TheVapingRaven Posted April 11, 2016 Share Posted April 11, 2016 (edited) Gemixed 80/20 VG/PG, 6mg Nicotine, 1% aroma. Heeft drie dagen gerijpt. Ik dompel mij zelf nog weleens in de culturele en culinaire gewoontes van onze Oosterburen. Waldmeister word daar soms gebruikt als toevoeging van bier wat ik erg lekker vind. Was dus erg benieuwd naar een Waldmeister als e-liquid. Waldmeisterin is niet een pure Waldmeister smaak. Het is een mooi gebalanceerde mix van marsepein en Waldmeister (in het Nederlands Lievevrouwebedstro). De Waldmeister smaak is erg moeilijk voor mij om te beschrijven zonder woorden te gebruiken die de smaak geen recht doen. Waldmeister wordt door mij als verfrissend ervaren, maar er zitten ook noten in die een beetje weeïg bij mij overkomen, ook vallen er redelijk duidelijke noten van gras en/of hooi te ontdekken zonder dat het overheersend word. Het is een zoete kruidige smaak. Dat klinkt smerig, maar de combinatie is echt het proberen waard. Niet alleen in e-liquid maar ook thee en andere dranken. Bij het inademen komt duidelijk een zoete, natuurlijke en volle marsepein smaak naar boven, de onmiskenbare Waldmeister smaak zit er ook duidelijk in. Bij het uitademen komen de kruidige en aardse tonen van de Waldmeister duidelijker te voorschijn. De smaaksensatie van dit goedje: Aan het einde van de een mooie zomeravond loop ik over een pas gemaaid graanveld, met een stukje vers gemaakte marsepein in de hand, gekocht in de snoepkraam op het oogstfeest. Prijs kwaliteit verhouding meer als oké. Zelfs met het hoge VG gehalte wat ik gebruik geeft 1% aroma al een mooie en duidelijk aanwezige smaak. Denk dat het aroma direct na het mixen al te dampen is, maar vermoed dat iets langer steepen de verfijndere tonen van de Waldmeister iets beter te voorschijn toveren. Ik ben erg tevreden met dit aroma. Het is echt een keertje iets anders. Zou het zelfs een paar dagen achter elkaar kunnen dampen zonder dat het me begint te vervelen. o.a te verkrijgen bij: http://www.savevape.nl/nl/cdd-waldmeisterin.html Edited April 11, 2016 by TheVapingRaven 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cleootje pio Posted April 11, 2016 Share Posted April 11, 2016 Leuk om deze review te lezen. De waldmeister (zonder in) maak ik af en toe een flesje van. De smaak van waldmeister als drank ken ik niet maar de liquid bevalt erg goed, fris, licht zoetig, waar het nu naar smaakt kan ik alleen niet benoemen. Ik ben geen liefhebber van marsepein dus de waldmeisterin zal ik, ondanks je smakelijke review, overslaan. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheVapingRaven Posted April 11, 2016 Author Share Posted April 11, 2016 15 minutes ago, cleootje pio said: Leuk om deze review te lezen. De waldmeister (zonder in) maak ik af en toe een flesje van. De smaak van waldmeister als drank ken ik niet maar de liquid bevalt erg goed, fris, licht zoetig, waar het nu naar smaakt kan ik alleen niet benoemen. Ik ben geen liefhebber van marsepein dus de waldmeisterin zal ik, ondanks je smakelijke review, overslaan. Het "in" was een koop foutje. Wou eigenlijk pure Waldmeister hebben, maar het "in" heeft me prettige verrast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cleootje pio Posted April 11, 2016 Share Posted April 11, 2016 4 minutes ago, TheVapingRaven said: Het "in" was een koop foutje. Wou eigenlijk pure Waldmeister hebben, maar het "in" heeft me prettige verrast. Als je zonder "in" ook wilt proberen kan ik je wel een eppie opsturen, doe maar pb als je interesse hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheVapingRaven Posted April 11, 2016 Author Share Posted April 11, 2016 2 minutes ago, cleootje pio said: Als je zonder "in" ook wilt proberen kan ik je wel een eppie opsturen, doe maar pb als je interesse hebt. Ga ik op terug komen. Wou de pure Waldmeister proberen te mixen met een paar thee smaakjes die ik een beetje te saai vind. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts