Jump to content

eleaf istick pico

Smoker

Recommended Posts

ik heb een istick pico gekocht maar vind de beschrijving nogal onduidelijk.

dit is mijn eerste mod (kom van de evod bcc af).

ook ga ik nu voor het eerst sub ohmen.

zou iemand me stap voor stap uit kunnen leggen hoe ik moet beginnen van aanzetten tot dampen?

Guest Thijs1977

Vijf keer klikken is aanzetten. Daarna drie keer klikken en met de plus en min knoppen hem op wattage/Tc enz zetten. Als je de goede hebt, even wachten en hij slaat je keus op.

ik heb de goeie uit een nederlandse winkel.

kan je wat meer uitleg geven?

wat kan je er allemaal mee en welke stand moet ik mee beginnen?

ik weet dus nog helemaal niks.

ik weet dan had ik hem mischien niet moeten kopen maar eens moet de eerste x zijn tog?

ik heb op YouTube gekeken maar in de nederlandse filmpjes word niks over het display gesproken.

ik heb er een 0.3 coil inzitten en heb 6 x 0.5 coils liggen.

verder zit er een standaard melo 3 mini op.

Edited by Smoker

Guest Thijs1977

Dan zijn t kanthal coils. Je moet m dus op wattage zetten. Begin met 25 watt als de coils goed zijn verzadigd met liquid. Kan even duren.

Je komt van een Evod BCC af waar 1.8Ohm coils ingaan, dan vind ik het wel een giga stap om naar een Melo 3 te gaan, waarvan de coils veeeel lager zijn en dus wattage dus flink omhoog moet.

Ben benieuwd of je dat gaat bevallen ;)

Edited by romana
  • Like 1

het gaat om het wattage dat veel hoger moet.
Een sub-ohm tank is echt niet te vergelijken met een evod tankje.

Maar dat ga je moeten uitvogelen of het wel/niet te zwaar voor je is

Dat je in Nico gezakt bent, is allezins al verstandig.

In de  Ego/Evod-tankjes damote ik 24mg

In de Kayfun tank 12mg

Sub-ohm 6 en inmiddels al dik jaartje op 3mg

55 minutes ago, Smoker said:

hoezo romana?

is de keel hit niet veel sterker bij sub ohmen?

er werd me ook verteld dat 12 mg nicotine veel te sterk is bij sub ohmen dus heb nu 6 mg is dat goed?

Keelhit is niet per se sterker bij sub-ohmen, wel krijg je waarschijnlijk veel meer damp dan met je evod. Wat daar mee samenhangt, 6 mg is waarschijnlijk nog te veel, maar dat hangt ook weer af van hoe lang je dampt: als je net begint kun je beter wat meer nic gebruiken omdat dan de kans groter is dat je niet meer gaat roken. Met dit setje zou ik zelf 3mg gebruiken.

@Thijs1977 geeft je goede tips: 

• Na het aanzetten (5x klikken) kies je de modus: in jouw geval VW. Dat bedoelt hij met "de goede", dus niet of je een goede mod hebt gekocht.
  • Die Pico kan in VW modus (wattage modus) of in verschillende TC modi werken (voor verschillende draadsoorten van je coil), of bypass modus.
  • Je kiest de juiste modus door 3 x te klikken als de mod aanstaat.
  • Je ziet dan in je display iets staan als "Wattage" of "Bypass" of "Temperature ..."
  • Nu klik je met de + of - onder op de mod totdat je "Wattage" ziet staan
  • Dan wacht je totdat de mod dat opslaat.
  • Je ziet dan in je display het wattage staan 
  • Met de + en - knoppen onderop zet je dat wattage dan op 20 Watt voor een nieuwe coil.
  • Als de coil een beetje ingewerkt is kun je met dat Wattage spelen tot je een fijne stand hebt gevonden.

• Like 1

Met 6 mg zit je goed. Ik damp de pico op 40 watt. Ik houd niet zo van warme damp. Probeer ook eens ml te dampen, dus direct rustig door inhaleren naar je longen. Je kan onderaan je tank bij het merkteken de luchttoevoer draaien, naar links is helemaal open en dan ml. Je zal wel schrikken van de hoeveelheid damp... ik vind hem erg fijn, succes ermee en gewoon vragen :)

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Guest Noltha
12 hours ago, Smoker said:

hoezo romana?

is de keel hit niet veel sterker bij sub ohmen?

er werd me ook verteld dat 12 mg nicotine veel te sterk is bij sub ohmen dus heb nu 6 mg is dat goed?

Throathhit of flash heeft met meer factoren te maken, zoals de hoeveelheid nicotine, airflow, soort coil, PG/VG verhouding, Ml of MTL en ja zelfs aroma's vallen hier onder ( zoals de Menthol)

SubOhm is niet sterker met een keel hit als een gewone hoog Ohmige coil, maar ook weer niet perse minder, alles hangt af van verschillende factoren.

6% nicotine is een goed startpunt bij SubOhm, maar als je de volledige toer op gaat en bv. rechtstreeks op de longen gaat dampen dan moet je er ook aan denken dat je pakken meer damp binnen krijgt en dan is het aan te raden om naar 2 of 3% te zakken.

Bij SubOhm is het wattage persoonlijk , sommige dampen een  fabrieks coil  met 0.5 Ohm coil op 15w andere op 35w en zelfs hoger, maar dit heeft ook weer te maken met de bouw van de coil , kleine of grote airflow, type van airflow etc..

Is  het nodig om op SubOhm over te stappen, neen, meer en meer zie ik dat er weer vele terug gaan op 1 Ohm en hoger en dit voor batterij gebruik en betere smaak van de liquid, daar de liquid in de tank niet zo warm wordt als bij bv. 0.3Ohm op 30 a 50w  aan het dampen bent. Daarom zie je nu ook weer de Origen Genesis style tankjes hun opmars doen, dit omdat de vloeistof onder in de tank zit en niet boven in de tank en zo minder last hebben van de warmte. Een liquid kan anders proeven als deze warmer wordt. Ook is het verbruik van liquid wat hoger als je met laag Ohmige coils op hoge wattage dampt.

Van al de dampers is de groep van SubOhmers nog altijd maar een klein deel ervan, maar wel het meest present op You Tube en op forums en krijgt spijtig genoeg ook de meeste aandacht van de fabrikanten.

Denk er ook aan dat u liquid wat anders kan smaken als dat je gewoon bent met je Evod, daar de liquid nu meer opgewarmd wordt.

De Melo3 is mijn ogen niet echt een 100% SubOhm tankje,  al hoewel je zult denken van wel, op het gebied van de aangeboden coils dan zeg je, ja het is SubOhm, op het gebied van airflow dan moet eigenlijk zeggen bijna.

De Melo3 is gebouwd voor de damper die ook wat meer airflow willen hebben als de gewone MTL tankjes, dus tot zeer strenge airflow tot wat meer open en die ook die grotere wolken willen blazen. Daarom dat ze alleen 0.3 en 0.5 EC heads hebben. Het is niet een open draw tankje, maar een tankje met wat weerstand in de airflow.

Eigenlijk vind ik de Melo3 niet de ideale verdamper en dit wegens de coils, alleen 0.3 en 0.5 Ohm, ze hadden hier gemakkelijk ook 1.2 of 1.5 Ohm coils voor kunnen maken voor de MTL/ML damper. Maar alles heeft een rede en wie weet brengen ze in de toekomst ook een RBA, 1.0-1.2 Ohm coils uit voor de Melo3 of een Melo3 RDTA om zo de verkoop van een artikel weer te doen stijgen.

Ook hoe lager de Ohm, hoe meer doorstroming van de lucht in de coil  je dan vandoen hebt als je met hoge wattages dampt, anders wordt de damp te warm, maar dit is weer persoonlijke smaak.

Ook is de pico hoe klein en leuk hij er uitziet een mod met veel instel mogelijkheden, die enige uitleg vraagt. Op youtube heb je een paar goede reviews erover, Dirk ( obi's dampfer sofa) had hier een goede review over, maar deze van youtube gehaald wegens de nieuwe TDP. Als je wat Engels begrijpt zijn er nog reviews zat van de pico waar alles wordt uitgelegd. Ook vraagt deze mod goede 18650 batterijen, dus niet eent of andere rewrap 18650. LG HG2,Samsung 25R, Sony VTC4/5A zijn zowat de meest gekochte 18650. Tevens raad ik u aan om zeker 2 18650 en een aparte 18650 lader te halen om de batterijen op te laden, zoals een nitecore d2, eigenlijk raad ik dit altijd aan als je mods gebruikt die een 18650 batterij gebruiken.

dank voor jullie moeite ik ben een heel eind gekomen nu.

jullie zijn erg vriendelijk op dit forum en zal me ook vaker laten zien.

ik zal ook als ik wat ervaring heb mensen gaan helpen.

ik ben ook begonnen met zelf liquid maken en zal laten weten hoe het allemaal verloopt

nog 1 vraag ik zie aan de zijkant van de coil ook gaatjes moet ik die ook nat maken of alleen boven aan de wanden van de coil?

als het goed is licht mijn nieuwe liquid in de brievenbus en hoop dan ook dat ik vandaag kan gaan dampen.

ik zal laten weten wat mijn ervaringen zijn met het sub ohmen.

Ja de zijkanten moet je ook natmaken. Als je de coil goed hebt 'ge-primed' dan kun je ook nog de airflow even dichtzetten, die goed afdekken met je vingers zodat er zo weinig mogelijk lucht doorheen kan en dan een aantal keren goed aanzuigen zonder te vuren. Daarna nog 5 tot 10 mnuten verder laten intrekken.

vandaag voor het eerst mijn eleaf istick pico in gebruik genomen en moet zeggen dat hij zeker niet tegen valt!

wat een super apparaat!

ik zit nu op 40 wat te dampen en is voorlopig prima.

veel rook goeie keel hit en veel meer smaak dan mijn evod bcc.

ik damp de e-liquid op 6mg nicotine.

hij past ook super goed in mijn hand.

echt een top mod voor een leuke prijs en raad hem iedereen aan.

On 25 mei 2016 at 13:31, Thijs1977 said:

Er zijn al rba's die in de melo 3 passen.

Ik heb vorig weekend een Pico geruild. Ben wel een mtl-damper en dat ging prima op 22 watt.

Kun je wat meer informatie geven over de rba's die in de melo passen?

• 2 months later...
Guest Jos Mulder

Goedeavond.

Ook ik ben aan de slag met Pico gegaan. Nu heb ik er een 0.5 coil inzitten maar ik vindt dat ik erg weinig rook eruit krijg.

Kunnen jullie mij misschien de instellingen vertellen van de 0.5 coil maar dat ik toch redelijk wat rook ga krijgen. Mn ring staat helemaal open mn wattage staan op 30.

Guest Jos Mulder

Dank jullie wel voor de antwoorden maar ik heb veel 0.5 coils op voorraad en wil die eerst opmaken maar wel het beste resultaat proberen eruit te krijgen.

Ik dacht dat ik misschien verkeerd had ongesteld vandaar.

Guest Jos Mulder
32 minutes ago, romana said:

@Jos Mulder ; Vreemd, ik zit met de 0.5ohm op 32.5 watt en heb daar toch flinke wolken uit op mijn 50/50mix

Nog een mogelijkheid; op welke modus heb je hem staan?
bv de NI modus met een kanthal coil levert ook nie veel op ;)

Romana mag ik vragen in welke modus jij het hebt staan