Jump to content

Foto review: Wotofo Steam Engine van Gearbest

Recommended Posts

Introductie

Ik wilde na mijn Griffin (wat écht een absolute TOP-tank is) eens wat nieuws proberen en zag in reviews dat de Wotofo Steam Engine goed naar voren kwam. Zou deze tank in de schaduw van de Griffin mogen staan? Enkele dagen getest en hieronder mijn korte review.

- 3 coils worden er meegeleverd (Clapton, ‘normale’ en parallel coil)
- Afschroefbare driptip, er ontstaan zo 2 ‘buisjes’ waardoor de driptip niet warm wordt
- Stainless steel en Pyrex glas

Enkele specficaties:

- 6ml (!) liquid
- Liquid control 
- Hoogte; 48.5mm
- GEEN RBA (jammer!)
- Top fill

Gearbest

Via Gearbest is deze ongeveer een 3 weken onderweg geweest. Hij is te bestellen via deze link:
http://www.gearbest.com/clearomizers/pp_272889.html

De prijs is 25.99 Dollar, zo'n 24-25 Euro.

Time for some pictures!

De Steam Engine komt in een stevig, zwart doosje aan. Hij heeft de lange reis goed overleeft, op enkele deukjes in de verpakking na.

IMG_20160329_195701.jpg

De tank zelf ziet er fantastisch uit. Er is veel staal te zien dat ook doorloopt over het glazen tankje. 1 van de coils zit al in de base, de andere 2 zitten onder het beschermkapje. Je ziet de grote liquid kanalen en er zit een goede airflow op die makkelijk is in te stellen.

IMG_20160329_195733.jpg

Natuurlijk worden bij deze tank ook enkele O-ringen meegeleverd in een plastic zakje.

IMG_20160329_195744.jpg

De coils zijn best groot te noemen. Er worden 3 coils meegeleverd en ik vond het jammer dat er geen RBA bijzit. De liquidtoevoer-openingen zijn erorm groot. Er wordt ook aangegeven dat deze tank prima geschikt is voor VG-liquid. Ik gebruik hem met m’n 50/50 base en heb geen enkele dryhit gehad. De coils die erbij zitten zijn:

Clapton coil; 0.7 Ohm, advies bij een wattage van 30-50 W
Normale coil; 0.25 Ohm, advies bij een wattage van 40-70 W
Parallel coil; 0.25Ohm, advies bij een wattage van 40-60 W

Hieronder de coils. Het onderscheid tussen de coils is de tekst op de coils en de gkleurde ringen onderin.

IMG_20160329_195910.jpg

IMG_20160329_195944.jpg

IMG_20160329_200102.jpg

En alle 3 op een rijtje:

IMG_20160329_200239_HHT.jpg

De airflow is erg goed. Wanneer je die helemaal openzet kun je er bijna door ademen. Je ziet hier ook de enorme gaten van de airflow.

IMG_20160329_200317.jpg

Wanneer je de driptip eraf draait kun je de tank vullen. Ook hier voldoende ruimte voor verschillende vul mogelijkheden. De openingen hiervoor zijn voldoende groot.

IMG_20160329_200347_HHT.jpg

Zoals aangegeven bestaat de driptip uit 2 ‘buisjes’. De eigenlijke driptip kun je eraf draaien waardoor deze, wanneer je hem aan de lippen zet, nooit warm is. Dit werkt erg goed maar persoonlijk vind ik het niet heel prettig dat dat ding zo koud is. Hieronder zie je de driptip, eenmaal met en eenmaal zonder dat ‘kapje’.

IMG_20160329_200438_HHT.jpg

IMG_20160329_200506_HHT.jpg

Niet alleen de coils hebben behoorlijke liquidopeningen, ook de tank heeft deze zoals hier te zien is.
De tank ziet er fantastisch uit, door het vele staal dat je ziet. Nadeel is wel, hij kan niet helemaal uit elkaar en de glastank kan niet vervangen worden wanneer deze stuk is. Je ziet het schroefdraad goed zitten, geen bramen of scherpe randen; kwaliteit is goed te noemen!

IMG_20160329_200557.jpg

Een vergelijk. Links de Steam Engine, in het midden mijn favo tank op dit moment, de Griffin en de goede 2e de OBS Crius. Qua design vind ik de Steam Engine wel echt mooier. Ik vind hem er veel strakker uitzien! Maar goed, it’s not all about the looks! Je ziet dat ie iets groter is dan de Griffin en de Crius.

IMG_20160329_201203.jpg

En als laatste 2 totaalplaatjes. Ziet er goed uit toch met de Red Astaire!!

IMG_20160329_201239.jpg

IMG_20160329_201309%282%29.jpg

Conclusie;
Beter dan de Crius en de Griffin? Nee, dat niet vind ik. De smaak en dampproductie zijn prima maar ik vind de smaak toch echt beter wanneer er een RBA bijzit (en de Griffin is qua smaak echt onovertroffen). Voor de vapers die zelf geen coils draaien is het een absolute aanrader; volle dampproductie, goede smaak, coils gaan lang mee en de looks…..erg nice!

De optie met de driptip die je kan afschroeven is leuk bedacht….maar een koude driptip (en dat is ie) vind ik persoonlijk wat minder.

Al met al een aanrader voor de niet zelfdraaiende dampers onder ons!
Vragen, opmerkingen of andere dingen over de review? SHOOT!

Edited by tommie
  • Like 3

Guest UGL181027

Mooie review ,goed gedaan. Die 6ml is echt top ,alleen ga ik zelf voor een andere tank.

Die heet Mutank RDTA  heeft 5ml maar je kan 4 post design zelf coils maken.

Al ben ik nog niet zo ster in het zelf maken ,maar ga hem wel kopen bij e-wolk