Jump to content

Die bezem..

Recommended Posts

Tsja, iets over posten, of toch maar laten? Vooruit, doe toch maar wel.

Jullie hebben in het OWL-dampfer base topic de bezem gehanteerd. Hmm okee. Alleen wist ik dit keer wat er allemaal stond, en ik vind de bezemactie redelijk willekeurig en onzorgvuldig. Van mijn tikplank stonden er twee reacties, beiden niet grof en ontopic. De eerste had wat likes waar zeker 1 FBT-lid tussen zat, en ik ga er vanuit dat dat niet gebeurt als de post geen waarde bied. Die word dan vervolgens gebezemd. Een tweede die later kwam blijft dan staan en die verliest deels de context. Tsja.

't is de eerste keer ook niet, maar het is lastig terugzoeken als er gebezemd is.

Ik vind persoonlijk dat die bezem een middel is dat terughoudender gehanteerd dient te worden dan nu het geval is. Ten eerste stoppen mensen tijd en moeite in een bijdrage, wat ze deels doen omdat ze dat zelf een prettige bezigheid vinden, maar ook deels om anderen van dienst te zijn, en die tijd en moeite gooi je zomaar weg. Ten tweede kun je reacties uit het verband trekken, want een boodschap bestaat uit een bericht geplaatst in een context. Dat vind ik eveneens niet prettig als dat met mijn berichten gebeurt.

Mate van irritatie is 'ik ben er niet gelukkig mee'. Valt allemaal wel mee dus, maar als je een FBT klankbord subdeel opricht dan word-ie ook gebruikt :grins

• Like 2

Laat me dit zeggen: de bedreigingen aan mijn persoonlijke adres waren serieus. Dat was de hoofdreden dat het FBT wat heeft geruimd.

Verder proberen we in alle topics waar geruimd moet worden -wegens steken onder de gordel, vergaand afdwalen, of eindeloos herhalen- dat zo netjes mogelijk te doen, en ja, we weten dat dat soms de flow van een topic vernielt - maar in die gevallen was die flow al kapot, anders hadden we niet willen gaan ruimen... En in die gevallen gaat het werkelijk niet om berichten waarin 'mensen tijd en moeite' hebben gestopt of waarmee ze anderen van dienst waren.

• Like 3

Ik heb betracht de bezem met fluwelen handschoenen te hanteren en zoveel mogelijk context te behouden.

In het andere topic heb ik -over dit specifieke geval- aangegeven dat ik ook aantal positieve berichten heb weggepoetst, om zo de aandacht weer te kunnen richten op de base en niet op dit specifieke onderzoek.

Point noted, dank je wel, ik zal pogen nog omzichtiger te werk gaan. Want ook alle tijd en moeite die ik er in stop, doe ik om andere van dienst te zijn. Zou zonde zijn als dan alles weggegooide moeite is :haas

• Like 2

10 minutes ago, Sledge said:

Ik heb betracht de bezem met fluwelen handschoenen te hanteren

:lolMisschien moet je toch op zoek gaan naar een bezem met een gladde kunststof (delrin geschikt?) steel.. fluwelen handschoenen helpen vast, maar met al dat recente geveeg krijg je nog blaren en eelt op je handen! En dat kunnen we niet gebruiken.. je kunt beter welluidende en constructieve teksten typen er mee!

• Like 2

@dabit: Overigens zal het je scherpe oog niet ontgaan zijn dat ik ook een aantal posts van mijzelf weggepoetst heb, waar ik bijzonder veel energie in had zitten ;)

Toegegeven, iets van jezelf is in de kliko donderen is niet perse gemakkelijker, maar voelt toch meer als eigen keus, dan wanneer iemand anders dat even ongevraagd voor je doet. Dus helemaal fair is mijn opmerking niet. Maar het is ook weer niet geheel nietszeggend, mijn inziens.

2 minutes ago, Sledge said:

Toegegeven, iets van jezelf is in de kliko donderen is niet perse gemakkelijker, maar voelt toch meer als eigen keus, dan wanneer iemand anders dat even ongevraagd voor je doet. Dus helemaal fair is mijn opmerking niet. Maar het is ook weer niet geheel nietszeggend, mijn inziens.

Ja, 'wij' kunnen alleen maar onszelf censureren door de tekst zelf te verwijderen.. ik voel me enorm achtergesteld nu :gek.

• Like 1

Ja, ik snap jullie kant van het verhaal wel, en verder ook geen scheve gezichten of iets dergelijks.

Het viel alleen op dat ik in de korte tijd dat ik hier rondloop die bezem vaker heb zien hanteren. Iets waarvan ik in de tijd dat ik moderator speelde op diverse fora (waaronder Gathering of Tweakers, da's een kruitvat vol pubers en dan leer je wel op eieren lopen) geleerd heb om daar heel terughoudend mee te zijn, en het eigenlijk ook nooit echt nodig had. Los daarvan is het nooit leuk als iets dat je gecreeerd hebt in de vuilnisbak geknikkerd word, dat is met zelfbrouwsapjes ook zo.

Maar maak dit issue niet groter dan het is aub :grins

• Like 1

22 minutes ago, dabit said:

Maar maak dit issue niet groter dan het is aub

Zal ik zeker niet doen. Maar je waarneming heeft me wel even aan het denken gezet. Niet zozeer of het waar is dat jij voor jouw doen vaak de bezem hebt gezien of niet. Daar kan ik niets zinnigs over zeggen en ik heb geen enkele reden om daaraan te twijfelen (ben overigens al heel lang passief lid van GoT en overigens ook helemaal geen voorstander van bezemen in het algemeen. Beide is alleen weinig relevant). Kortom ik heb even de laatste periode over mijn netvlies laten flitsen en ik denk dat je wel een kern van waarheid hebt. Los dat onze fijne overheid ons probeert te vermorzelen, hebben we hier ook een turbulente periode achter de rug. 

Ik denk dat we het vrij lang met 'zachte heelmeesters' hebben kunnen redden, maar dat is ergens vorig jaar toch een 'stinkende wond' geworden, wat best een logisch gevolg was. Daarna hebben we met zijn allen heel hard ons best gedaan om de boel weer op de rails te krijgen. Uiteraard was er een enkeling die heel hard zijn best deed om de boel nog verder te laten ontsporen. Maar die zal mijn gevoel hoe ik dat ervaren heb, zeker niet delen en eerder omgekeerd zien. Hoe dan ook, als (al dan niet mislukte of voorbarige) tussenoplossing is een kleine vrijstaat gecreëerd en daarna toch met vereende inspanning een vers nieuw set regels opgemaakt. Een mooi resultaat, daar waren we hard aan toe, want een deel oorzaak van de 'zachte heelmeester'-methodiek was dat de oude regels bijzonder onvriendelijk waren opgesteld en niet alleen tegenstrijdig maar ook verre van toepasselijk meer waren. Legacy uit de goede oude tijd. We hebben hier nu eenmaal niet de organisatorische slagkracht als op GoT. Nu moet iedereen natuurlijk even wennen aan de nieuwe regels, waar ligt de grens. Wij als FBT moet even daadkracht tonen, anders heeft het ook geen zin. En als klap op de vuurpijl hebben we dan nu die achterlijke TPD2 van kracht, waarvan de impact niet even duidelijk is op alle vlakken.

Dus ja, ik denk dat je een valide observatie hebt. Ik hoop dat het snel afneemt en zal de volgende keer aan je denken als ik naar de bezemkast loop.   

*hangt doezelend en dagdromend over zijn bezem*

Ik denk dat het forum in zijn algemeenheid het afgelopen jaar ook te lijden heeft gehad onder de enorme aanwas nieuwe dampers en bijzondere hoeveelheid nieuwe hardware. Nieuwe tankjes en mods waren niet aan te slepen. Dat heeft toch wel een wissel getrokken op de diepgang en het overzicht. Het is deze week al eerder aangehaald dat het forum voor sommige een verlenging van hun huiskamer vertegenwoordigd. Zoals Cruijff zou zeggen 'elk nadeel heb zijn voordeel' en in een bepaald opzicht kan een positief gevolg van de in werking treden van de TPD zijn, dat we weer meer eenheid worden. Dat er weer meer diepgang inzit, minder one-day-flies (zowel qua hardware als gebruikers), meer tweaken en modden, meer gezamenlijke zoektochten naar wat God (lees: overheid) ons verboden heeft. Ik hoop dat DIY nog een enorme boost gaat krijgen. Ik hoop dat er weer meer volwaardige foto reviews zullen komen. Ik hoop dat we weer meer samen kunnen lachen en samen kunnen huilen. Ik hoop dat we weer meer tegen een stootje en een gebbetje kunnen. Ik hoop dat we weer beter weten wat we aan elkaar hebben. Ik hoop dat we elkaar weer meer kunnen respecteren zoals we zijn, negatieve aspecten kunnen tolereren, omdat we de positieve aspecten van iemand goed op waarde weten te schatten (ten slotte is niemand perfect). 

Nou ja, we zullen zien....

*opent zijn ogen, recht zijn rug, sleept de bezem nonchalant achter zich aan, zet de bezem in het FBT corvee hok en gaat een bakje koffie halen* 

• Like 11

*is totaal niet bijgelezen en weet (nog?) niet precies waar het over gaat en neem mijn reactie niet zwaar op maar 'k mot het toch ff kwijt*

een like van een fbt-lid...; een fbt-lid is ook gewoon een damper die om wat voor reden dan ook een like kan geven naast z'n fb-taken, toch? :wink

• Like 1