Jump to content

Prijzen swingen de pan uit!

fiekesof
 Share

Recommended Posts

Ik ben nu al naar enkele stenen winkels in  België geweest.

Als ik de prijzen van de hardware en liquids vergelijk met Nederlandse webshops dan val ik achterover.

18 euro duurder voor een Ego AIO... 

Liquids tot 2 euro duurder per flesje.

Eleaf Istick 10 euro duurder...

Dit kan toch niet?

Nu is het in  België hot om te dampen ( kan ik alleen maar toejuichen) maar hier profiteren de shops van! 

• Like 2

Reken maar van YES 

daarom toch bij ft beginnen bestellen 

Dan maar een maand wachten 

Cuboid  38 i.p.v. 75

Klein verschil 

1 lg batterij 12 euro 

Ft dezelfde batterij 4 voor 22euro

En in de belgische shop hing er op de doos een order van fasttech????

• Like 1

1 minute ago, Luc rafc said:

Jij betaalt geen BTW en geen invoerrechten, zij wel. Daarnaast, de huur van de winkel moet ook betaald worden, verzekeringen etc. en de winkelier moet ervan leven...

Daarnaast krijgen ze nu dankzij de TPD te maken met allerlei extra kosten, die zullen doorberekend worden... 

6 minutes ago, Luc rafc said:

Ft dezelfde batterij 4 voor 22euro

Ik zou geen baterijen bestellen bij fasttech

maar bij www.nkon.nl zelfde prijs

daar zijn ze sowieso origineel, en geen Duane problemen.

Batterijen zorgen vaak voor pakketjes die terug gestuurd worden.

• Like 3

1 minute ago, Elizium said:

Ik zou geen baterijen bestellen bij fasttech

maar bij www.nkon.nl zelfde prijs

daar zijn ze sowieso origineel, en geen Duane problemen.

Batterijen zorgen vaak voor pakketjes die terug gestuurd worden.

Helemaal mee eens !

(sinds kort is er wel de Post.nl batterij verzending bij FT, maar toch zou ik nooit batterijen aanschaffen uit China)

• Like 1

12 minutes ago, Luc rafc said:

Heb dit bij een niet nader te noemen bekende Nederlandse shop ook eens gehad, ik kreeg het item in mijn handen, ze hadden niet eens de moeite genomen het bekende oranje stickertje er af te halen.

Op zijn tijd koop ik uit medeleven bij Nederlandse ondernemers.

Ik weet heus wel dat deze hun goederen ook uit China halen, maar door de laksheid om dit simpele stickertje niet te verwijderen voelde ik me ineens genaaid.

Heb uit principe nooit meer iets bij de shop gekocht.

• Like 8

Het beperkte aantal belgische shops profiteert ervan om hoge prijzen te hanteren. Hopelijk komt daar binnenkort verandering in als ze wat meer concurrentie krijgen. (En die concurrentie begint langzaam op gang te komen de laatste maanden, gelukkig maar. )

3 hours ago, sabine said:

(En die concurrentie begint langzaam op gang te komen de laatste maanden, gelukkig maar. )

En dat komt waarschijnlijk omdat zij ook van die woekerprijzen willen gaan hanteren om zo te proberen

snel rijk te worden.

patat2.gif

• Like 2

10 hours ago, JaWa said:

Daarnaast, de huur van de winkel moet ook betaald worden, verzekeringen etc. en de winkelier moet ervan leven...

Geldt dit voor de Chinezen allemaal niet dan?

Volgens mij is het simpelweg zo dat de levensstandaard in China lager is en het geboden assortiment veel groter. Die twee factoren maken dat de prijzen heel laag kunnen zijn.

• Like 1

Je begrijpt het niet. De winkeliers die bij FT kopen betalen in principe hetzelfde als jij en ik als we bij FT bestellen (afgezien van een eventuele kwantumkorting), maar hebben in tegenstelling tot jij en ik wèl een hoop bijkomende kosten.

winkeliers zullen dus nooit kunnen concurreren met FT; dat heeft niets met het verschil in levensstandaarden te maken.

• Like 1

1 minute ago, JaWa said:

Je begrijpt het niet. De winkeliers die bij FT kopen betalen in principe hetzelfde als jij en ik als we bij FT bestellen (afgezien van een eventuele kwantumkorting), maar hebben in tegenstelling tot jij en ik wèl een hoop bijkomende kosten.

winkeliers zullen dus nooit kunnen concurreren met FT; dat heeft niets met het verschil in levensstandaarden te maken.

Ah, zo bedoel je.

Ja, ik zie verder ook niet in waarom je met extra tussenstap zou gaan kopen als dat niet hoeft. Ik heb na mijn veel te dure startersetje evod2 vorig jaar nooit meer hardware gekocht bij een Nederlandse winkel, muv batterijen bij nkon.

Voor mij geldt hetzelfde hoor.

Ik wil alleen aangeven dat het niet terecht is om winkeliers te beschuldigen van het hanteren van woekerprijzen. Zelfde geldt voor de vergelijking tussen een Belgische stenen winkel en Nederlandse webshops: dat is ook geen eerlijke vergelijking. Een webshop heeft namelijk veel minder overhead dan een echte winkel (huur, personeelskosten).

Voor een eerlijke vergelijking moet je de prijzen van Belgische stenen winkels naast die van hun Nederlandse equivalenten leggen. Ik sluit overigens niet uit dat je dan nog steeds hogere prijzen aantreft bij de Belgen...

• Like 2

12 minutes ago, JaWa said:

Ik sluit overigens niet uit dat je dan nog steeds hogere prijzen aantreft bij de Belgen...

Dan mag je toch gewoon van woekerprijzen spreken?

Ik denk namelijk niet dat de Belgische winkels hogere overhead kosten hebben dan de Nederlandse.

En al zeker wanneer deze winkels FastTech spul blijken te verkopen zonder dat ze dit de klant te laten weten.

patat2.gif

Edited by SanSiro

3 minutes ago, SanSiro said:

En al zeker wanneer deze winkels FastTech spul blijken te verkopen zonder dat ze dit de klant te laten weten.

Zeggen ze dat bij Blokker dan wel waar ze hun spullen goedkoop inkopen ?

Dan mag je toch gewoon van woekerprijzen spreken?

Als het zo is heb je gelijk, maar dat weten we nu niet. Er zijn immers alleen appels met peren vergeleken...

Ach kom op, vrijwel alle dampspullen komen uit China, of dat nu van Fasttech, Ali Baba of een andere Chinees is maakt niet uit.

Just now, JaWa said:

Ach kom op, vrijwel alle dampspullen komen uit China, of dat nu van Fasttech, Ali Baba of een andere Chinees is maakt niet uit.

Ik neem aan dat de topic starter het over clones heeft.

Waarom zou een NL/BE winkel originelen bij FT inkopen?

Die zijn namelijk echt niet goedkoper dan de inkoopprijs bij de fabrikant.

patat2.gif

4 minutes ago, SanSiro said:

Ik neem aan dat de topic starter het over clones heeft.

Waarom zou een NL/BE winkel originelen bij FT inkopen?

Die zijn namelijk echt niet goedkoper dan de inkoopprijs bij de fabrikant.

patat2.gif

Wil je zeggen dat ze daar dan clones verkopen?

1 minute ago, SanSiro said:

Hoe zie jij het dan?

Zoals ik al zei, het kopen en verkopen van origineel spul van FT heeft geen zin,

inkopen als winkel bij de fabrikant is namelijk goedkoper.

patat2.gif

Mee eens, bij de fabrikant hebben ze geheid meer voordeel.

Persoonlijk zou ik het dan eerder op coils en dat soort kleine meuk gooien als ik als bedrijf zou kopen bij FT.

Ik dacht dat jij bedoelde dat zij clones verkopen in NL als origineel

Just now, jpy said:

Online verkoop is toch verboden in België. Dat drijft de verkoop wel op.

Nee. De wetgeving waar dat in stond is teruggefloten, en er is nog geen vervanging voor gekomen. Vooralsnog geldt dus alleen de TPD.

11 minutes ago, Willymule said:

Mee eens, bij de fabrikant hebben ze geheid meer voordeel.

Ik denk dat de meeste shops hun spullen niet direct van de fabrikant betrekken, maar van de Chinese groothandel (zoals FT...)

2 minutes ago, JaWa said:

Ik denk dat de meeste shops hun spullen niet direct van de fabrikant betrekken, maar van de Chinese groothandel (zoals FT...)

Zijn die verschillen zo klein denk je?

Wel risicovol om steeds zoveel weken te wachten op je bestelling als je een online webshoprunt of een stenen winkel

3 minutes ago, Willymule said:

Wel risicovol om steeds zoveel weken te wachten op je bestelling als je een online webshoprunt of een stenen winkel

De meeste fabrikanten zitten ook in China, dus dat maakt niet uit. Daarnaast zijn er snellere bezorgmethodes beschikbaar. Als je dat risico niet kunt of wilt nemen, zul je het bij een Nederlandse groothandel moeten halen (en waar haalt die het weer?). Komen de marges nog verder onder druk te staan...

• Like 1