Jump to content

Kayfun V5

Guest Jorn1974

Recommended Posts

Guest kilobit
2 hours ago, Stevens said:

En nog belangrijker, hoe gaat het bijvullen nu?

Eigenlijk weet ik niet hoeveel ml er in gaat, ik schat 4ml.

Het bijvullen gaat zoals voorheen, via topfil.

Echter net iets minder zorgeloos dan met de reguliere kf5, de tip van de pipet past net in het vulgaatje.

Volgens de specs van Steamtuners gaat er 3,2 ml in, wat mede het formaat drukt.

Desalniettemin vind ik het een fraaie tank :duim

De glazen tankjes zie ik nog nergens in het assortiment, ook bij Svoemesto niet. :sip

Wel weer een M2L kitje, voor wie de kleinste airflowstand nog te luchtig is.

Zal het voorlopig nog met het stalen tankje moeten doen.

10 hours ago, Foggy said:

De glazen tankjes zie ik nog nergens in het assortiment, ook bij Svoemesto niet. :sip

Ik heb mijn vermoeden dat dat niet klopt.Aangezien de inhoud van de  clearview tank voor de mini v3 al 3ml is.

17 hours ago, Foggy said:

Heb er net een glazen tank besteld.

Nu zijn ze wel in voorraad.

• Like 1

Guest kilobit

Vandaag heb ik de MTL kit voor de v5 ontvangen.

Meteen heb ik de 1.6mm verkleiner er in gedaan en een nieuwe coil erop gegooid.

Wow.. nu is de v5 nog beter (voor mij)

Niet alleen de trekweerstand is precies zoals ik het graag heb voor MTL, maar vind ik de smaak ook beter.

Volgens mij omdat de lucht nu meer gericht en met meer snelheid tegen de coil aan komt.

Voor MTL'ers een aanrader wat mij betreft.

Vandaag heb ik de MTL kit voor de v5 ontvangen.

Meteen heb ik de 1.6mm verkleiner er in gedaan en een nieuwe coil erop gegooid.

Wow.. nu is de v5 nog beter (voor mij)

Niet alleen de trekweerstand is precies zoals ik het graag heb voor MTL, maar vind ik de smaak ook beter.

Volgens mij omdat de lucht nu meer gericht en met meer snelheid tegen de coil aan komt.

Voor MTL'ers een aanrader wat mij betreft.

En waar halen wij de MTL kit?

Vrijdagavond de v5 lekker klaargemaakt, sapje erin en vervolgens tot vanmiddag heerlijk genoten van deze fijne tank. Toen ik echter even de wick wilde bekijken alvorens bij te vullen, kreeg ik de chimney met geen stokken van het dek. Heb werkelijk het hele arsenaal aan truukjes uitgeprobeerd maar het ding zit zo vast als een celdeur. Had nochtans flink gesmeerd maar kennelijk is ook dat geen garantie. Echt balen, dit. ?

Guest Glycerine
2 hours ago, j0b said:

Vrijdagavond de v5 lekker klaargemaakt, sapje erin en vervolgens tot vanmiddag heerlijk genoten van deze fijne tank. Toen ik echter even de wick wilde bekijken alvorens bij te vullen, kreeg ik de chimney met geen stokken van het dek. Heb werkelijk het hele arsenaal aan truukjes uitgeprobeerd maar het ding zit zo vast als een celdeur. Had nochtans flink gesmeerd maar kennelijk is ook dat geen garantie. Echt balen, dit. ?

Zie hier een advies van Cremedevape store inzake dit probleem http://ukvapers.org/Thread-Kayfun-5--110058?pid=1538767#pid1538767 :

"Word of advice folks, the two o-rings in the deck area, they should be lubed up well with your juice before you put the tank/chimney piece back on or the o-rings can stick a bit and make it difficult to operate the juice control. If it should happen to get stuck, best thing to do is to not touch your tools, get two rubber bands out and wrap them tightly around each side of the joint, really wrap them several times if you can so you get a nice tight grip on the parts and this should help you get it apart so you can get some lube on the o-rings."

Als het niet lukt zo, dan wellicht dan de KF5 even in de koelkast/vriezer leggen en dan opnieuw proberen. De koude temp schijnt voor dit soort problemen ook wat te kunnen helpen lees ik vaak op dampfora. Heb daar echter zelf geen ervaring mee. Succes en hoop dat je hier wat aan hebt :ja

Guest Gorky

Heb er ook last van gehad dat ik hem niet los kreeg ook alles geprobeerd tot en met een waterpomp aan toe, maar mocht allemaal niet baten. Gelukkig heb ik twee Kfv5 s dus de andere gepakt en gevuld want moest werken. Toen ik 's avonds thuis was nogmaals proberen maar nog steeds niet los te krijgen dus dat ding in de kast geflikkerd. Maar toch zat het me niet lekker dus de volgende dag weer uit de kast gepakt en toen kon ik hem zonder te veel kracht te zetten los draaien. :gek

Ben best teleurgesteld met de airflow van de KF5, een restricted lung hit ja, maar wel heel erg restricted. Dit is hooguit net iets meer lucht dan een Squape R, erg jammer. Vind het ook echt een design-flaw, want door de chimney zelf komt veel meer lucht dan de airflow-control toelaat. Denk dat ik bij deze de hoop op een fijne high-end lung-hit RTA op geef en het lekker bij m'n drippers hou.

Zal bij VapeXperience binnenkort de KF5 M2L Airflow kit bestellen, als ze weer op voorraad zijn. Dan heb ik tenminste nog een mooie MTL tank er bij :)