TheVapingRaven Posted April 30, 2016 Share Posted April 30, 2016 (edited) Dit aroma is eigenlijk niet specifiek bedoeld voor dampen. Meer info: http://www.dampforum.nu/topic/31209-iemand-ervaring-met-eisaromende/ Met dank aan @Achjee voor het beschikbaar stellen van de aroma ('s)! Voorwoord: Normaal gesproken schrijf ik reviews pas nadat een DIY e-liquid een tijdje heeft kunnen rijpen. Heb besloten bij dit aroma (en er volgen er meer van www.eisaromen-shop.de) een beetje af te wijken. Het gaat om een nog redelijk onbekende manier om smaak aan je liquid toe te voegen, het gebruiken van ijs aroma's. Er is vooral veel onbekend rondom de percentages aroma die te gebruiken zijn voor het dampen. Ik zal proberen deze reviews te updaten mochten er dingen veranderen als de liquid gerijpt is, of als ik een beter percentage gevonden heb (waarbij smaak natuurlijk subjectief is). Het "probleem" bij deze liquids is dat ze zeer hoog geconcentreerd zijn. Een beetje smaak toevoegen gaat erg slecht lukken. Stel dat ik een 20ml flesje e-liquid heb gemaakt met 0.2% aroma (en op deze manier heb ik de e-liquid aangemaakt), dan houdt dat in dat ik 0.04 ml aroma heb gebruikt. Als ik al 0.01 ml aroma toevoeg aan die 20 ml om een "beetje" meer smaak te krijgen betekend dat, dat ik 25% meer aroma heb toegevoegd om een "beetje" meer smaak te krijgen. Ik heb gewoonweg niet de middelen om "kleine beetjes aroma" af te meten. 0.01 ml gaat mij nog lukken, 0.001 ml of minder niet. Review: Gemengd 80/20 VG/PG, 6 mg Nicotine, 0.2%!! aroma. Rijp tijd één dag, open flesje (er kon zuurstof bij) en een uurtje in een warm badje. De liquid is compleet helder er is vooralsnog geen kleur te bekennen. Geur is al wel heel licht aanwezig, geen zoete geur. Het doet me een beetje denken aan de geur van iets romigs, iets boter-achtigs. Het is niet de geur van mijn base, heb ik nog even gecontroleerd. Klein druppeltje als likproef geprobeerd. Duidelijk een zoet. Doet me niet direct denken aan een kermis suikerspin. Doet me ook niet denken aan suiker. Het is een mooie heldere zoete smaak, bijna fris en knapperig. Bij de likproef krijg ik ook een beetje een romige indruk zonder dat het naar room smaakt. Moeilijk te beschrijven. De 0.2% aroma lijkt me niet over gedoseerd. Bij het inademen is het niet overweldigend heftig van smaak. Geeft een goede prettige throathit, meer dan ik bij andere DIY liquids krijg. Komt duidelijk door het aroma. Als ik de damp een beetje inhoudt en door mijn mond laat gaan, ontwikkeld zich een lekker lichte maar duidelijk aanwezig zoet door de hele mond. Doet me nog steeds niet één op één denken aan een suikerspin. Bij het uitademen komt een meer duidelijkere smaak van heel licht, doorzichtig witgele gekarameliseerde suiker, naar voren, En ook komt dat romige/boterige karakter weer een beetje terug, het is meer een mondgevoel, vooral voor op mijn tong en gehemelte. Kan er moeilijk de vinger op leggen wat het precies is. Ga deze ook eens op 0.3% proberen (zoals uitgelegd hierboven, een "beetje" aroma toevoegen is niet mogelijk bij kleine hoeveelheden e-liquid). Ik vind hem persoonlijk prima te dampen als enkel aroma, misschien een beetje saai voor de lange termijn. Dit zou ook wel eens een goede aanvulling in een recept kunnen zijn als je opzoekt bent naar een zoet met karakter. Een zoet wat mij niet direct doet denken aan een suikerspin, maar wel die richting op gaat. Het is niet een "saai" zoet zoals een suikerklontje. te koop bij: http://www.eisaromen-shop.de/zuckerwatten-aroma-935106.html Tip voor mensen die geïnteresseerd zijn in deze aroma's. Ga denken aan groupbuys. De minimale hoeveelheid van 50 ml aroma is erg, erg veel voor één persoon alleen. Getest op een mechanische mod en Snapdragon (smaak) RDA, met een 0.8 Ohm single coil (8 wikkelingen 0.4mm dik NiCr 80 rond een 4mm diameter staafje) Edited April 30, 2016 by TheVapingRaven 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achjee Posted April 30, 2016 Share Posted April 30, 2016 (edited) Zou doseren makkelijker gaan door ze eerst te verdunnen? Bijv 2ml aroma met 10ml PG (of VG voor de hoog-vg fans) en van daaruit werken? Edited April 30, 2016 by Achjee 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sledge Posted April 30, 2016 Share Posted April 30, 2016 Bedankt, ik was al aan het wachten op een review van deze aroma's. Inderdaad de 50ml had me weg gehouden bij een bestelling en dan wist ik nog niet eens dat het uber geconcentreerd was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheVapingRaven Posted April 30, 2016 Author Share Posted April 30, 2016 (edited) 3 minutes ago, Achjee said: Zou doseren makkelijker gaan door ze eerst te verdunnen? Bijv 2ml aroma met 10ml PG (of VG voor de hoog-vg fans) en van daaruit werken? Ik vermoed van wel. Ga de restjes van de aroma's die je me gegeven hebt ook zeker even voorverdunnen. Hoe weet ik nog niet (100% PG?). Hopelijk komen er een paar tips. Edited April 30, 2016 by TheVapingRaven Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheVapingRaven Posted April 30, 2016 Author Share Posted April 30, 2016 3 minutes ago, Sledge said: Bedankt, ik was al aan het wachten op een review van deze aroma's. Inderdaad de 50ml had me weg gehouden bij een bestelling en dan wist ik nog niet eens dat het uber geconcentreerd was. De komende dagen nog even druk met een paar andere stukken schrijven als je begrijpt wat ik bedoel ;-). Maar er staan nog zeker 5 reviews te rijpen hier in huis. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts