Marc68 Posted May 21, 2016 Share Posted May 21, 2016 Hallo dampertjes, Sinds kort ben ik overgestapt van mijn AvatarQ met Justfog C14 Clearomizer naar een iStick Pico met een Melo III. Zoals ik in een ander topic had aangegeven kwam ik er later achter dat er een verschil is tussen Direct Lung (DL) en Mouth to Lung (MTL) dampen. De iStick Pico met Melo III is setup primair voor DL dampers. Ik ben een MTL damper (ben ik nu achter). Omdat ik niet echt een zelfbouwer ben, zocht ik naar een kant-en-klare oplossing. Om deze reden ben ik op zoek gegaan naar een goed alternatief waarbij ik gebruik kon blijven maken van de iStick Pico en toch MTL kon dampen. Vandaag ben ik bij rokerswinkel.nl langsgeweest (leuke tent. ben daar goed geholpen). Ik heb daar een Aspire Nautilus Mini gekocht om mijn Melo III te vervangen. Inmiddels een paar uur na mijn aankoop, kan ik zeggen dat ik uitermate tevreden ben over deze aankoop. Ik kan zonder twijfel melden dat als je een damper bent en je prefereert MTL boven DL, dat je met deze Nautilus een goede keus maakt. De weerstand wanneer je de damp opneemt in je mond is perfect (in te stellen met 4 verschillende standen om de gewenste luchttoevoer te bepalen). De damp die je genereert is in mijn ogen beter als bij een standaard batterij. Het mooie van de Pico is natuurlijk dat je Wattage kunt variëren tot je op de gewenste stand de lekkerste smaak krijgt . Ik ben zeer tevreden met mijn aankoop. Dat wilde ik even kwijt. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mavape Posted May 21, 2016 Share Posted May 21, 2016 Fijn dat de nautilus mini je zo goed bevalt. Mocht je, net als ik, een grotere tank inhoud willen dan kun je via bv.Chinese sites ook de grote nautilus bestellen, deze heeft dezelfde dampbeleving n.m.m. Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest janvi Posted May 30, 2016 Share Posted May 30, 2016 Met welke instellingen gebruik je de nautilus? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky Posted May 30, 2016 Share Posted May 30, 2016 Ik heb ondertussen bijna al mijn Nautilussen vervangen door een Kabuki clone. https://www.fasttech.com/products/0/10018705/4536202-kabuki-styled-bcc-bottom-coil-clearomizer Voordelen t.o.v. de Nautilus een betere smaakbeleving (op de zelfde airflow stand). Traploos verstelbare airflow en die ook verder open kan als die van de Nautilus 3 ml inhoud t.o.v. de 2 ml van de Nautilus mini Geen lekkage/zweten Gebruikt dezelfde coils als de Nautilus Hij ziet er mooier uit (mijn persoonlijke smaak) Relatief goedkoop (9 euro). Nadelen: 3 ml t.o.v. 5ml grote Nautilus 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc68 Posted May 31, 2016 Author Share Posted May 31, 2016 (edited) On 30-5-2016 at 08:12, janvi said: Met welke instellingen gebruik je de nautilus? Inmiddels al een tijdje ervaring met de Nautilus. Ik kan melden dat ik nog steeds uitermate tevreden ben over de smaakervaring en de airflow mogelijkheden. Kan natuurlijk zijn dat mijn eisen minder hoog zijn dan die van anderen. Ik zocht een clearomizer met goede airflowmogelijkheden (ik ben een MTL damper) en een lekkere smaakbeleving. Ik damp (bijna) nooit DL, maw ik heb de airflow altijd bijna dicht (stand 1 of 2). Edit: 1 nadeel. Het navullen. Vereist soms wat kracht en de navulling gaat via de onderkant. Ik zou het een verbetering vinden als de navulling van bovenaf zou gaan. Edited May 31, 2016 by Marc68 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc68 Posted May 31, 2016 Author Share Posted May 31, 2016 On 30-5-2016 at 08:31, lucky said: Ik heb ondertussen bijna al mijn Nautilussen vervangen door een Kabuki clone. https://www.fasttech.com/products/0/10018705/4536202-kabuki-styled-bcc-bottom-coil-clearomizer Voordelen t.o.v. de Nautilus een betere smaakbeleving (op de zelfde airflow stand). Traploos verstelbare airflow en die ook verder open kan als die van de Nautilus 3 ml inhoud t.o.v. de 2 ml van de Nautilus mini Geen lekkage/zweten Gebruikt dezelfde coils als de Nautilus Hij ziet er mooier uit (mijn persoonlijke smaak) Relatief goedkoop (9 euro). Nadelen: 3 ml t.o.v. 5ml grote Nautilus On 30-5-2016 at 08:31, lucky said: Die Kabuki ziet er inderdaad mooi uit. 3ml? Die Nautilus mini van mij heeft maar 2ml. Blijkt dat ik dat niet als hinderlijk ervaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SmartAss1870 Posted July 10, 2016 Share Posted July 10, 2016 On 31-5-2016 at 23:39, Marc68 said: Edit: 1 nadeel. Het navullen. Vereist soms wat kracht en de navulling gaat via de onderkant. Ik zou het een verbetering vinden als de navulling van bovenaf zou gaan. Oplossing is simpel: vóór het opdraaien van de basis, maak je de siliconen afdichtingsring met een tissue droog, en tijdens het opdraaien zodra de weerstand een fractie hoger wordt, zit 'ie strak genoeg. Gewoon handvast is vaak al veel te vast... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alter Ego Posted July 22, 2016 Share Posted July 22, 2016 Heb deze box mod mijn eerste box en dit ding is zijn geld waard toppie! Goede aankoop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts