SCi Posted May 7, 2016 Share Posted May 7, 2016 Tijd voor iets speciaals ; ginger ale van flavor west. Bij het openen van het flesje aroma komt de lucht me al snel tegemoet ; een intens aroma dat zeer veel gelijkenissen heeft met de frisdrank. Aangemaakt in een 50/50 verhouding met ca. 8 % aroma , heeft ruim 3 weken kunnen steepen. Gedampt in m'n isub G met een coil op 2 ohm bij 12watt. Ik had een liquid met een kleurtje verwacht maar het resultaat blijft transparant. Ook nu is er een herkenbaar luchtje te bemerken al is die ( logisch ) veel minder sterk dan het aroma op zichzelf. De dampervaring is prettig ; de smaak komt mooi op en blijft goed hangen. Een smaak die de frisdrank naar mijn mening akelig goed benaderd ! Er zit ook een verassende prikkel in de smaakbeveling die wel iets weg heeft van het koolzuur effect , leuk ! Op ca. 8% is de smaak niet nadrukkelijk maar juist subtiel. Een iets grotere verhouding is zeker een optie al zou ik niet over de 10% heengaan denk ik. Wie bekend is met de frisdrank en benieuwd is naar een vape met diezelfde smaak zou deze zeker eens moeten proberen ! Gekocht bij e-dym.pl 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SCi Posted May 10, 2016 Author Share Posted May 10, 2016 Update : Na een weekendje dampen begon de smaak ineens te veranderen.. Ik kreeg het idee van een coil die op z'n eindje liep. Raar want deze zat er pas net een weekje in. Verwisseld met een clapton coil op 0,5ohm. Aanvankelijk een vrijwel gelijke smaak maar met iets meer diepte er in. Bewust gekozen om het wattage laag te houden ; zo'n 31watt. Het rare smaakidee kwam dit keer echter nog sneller terug ; al na 1 dag ! Een vage branderige / bijtende smaak... De liquid leek in de tank ook donkerder geworden. Wederom m'n isub van een nieuwe coil voorzien ( dit keer weer een gewone 2 ohm coil ) en de tank uitgespoeld. Daarna het laatste restje van deze batch er in gedaan. Die heb ik ik een paar uur weggedampt en ben daarna over gegaan op een nieuwe liquid met een ander smaakprofiel ( custard ) De smaak is daarvan nog steeds goed dus kennelijk heeft deze coil het 'restant' van de ginger ale batch overleeft. Geen idee wat dit nu heeft veroorzaakt maar het zou kunnen dat ik wat pech heb gehad met m'n coils. Toch blijf ik op m'n hoede voor dit aroma. Als ik in de volgende batch weer rotte coils krijg gaat ie weg... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheVapingRaven Posted May 10, 2016 Share Posted May 10, 2016 5 minutes ago, SCi said: Update : Na een weekendje dampen begon de smaak ineens te veranderen.. Ik kreeg het idee van een coil die op z'n eindje liep. Raar want deze zat er pas net een weekje in. Verwisseld met een clapton coil op 0,5ohm. Aanvankelijk een vrijwel gelijke smaak maar met iets meer diepte er in. Bewust gekozen om het wattage laag te houden ; zo'n 31watt. Het rare smaakidee kwam dit keer echter nog sneller terug ; al na 1 dag ! Een vage branderige / bijtende smaak... De liquid leek in de tank ook donkerder geworden. Wederom m'n isub van een nieuwe coil voorzien ( dit keer weer een gewone 2 ohm coil ) en de tank uitgespoeld. Daarna het laatste restje van deze batch er in gedaan. Die heb ik ik een paar uur weggedampt en ben daarna over gegaan op een nieuwe liquid met een ander smaakprofiel ( custard ) De smaak is daarvan nog steeds goed dus kennelijk heeft deze coil het 'restant' van de ginger ale batch overleeft. Geen idee wat dit nu heeft veroorzaakt maar het zou kunnen dat ik wat pech heb gehad met m'n coils. Toch blijf ik op m'n hoede voor dit aroma. Als ik in de volgende batch weer rotte coils krijg gaat ie weg... Altijd handig te weten dat er mogelijk dit soort effecten kunnen ontstaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SCi Posted May 10, 2016 Author Share Posted May 10, 2016 Ik weet niet zeker of het dit aroma is wat het effect veroorzaakt. Het is pas voor het eerst dat ik dit meemaak. Misschien dat ik op safe ga spelen en de volgende batch in m'n griffin ga testen. Die heeft meer juiceflow en een grotere coil. Ik kan me voorstellen dat de vrij beperkte flow van de isub coils i.c.m. dit aroma voor versnelde afbraak zorgt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WiSK Posted May 11, 2016 Share Posted May 11, 2016 Volgens http://juic.org/flavors/concerning-flavors/ zit er fructose (fruitsuiker) in FW Ginger Ale. Volgens die site bevatten veel Flavour West aroma's echte suikers ipv sucralose of ethyl maltol. Fructose brand op een relatief lage temperatuur. Dan krijg je een bittere smaak. Zoals als je karamel aan 't maken ben, en je laat het te lang op het vuur staan. Dat zou de smaak en verkleuring kunnen verklaren. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SCi Posted May 11, 2016 Author Share Posted May 11, 2016 Hmm.. da's goed om te weten... In m'n griffin zou dit aroma dus ook al vlot voor issues gaan zorgen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts