TheVapingRaven Posted April 17, 2016 Share Posted April 17, 2016 (edited) Gemengd 80/20 VG/PG, 0.6% Nicotine en 15% smaakstof. 30 + dagen gerijpt Ik was al een keer met deze review begonnen, had het alleen nog niet geplaatst. Even opnieuw het goedje erbij gepakt om het even te herschrijven. Moet eerlijk zeggen dat ik dit aroma heb gekocht om te kijken of ik de Clara-T of deze lekkerder zou vinden. Voor mij persoonlijk heeft de Clara-T gewonnen. Er zijn echter veel overeenkomsten tussen de twee smaken, maar ook duidelijke verschillen. De geur van de liquid doet me een beetje denken aan cassis (Clara-T meer aan winegums). Je ruikt bijna niets van het anijsige en menthol karakter. Moet zeggen dat ik de kleur van Red Astair wel kan waarderen. Vooral in een tank (ik gebruik mijn NextGen) ziet het er sexy uit. Kleur is denk ik wel duidelijk een kleurstof. De smaak van anijs is overduidelijk aanwezig, daar moet je echt een liefhebber van zijn om dit goedje lekker te gaan vinden. Ik vermoed ook dat er iets van menthol in zit. Verder zijn het bosvruchten die in mijn beleving meer richting de natuurlijke smaak gaat dan naar een snoep. Ik vind het fruit vrij donker van karakter, bijna zwaar. Wat ik daar mee bedoel is lastig uit te leggen, het is in ieder geval niet fris en fruitig als een groene appel. Persoonlijk vind ik de verdeling tussen het anijs / menthol en fruit iets te veel doorslaan naar het anijs / menthol. De reden dat ik de Clara-T iets lekkerder vind. Het aroma is voor de rest wel mooi in balans. Smaaksensatie: (Vooral ingegeven door de kleur van het aroma die ik maar niet uit mijn hoofd krijg bij het beoordelen van de smaak. Het oog wil immers ook wat). Ik ben een vampier die na een lange nacht werken zich te goed doet aan het bloed van een vers gevangen en uitgeperste Griekse bosmaagd die net een beetje te veel ouzo had gedronken. Het aroma is zeker de moeite waard. Beetje aan de prijzige kant. Ik laat hem een beetje links liggen in het voordeel van Clara-T. o.a te koop bij -> http://www.smokesmarter.nl/red-astaire-aroma.html Edited April 17, 2016 by TheVapingRaven 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kapitein Merijn Posted May 28, 2016 Share Posted May 28, 2016 Is de anijs en menthol net zo duideijk aanwezig als in de Heisenberg? Ik heb namelijk een 30ml fles besteld van de Red Astair maar de Heisenberg kan me absoluut niet bekoren. Nu ik je review lees denk ik dat ik beter de fles dicht kan laten en iemand anders blij mee kan maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheVapingRaven Posted May 28, 2016 Author Share Posted May 28, 2016 2 minutes ago, Kapitein Merijn said: Is de anijs en menthol net zo duideijk aanwezig als in de Heisenberg? Ik heb namelijk een 30ml fles besteld van de Red Astair maar de Heisenberg kan me absoluut niet bekoren. Nu ik je review lees denk ik dat ik beter de fles dicht kan laten en iemand anders blij mee kan maken. Je proeft de anijs goed bij Red Astaire. Persoonlijk ben ik sowieso meer gecharmeerd van Clara-T. Bij Red Astair vind ik dat de fruitsmaken (denk cassis smaak) een beetje verloren gaan in het anijsige karakter. Zou je toch aanraden een klein beetje Red te proberen. Smaak is zo vreselijk subjectief, en ik ben er zo af en toe echt verbaasd over dat ik dingen lekker vind waarvan de beschrijving me helemaal niet aanspreken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kapitein Merijn Posted May 28, 2016 Share Posted May 28, 2016 Just now, TheVapingRaven said: Smaak is zo vreselijk subjectief Dat blijkt... De Clara-T vond ik echt smerig namelijk. Het was niet zozeer de anijs en menthol die me tegenstond maar juist de weeige, chemische snoepsmaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheVapingRaven Posted May 28, 2016 Author Share Posted May 28, 2016 Just now, Kapitein Merijn said: Dat blijkt... De Clara-T vond ik echt smerig namelijk. Het was niet zozeer de anijs en menthol die me tegenstond maar juist de weeige, chemische snoepsmaak. Dan zou ik misschien de Red Astaire niet aanbreken als ik jouw was. Is niet meer of minder "chemisch" maar wel "zwaarder" of "donkerder" (bij gebrek aan een beter woorden) in smaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrSmiley Posted May 28, 2016 Share Posted May 28, 2016 Ik vind de Red Astaire vooral fris, in de mentholachtige sfeer.. het fruit proef ik maar licht. Clara-T is toch vergelijkbaar maar dan zonder de rode kleur? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheVapingRaven Posted May 28, 2016 Author Share Posted May 28, 2016 Just now, MrSmiley said: Ik vind de Red Astaire vooral fris, in de mentholachtige sfeer.. het fruit proef ik maar licht. Clara-T is toch vergelijkbaar maar dan zonder de rode kleur? Red Astair en Clara-T vind ik persoonlijk in de zelfde smaakfamilie zitten. Maar Clara-T heeft een iets zoeter, en snoepachtiger fruit/bessen smaak dan de Red Astaire. Vind Clara-T ook iets evenwichtiger tussen de anijs/menthol en fruitsmaken. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrSmiley Posted May 28, 2016 Share Posted May 28, 2016 7 minutes ago, TheVapingRaven said: Red Astair en Clara-T vind ik persoonlijk in de zelfde smaakfamilie zitten. Maar Clara-T heeft een iets zoeter, en snoepachtiger fruit/bessen smaak dan de Red Astaire. Vind Clara-T ook iets evenwichtiger tussen de anijs/menthol en fruitsmaken. Ik heb van de Clara-T zo'n proefeppie klaarstaan.. dus 1ml met 5.6ml base gemixt.. Red Astaire vind ik lekker ('s avonds) dus ik kan ze vergelijken. Dank je voor jouw ervaring! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest luckyme Posted October 10, 2017 Share Posted October 10, 2017 Ik moet het toch even opnemen voor red astaire....ik vind hem namelijk heerlijk! Heel mooi in balans qua fruit/menthol (persoonlijk proef ik de anijs niet zo maar moet hem misschien langer laten steepen) De fruit smaak doet mij denken aan de donker paarse winegum, wat meer karakter dan het meeste andere fruit in aroma's en dat spreekt me juist aan! Ook proef ik die keelsnoepjes van vroeger, plat zakje met kleine gekleurde kauw\zuig snoepjes er in. Kleurtje is leuk in je tank maar had van mij niet gehoeven. Overall een hele fijne liquid die ik persoonlijk iets lekkerder vind dan heisenberg waar je de anijs wel proeft maar menthol iets sterker is en ik in de verte inderdaad iets schoonmaakmiddel proef (welliswaar overdreven want ook heisenberg is gewoon lekker!) Pinkman heb ik nog niet geproefd, ga ik snel eens proberen fireball van vampire vape staat nog te steepen ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luc rafc Posted January 8, 2018 Share Posted January 8, 2018 Bij mij is de Red astair echt mijn adv , nu al meer dan een jaar. Ik meng hem wel op 10% met een 45 vg / 65 pg . Ik heb er ondertussen al een 2,5 liter van opgedamt . Al de andere zoals heisenberg en Pinkman zijn me "te" . Hoe ik het moet uitleggen weet ik niet maar red astair is voor mij perfect in balans. Wat mij wel een goede afwisseling geeft is de Tropical breeze cloon die ik hier op het forum vond. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
L33ntje Posted January 8, 2018 Share Posted January 8, 2018 Grappig, want red astair is een bijzonder sterke, uitgesproken smaak bij uitstek, waarbij Heisenberg en Pinkman bescheiden sapjes lijken. Zo zie je maar, smaken verschillen, zelfs smaakwaarneming. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luc rafc Posted January 8, 2018 Share Posted January 8, 2018 Dat klopt,en wat bij Red astair nog meer dan bij andere liquid's veel belangrijker is : je dampgear . Bij sommige tankjes heb ik de indruk auto banden op te stoken en bij andere is het een hemelse smaak. Ook het vermogen dat je gebruikt kan een groot verschil maken. Zo kan strawberry mij minder bekoren, tot ik het in de reux tank gooide en op 120 watt was dat dan wel weer lekker. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samoerai Posted March 5, 2018 Share Posted March 5, 2018 Na 3 trekjes weggezet om voorlopig niet meer te gebruiken. Nu echter in mijn Uwell Rafale op 50 watt mijn ADV, moet me zelfs dwingen om af en toe wat anders te vapen om zo de smaak niet te verliezen. Wat mij sowieso op valt is dat alles wat me op papier heerlijk klinkt in een tankje tot nu toe erg tegen valt. Met name de koejes/caramel/chokolade/stroopwafel en andere zoetigheid wil me maar niet smaken, terwijl ik dit als vast voedsel/snoep wel erg lekker vindt. Op dit moment vape ik voornamelijk Fruit gemengd met Eucaliptus/menthol/anijs... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keesboor Posted March 5, 2018 Share Posted March 5, 2018 Ik weet maar niet wat ik verkeerd doe met dit spul. Ik mix op 15% met een 50/50 base maar proef in mijn melo en uwell crown bijna niets.... Hooguit iets fris ofzo. In een oude justfog maxi of Iclear 30 is het ietsje beter maar zeker geen uitgesproken smaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheVapingRaven Posted March 5, 2018 Author Share Posted March 5, 2018 4 minutes ago, Keesboor said: Ik weet maar niet wat ik verkeerd doe met dit spul. Ik mix op 15% met een 50/50 base maar proef in mijn melo en uwell crown bijna niets.... Hooguit iets fris ofzo. In een oude justfog maxi of Iclear 30 is het ietsje beter maar zeker geen uitgesproken smaak. Hoelang laat je het goedje rijpen? Al een tijd geen Red Astair meer gemaakt, maar ik geloof dat het een stuk beter wordt naarmate het langer rijpt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keesboor Posted March 5, 2018 Share Posted March 5, 2018 soms wel een paar maanden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luc rafc Posted March 5, 2018 Share Posted March 5, 2018 15%is voor mij te sterk op 50/50 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheVapingRaven Posted March 5, 2018 Author Share Posted March 5, 2018 1 hour ago, Samoerai said: Na 3 trekjes weggezet om voorlopig niet meer te gebruiken. Nu echter in mijn Uwell Rafale op 50 watt mijn ADV, moet me zelfs dwingen om af en toe wat anders te vapen om zo de smaak niet te verliezen. Wat mij sowieso op valt is dat alles wat me op papier heerlijk klinkt in een tankje tot nu toe erg tegen valt. Met name de koejes/caramel/chokolade/stroopwafel en andere zoetigheid wil me maar niet smaken, terwijl ik dit als vast voedsel/snoep wel erg lekker vindt. Op dit moment vape ik voornamelijk Fruit gemengd met Eucaliptus/menthol/anijs... Hoelang ben je al van het roken af? Het duurt een tijd voor je je smaak weer helemaal terug hebt na gerookt te hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oomkobus Posted March 5, 2018 Share Posted March 5, 2018 Red astair steepen? Bij mij is t schudden en dampen, smaak komt goed binnen.☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted March 5, 2018 Share Posted March 5, 2018 Kun je je voorstellen hoe het smaakt als je het een tijdje aan de kant zet... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keesboor Posted March 5, 2018 Share Posted March 5, 2018 1 hour ago, TheVapingRaven said: Hoelang ben je al van het roken af? Het duurt een tijd voor je je smaak weer helemaal terug hebt na gerookt te hebben. Vierenhalf jaar. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis1992 Posted March 5, 2018 Share Posted March 5, 2018 Ik heb hem nog niet geprobeerd, omdat ik ook vaker hoor dat ie niet meteen op zijn lekkerst is. Heb hem 25 feb gemixt en ook pinkman. Die ook nog niet geprobeerd. Ik probeer het geduld te houden een beetje. Maar ik denk dat 2 weken wel genoeg moet zijn om redelijk op het eindresultaat uit te komen. Heb het in glas gemixt, en gewoon ff een keer goed geschud, en na een week nog eens geschud (gisteren dus) Want dan weet ik meer ''de uiteindelijke smaak'' en als ie dan goed smaakt weet ik dat ik hem weer eens kan maken. Heb van elk maar 20 ML gemaakt. 20 ML pinkman en 20 ML red estaire. 10% aroma, 40% PG/60% VG. Heisenberg ook eens op 12.5% gemixt, normaal mix ik die op 10% eens kijken of ik verschil merk merk 10%. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samoerai Posted March 5, 2018 Share Posted March 5, 2018 1 hour ago, TheVapingRaven said: Hoelang ben je al van het roken af? Het duurt een tijd voor je je smaak weer helemaal terug hebt na gerookt te hebben. Ik ben nu 2 maanden clean... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheVapingRaven Posted March 5, 2018 Author Share Posted March 5, 2018 (edited) 59 minutes ago, Samoerai said: Ik ben nu 2 maanden clean... Bij heeft het iets van een half jaartje geduurd voor ik een groot verschil in mijn smaakbeleving begon te merken. Niet alleen smaak maar ook geur. Was voor mij DE grootste beloning voor het stoppen met roken. Echt mijn eten kunnen proeven, en weer echt de frisse buitenlucht kunnen ruiken, die heerlijke geur van een frisse regenbui, de herfst kunnen ruiken, lente. Edited March 5, 2018 by TheVapingRaven 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
L33ntje Posted March 5, 2018 Share Posted March 5, 2018 4 hours ago, Samoerai said: Na 3 trekjes weggezet om voorlopig niet meer te gebruiken. Nu echter in mijn Uwell Rafale op 50 watt mijn ADV, moet me zelfs dwingen om af en toe wat anders te vapen om zo de smaak niet te verliezen. Wat mij sowieso op valt is dat alles wat me op papier heerlijk klinkt in een tankje tot nu toe erg tegen valt. Met name de koejes/caramel/chokolade/stroopwafel en andere zoetigheid wil me maar niet smaken, terwijl ik dit als vast voedsel/snoep wel erg lekker vindt. Op dit moment vape ik voornamelijk Fruit gemengd met Eucaliptus/menthol/anijs... Dat is aan zich ook niet zo heel raar, omdat eten en dampen twee totaal verschillende dingen zijn. Drinken en dampen lijken met op elkaar. Bij eten is het mondgevoel ontzettend belangrijk. Ik merk de laatste tijd zelfs dat ik heel veel dingen die me helemaal niet kunnen bekoren om te eten, me juist uitstekend blijken te bevallen in dampvorm. Zo zou ik niet snel en geglazuurde donut eten, maar van de liquidversie kan ik bijna niet afblijven. Evenmin als de Jammy Dodgers, wat ik maar slappe flauwe koekjes vind, maar een zalige liquid. Enwat ik heel graag eet, moet ik weer niet aan denken om te dampen. (Kaas, salami, bacon, makreel, worteltjes, bloemkool, om maar een paar zijstraten te noemen). Misschien ben ik inmiddels wel rijp voor de red astair bedenk ik me nu opeens. Heisenberg vond ik aanvankelijk ook 'klostein' (toiletblok), maar het is nu al maanden één van mijn adv's eigenlijk. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts