TheVapingRaven Posted April 15, 2016 Share Posted April 15, 2016 Gemengd 80/20 VG/PG, 6mg nicotine, 10% aroma, ongeveer een week gerijpt. Ik heb deze gemengd met het aanbevolen maximum aroma percentage (5% tot 10%) zoals ik die vond op de website waar ik dit aroma gekocht heb, omdat ik een hoog VG gehalte base gebruik. Maar wat mij betreft komt dit aroma zelfs met de aanbevolen maximum mengverhouding nog veel tekort. Ik ben een erg groot liefhebber van donuts (mag ze helaas niet al te veel eten). Eén van mijn grootste droom is nog een keer "Voodoo (The Magic is in the Hole) Doughnuts" in Portland bezoeken (ook vanwege een paar bijzondere flipperkasten die ze hebben staan soms, ander verhaal). Er is een duidelijke smaak aanwezig maar er zit weinig definitie in. Ik proef niet echt een duidelijk "Donut", ik proef ook niet echt een duidelijk "Frost" laag. Wat ik proef is een "zoet" met soms een hint van een mogelijke donut smaak. Het doet mij een beetje denken aan een donut suikerspin als er al zoiets bestaat. De smaak is duidelijker aanwezig bij het inademen dan bij het uitademen voor mij. Smaakbeleving: Sta op een kermis me te verheugen op een heerlijke donut, maar krijg een bruinige suikerspin in handen gedrukt. Begin om me heen te kijken omdat ik bij mama even wil uithuilen. Ik denk dat de 10% aanbeveling nog omhoog moet. Ga ik binnenkort ook nog even doen. Absoluut geen smerig goedje, maar voor dit moment voor mij persoonlijk nog geen groot succes. Kan ook zijn dat dit aroma niet goed werkt met mijn smaakpapillen. Te korte rijp tijd? Misschien dat dit aroma in een recept wel helemaal goed tot zijn rechtkomt? Prijs kwaliteit doe ik op dit moment nog geen uitspraak over. Eerst maar eens zien bij welk percentage het voor mijn smaakpalet een beetje begint te smaken. o.a te koop http://www.savevape.nl/nl/tpa-frosted-donut.html 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomtactix Posted April 15, 2016 Share Posted April 15, 2016 Leuke review man! Hey, volgens mij zijn de TPA aromas vooral om recepten mee te maken die uit meerdere ingredienten bestaan. Ik kan me niet voorstellen dat een losse TPA aroma een volle bak donut smaak zal maken. Ik vond hier op e-liquid-recipes.com een donut-achtig recept: http://e-liquid-recipes.com/recipe/289803/CRONUT+ Ze gebruiken daar dan wel de donut van Capella, maar zoals je ziet bestaat zo'n liquid uit een tal van flavors. Misschien interessant om eens naar te kijken :) Ik heb zelf vandaag een tiental recepten verzameld van o.a. die website en een boodschappenlijst gemaakt van alle benodigdheden. Je reviews hier vind ik erg interessant; zeker gezien het DIY betreft. Gezien de komende barre tijden zijn dit soort reviews een must op dit forum. Ik ga proberen je goede voorbeeld op te volgen. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheVapingRaven Posted April 15, 2016 Author Share Posted April 15, 2016 8 minutes ago, tomtactix said: Leuke review man! Hey, volgens mij zijn de TPA aromas vooral om recepten mee te maken die uit meerdere ingredienten bestaan. Ik kan me niet voorstellen dat een losse TPA aroma een volle bak donut smaak zal maken. Ik vond hier op e-liquid-recipes.com een donut-achtig recept: http://e-liquid-recipes.com/recipe/289803/CRONUT+ Ze gebruiken daar dan wel de donut van Capella, maar zoals je ziet bestaat zo'n liquid uit een tal van flavors. Misschien interessant om eens naar te kijken :) Ik heb zelf vandaag een tiental recepten verzameld van o.a. die website en een boodschappenlijst gemaakt van alle benodigdheden. Je reviews hier vind ik erg interessant; zeker gezien het DIY betreft. Gezien de komende barre tijden zijn dit soort reviews een must op dit forum. Ik ga proberen je goede voorbeeld op te volgen. Dank voor het complement. Ik gebruik aroma's ook vaak in recepten. Ik schrijf deze reviews alleen omdat ik het een gemis vind dat er zo weinig reviews en bevindingen van enkelvoudige aroma's zijn te vinden die vaak als ingredient dienen. Sommige mensen zoeken, waarvan ik er één ben, soms een simpel flesje aroma om in de base te gooien en klaar te zijn. Wat mij betreft is dit er dan daar niet één voor. Geen slecht aroma, het geeft smaak, maar een echt natuurlijke, en vooral volle donut smaak is het met het aanbevolen percentage niet echt. Mogelijk handig om te weten. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomtactix Posted April 15, 2016 Share Posted April 15, 2016 Ah op die manier, cool! Je bent vast al bekend met de pre-mixed aromas zoals Insane, de nieuwe lijn van Vincent Dans Les Vapes etc etc? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elizium Posted April 15, 2016 Share Posted April 15, 2016 @TheVapingRaven inderdaad goede reviews, je geeft wekelijks leuke reviews, ik volg ze allemaal 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheVapingRaven Posted April 15, 2016 Author Share Posted April 15, 2016 4 minutes ago, tomtactix said: Ah op die manier, cool! Je bent vast al bekend met de pre-mixed aromas zoals Insane, de nieuwe lijn van Vincent Dans Les Vapes etc etc? Gelukkig komen er steeds meer pre-mixed aroma's, portemonnee laat me helaas alleen niet toe om alles te proberen. Je kunt altijd hopen dat een "enkelvoudig" en simpel aroma ook best lekker kan zijn zonder daar direct een recept van te hoeven brouwen. En die zijn er ook. Als Donut liefhebber (mag ze alleen eigenlijk niet hebben van herr Doktor) was ik benieuwd of dit een goede was. Kan het nog altijd worden, heb net een flesje aangemaakt met 12.5% en dat laat ik even een paar weken mooi staan rijpen, kijken of dat dingen voor mij beter maakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elizium Posted April 15, 2016 Share Posted April 15, 2016 @TheVapingRaven heb je calipitter Chow al gehad, mom and pop's Ik vind het topper, smaakt naar bastogne koekjes :) Red Astair vind ik ook topper, heb ik nu in mijn nieuwe Gemini rta, en das nu nog meer wow dan ik al gewend was Tevens vind ik Greedy scratch een lekkere, hazelnoot praline/koekjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheVapingRaven Posted April 15, 2016 Author Share Posted April 15, 2016 5 minutes ago, Elizium said: @TheVapingRaven heb je calipitter Chow al gehad, mom and pop's Ik vind het topper, smaakt naar bastogne koekjes :) Red Astair vind ik ook topper, heb ik nu in mijn nieuwe Gemini rta, en das nu nog meer wow dan ik al gewend was Tevens vind ik Greedy scratch een lekkere, hazelnoot praline/koekjes Ken alleen de Red Astair, nog geen review voor geschreven, wel een tijdje geleden mee begonnen. Moet eerlijk zeggen dat ik dan de Clara-T een ietsje lekkerder vind, meer gebalanceerd en subtieler. Bedoel je Greedy Scratch van Revolute? Die staat op mijn verlanglijst, vind Revolute een interessant merk. Damp zelf graag hun Absolum. Zou graag zien dat ze een proefpakket van al hun high-end smaken zouden aanbieden. Van ieder smaak genoeg om zeg een 50ml liquid aan te maken (5ml aroma of zoiets). Helaas laat de omvang van mijn portemonnee me niet alles toe. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elizium Posted April 15, 2016 Share Posted April 15, 2016 @TheVapingRavenJup hij is van Revolute, ik heb met 1 flesje (10 ml) 80 ml liquid gemaakt. En ik snap het financiële deel. Gewoon een wens lijstje maken, nooit 1 flesje per keer bestellen, zonde van verzenden. Wat betreft clara-t, die is meer menthol minder anijs las ik, en ik vind red astaire net goed met de menthol, reden dat ik die clara nog niet gehaald hebt, zelfde met heizenberg, was me toch iets te duur om de gok te wagen. Misschien over een tijdje, hier geld het zelfde, kan maar 1 keer mijn centjes uitgeven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheVapingRaven Posted April 15, 2016 Author Share Posted April 15, 2016 8 minutes ago, Elizium said: @TheVapingRavenJup hij is van Revolute, ik heb met 1 flesje (10 ml) 80 ml liquid gemaakt. En ik snap het financiële deel. Gewoon een wens lijstje maken, nooit 1 flesje per keer bestellen, zonde van verzenden. Wat betreft clara-t, die is meer menthol minder anijs las ik, en ik vind red astaire net goed met de menthol, reden dat ik die clara nog niet gehaald hebt, zelfde met heizenberg, was me toch iets te duur om de gok te wagen. Misschien over een tijdje, hier geld het zelfde, kan maar 1 keer mijn centjes uitgeven. Heb Clara-T en Heisenberg beide geprobeerd. Valt erg mee met de menthol en anijs, is goed te proeven in beide aroma's maar niet vreselijk overheersend. Ik kan de Red Astair e Clara-t vergelijken Clara-T is niet echt veel meer menthol, wel minder anijs. Ik vind Clara-T echt een beter balans hebben, de fruit smaak komt ook frisser en helderde over op mij. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elizium Posted April 15, 2016 Share Posted April 15, 2016 Ik ga beide wel proberen, wanneer ik weer wat budget heb, heb afgelopen maan schandalig veel aan vaping uitgegeven. 3 nieuwe rta's , een cuboid, nicotine voorraad voor 5 jaar en veel flavours, ik moet ook weer op mijn nieuwe loon wachten. Maar clara en heizenberg en nog paar meer staan op mijn lijst 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts