Jump to content

Atmos Lab Puro Cubano

hanskunstenaar

Recommended Posts

Gemengd op 4% in 50%pPG-50%VG op 9mg nicotine.

Recensent-info: dampt sinds twee jaar, momenteel op Wismec Reulaux RX200 met Subtanks Mini, Lemo's 1 en 2, Uwell Crown, op SS-316 coils, standaard op 30 Watt met de temperatuur tussen 200-250 graden Celsius.

Algemeen: de smaken van het Griekse Atmos Lab hebben een geheel eigen karakter en zijn dus stuk voor stuk niet herkenbaar als “typisch Atmos Lab”. In mijn ogen en op mijn smaakpapillen ervaar ik dat als een extra kenmerk van kwaliteit. Door hun lage mengpercentage heb ik gevreesd voor een chemische bij- of nasmaak, maar die ondervind ik gelukkig niet. Ook heb ik ervaren dat het afzakken van 18 mg via 12 mg naar 9mg nicotine smaken ten goede komt. Ik denk dat nicotine smaak versterkt, zoals kruiden of menthol, maar smaken ook maskeert. Iedereen zal zijn of haar eigen balans moeten en kunnen vinden.

Puro Cubano

Deze poging om de smaak van sigaren te benaderen is net zo min cum laude geslaagd als elke andere die ik heb geproefd. Wel vind ik dit een geslaagde poging om zoete herinneringen aan mijn sigaargenot van vroeger (camping: espresso, chocolade, cognac, lekker boek,) tot nieuw leven te wekken. Deze smaak doet me niet zozeer aan Cubaanse sigaren denken, die ik nooit lekker heb gevonden, maar doet me eerder denken aan de iets lichtere, maar niet minder karaktervolle Dominicaanse sigaren van een paar euro per stuk die ik vroeger aanvullend op Drum-shag heb weggewerkt. Wellicht komt dat niet eens zozeer door overeenkomst in smaak, als wel door het idee dat dit product zo goed combineert met een donker biertje of een sterke koffie.

• Like 2