TheVapingRaven Posted April 21, 2016 Share Posted April 21, 2016 (edited) Gemengd 80/20 VG/PG, 6 mg nicotine en 10% smaakstof. Bijna twee weken gerijpt. Kleur is licht gelig met zo af en toe een heel licht roze tint bij een bepaalde licht inval. Geur van de gemengde liquid is in mijn beleving bijna precies een half om half mix van peer en iets dat in de richting van het openen van een doos met een amandelstaaf gaat. Ik test deze liquid in een vers gewickte en gewikkelde Genesis (op een mechanische mod gewikkeld op 0.96 Ohm) iets wat ik normaal niet doe bij het testen van aroma's. Gebruik meestal een druppelaar. Ik vertel dit alleen omdat me misschien smaak nuances ontgaan doordat alles vers is gewikkeld. Smaak van amandel is aanwezig maar niet overheersend. Er zit ook iets in van een gebak toontje, iets wat uit de oven komt, dat me inderdaad doet denken aan het ouderwetse Amandine koekje. Ik mis dan wel beetje het boter element. Er is wel iets romigs aanwezig maar is erg op de achtergrond, en voor mij meer een mondgevoel dan smaak. Ook zit er een zoete toon in die in mijn beleving een beetje los staat van de peer en amandelkoekjes. De peer smaak is er één van het zoete en sappige type, maar het gaat niet richting een snoep. De peer is duidelijk aanwezig maar de amandel en koekjes omsluiten het als een soort van mantel. Als ik dit aroma zou hebben gecreëerd zou ik misschien de peer een ietsje meer op de voorgrond hebben gezet. De lichte nadruk op de amandel en koekjes maakt dit voor mij een geschikt aroma als "toetje" na het avondeten. Ietsje meer peer zou dit aroma erg lekker maken voor bij een wit biertje op het terras op een zonnige middag. Desondanks zijn de smaken erg mooi in evenwicht. Aroma is wat mij betreft een aanrader. Ik had dit aroma meebesteld voor een vriend me, en heb er net genoeg van gekregen om een flesje mee te maken. Ik ga hem zeker aanschaffen voor mezelf de volgende bestelling. Smaakbeleving: Vind Amandine koejes heerlijk. Maar heb een horeca opleiding gedaan waar ik honderden van die krengen met de hand heb moeten maken. Moet een beetje moeite doen niet in een "bad trip" terecht te komen bij het proeven. Lukt me vooral dankzij de combinatie met peer. Prijs kwaliteit lijkt me prima. Erg lekker op smaak met 10% in een hoog VG base. o.a te koop bij http://www.savevape.nl/nl/supervape-poire-amandine.html Edited April 21, 2016 by TheVapingRaven 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheVapingRaven Posted April 23, 2016 Author Share Posted April 23, 2016 Doet het ook erg prettig in een druppelaar, het zoet van de peer komt beter naar voren. En hij zit nu in een Kayfun waar hij misschien een iets beter tot zijn recht komt dan in mijn NextGen, maar uiteraard iets minder van smaak dan in een druppelaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groenedamper Posted April 23, 2016 Share Posted April 23, 2016 Dit betreffende aroma staat ook in mijn adv lijst. Ik hou absoluut niet van noten in een liquid maar dit is een geweldige smaaksensatie. De peer komt ook heerlijk naar voren, aanrader. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Spaink Posted July 2, 2016 Share Posted July 2, 2016 Peer met amandelspijs. Ik vind 'm heerlijk, de eerte fruitsmaak die me super bevalt! 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dampertje Posted July 2, 2016 Share Posted July 2, 2016 Gaat ook in mijn mandje volgende keer als ik weer ns bij savevape ben Raaf, dankjewel voor de tip die me al op voorhand doet watertanden! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts