Guest Posted March 9, 2016 Posted March 9, 2016 Beste mensen. Het wordt tijd om de puntjes op de i te zetten. En op jacht te gaan naar de laatste procentjes verbetering. Heb mezelf beloofd géen tanks meer te kopen (right!). Maar mij coils zien er nog steeds uit, als iets dat uit een versleten matras komt gesprongen. Dus wat zijn jullie ervaringen met coilers? Kuro? Of wat anders? Ome Mies.
Eelco Posted March 9, 2016 Posted March 9, 2016 Ik vind het nog steeds het leukste om coiltjes rond een rond stokje te draaien. Ik heb wel een luxe setje: Michels Vertical Coiler (al gebruik ik ze voornamelijk voor horizontale coils). Ik draai behoorlijk wat coils (dankzij mijn dierbare NET's): elke dag één en soms meerdere en ik heb in de 14 maanden dat ik damp al zo'n 60 tot 80 meter Kanthal verbruikt. Soms zien ze er mooi uit en soms wat minder, maar tot nu toe werkten ze allemaal naar behoren. Gelukkig zie ik ze niet totdat ik ze vervangen moet, en ik heb ook tot nu toe geen aandrang gehad om foto's te posten in het desbetreffende topic op dit forum: vandaar dat ik benieuwd ben naar de redenen van jouw interesse naar een coiler set. Verwacht je een grote verbetering van de dampervaring als je coils er beter uit zien? Of heb je gemerkt dat een door iemand anders gemaakte coil beter presteert dan de jouwe?
Sub-Ωhm Posted March 9, 2016 Posted March 9, 2016 Ik persoonlijk ben erg tevreden met de Coilmaster V3 set https://www.fasttech.com/p/3721500 De UD V1 gebruik ik ook nog steeds met veel plezier. https://www.fasttech.com/products/0/10014904/2675400-authentic-ud-v1-stainless-steel-wire-coiling-jig Dit is een handig hulpje voor het plaatsen van coils. https://www.fasttech.com/products/0/10010836/1926001-vaping-coil-winding-jig-tool-for-rebuildable En dit is mijn grootste miskoop, wat een klote ding. http://www.heavengifts.com/Heatvape-DIY-Coiler-with-5-Coil-Diameters.html Ome Mies, de Coilmaster V3 is echt een alles in 1 topper.
Guest Blob Posted March 9, 2016 Posted March 9, 2016 1 minute ago, Sub-Ωhm said: Dit is een handig hulpje voor het plaatsen van coils. https://www.fasttech.com/products/0/10010836/1926001-vaping-coil-winding-jig-tool-for-rebuildable Deze heb ik ook en gebruik ik voor het draaien en het plaatsen. Maar goed ik ben nog een n00b dus dat zegt bijzonder weinig.
Leo Bak Posted March 9, 2016 Posted March 9, 2016 11 minutes ago, Blob said: Deze heb ik ook en gebruik ik voor het draaien en het plaatsen. Maar goed ik ben nog een n00b dus dat zegt bijzonder weinig. Die gebruik ik ook. Zal dan wel een n00b ding zijn idd.
Guest Posted March 9, 2016 Posted March 9, 2016 Allen enorm bedankt voor de info (en waarschuwingen) . Zéer nuttige informatie. @ Eelco: Ik draai ook liever een verse coil, met wick, wanneer de liquid 22€ per 30 Ml kost. De coils komen er tot nu toe erg onregelmatig uit. En het zijn altijd spaced coils. Door de veerkracht van de draad, krijg ik de wikkelingen vaak niet dicht genoeg bij elkaar. Mijn nieuwe Zephyr heeft een krappe verdampingskamer. dus als ik ook nog eens met mesh wil gaan werken, wil ik een compactere, regelmatige coil. Ik ben eigenlijk verpest door RedChilly (wie niet). Zit ik bij hém aan iets te dampen, dan denk ik "waarom krijg ik dat verdikkeme niet voor elkaar". Ome Mies.
Cyber_Huub Posted March 9, 2016 Posted March 9, 2016 Die tooltjes a la kuro, heb ik ooit gekocht en weer ongebruikt van de hand gedaan. Mijn eigen stiften/tooltjes werken geheel naar tevredenheid. Misschien moet je gewoon eens bij iemand op de koffie, die het op zijn gemak eens voor doet.
Redchilly Posted March 10, 2016 Posted March 10, 2016 Kom nog maar eens een kop koffie doen @Ome Mies, dan zal ik het een keer langzaam voor doen
Guest Posted March 10, 2016 Posted March 10, 2016 Deal! Ik durf het! Want ik wéet dat ik verder niets nodig heb. Toch? (Snel de Amber Mod vergeten doet).....(en de Taifun GS II)...(De Movkin).... Ome Mies.
Mindfak Posted March 10, 2016 Posted March 10, 2016 (edited) Ik verwachtte zo veel van de Coil Master Coiling Kit v3, maar geraakte er zo gefrustreerd van. Meters kanthal heb ik verspild aan dat ding, nooit één deftige coil mee gemaakt. Wat ik wel altijd gebruik en heel handig vind is deze: Coil Jig Tool https://www.zwoofs.nl/coil-jig-tool/ Edited March 10, 2016 by Mindfak
Marianna Posted March 10, 2016 Posted March 10, 2016 13 hours ago, Ome Mies said: Door de veerkracht van de draad, krijg ik de wikkelingen vaak niet dicht genoeg bij elkaar. Ook niet als de draad voorgegloeid is met een aansteker? Of als je dunnere draad kiest?
Cyber_Huub Posted March 10, 2016 Posted March 10, 2016 Door te klemmen tussen een pincet(keramisch) en gloeien, krijg je de draad perfect tegen elkaar. Dit kan overigens ook op het deck, als je vuurt.
Moppersmurf aka Kutsmurf Posted March 10, 2016 Posted March 10, 2016 Zelf ben ik helemaal tevreden met de Kuro. Erg makkelijk en mooie coils. Mocht je springerig kantal hebben dan eerst even laten gloeien met de bruleebrander. Als pincet gebruik ik een gewone ijzeren, na het gloeien van de coil werkt dat hier prima. Een sokkeltje met weerstandsmeter is wel erg prettig, maar eventueel is je mod daar ook goed voor. 1
dirodi Posted March 10, 2016 Posted March 10, 2016 Hahah Mindfak heb dat ding zelf ook, maar kan er echt niks mee zo zie je maar weer dat smaken verschillen.
Testastretta Posted March 10, 2016 Posted March 10, 2016 11 hours ago, Mindfak said: Ik verwachtte zo veel van de Coil Master Coiling Kit v3, maar geraakte er zo gefrustreerd van. Meters kanthal heb ik verspild aan dat ding, nooit één deftige coil mee gemaakt. Wat ik wel altijd gebruik en heel handig vind is deze: Coil Jig Tool https://www.zwoofs.nl/coil-jig-tool/ Vreemd.. Eerste paar x drukte ik ook te hard waardoor ik een soort pannekoekcoil kreeg maar nu ik hem gewoon losjes te hand neem maakt die mooie strakke coils.
Clouds Posted March 10, 2016 Posted March 10, 2016 @Ome Mies Zo herkenbaar en ik ga eerdaags ook weer
Guest Posted March 10, 2016 Posted March 10, 2016 Doet wonderen voor je vergeetachtigheid zo'n bezoekje. Opeens schiet je van alles te binnen. Ome Mies
Karin Spaink Posted March 14, 2016 Posted March 14, 2016 Morgen krijg je bijles, @Ome Mies, samen met je aanstaande ex. 1
DX2 Posted March 14, 2016 Posted March 14, 2016 heb enkele boortjes waarop ik op het uiteinde een soort loodje geperst heb, zo kan ik makkelijk draaien zonder dat de boel aan het schuiven gaat. dan heb ik een soort bus van zelfde inwendige diameter.Na het extra warmstoken van de coil schuif ik de bus er nog eens over en dan stevig aandrukken.
sabine Posted March 14, 2016 Posted March 14, 2016 Ik ben ook tevreden van de kuro. Enige wat kan verkeerd gaan, is dat je te veel blijft drukken op het kapje, als je zorgt dat je een beetje los wickt, is het perfect.
Marianna Posted March 14, 2016 Posted March 14, 2016 Een krachtpatser ben ik zeker niet, maar heb toch nog nooit een 'coiler' nodig gehad. Ik draai gewoon een metalen draadje om een stokje. Dat gaat prima, en als de wikkelingen een keer minder netjes zijn geworden, werkt de coil toch uitstekend, dus maak ik me er niet druk om.
Cyber_Huub Posted March 14, 2016 Posted March 14, 2016 Een coiler is slechts een hulpmiddel. Menigeen draait nog op een houtje, boortje of dunne schroevendraaier. Ik ben een knutselkloot, die altijd zijn hulpmiddeltjes bij heeft. Ieder pruts op zijn eigen manier een coil in elkaar, zolang het maar werkt.
Guest Posted March 14, 2016 Posted March 14, 2016 Mooi spul man! Ennuhhh, het kan altijd erger: Ome Mies.
Recommended Posts