Jump to content

mijn mening over roken vs dampen, en hoe ik het zie.

spatieman

Recommended Posts

Weet je...

als ik aan roken en rokers denk.

Denk ik aan de southpark aflevering waarin de kinderen opeens betrapt worden met een sigaret in de hand.

en dat die anti rook knakker erbij gehaald word.

op een gegeven moment wordt eric cartman gestrikt voor een anti rook reclame spotje waar in hij als laatste zegt.

als jullie dit horen, ben ik dood, dood door het roken.

hij wordt dan gedwongen om vergif te nemen, onder het motto, we pushen onze wil door om de mensen op het gevaar van roken te wijzen.

en later bij het bezoek weer aan de tabaco fabriek ,zegt de eigenaar iets in de goddelijke trend van.

iedereen heeft de vrije wil om te kiezen voor roken.

kortom gezegd.

het is de keuze van de mens om te doen wat hij wilt, roken ja of nee.

Wat ik laatst op TV gezien heb (toen ik even deed zondige door naar nederlandse tv troep te kijken) was er een intervieuw van een rechtzaak in de US over de tabak industrie waarin de leiding daar glashelder en ijskoud zij, roken is NIET verslavend en dodelijk.

dan denk ik, geloven jullie nu echt jullie eigen leugens?

goed, ze zijn verplicht om aan te geven wat er in de tabak zit, en dan krijg je grijze haren als je leest wat er in zit. (inc de nodige verslavende stoffen,en dan praat ik niet over

nicotine).

maar ik wil al helemaal niet weten wat er niet op staat.

toen ik in 2014 begonnen ben met de Epeuk zat ik rond de 18/20mg nicotine dosis, nu, half 2016, meng ik al 5 maanden zelf, en kan zelf mijn dosis bepalen.

ik zit al geruime tijd tussen de 6 en 10mg te dampen.

en als ik dan een iets meer nicotine erin doe, dan krijg ik het zelfde gevoel als doe zondige door een tabak peuk te roken.

een tintelend gevoel in mijn lichaam.

een duidelijk teken dat het lichaam dus niet meer tegen de hoge dosis nicotine kan.

wie weet, over een jaar, zit ik wel op 0 of 3mg nicotine te dampen.

Dampen heeft zijn voordelen, en ook zijn nadelen.

Het gaan waar ik mij aan stoor zijn die tv spotjes waarin het dampen wordt aan geprijsd omdat het zoveel goedkoper is.

maar is het echt goedkoper ?

de hardcore stress roker zal met gemak 1 of 2 pakjes tabak per dag weg roken, ik weet niet wat de prijs is van tabak, maar dan praten we dus over 5 of 6 euro per pakje.

bij het dampen ben je afhankelijk van diverse factoren.

accu, tank, mod ,etc, vloeistof.

Voor zij die willen stoppen met roken, is dampen simpelweg de beste oplossing.

en voor zij die niet roken, mijn persoonlijke mening, blijf van het dampen af, ook dampen is niet heilig.

Dat de tabak industrie niet bij is met ons is logisch, dus zullen ze er alles aan doen om het dampen in een slecht daglicht te zetten.

en als ze daar de overheid voor moeten omkopen om de leugens door te drukken, tja.

we hebben allemaal wel het nodige leesvoer voor de neus gehad waarin we bijna over de rooie van gingen.

ik merk het in mijn omgeving ook, als ik hoor wat ze zeggen over dampen, en dat de over blablabla zegt,denk ik bij me zelf.

tuurlijk joh, als het aan de tabak industrie ligt, zorgen ze er  voor dat de overheid een wet doordrukt waarin staan dat we op een matje richting het oosten met een peuk in de mond moeten bidden en dan heil de tabak industrie moeten zeggen.

want immers, dan is het bij de wet vast gelegd, roken is gezond......

(mijn 5 cent van inbrengst.)

• Create New...