Guest Noltha Posted June 6, 2016 Share Posted June 6, 2016 Flavormonks ; Divine Custard Wat kan ik zeggen, mijn tweede review over een aroma van Flavormonks. Dit zeer natuurlijke aroma had ik al mogen proeven bij Flavormonks. Daar ik meestal Horchata van Capelle als mijn meest gebruikt ADV dampte en hier ook steeds op terug viel, was ik zeer benieuwd naar deze Custard smaak van Flavormonks. Na het openen van het glazen aroma flesje kan ik de geur beschrijven als of dat men riekt aan een vers pakje boter die men bij de melkboer haalt met een vleugje zoet erbij, maar tevens doet het mij denken aan een soort zoete karnemelk met de nadruk op boter/suiker. Natuurlijk is dit mijn smaakbelevenis, het kan zijn dat u dit anders ervaart. Geen chemie geur of smaak, het smaakt zoals het riekt en dit vind ik een heel groot voordeel tegenover andere Aroma fabrikanten. Kortom het riekt njam, zeer lekker. Nu heb ik het Aroma gebruikt op 8%, aanbevolen wordt het met 10%, maar dit is meer een richtlijn. De Base is mijn vertrouwde 85VG(99,95)/15PG 4mg nic. base. Dus ; Flavormonks Divine Custard ; 8% 85VG/15PG 4mg/nic. ; 92% De liquid riekt geweldig lekker, zoet,naar verse boter, niet te scherp, eerder aan de zachte kant en dit al na 1 dag. Na 1 dag vind ik de liquid al lekker om te dampen, maar de smaak is nog niet 100% rond en vol. Na 4 a 5 dagen is er duidelijk een verbetering en de geur is gewoon nog zachter, volle zachte boter geur met dat vleugje zoet, zeer zacht van geur en smaak is rond. Na 4 a 5 dagen steepen is de liquid nog beter en komt de zachte boter/ suiker/vanille smaak nog meer naar boven en klopt de beschrijving van Flavormonks : bakery smaak, een duidelijke custard smaak. Na 7 dagen en na 2 weken steepen blijft de smaak en de geur hetzelfde. Als inhale proef ik boter die met liefde gewenteld is in suiker en wat besprenkelt is met een vleugje vanille, I feel I'm going to get sugarlips. Als exhale komt de volle custard smaak naar boven en krijgt men real sugarlips, de smaak blijft lekker hangen in de mond en op de lippen, u smaak pupillen worden overdonderd door deze sweet bakery taste. Wat kan ik zeggen, ik was al aangenaam verrast toen ik de Divine Custard voor eerste keer kon proeven bij Flavomonks. De verassing was nog groter toen ik dezelfde smaak had met mijn hoge VG base. Nu ondertussen weten velen dat ik niet met hoge aroma % meng en dat ik meestal tussen de 5 a 8 % zit. Getest heb ik deze met de Uwell Crown met 0.5 Ohm SS fabriek coil 20W en met de Griffin 22mm rdta met 0.4 Ohm dual SS coil 30W. In beide smaakt de Devine Custard overheerlijk, in de Crown zelfs a tiny better als in de Griffin. Deze Devine Custard hoort nu bij mijn ADV en zit in mijn vaste rotatie van ADV liquids. Op zijn Vlaams; mijn dagelijkse kost. Ben je iemand die compleet weg is van zoet/suiker, zoekt u een nieuw smaakje, wil je eens een andere custard proberen, dan zou ik u deze zeer aanraden. Dit aroma is zeker ook geschikt als basis voor complexe smaken, laat u fantasie te werk gaan en probeer eens . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Termi Posted June 6, 2016 Share Posted June 6, 2016 Zal ik zeker eens proberen, ik ben een custard freak! Link to comment Share on other sites More sharing options...
sabine Posted June 7, 2016 Share Posted June 7, 2016 Idem hier. Deze staat op mijn boodschappenlijstje, tesamen met de cuberdons (mag als vlaming niet ontbreken) en speculoos smaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dirodi Posted June 7, 2016 Share Posted June 7, 2016 ik vind hem wel lekker maar van mij mocht hij wat minder boterig zijn dat vind ik trouwens ook van de speculaas die heel erg naar speculaas smaakt met teveel boter erin 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starrie Posted June 7, 2016 Share Posted June 7, 2016 Hoe is deze in de kaneel? Ik heb gemerkt dat dat in veel custards zit en ik daar redelijk van moet hoesten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Noltha Posted June 7, 2016 Share Posted June 7, 2016 On 6/7/2016 at 10:36 AM, dirodi said: ik vind hem wel lekker maar van mij mocht hij wat minder boterig zijn dat vind ik trouwens ook van de speculaas die heel erg naar speculaas smaakt met teveel boter erin Zoals ik zei, iedereen kan dit wat anders ervaren, maar de Devine Custard is ook beschreven als Bakery , dus meer naar het boterige toe, voeg er anders eens wat vanille erbij, ongeveer 0.5 tot 1 %, dit zou de teveel boterige smaak die u ervaart wat kunnen afvlakken. De Devine Custard is niet heel hetzelfde als de gewone custard die de meeste kennen, het is een aroma dat meer aanleunt tot de bakery smaak als dan tot de dessert smaak. Zelf vind ik dat deze om dat hij meer boterig is, ook meer geschikt is voor een ADV. Het aroma is ook een stevige basis voor meer complexe recepten. Tevens hoe sterk dat de smaak doorkomt heeft ook te maken met de verhouding VG en PG , het aantal % dat men gebruikt, welke verdamper, welke coil en hoeveel watt dat men dampt . Ik beschrijf de aroma's zoals ik ze ervaar. met de base die ik gebruik en met de verdampers die ik gebruik. Wel mooi om te horen dat u ze ook lekker vind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dirodi Posted June 7, 2016 Share Posted June 7, 2016 Starrie kaneel proef ik absoluut niet in de Devine custard en Ahtlon ik damp het met verschillende tankjes gewoon tootle maar ook zeker subohm en heb bij alle hetzelfde hoor voor mij is hij gewoon te vlak van smaak en meestal doe ik hem op 50/50 en dan op 10% 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starrie Posted June 7, 2016 Share Posted June 7, 2016 Tx do, ik ga deze in de gaten houden ;). Link to comment Share on other sites More sharing options...
sabine Posted June 7, 2016 Share Posted June 7, 2016 6 hours ago, dirodi said: ik vind hem wel lekker maar van mij mocht hij wat minder boterig zijn dat vind ik trouwens ook van de speculaas die heel erg naar speculaas smaakt met teveel boter erin Nu wordt ik nog nieuwschieriger naar die speculoos. Dit zou ik er net van verwachten ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bolieslurper Posted June 7, 2016 Share Posted June 7, 2016 (edited) @dirodi @Ahtlon waar zijn deze 2 smaken te krijgen ? kan ze nergens vinden Edited June 7, 2016 by bolieslurper Link to comment Share on other sites More sharing options...
bolieslurper Posted June 7, 2016 Share Posted June 7, 2016 heb ze gevonden hoor bij flavormonks zelf en bij hun is het nog gratis verzenden ook voor de zelfde prijs 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Noltha Posted June 7, 2016 Share Posted June 7, 2016 On 6/7/2016 at 11:58 AM, Starrie said: Hoe is deze in de kaneel? Ik heb gemerkt dat dat in veel custards zit en ik daar redelijk van moet hoesten. Kaneel kan ik niet proeven in deze custard, zoals ik beschreef het is niet de Custard die de meeste gewoon zijn, Tevens als men echt over Custard praat dan zit daar nooit kaneel. Custard is eigenlijk banketbakkersroom, maar elk land heeft zo zijn recept. Daarom dat de Divine Custard ook een afleiding is van de gewone Custard, daar de FlavorMonks meer naar de botersmaak gaat en niet naar de suikersmaak. Just try it, Link to comment Share on other sites More sharing options...
bolieslurper Posted June 7, 2016 Share Posted June 7, 2016 heb de speculaas en de custard besteld hoop maar dat het wat is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Noltha Posted June 7, 2016 Share Posted June 7, 2016 On 6/7/2016 at 5:58 PM, bolieslurper said: heb de speculaas en de custard besteld hoop maar dat het wat is Gaat je zeker blij mee zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bolieslurper Posted June 7, 2016 Share Posted June 7, 2016 Just now, Ahtlon said: Gaat je zeker blij mee zijn. zeg dat maar niet te hard ben een miereneuker met custards Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Noltha Posted June 7, 2016 Share Posted June 7, 2016 On 6/7/2016 at 6:04 PM, bolieslurper said: zeg dat maar niet te hard ben een miereneuker met custards Tja, dan ben je hetzelfde als ik . Link to comment Share on other sites More sharing options...
sabine Posted June 7, 2016 Share Posted June 7, 2016 (edited) ook rechtstreeks bij hen besteld, direct 30ml van de speculoos en de cuberdons :-) zouden we geen forumkorting kunnen krijgen ? Edited June 7, 2016 by sabine Link to comment Share on other sites More sharing options...
dirodi Posted June 8, 2016 Share Posted June 8, 2016 hahah lol waar zouden ze nog meer te koop zijn, in veel nederlandse shops en mag geen reclame meer maken 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bolieslurper Posted June 13, 2016 Share Posted June 13, 2016 On 7-6-2016 at 18:02, Ahtlon said: Gaat je zeker blij mee zijn. nou @Ahtlon heb nu de speculaas in de tank man o man wat is dat lekker zeg ook al moet het nog 2 weken steepen echte speculaas smaak en heel romig dit is een blijvertje de divine custard wacht ik nog ff 3 weken mee en heb ook nog de nieuwe smaak gewonnen op FB maar dat lijkt me helemaal nix Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Vapor Store Posted June 14, 2016 Share Posted June 14, 2016 @bolieslurper fijn dat de speculaas zo goed in de smaak valt maar wat vond je eigenlijk van de Strawberry & de vanille die je getest had tijdens ons proefrondje? Hoogstwaarschijnlijk niet zo lekker aangezien je je bevindingen nog niet gepost hebt. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bolieslurper Posted June 14, 2016 Share Posted June 14, 2016 2 hours ago, The Vapor Store said: @bolieslurper fijn dat de speculaas zo goed in de smaak valt maar wat vond je eigenlijk van de Strawberry & de vanille die je getest had tijdens ons proefrondje? Hoogstwaarschijnlijk niet zo lekker aangezien je je bevindingen nog niet gepost hebt. nou die heb ik nog niet goed getest eigenlijk haha in het begin vond ik ze niet zo lekker maar nu staan ze al een tijdje dus zal ze van de week is ff proberen 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bolieslurper Posted June 14, 2016 Share Posted June 14, 2016 (edited) 12 hours ago, The Vapor Store said: @bolieslurper fijn dat de speculaas zo goed in de smaak valt maar wat vond je eigenlijk van de Strawberry & de vanille die je getest had tijdens ons proefrondje? Hoogstwaarschijnlijk niet zo lekker aangezien je je bevindingen nog niet gepost hebt. heb nu de aardbei in de tank hij is wel lekker maar als single smaak zal ik um nooit gebruiken hij ruikt ook veel sterker dan dat ie smaakt strx de vanille de vanille ruikt heel lekker voor boterig maar de smaak is best vlak leuk voor in een recept net zoals de aardbei maar als single flavour vind ik het nix Edited June 14, 2016 by bolieslurper Link to comment Share on other sites More sharing options...
christophe1982 Posted August 30, 2016 Share Posted August 30, 2016 Heb deze op 10% nachtje in warm water gesteept met thermos en was al proefbaar en lekker. 5% bijgekieperd, yoghurtmachine gekocht en nu nog wat na steepen. ik post hier als ik geproefd heb, maar voorlopig vindt ik dit het lekkerste aroma van flavormonks dat ik geproefd heb :) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
christophe1982 Posted August 31, 2016 Share Posted August 31, 2016 JEP, blijft lekker deze. perfecte stand alone. Nog geen smaakblock gehad, is zacht op de tong en ook voor de keel. proef echt de pudding met klein beetje vanille(mag meer zijn dus ga 2 drup vanilline toevoegen). Ondanks de zachte smaak wil ik steeds meer van hem gaan dampen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SCi Posted November 4, 2016 Share Posted November 4, 2016 (edited) en hier dan mijn oordeel over de divine custard ;) De lucht van het aroma is niet zo super duidelijk als de biscuit. Een heel licht vanille luchtje kan ik er uit halen maar dat is het dan ook. Gemaakt op 10% met m'n 60/40 vg/pg base met 6mg nic. Heeft ruim 3 weken staan te steepen. Het resultaat heeft een haast nog vager luchtje , de vanille is er nu amper uit te halen. Er zit een bakery achtig luchtje nu bij , ik meen iets boterigs op te merken. De liquid is vrijwel transparant , een heel klein tikkeltje geel. Gedampt op m'n limitless rdta met een enkele clapton coil van 0,9 ohm op 29 watt. Ik herken meteen de soepelheid en het boter / creme achtig gevoel in de mond wat ik bij de vanille van flavormonks ook had. Dit mondgevoel is zeer aangenaam. Kort daarna komt een pudding achtige smaak opzetten maar die blijft vaag en in de achtergrond. De vanille moet helaas echt worden gezocht.. Ik twijfel nu of ik er iets van een vanille bij moet gaan doen. Voor de zekerheid zal ik 'm ook nog een keer proberen in m'n stumpy , wellicht dat ie in een dripper ineens heel anders is. Word vervolgd ! Edited November 5, 2016 by SCi 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts