlading ,overlading, kortsluiting etc..er niet/nauwelijks is..

heb hem via ali express,en daar zoekend staat bij de ene shop die..nergens bescherming tegen bied ( onder,over laden; NO, kortsluiting NO etc,en op andere verkopers hen info weer gedeeltelijk " ja".

 

OOk allen andere sides van e- smoke shops, en zelfs de offieciele handleiding van joyetech zelf,staat 0,0 niets over deze eventuele protectie,..

en dus vraag ik me af hoe veilig die ego aio pro c is.

tevens, of een jaar ego aio d22 xl normaal is dat die dan gewoon "op" is ( hj leek te laden,waarna zogenaamd vol, hij toch iedere keer bij het aan schakelen, een paar keer knipperde en dan uitsloeg..waar ik hem daarvoor nog probleemloos dampte) allicht andere colis geprobeerd etc..maar mag niet baten.

 

Weet iemand of de ego aio pro c met losse batterij voldoende ingebouwde beveiligingen heeft?

Link to comment
Share on other sites

 Voor zover ik het uit kon pluizen is de ego aio pro c ook een starter kit en ik denk zelf niet dat deze geheel onbeveiligd is, je kan deze ook met een USB laden en dan mag je ervan uit gaan dat daar een beveiligingscircuit is ingebouwd, je zou eventueel middels een email contact op kunnen nemen met Joyetech.

Link to comment
Share on other sites

@tyche - De waarschuwingen die je leest gaan altijd over de batterijen. Díe zijn namelijk niet beveiligd. Op het moment dat je ze in je damper stopt - tenzij dat een zogenaamde "mech" is, die niet meer is dan een buis met contactjes - zitten al die nodige beveiligingen ingebouwd in je apparaat, en is het in feite een "oplaadbaar" apparaat met ingebouwde batterij. net als je telefoon, je elektrische tandenborstel, je laptop, je elektrische fiets, of een oplaadbare schroevendraaier en dergelijke. 

Potentieel gevaarlijk zijn de accu's alleen als je er rare dingen mee doet (teveel stroom van ze vraagt, doorgaans door te lage weerstanden te bouwen) of ze los vervoert in een omgeving waarin ze contact kunnen maken met elkaar of met metaal (jaszak, handtas). 

 

Natuurlijk blijft een batterij een batterij ,en zit er in potentie een hoop energie in waarmee rare dingen kunnen gebeuren. Maar dat kan uiteindelijk met elke batterij, los of ingebouwd, beveligid of onbeveiligd. Dat je juist over dampaccu's nog wel eens het één en ander leest, is niet meer dan onderdeel van de sensatiedrang rondom negatieve berichtgeving over dampen. 

 

En ja, de Ego AIO heeft voldoende beveiligingen om van je esigaret een oplaadbaar apparaat te maken -waarvan je de accu ook buiten het apparaat kunt opladen. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, tyche said:

Daarom denk ik dat het een mechmod is,omdat zelfs op de side van joytech zelf bij de aio pro c, van alles staat ka specifikaties maar daar met geen woordje over gerept wordt..

En juist met dit soort dingen ga ik liever daar niet zomaar vanuit.

Zo'n starterskit is uiteraard volledig beschermd en zeker geen mech.

 

Op deze site staat onder specs:

Safety: Short-circuit protection, overcharging protection, over-discharge protection

https://www.cosmicnz.co.nz/joyetech-ego-aio-pro-c-steel.html

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, tyche said:

@ L33ntje; bedankt voor je antwoord.

Waar heb je dan ergens de ingebouwde beveiligingen van de ego aio pro c gevonden? ( in een omschrijving)

https://www.joyetech.com/product/ego-aio/

 

(Is voor de AIO algemeen , maar voor zover ik weet houdt Joyetech zich voor alle apparaten aan de zelfde standaards. 

 

Edited by L33ntje
Link to comment
Share on other sites

Mogen Mechs gewoon in Nederlandse winkels verkocht worden vanuit de NVWA?

Naast dat Joyetech een wereldwijd groot merk is (grootste?) en lijkt me dat ook zij op zo veilig mogelijk spelen, en liggen de Joyetech toestellen ook in alle winkels.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Lessram said:

Mogen Mechs gewoon in Nederlandse winkels verkocht worden vanuit de NVWA?

Ja, voorlopig nog wel omdat deze veilig zijn zolang je deze niet verkeerd gebruikt (vergelijk het met bv. een spijkerpistool, kettingzaag, etc. Deze mogen ook verkocht worden).

Een mod valt onder de Warenwetbesluit algemene productveiligheid en de Europese richtlijn Algemene productveiligheid 2001/95/EG dus zolang er een CE mark opzit en er een waarschuwing in de handleiding over verkeerd gebruik staat, voldoet deze aan de regelgeving.

'Voorlopig' omdat de Europese NEN commissie nog met de normen betreft de e-sigaret bezig is dus er zouden in de toekomst nieuwe veiligheidsnormen voor mod's kunnen komen waaraan mech's mogelijk niet voldoen.

2 hours ago, tyche said:

Daarom denk ik dat het een mechmod is

Als je met 5 kliks het apparaat uit kan zetten is het geen mech maar zit er elektronica in.

De elektronica van de EGO AIO serie is praktisch allemaal hetzelfde op de accu na (5-kliks aan/uit, LED verlichting, druk-en-hou-vast om LED-kleur te kiezen, charge-while-vaping). Zover ik weet heeft Joytech geen mech mods en hebben een redelijk goede reputatie betreft de veiligheid van hun mods. Het lijkt me dus sterk dat ze niet allemaal ook de gangbare veiligheden bezitten.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Raycoupe said:

Zo'n starterskit is uiteraard volledig beschermd en zeker geen mech.

 

Op deze site staat onder specs:

Safety: Short-circuit protection, overcharging protection, over-discharge protection

https://www.cosmicnz.co.nz/joyetech-ego-aio-pro-c-steel.html

wow daar eb ik dagen naar gezocht,konhet neregns vind ook niet bijjoytech,en vond het idd alraar ze dat aks " beginnersset" aanboden.

Sowiso elkiets met een losse 18650 batterij en o,6ohm...met eenwattage je ook met de loep moet zoeken ( 25 watt als ik me niet vergis?)

bedankt voor de specifiks. En ja het zou zo maar kunne joytech dezelfde beveiliging bij al hen devices aanhiud maar over de aio pro c,was sowiso weinig te vinden,en hoewel origineel koop ik me in china ( vanwege 4 ml) en dar saat ook bij de ene verkoper wel bij de andere niet..protcted ( een beetje likme vesteje...en als je googled bij ego aio pro c,joytech..kan je het ook niet vinden,maar bedankt; better save than sorry..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

De reden dat Joyetech voor de eGo AIO Pro en de eGo AIO Pro C geen manual hebben uitgebracht is, omdat ze de exact dezelfde chipset met

dezelfde dubbele beveiligings chips ingebouwd hebben als in de 1e Ego AIO zit.

Onnodig dus om van een spin-off van de Ego AIO serie een aparte manual te maken terwijl de electronische specs, de werking  van de AIO en alle

toeters en bellen gelijk zijn gebleven. - http://www.joyetech.com/product/ego-aio/

http://www.joyetech.com/wp-content/uploads/2016/03/pdf/eGo AIO Manual.pdf

 

Echter zit er bij de Pro versie een grotere batterij capiciteit (2300 Mah) en een 4 ml Tankje in - http://www.joyetech.com/product/ego-aio-pro/

Bij de Pro C moet je er zelf een 18650 aan toevoegen die een minimale discharge current aankan van 25Amp - http://www.joyetech.com/product/ego-aio-pro-c/

Joyetech's bewoording:

Interchangeable Battery Structure

Simply unscrew the battery bottom cover and put one 18650 cell into the body.
We kindly recommend high-rate 18650 cells with rated discharge current 25A.

 

Dus je wordt geacht er een goede kwaliteit 18650 in te stoppen, die je het beste nieuw kunt aanschaffen bij Nkon.

hier heb je een lijst met alle batterijen vanaf die 25Amp bereik. - https://www.nkon.nl/rechargeable/18650-size/ontlaadstroom/25-35.html

met een Sony VTC6 a 6 euro zit je altijd goed. - https://www.nkon.nl/rechargeable/18650-size/sony-us18650vtc6.html

 

mocht je nog meer apparaten/Mods hebben die losse 18650 batterijen gebruiken, dan ook die vervangen... want ik neem aan dat je niet de moeite hebt

genomen om de 18650 batterijen gevuld weggelegd hebt en vervolgens iedere 3 maand de batterijen hebt opgeladen.....

dus is het beter om gewoon die handel te vervangen.

 

De ongelukken kunnen dus gebeuren als men batterijen die al 2 jaar leeg zijn geweest te willen gaan opladen, de batterijen zijn beneden het

minimale voltage bereik gekomen waardoor ze kunnen zijn beschadigd...

om er zeker van te zijn de oude batterijen weggooien en gewoon nieuwe ervoor terug halen....

 

Edited by Camikease
Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor je uitgebreide info,

Heb diversen vtc 6 batterijen en laten rewrappen, degene ik effe niet gebruikte heb ik vol weggelegd,en

regelmatig geladen/gebruikt.,Heb begrepen je ze beter tot 70 procent kan laden dan vol als je ze weglegd voor een jaar.

Toch die vtc 6 is effectief maar 19A Dan kan ik denk ik beter toch de vtc 5A  gaan gebruiken?

Link to comment
Share on other sites

On 24-9-2018 at 11:18, tyche said:

Toch die vtc 6 is effectief maar 19A Dan kan ik denk ik beter toch de vtc 5A  gaan gebruiken?

Die 19a is bij continu ontlading zoals bv met een zaklamp, wat wij doen met vaping is pulsen (meestal max 10sec) en dan haalt de vtc6 80a tot mss wel meer dan 100a.

Dus zoals @Camikease al vermelde ... met de vtc6 zit je altijd goed.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...