SCi Posted April 11, 2016 Share Posted April 11, 2016 (edited) Na enthousiaste geluiden over e-dym besloot ik er een aantal aroma's aan te schaffen. Hierbij m'n eerste. Waffle van Capella. Kwam in een glazen flesje met vrij onhandige ( indirecte ) druppel opening. Dat het in glas komt is erg mooi maar die 'druppelaar' zou ik kunnen missen. Ik wil m'n aromas meteen in een spuitje kunnen halen om een batch te kunnen maken. Gemixed op 8% ( kom enorm uiteenlopende % tegen... ) in een 50/50 verhouding. Heeft ongeveer een week staan te steepen. Gedampt op m'n isub G met een clapton coil van 0,5 ohm op 31watt. Donker gele kleur en vrij zware lucht met duidelijke invloed van caramel er in. Vrij rare damp ervaring , doet bij inhaleren vrij weinig qua smaak maar klapt er bij uitademen ineens vrij hard in. Heeft wel iets weg van iets koek achtigs maar niet iets wat ik direct met wafel zou linken. Zeer aanwezige caramel smaak , tikje bitter. Lijkt wel wat op kunstmatige caramelsaus. Op zich een interessant aroma maar ik denk dat ik iets moet aanpassen om de smaak beter / soepeler te krijgen. Misschien langer steepen of toevoegen van wat vanille ? Suggesties zeker welkom. Edited April 11, 2016 by SCi 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bolieslurper Posted April 11, 2016 Share Posted April 11, 2016 deze moet best lang steepen ik laat dat soort aromas zker 3 weken steepen en als je een spuitje met naald hebt kan je gewoon je naald aan de rand van de druppelaar steken vind ze juist makkelijk deze flesjes als ze omvallen kan je hoogstens 2 druppels verliezen 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SCi Posted April 11, 2016 Author Share Posted April 11, 2016 3 minutes ago, bolieslurper said: en als je een spuitje met naald hebt kan je gewoon je naald aan de rand van de druppelaar steken vind ze juist makkelijk deze flesjes als ze omvallen kan je hoogstens 2 druppels verliezen Ik snap je ;) Probleem bij deze druppelaar ( alle e-dym aroma's komen blijkbaar hiermee ) is dat er halverwege de aanvoer een knik zit waardoor de naald het flesje niet in komt.. :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
bolieslurper Posted April 11, 2016 Share Posted April 11, 2016 ff doordouwen dan lukt het wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Smoke Posted April 11, 2016 Share Posted April 11, 2016 Beste @SCi mijn suggestie is, dat flavours als Waffle nou niet echt bedoeld zijn om solo te dampen. Het is meer geschikt als onderdeel van een meerlaags sapje, met bv aardbei en slagroom. Ik zou zeggen maak een flesje aardbei & een flesje slagroom en dan met je wafeltje erbij een leuke mix maken. Veel succes, gr. Dr.Smoke. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bolieslurper Posted April 11, 2016 Share Posted April 11, 2016 dat is zeker waar maar ik proef ze altijd eerst afzonderlijk zodat ik daarna kan verzinnen wat ik ga maken en hoeveel van welke smaakt dr in moet ongv en vanuit daar ga ik um fijn tunen 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Smoke Posted April 11, 2016 Share Posted April 11, 2016 Juist @bolieslurper het zit hem in de Fine Tuning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bolieslurper Posted April 11, 2016 Share Posted April 11, 2016 ja alleen is dat helaas niet in een paar weken gedaan heb sappies daar heb ik zeker een jaar over gedaan om het perfect te krijgen zoals ik het wil Link to comment Share on other sites More sharing options...
SCi Posted April 12, 2016 Author Share Posted April 12, 2016 Ik heb nu wat vanille bijgemengd in de tank. Dat heeft de smaak in elk geval wat soepeler en minder wrang gemaakt. Ik heb de opmerkingen over het feit dat deze solo niet zo goed zou zijn ook voorbij zien komen. Tijd om een paar receptjes op te zoeken om te kijken wat lekker is om mee te mixen ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts