TheVapingRaven Posted March 10, 2016 Share Posted March 10, 2016 (edited) Gekocht bij: http://focalecig.com/Product/Dos-Equis-StyleBox-ModSilver-28079 Ik ben er erg gelukkig mee na een erg belangrijke veiligheids verbetering! Als je de mod niet kent kijk eerst even deze video. Wordt het ding keurig uit elkaar geschroefd. Ik heb express deze kloon gekocht omdat het de enige was waarvan ik zeker was dat er een massief koperen pluspool plaat in zat. Andere klonen kunnen een pluspool plaat hebben waar de batterij contacten in "vast" geperst zitten, en die batterij contacten kunnen eruit vallen met een erg hoog risico van kortsluiting van dien (https://www.fasttech.com/forums/4076700/t/1988412/received-you-gotta-see-this?2012357). Ik heb geprobeerd om van alle relevante zaken foto's te maken. Helaas was het niet erg makkelijk om mijn "verbetering" goed op de foto te krijgen in gemonteerde toestand, bij het monteren van de mod heb je echt twee handen nodig, heb helaas alleen een telefoon om foto's te maken. Ik hoop toch dat één en ander duidelijk is. De verpakking: In de verpakking: Ding van alle kanten: Op volgende foto lijkt er een vreselijk grote kras op het metaal te zitten. In levende lijve valt die kras echter nauwelijks op. Het aluminium is netjes geborsteld (op die ene iets diepere kras na die meer opvalt op de foto dan in het echt). Het zwarte plastic lijkt me geen Delrin te zijn maar iets van gewoon plastic. Het plastic voelt wel goed en duurzaam. De combinatie plastic en aluminium maken dit een vreselijk lichte mod. Je voelt pas dat je wat in je hand hebt als de batterijen er in zitten en er een atty opgeschroefd zit. Negatieve batterij plaat contacten lijken een verzilverd metaal te zijn. Geen idee wat er onder het zilver zit, maar aan de randen komt er iets van een koperkleur te voorschijn. Ook zijn er in het plaatje twee kleine magneetjes bevestigd waardoor de plaat op zijn plek word gehouden als er geen batterijen in zitten. De mod is met messing/bronzen schroeven in elkaar gezet. Ook hier zie je de magneetjes terug. Kijk de bovenstaande video om te zien hoe je het ding uit elkaar haalt: Het ding zit met zelftappers vast: En dan komt nu het gedeelte wat ik verbeterd heb en wat ik iedereen aanraad om ook te doen als ze een Dos Equis aanschaffen. De bovenste positieve plaat is op een vreselijk slechte manier van de aluminium behuizing (negatief) geïsoleerd met een paar stukjes dun elektrotape. Ik heb zelf een dikker plastic plaatje gemaakt van een blisterverpakking (0.8mm tot 1mm dik) die bovenop de positieve plaat komt te liggen. Ik heb een gat gemaakt op de plek waar de center pin van een atty terecht komt. Werkt uitstekend! Alle interne contacten zijn van koper gemaakt en poetsen mooi op. Bij het weer in elkaar monteren van de interne contacten voorzichtig met de schroefjes, ze zijn klein, en ze worden in aluminium geschroefd! Maar het is wel zaak ze stevig aan te draaien om de mod goed te laten geleiden: Geen mod voor beginners, maar als je weet wat je doet is dit voor de prijs een erg leuke mod om als daily dual parallel 18650 banger te gebruiken. Mocht je vragen hebben hoor ik ze graag! Edited March 10, 2016 by TheVapingRaven 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 10, 2016 Share Posted March 10, 2016 Stylish. Kan niet anders zeggen. Ome Mies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheVapingRaven Posted March 15, 2016 Author Share Posted March 15, 2016 (edited) Omdat het toch een kleine verbetering van de veiligheid betreft. Een paar betere foto's hoe ik de positieve batterij pin plaat beter geïsoleerd heb van de aluminium buitenbehuizing (negatief), dan een paar stukken electro tape zoals ik hem geleverd heb gekregen. Totaal uit elkaar geschroefd: Het gat in de door mij gemaakte plastic plaat is precies de diameter van de 510 connectie (7 millimeter) in de aluminium behuizing en op dezelfde plaats. Het plastic plaatje is precies even groot als de koperen positieve batterij plaat. Gaat om een redelijk dik stuk plastic. Ik heb wat plastic van een blisterverpakking gebruikt. De plastic plaat komt op de koperen positieve batterij plaat te liggen. Hoop dat iemand iets aan de info heeft. Mocht je vragen hebben hoor ik ze graag. Edited March 18, 2016 by TheVapingRaven Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheVapingRaven Posted September 6, 2016 Author Share Posted September 6, 2016 (edited) Nog een kleine aanpassing gedaan. Ik heb een kleine schroef gemonteerd waarmee ik nu de batterij deksel beter op zijn plek kan houden. Probleem was dat ik de mod tijdens het gebruik op mijn pink laat rusten. Het wou nog wel eens gebeuren dat ik dan genoeg grip kreeg op de batterij deksel dat ik het los schoof. Gaat om een klein schroefje op de volgende manier in de mod verwerkt: Het gat dat ik geboord heb gaat vrij diep in de mod zodat de schroef als een soort "haak" in de mod komt te zitten. Je hebt in de hoek van de deksel genoeg metaal om ongeveer een 3mm schroefje te verwerken. Beetje opletten waar precies je boort om op de goede plek te komen. Het schroefdraad loopt een klein stukje door in de mod body. Ik kan helaas niet zeggen welk schroefdraad tapper ik gebruik heb (geloof 3mm X 0.5mm?). Werkt goed. Heb ook het idee dat de stroom een beetje beter geleid wordt door deze "hack". Edited September 6, 2016 by TheVapingRaven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts