Bobby Posted April 19, 2016 Share Posted April 19, 2016 (edited) Vaptio lanceerde vorig jaar de Ascension S50 kit met ATC technologie (Accurate temperature control), Dit device had een gemodificeerd 510 connectie met een innovatief 3 Pin ontwerp voor een nauwkeurige temperatuur regeling met de 'Sail S50 ATC Clearomizer' maar accepteerde ook gangbare atty's. (Zie het Vaptio S50 kit draadje) Nu komen ze met een nieuwe kit; de S150 ATC kit die deze technologie ook bezit (nu in pre-order). Tijd voor een side-by-side vergelijk en wat overdenkingen: Box MOD S150 Soar S50 Size: 99 x 25 x 47.6 mm Material: Aluminum Alloy Output Wattage: 1-150W 1W - 50W Max output Voltage: 7.6V 9.9V Max output Current: 25A 20A Screen Size: 0.91'' OLED 1.3'' OLED Resistance range: 0.05-2 ohm (TC); 0.1-4ohm (VW/ATC) 0.2ohm - 4ohm TC coil materials Ni200/Ti/SS316L Ni200 Battery Capacity: 2x 18650 dus >4000 mAh (in serie?) 4200mAh (vast) Tank S150 ATC Tank Sail S50 ATC Tank (*) Size: 22 x 75 mm 22 x 68 mm Coil: OCC 0.4 ohm 0.2ohm Material: Stainless steel/ Pyrex glass SS304 + Pyrex Glass E-liquid Capacity: 3.0 ml 3.5ml Filling: Top fill Bottom fill Kit content: 1 x S150 Box MOD 1 x Soar S50 Box MOD 1 x S150 ATC Tank 1 x Sail S50 ATC Tank (*) 1 x ATC Coil, 1 x Kanthal Coil (OCC) 2 x ATC coils (*) 1 x USB cable (-) 1 x Manual 1 x Manual Price: ~ $65 (pre-order) ~ $100 Coil options: ATC 0.2 ohm (Wire material?) ATC 0.2 ohm (Wire material?) OCC 0.4 ohm (Kanthal) Ceramic: DMCC 0.2 ohm (*) DIY: RBA (*) (*) Bij de release van de S50 kit zat er een Sail S50 ATC Tank bij: en waren er de volgende coil head opties: Nu lijkt het erop (zie http://vaptio.com/ascension-s50/ ) dat de S50 nu met dezelfde tank (en coil heads) als bij de S150 ATC kit, wordt geleverd en er geen keramische coils (en ook geen RBA?) meer beschikbaar zijn: Van de Ascension S50 kit heb ik slechts een beknopte review (Frans) kunnen vinden. De reviewer was positief over de kit en haar prestaties met slechts een paar minpuntjes. Ik neem aan dat nu de Vaptio dampspullen ook bij de populaire Chinese webshops te koop zijn, dat er dit keer wel meer reviews komen. Hopelijk ook met informatie over de keramische Vaptio coil heads en RBA als die nog beschikbaar zijn. Mijn initiële mening: Jammer dat ze het afgeronde 'organische' ontwerp niet doorzetten. De S150 ziet er nu een beetje '13-in-1-dozijn' uit. Met het rode accent deed de box me meteen aan de kanger box mod denken. Als ze geen RBA optie meer hebben zou dat imo ook een stap terug zijn, maar het 'oude' RBA deck is wellicht compatibel en zou nog beschikbaar kunnen worden gemaakt. Ik vraag me ook af of Vaptio de keramische coil heads uit hun assortiment verwijderd heeft wegens gebrek aan succes, maar daarover zal waarschijnlijk wel meer informatie komen. Edited April 19, 2016 by Bobby Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts