Guest Blob Posted April 10, 2016 Share Posted April 10, 2016 In het owl-dampfertopic liep iemand ontzettend te trollen. Daar gaf ik de volgende reactie op. Vervolgens kreeg ik een mail met de volgende inhoud: Echter zonder uitleg. Wat is hier precies het probleem? Is het het woord 'dwaas'? Valt dat hier onder schelden? En wat moet ik met die 25 punten? Kan ik die ergens tegen inwisselen? Is het normaal op dit forum dat als iemand een topic loopt te verzieken waar daadwerkelijk relevante informatie wordt uitgewisseld en deze persoon even terecht wordt gewezen, degene die terecht wijst een 'straf' krijgt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
UGL wolo Posted April 10, 2016 Share Posted April 10, 2016 Heb je uitleg van @wahanassatta gevraagd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wahanassatta Posted April 10, 2016 Share Posted April 10, 2016 @Blob je hebt gelijk dat @belgos het topic verziekt. Die is daar ook voor gewaarschuwd en heeft daarvoor strafpunten gekregen. Dat neemt echter niet weg dat jij hem een denigrerende dwaas noemt. En ook dat is dus gesanctioneerd. Je kunt iemand ook terechtwijzen zonder dergelijke uitingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
belgos Posted April 10, 2016 Share Posted April 10, 2016 vind ik niet erg dat hij mij dwaas noemt,via zijn toetsenbord,dwaas moet hij me noemen als we mekaar in de ogen kijken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Blob Posted April 10, 2016 Share Posted April 10, 2016 2 minutes ago, wahanassatta said: @Blob je hebt gelijk dat @belgos het topic verziekt. Die is daar ook voor gewaarschuwd en heeft daarvoor strafpunten gekregen. Dat neemt echter niet weg dat jij hem een denigrerende dwaas noemt. En ook dat is dus gesanctioneerd. Je kunt iemand ook terechtwijzen zonder dergelijke uitingen. Dus iemand een denigrerende dwaas noemen als deze persoon overduidelijk denigrerend is ten opzichte van mensen die iets hebben gekocht dat goedkoop is én ten opzichte van mensen met een bepaalde nationaliteit is niet toegestaan op dit forum? Ik vind dat een erg bijzonder stukje beleid. Maar goed, blijkbaar moeten we vaststellen dat dat zo is. Maar wat kan ik nou met die punten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wahanassatta Posted April 10, 2016 Share Posted April 10, 2016 Just now, Blob said: Maar wat kan ik nou met die punten? Nog 25 erbij en je hebt voor een ban van een week gespaard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Blob Posted April 10, 2016 Share Posted April 10, 2016 Just now, wahanassatta said: Nog 25 erbij en je hebt voor een ban van een week gespaard. Aha. Bijzonder spelletje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Blob Posted April 10, 2016 Share Posted April 10, 2016 Hoeveel strafpunten krijg je trouwens als je een topic loopt te verzieken op de wijze waarop belgos dat deed? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wahanassatta Posted April 10, 2016 Share Posted April 10, 2016 1 minute ago, Blob said: Hoeveel strafpunten krijg je trouwens als je een topic loopt te verzieken op de wijze waarop belgos dat deed? 25 voor het op de man spelen en 10 voor het bewust en opzettelijk beledigen van groepen, dus 35 in totaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
belgos Posted April 10, 2016 Share Posted April 10, 2016 dus ik heb er nog 15 te gaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrSmiley Posted April 10, 2016 Share Posted April 10, 2016 Mijn reactie op die van dit lid uit België was alleen maar verwijderd.. geen waarschuwingen of 'straf' voor het reageren op een (in mijn ogen) ongenuanceerde opmerking. 15 minutes ago, Embryo1 said: 2.1 Consequenties cumulatieve strafpunten Indien het cumulatieve aantal ontvangen strafpunten van een lid gelijk aan of meer is dan: 50; volgt een ban van een week. 100; volgt een ban van een maand. 150; volgt een ban van een half jaar. 200; volgt een permanente ban. Overigens na een half jaar heb je weer een schone lei. Ik lees in jouw reactie @Embryo1 dat de lei van @Blob na een half jaar weer 'schoon' is? Maar in dat prive bericht staat toch bij penalty: "Given 25 points which will never expire".. dat lijkt toch niet op een tijdelijk iets? Of moet ik het zien als dat iemand een ban kreeg (na verzamelen van voldoende strafpunten) dat de persoon weer op 0 staat? Overigens vind ik "denigrerende dwaas" niet bepaald ernstig, was "denigrerend" de trigger? Of "dwaas"? Dat is mijn inziens nuttig om te weten, dit om in voorkomend toekomstig geval te weten welke woorden niet zijn toegestaan.. wellicht is het handig om überhaupt een lijst samen te stellen met woorden, zinnen en uitdrukkingen die leiden tot straf? Want nu kan in feite elke uiting als 'fout' worden beoordeeld.. en dat kan toch niet de bedoeling zijn? @Blob: je hebt mijn sympathie hoor.. misschien kan ik er bv 10 van je overnemen? Uit solidariteit dan.. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Blob Posted April 10, 2016 Share Posted April 10, 2016 Wel een fantastisch uitgedokterd systeem zeg. Ik heb door de jaren heen op tientallen fora gepost maar nog nooit zoiets gezien, met allerlei puntenwaarderingen, schaling en gratieregels en weet ik veel wat. Het lijkt wel een sportcompetitie. Op andere fora zijn mods bezig met topics ordenen, spam verwijderen en trolletjes wegschoppen maar op Dampforum worden de zaken serieus aangepakt. Geniaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky Posted April 10, 2016 Share Posted April 10, 2016 Ik zou zeggen. Don't feed the trolls. Het kan zo simpel zijn hé 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
belgos Posted April 10, 2016 Share Posted April 10, 2016 1 minute ago, Blob said: *insert reactie ter waarde van een punt of 60* pfffffffffff, hou toch op man Link to comment Share on other sites More sharing options...
belgos Posted April 10, 2016 Share Posted April 10, 2016 Just now, romana said: Lekker respectvol om daarmee te roepen. Waarschijnlijk nog nooit iemand meegemaakt met deze ziekte??? neen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sub-Ωhm Posted April 10, 2016 Share Posted April 10, 2016 Poeh, wat een dramatisch gedoe zeg. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrSmiley Posted April 10, 2016 Share Posted April 10, 2016 1 hour ago, lucky said: Ik zou zeggen. Don't feed the trolls. Het kan zo simpel zijn hé Het lastige hierbij is dat je soms niet door hebt dat je met een 'trol' te maken hebt . En dan reageer je wellicht ook wat feller of überhaupt.. Maar ik ben het wel met je eens dat het vaak helpt als je netjes blijft in een reactie. Hoewel.. dat werkt soms juist als een rode lap op dit soort mensen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achjee Posted April 10, 2016 Share Posted April 10, 2016 HAHAHAHAHA Wat een onzin dit... en forum member en tevens de Topic Starter (eigenaar van het Topic) benoemt een Troll en voorkomt in potentie meer ellende doordat andere members normaal gesproken de troll negeren. Dat heet zelfreinigend vermogen. Vervolgens wordt dit forumlid gesanctioneerd vanwege het vaststellen van het feit dat er een troll in het topic actief is BRILJANT Als je een forum om zeep wilt helpen is dat de weg die je moet bewandelen. Als dat het effect is van het eindeloze ge-oh over regels..... misschien toch nog een keertje over nadenken. Hoe is dit eigenlijk tot stand gekomen? Heeft de troll de post gerapporteerd, of heeft iemand van het FBT besloten dat hierop geacteerd moest worden zonder klacht? Als de Troll gerapporteerd heeft --> een hele goeie Troll.. want bereikt precies wat hij voor ogen heeft Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrSmiley Posted April 10, 2016 Share Posted April 10, 2016 1 minute ago, Achjee said: Hoe is dit eigenlijk tot stand gekomen? Heeft de troll de post gerapporteerd, of heeft iemand van het FBT besloten dat hierop geacteerd moest worden zonder klacht? Ik vermoed (ik was er niet bij op het moment) dat één van onze moderators heeft geoordeeld hierover. Dat is toch ook onderdeel van hun rol? Afgezien van dit specifieke geval (en de strikte hantering van de regels m.b.t. @Blob) is het prima dat we vrijwilligers hebben die modereren.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
romana Posted April 10, 2016 Share Posted April 10, 2016 Even de 1e post erbuiten gelaten; Belgos begon in dit topic met ernstige ziekte te smijten (heeft beheer verwijderd in dit topic) Troll of niet; enigszins respect en bewust op je woordkeuze letten lijkt me wel zo fatsoenlijk 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sub-Ωhm Posted April 10, 2016 Share Posted April 10, 2016 Wat ik niet begrijp, @belgos liep vanmiddag in het owl damper topic al aardig te trollen, daarna in dit topic ging hij vrolijk verder, @Blob zegt hier, naar mijn mening, terecht wat van, en krijgt strafpunten ? Mijn klomp is stuk. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrSmiley Posted April 10, 2016 Share Posted April 10, 2016 15 minutes ago, romana said: Even de 1e post erbuiten gelaten; Belgos begon in dit topic met ernstige ziekte te smijten (heeft beheer verwijderd in dit topic) Troll of niet; enigszins respect en bewust op je woordkeuze letten lijkt me wel zo fatsoenlijk Ik vind het een zwaktebod als je met krachttermen en/of ziekten iets wilt benadrukken.. getypte tekst is toch minder 'snel' dan bij praten.. dus inderdaad, het is onnodig om op die manier te reageren. Het zegt iets over de persoon die dit doet. Je zou nu verwachten dat er een verdere straf is (of wordt) uitgedeeld voor deze verwijderde tekst.. misschien kunnen we het @belgos vragen over een week.. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sabine Posted April 10, 2016 Share Posted April 10, 2016 Het lijkt wel dat er hier de laatste weken elk weekend verhitte discussies zijn... Negeren is de beste remedie, dan stopt het direct. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrSmiley Posted April 10, 2016 Share Posted April 10, 2016 1 minute ago, Sub-Ωhm said: Wat ik niet begrijp, @belgos liep vanmiddag in het owl damper topic al aardig te trollen, daarna in dit topic ging hij vrolijk verder, @Blob zegt hier, naar mijn mening, terecht wat van, en krijgt strafpunten ? Mijn klomp is stuk. Het gaat er dus blijkbaar met name om dat @Blob heeft gereageerd met "denigrerende dwaas".. dat mag (blijkbaar) niet. En voor de goede orde, ik deel je mening. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elizium Posted April 10, 2016 Share Posted April 10, 2016 Gewoon net als voetbal lijkt me. Als je geel krijgt en je maakt daarna snel weer een overtreding krijg je een 2e gele kaart. En dat is rood. Das hoe ik er simpel over denk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts